REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia Carens to jeden z najatrakcyjniejszych modeli segmentu kompaktowych vanów. Czy Carens z silnikiem wysokoprężnym równie dobrze jeździ, jak wygląda?

Zwarty kształt Carensa jednoznacznie kojarzy się z konkurentem – Fordem C-Max. Wydaje się, że bryła nadwozia pozbawiona ostrych krawędzi to według wielu projektantów samochodów przepis na udane nadwozie kompaktowego vana, bo na C-Maxa i Carensa zapatrzyli się nawet projektanci BMW o czym świadczy wizualizacja spodziewanego minivana BMW.
Na pozytywny odbiór wyglądu Kii Carens ma wpływ m.in. to, że już w podstawowej odmianie wyposażeniowej samochód jest wyposażony w atrakcyjnie wyglądające światła LED do jazdy dziennej.

REKLAMA


Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wnętrze

Przestronny przedział pasażerski pomieści pięć osób (za 2500 zł można dokupić dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika). Wersja pięcioosobowa została wyposażona w pięć niezależnych  foteli, z których również tylne można przesuwać do przodu i do tyłu powiększając lub zmniejszając tym samym przedział bagażowy. Co więcej, da się również regulować kąt pochylenia oparć foteli drugiego rzędu. A to w połączeniu z dużą ilością miejsca nad głowami siedzących z tyłu pasażerów oraz płaską podłogą (bez tunelu środkowego) sprawia, że w tylnej części kabiny Carensa siedzi się bardzo wygodnie.
Na wygodę nie mogą narzekać również kierowca i pasażer siedzący z przodu. Profil foteli jest odpowiedni, a ich siedziska są wystarczająco obszerne. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji w dwóch płaszczyznach, co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów Carensa jest przejrzysta i rozplanowana intuicyjnie. Na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce na duży kolorowy wyświetlacz, szkoda tylko, że podróżując nocą nie da się go na tyle przyciemnić, by nie oślepiał. W rezultacie zdarza się, że jadąc nocą po nieoświetlonych i mało uczęszczanych drogach trzeba go wyłączyć bo bije od niego zbyt jasne światło.
Przedział pasażerski ma w wersji pięciomiejscowej objętość 536 l. W przypadku odmiany z siedmioma miejscami przestrzeń na bagaże kurczy się do 492 l.


Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Carens znajduje się jeden silnik wysokoprężny – 1.7 CRDi w dwóch wariantach mocy maksymalnej – 115 i 136 KM. Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy mocniejszy wariant czterocylindrowego silnika, który rozwija maksymalny moment obrotowy 330 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min.
Jednostka napędowa wykazuje ospałość poniżej 1500 obr./min., ale powyżej charakteryzuje się elastycznością i cichą pracą. Carens pewnie przyspiesza nawet na szóstym biegu i mimo, że nie jest mistrzem sprintu pozwala na sprawne wyprzedzanie.

Co więcej jednostka napędowa jest oszczędna. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l/100 km. W trasie „spalanie” plasuje się na poziomie między 5, a 6 l/100 km.
Układ kierowniczy Kii Carens ma opcję ustawiania trybu pracy i prawdę mówiąc nam najbardziej odpowiada tryb Sport ze względu na fakt, że wtedy kierownica obraca się z największym oporem.
Nadwozie Carensa wykazuje tendencje do przechyłów podczas gwałtownych skrętów, ale jego zachowanie na drodze jest przewidywalne. Kierowca odpowiednio wcześniej wyczuwa podsterowność, co w gruncie rzeczy przekłada się na pewność prowadzenia, choć skutecznie zniechęca do slalomów.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Dźwignia manualnej przekładni ma średnio długi skok ale „nie lubi” szybkiej zmiany biegów. Jeżeli prowadzimy ją stosunkowo powoli działa precyzyjnie, podczas szybkich zmian przełożeń zdarza się, że drążek nie trafia precyzyjnie w przełożenie.
Zawieszenie zostało zestrojone dość miękko, co znacznie podnosi komfort jazdy po nierównościach a skok zawieszenia jest na tyle długi, by ograniczyć hałas po wjechaniu w głębszą nierówność.


Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – podsumowanie

Koreański minivan w podstawowej wersji z silnikiem benzynowym o mocy 135 KM kosztuje 65 tys. zł. Najtańsza odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 79 500 zł. Bliski konkurent, Ford C-Max z dieslem o mocy 140 KM kosztuje o 5 tys. zł drożej.
Koreańczycy już dano przestali produkować samochody najtańsze na rynku. Kia chce być postrzegana jako producent samochodów ze średniej półki reprezentujących atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Carens jest przykładem, że to zamierzenie udaje się zrealizować, bo mimo kilku niedociągnięć jest to samochód, który łatwo polubić.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – dane techniczne

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 492/536 (pięć miejsc) l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,5/180,5/161 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 6,4/4,7/5,3 l/100 km
Cena od  79 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - tył
Redakcja
Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - przód
Redakcja
Kia Carens prezentuje się atrakcyjnie. Światła LED do jazdy dziennej to standard w każdej wersji wyposażeniowej.
Kia
W tylnej części nadwozia Kii Carens uwagę przyciągają ładnie świecące lampy.
Kia
Tablica przyrządów Kii Carens wygląda ładnie, a jej obsługa jest wygodna. Szkoda, że wyświetlacz systemu nawigacji po zmroku świeci zbyt jasno.
Kia
Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu w Kii Carens sprzyjają długim podróżom.
Kia
Trzy niezależne fotele w drugim rzędzie, Kia Carens.
Kia
W wersji siedmiomiejscowej bagażnik Kii Carens ma objętość 492 l, w wersji pięciomiejscowej 536 l.
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA