REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.

Tomasz Korniejew
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli w klasie kompaktów i jeden z najważniejszych w gamie Forda. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza odsłona Focusa w wersji kombi napędzana przez nowy silnik wysokoprężny 1.5 TDCI o mocy 120 KM.

Focus obecnie sprzedawany w salonach Forda to tak naprawdę gruntownie zmodernizowana trzecia generacja modelu. Gruntownie, bo oprócz zachowawczych aczkolwiek zauważalnych  modyfikacji w wyglądzie nadwozia, producent zdecydował się na przeprojektowanie wnętrza, zainstalowanie nowej generacji systemu pokładowego, zastosowanie wyższej jakości materiałów wykończeniowych oraz zmiany konstrukcyjne mające na celu zmniejszenie wagi pojazdu, zmianę właściwości układu kierowniczego, pracy układu zawieszenia, czy wyciszenie przedziału pasażerskiego.

REKLAMA

Złośliwi wypominają, że przednia część nadwozia najnowszego Focusa jest łudząco podobna do szlachetnego Astona Martina. Rzeczywiście, przód nowego Forda przywodzi na myśl modele brytyjskiej marki, ale nie zmienia to faktu, że prezentuje się bardzo ładnie. W tylnej części nadwozia kombi, projektanci ograniczyli się jedynie do przeprojektowania lamp i modyfikację zderzaka.

Za to wraz z modernizacją wyglądu nadwozia zaoferowano nową, bardziej wyrazistą gamę kolorystyczną.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – wnętrze

REKLAMA

Główne zmiany w przedziale pasażerskim obejmują tablicę przyrządów. Przede wszystkim zrezygnowano z dużej ilości przycisków na konsoli centralnej i zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe. Ponadto, za dopłatą jest dostępny system multimedialny SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Rzeczywiście, komputer rozpoznaje dużą ilość słów, niestety póki co brak obsługi komend w języku polskim, co mimo zaawansowania systemu rozczarowuje i ogranicza jego użyteczność na polskim rynku.

Cieszy przestronność wnętrza. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, a kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Szeroki zakres regulacji fotela oraz kolumny kierowniczej ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż z przodu, ale także i tam wyższe osoby nie będą narzekały na ciasnotę.

Z ciekawostek - producent wyposażył tylne drzwi w system wysuwanych osłon, które chronią krawędzie przed uszkodzeniami powstającymi w przypadku uderzeń o ścianę lub sąsiedni pojazd.

Bagażnik w Focusie kombi ma pojemność 490 l ale to w przypadku, gdy zrezygnujemy z koła dojazdowego. W przeciwnym razie przestrzeń na pakunki maleje o 14 l.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego egzemplarza Forda Focusa kombi, trafił nowy silnik wysokoprężny. Jednostka ma pojemność 1,5 l i rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min.

W praktyce, nowy silnik Diesla spisuje się zaskakująco dobrze, łącząc bardzo ograniczone zapotrzebowanie na paliwo i wystarczającą dynamikę.

Według danych producenta 120-konny Focus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 s. To wynik przeciętny dla tej klasy pojazdów, ale Ford wyróżnia się niezłą elastycznością.

W efekcie przyspieszanie nawet od wysokich prędkości nie stanowi dla niego problemu. Jazda Focusem po autostradzie z wysoką prędkością jest komfortowa. Podróżując na szóstym biegu we wnętrzu jest cicho, a zużycie paliwa nie przekracza 7,2 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w ruchu miejskim auto nie „spala” więcej niż 5,5 l na 100 km. To bardzo dobry wynik.

Znakiem rozpoznawczym modelu Focus są dobre właściwości jezdne i wysoka jakość prowadzenia. W najnowszym modelu konstruktorzy przeprojektowali zawieszenie i układ kierowniczy, m.in. w taki sposób by zredukować obroty kołem kierownicy podczas jazdy po krętych drogach.

Rzeczywiście w praktyce układ kierowniczy pracuje inaczej niż w wersji sprzed modernizacji ale wciąż zapewnia kierowcy doskonałą precyzję prowadzenia.

Układ zawieszenia działa sprężyście i pewnie utrzymuje pojazd w ryzach, bez względu na to, czy pokonujemy zakręt po nierównej nawierzchni, czy gładkiej jak przysłowiowa powierzchnia stołu.

Z kolei w codziennej, miejskiej eksploatacji manewry ułatwia niewielki promień skrętu (średnica zawracania to 10,4 m).

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – podsumowanie

Najnowsza generacja Forda Focusa wciąż oferuje to, za co model zdobył uznanie motoryzacyjnego światka – ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne i jakość prowadzenia.

Producent zrezygnował z przeładowanej przyciskami konsoli centralnej na rzecz prostszej obsługi. Szkoda, że opcjonalnego systemu multimedialnego nie można obsługiwać polskimi komendami głosowymi.

REKLAMA

Nieźle Focus wypada pod względem ceny. Podstawowa wersja wyposażeniowa opisywanej odmiany silnikowej kosztuje 83 140 zł. Spoglądając w stronę konkurencji, to o 1000 zł drożej od słabszego, 105-konnego Volkswagena Golfa i 3000 zł taniej od również słabszego 115-konnego Peugeota 308. Przy czym, o ile Golf jest wyposażony podobnie do Focusa, o tyle Peugeot odrobinę bogaciej.

Niemniej w przypadku Focusa nie można narzekać na poziom wyposażenia standardowego podstawowej wersji ze 120-konnym silnikiem Diesla, bo znajdziemy tam m.in. klimatyzację, światła do jazdy dziennej, system Ford My Key (można zaprogramować m.in. maksymalną prędkość powyżej, której auto się nie rozpędzi), elektrycznie sterowane przednie szyby, skórzaną kierownicę, czy radio z sześcioma głośnikami.  Bardziej wymagający nabywcy mają możliwość dobrania wyposażenia z obszernej listy dodatków.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – dane techniczne

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750-2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 490/1516 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456/149,2/149,2 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,4/3,8 l/100 km
Cena od 83 140 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Ford
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy. Wiceminister sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha zapewnił, że osoby łamiące sądowy zakaz będą surowo karane i najmocniej odczują proponowane przez nas zmiany. Projekt nowego prawa jest już przygotowany.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu 2025 r. Ile wynosi?

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, każdy właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru, przyczepy lub samochodu osobowego przeznaczonego do zawodów sportowych jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Ile wynosi badanie techniczne pojazdu w 2025 r.?

KGP: 99 285 interwencji, 239 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 285 interwencji. Byli wzywani do 239 wypadków drogowych.

REKLAMA