REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia Carens to jeden z najatrakcyjniejszych modeli segmentu kompaktowych vanów. Czy Carens z silnikiem wysokoprężnym równie dobrze jeździ, jak wygląda?

Zwarty kształt Carensa jednoznacznie kojarzy się z konkurentem – Fordem C-Max. Wydaje się, że bryła nadwozia pozbawiona ostrych krawędzi to według wielu projektantów samochodów przepis na udane nadwozie kompaktowego vana, bo na C-Maxa i Carensa zapatrzyli się nawet projektanci BMW o czym świadczy wizualizacja spodziewanego minivana BMW.
Na pozytywny odbiór wyglądu Kii Carens ma wpływ m.in. to, że już w podstawowej odmianie wyposażeniowej samochód jest wyposażony w atrakcyjnie wyglądające światła LED do jazdy dziennej.

REKLAMA


Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – wnętrze

Przestronny przedział pasażerski pomieści pięć osób (za 2500 zł można dokupić dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika). Wersja pięcioosobowa została wyposażona w pięć niezależnych  foteli, z których również tylne można przesuwać do przodu i do tyłu powiększając lub zmniejszając tym samym przedział bagażowy. Co więcej, da się również regulować kąt pochylenia oparć foteli drugiego rzędu. A to w połączeniu z dużą ilością miejsca nad głowami siedzących z tyłu pasażerów oraz płaską podłogą (bez tunelu środkowego) sprawia, że w tylnej części kabiny Carensa siedzi się bardzo wygodnie.
Na wygodę nie mogą narzekać również kierowca i pasażer siedzący z przodu. Profil foteli jest odpowiedni, a ich siedziska są wystarczająco obszerne. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji w dwóch płaszczyznach, co znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów Carensa jest przejrzysta i rozplanowana intuicyjnie. Na konsoli centralnej wygospodarowano miejsce na duży kolorowy wyświetlacz, szkoda tylko, że podróżując nocą nie da się go na tyle przyciemnić, by nie oślepiał. W rezultacie zdarza się, że jadąc nocą po nieoświetlonych i mało uczęszczanych drogach trzeba go wyłączyć bo bije od niego zbyt jasne światło.
Przedział pasażerski ma w wersji pięciomiejscowej objętość 536 l. W przypadku odmiany z siedmioma miejscami przestrzeń na bagaże kurczy się do 492 l.


Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Kii Carens znajduje się jeden silnik wysokoprężny – 1.7 CRDi w dwóch wariantach mocy maksymalnej – 115 i 136 KM. Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy mocniejszy wariant czterocylindrowego silnika, który rozwija maksymalny moment obrotowy 330 Nm w przedziale od 1750 do 2500 obr./min.
Jednostka napędowa wykazuje ospałość poniżej 1500 obr./min., ale powyżej charakteryzuje się elastycznością i cichą pracą. Carens pewnie przyspiesza nawet na szóstym biegu i mimo, że nie jest mistrzem sprintu pozwala na sprawne wyprzedzanie.

Co więcej jednostka napędowa jest oszczędna. W ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l/100 km. W trasie „spalanie” plasuje się na poziomie między 5, a 6 l/100 km.
Układ kierowniczy Kii Carens ma opcję ustawiania trybu pracy i prawdę mówiąc nam najbardziej odpowiada tryb Sport ze względu na fakt, że wtedy kierownica obraca się z największym oporem.
Nadwozie Carensa wykazuje tendencje do przechyłów podczas gwałtownych skrętów, ale jego zachowanie na drodze jest przewidywalne. Kierowca odpowiednio wcześniej wyczuwa podsterowność, co w gruncie rzeczy przekłada się na pewność prowadzenia, choć skutecznie zniechęca do slalomów.

Zobacz też: Test Ford C-Max: Van w rozmiarze mini

Dźwignia manualnej przekładni ma średnio długi skok ale „nie lubi” szybkiej zmiany biegów. Jeżeli prowadzimy ją stosunkowo powoli działa precyzyjnie, podczas szybkich zmian przełożeń zdarza się, że drążek nie trafia precyzyjnie w przełożenie.
Zawieszenie zostało zestrojone dość miękko, co znacznie podnosi komfort jazdy po nierównościach a skok zawieszenia jest na tyle długi, by ograniczyć hałas po wjechaniu w głębszą nierówność.


Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – podsumowanie

Koreański minivan w podstawowej wersji z silnikiem benzynowym o mocy 135 KM kosztuje 65 tys. zł. Najtańsza odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 79 500 zł. Bliski konkurent, Ford C-Max z dieslem o mocy 140 KM kosztuje o 5 tys. zł drożej.
Koreańczycy już dano przestali produkować samochody najtańsze na rynku. Kia chce być postrzegana jako producent samochodów ze średniej półki reprezentujących atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Carens jest przykładem, że to zamierzenie udaje się zrealizować, bo mimo kilku niedociągnięć jest to samochód, który łatwo polubić.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM – dane techniczne

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1685 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 492/536 (pięć miejsc) l
Wymiary (dł./szer./wys.) 452,5/180,5/161 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 6,4/4,7/5,3 l/100 km
Cena od  79 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - tył
Redakcja
Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM - przód
Redakcja
Kia Carens prezentuje się atrakcyjnie. Światła LED do jazdy dziennej to standard w każdej wersji wyposażeniowej.
Kia
W tylnej części nadwozia Kii Carens uwagę przyciągają ładnie świecące lampy.
Kia
Tablica przyrządów Kii Carens wygląda ładnie, a jej obsługa jest wygodna. Szkoda, że wyświetlacz systemu nawigacji po zmroku świeci zbyt jasno.
Kia
Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu w Kii Carens sprzyjają długim podróżom.
Kia
Trzy niezależne fotele w drugim rzędzie, Kia Carens.
Kia
W wersji siedmiomiejscowej bagażnik Kii Carens ma objętość 492 l, w wersji pięciomiejscowej 536 l.
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA