REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Niedawna modernizacja Forda C-Max objęła nie tylko odświeżenie nadwozia. Pod maskę trafił nowy turbodoładowany silnik o mocy 150 KM.

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Mimo że od momentu debiutu Ford C-Max był chwalony za atrakcyjny design, drobne zmiany stylizacyjne pozytywnie wpłynęły na odbiór auta.

REKLAMA

Ładnie prezentuje się zwłaszcza przednia część nadwozia ze zmienionym wyglądem reflektorów i dużym wlotem powietrza. W tylnej części uwagę zwracają m.in. przyciemnione lampy. Nie można też odmówić kompaktowemu minivanowi Forda odpowiednich proporcji. Całości dopełniają atrakcyjne kolorystyka i wzory obręczy ze stopów lekkich.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

REKLAMA

Kurację odmładzającą przeprowadzono także we wnętrzu. Odświeżono wygląd kokpitu redukując liczbę przycisków na konsoli centralnej i instalując duży kolorowy wyświetlacz na górze tablicy przyrządów (przekątna 8 cali, w podstawowych wersjach dostępny za dopłatą). Całość prezentuje się świetnie i jest zmontowana z dobrej jakości tworzyw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach Forda siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i mają odpowiedni profil. Cieszą szeroki zakres regulacji kierownicy i duża ilość przestrzeni. Ale czar pryska, gdy zajmiemy miejsce na tylnej kanapie. Miejsca jest tam mniej, niż sugerowałaby to wielkość nadwozia (choć wciąż wystarczająco dużo dla osób o wzroście do 180 cm). Za to cieszy możliwość przekształcenia tylnej kanapy w wersję dwuosobową, dzięki której w przypadku podróży we czwórkę znacznie rośnie komfort jazdy w drugim rzędzie.

Nie można nic zarzucić przestronności bagażnika. 432 l w standardowym położeniu siedzeń to wynik bardzo dobry, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość łatwego powiększenia przestrzeni na pakunki.

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost - zużycie paliwa

Najciekawszą nowością w opisywanym Fordzie jest silnik. To nowa, turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,5 l, która rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny od 1600 obr./min.

Jednostka z łatwością napędza ważącego 1394 kg C-Maxa. Auto sprawnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru w górnym zakresie obrotomierza.

Silnik pracuje przy tym cicho. Co więcej, wykazuje się dużą elastycznością co sprawia, że kierowca rzadko sięga do precyzyjnie działającej dźwigni manualnej przekładni.

Podczas prowadzenia minivana Forda czuć najlepsze geny Forda. Doskonale zestrojone zawieszenie pracuje cicho i ze sprężystością gwarantującą z jednej strony komfortowe pokonywanie nierówności, z drugiej sprawne pokonywanie ciasnych łuków.

Większość kierowców polubi też sposób pracy układu kierowniczego, który gwarantuje odpowiednie wyczucie prowadzenia. Całość układu jezdnego należy ocenić na piątkę z plusem.

Czy zatem C-Max ma jakieś wady? Jak każdy pojazd, także i minivan Forda nie jest pozbawiony minusów. Podczas jazd testowych dały o sobie znać dwa. Pierwszy to stosunkowo spore zużycie paliwa jednostki benzynowej. W ruchu miejskim należy się liczyć ze „spalaniem” przekraczającym 8,5 l benzyny na 100 km. A drugim niedociągnięciem, które dostrzegliśmy w nowym Fordzie jest jakość spasowania niektórych elementów wnętrza. Podczas jazdy po nierównościach zdarza się usłyszeć poskrzypiwanie. Odgłosy nie pojawiają się zawsze, gdy jedziemy po nierównej nawierzchni ale co jakiś czas dają o sobie znać.

Zobacz też: Test Ford Fiesta Black Edition: materiał na przebój!

Podsumowanie testu - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max to jeden z najładniejszych kompaktowych minivanów na rynku. Poza praktycznością wnętrza, które jest oczywistością w tej klasie pojazdów jego niewątpliwym atutem są właściwości jezdne. Naszym zdaniem przewyższa nimi wszystkich konkurentów w klasie. Nie bez znaczenia są również obszerna lista wyposażenia opcjonalnego oraz rozsądnie skalkulowana cena. Widać to zwłaszcza, gdy porównamy najbogatsze wersje wyposażeniowe Forda i wybranych konkurentów. Nie uwzględniając sezonowych promocji, C-Max jest tańszy o koło 3 tys. zł od Golfa Sportsvana, o 2,5 tys zł od KII Carens i o 10 tys. zł od Toyoty Verso.

Zobacz też: Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Dane techniczne - Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost

Ford C-Max 1.5 150 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 432/1723 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438/185,8/162,6 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 204 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,1/6,1 l/100 km
Cena od 80 550 zł (73 350 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Ford
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA