REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.

Tomasz Korniejew
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli w klasie kompaktów i jeden z najważniejszych w gamie Forda. Sprawdziliśmy, jak jeździ najnowsza odsłona Focusa w wersji kombi napędzana przez nowy silnik wysokoprężny 1.5 TDCI o mocy 120 KM.

Focus obecnie sprzedawany w salonach Forda to tak naprawdę gruntownie zmodernizowana trzecia generacja modelu. Gruntownie, bo oprócz zachowawczych aczkolwiek zauważalnych  modyfikacji w wyglądzie nadwozia, producent zdecydował się na przeprojektowanie wnętrza, zainstalowanie nowej generacji systemu pokładowego, zastosowanie wyższej jakości materiałów wykończeniowych oraz zmiany konstrukcyjne mające na celu zmniejszenie wagi pojazdu, zmianę właściwości układu kierowniczego, pracy układu zawieszenia, czy wyciszenie przedziału pasażerskiego.

REKLAMA

Złośliwi wypominają, że przednia część nadwozia najnowszego Focusa jest łudząco podobna do szlachetnego Astona Martina. Rzeczywiście, przód nowego Forda przywodzi na myśl modele brytyjskiej marki, ale nie zmienia to faktu, że prezentuje się bardzo ładnie. W tylnej części nadwozia kombi, projektanci ograniczyli się jedynie do przeprojektowania lamp i modyfikację zderzaka.

Za to wraz z modernizacją wyglądu nadwozia zaoferowano nową, bardziej wyrazistą gamę kolorystyczną.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – wnętrze

REKLAMA

Główne zmiany w przedziale pasażerskim obejmują tablicę przyrządów. Przede wszystkim zrezygnowano z dużej ilości przycisków na konsoli centralnej i zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe. Ponadto, za dopłatą jest dostępny system multimedialny SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Rzeczywiście, komputer rozpoznaje dużą ilość słów, niestety póki co brak obsługi komend w języku polskim, co mimo zaawansowania systemu rozczarowuje i ogranicza jego użyteczność na polskim rynku.

Cieszy przestronność wnętrza. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, a kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Szeroki zakres regulacji fotela oraz kolumny kierowniczej ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Na tylnej kanapie miejsca jest mniej niż z przodu, ale także i tam wyższe osoby nie będą narzekały na ciasnotę.

Z ciekawostek - producent wyposażył tylne drzwi w system wysuwanych osłon, które chronią krawędzie przed uszkodzeniami powstającymi w przypadku uderzeń o ścianę lub sąsiedni pojazd.

Bagażnik w Focusie kombi ma pojemność 490 l ale to w przypadku, gdy zrezygnujemy z koła dojazdowego. W przeciwnym razie przestrzeń na pakunki maleje o 14 l.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 kombi: uniwersalna maszyna

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego egzemplarza Forda Focusa kombi, trafił nowy silnik wysokoprężny. Jednostka ma pojemność 1,5 l i rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min.

W praktyce, nowy silnik Diesla spisuje się zaskakująco dobrze, łącząc bardzo ograniczone zapotrzebowanie na paliwo i wystarczającą dynamikę.

Według danych producenta 120-konny Focus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 s. To wynik przeciętny dla tej klasy pojazdów, ale Ford wyróżnia się niezłą elastycznością.

W efekcie przyspieszanie nawet od wysokich prędkości nie stanowi dla niego problemu. Jazda Focusem po autostradzie z wysoką prędkością jest komfortowa. Podróżując na szóstym biegu we wnętrzu jest cicho, a zużycie paliwa nie przekracza 7,2 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy w ruchu miejskim auto nie „spala” więcej niż 5,5 l na 100 km. To bardzo dobry wynik.

Znakiem rozpoznawczym modelu Focus są dobre właściwości jezdne i wysoka jakość prowadzenia. W najnowszym modelu konstruktorzy przeprojektowali zawieszenie i układ kierowniczy, m.in. w taki sposób by zredukować obroty kołem kierownicy podczas jazdy po krętych drogach.

Rzeczywiście w praktyce układ kierowniczy pracuje inaczej niż w wersji sprzed modernizacji ale wciąż zapewnia kierowcy doskonałą precyzję prowadzenia.

Układ zawieszenia działa sprężyście i pewnie utrzymuje pojazd w ryzach, bez względu na to, czy pokonujemy zakręt po nierównej nawierzchni, czy gładkiej jak przysłowiowa powierzchnia stołu.

Z kolei w codziennej, miejskiej eksploatacji manewry ułatwia niewielki promień skrętu (średnica zawracania to 10,4 m).

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – podsumowanie

Najnowsza generacja Forda Focusa wciąż oferuje to, za co model zdobył uznanie motoryzacyjnego światka – ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne i jakość prowadzenia.

Producent zrezygnował z przeładowanej przyciskami konsoli centralnej na rzecz prostszej obsługi. Szkoda, że opcjonalnego systemu multimedialnego nie można obsługiwać polskimi komendami głosowymi.

REKLAMA

Nieźle Focus wypada pod względem ceny. Podstawowa wersja wyposażeniowa opisywanej odmiany silnikowej kosztuje 83 140 zł. Spoglądając w stronę konkurencji, to o 1000 zł drożej od słabszego, 105-konnego Volkswagena Golfa i 3000 zł taniej od również słabszego 115-konnego Peugeota 308. Przy czym, o ile Golf jest wyposażony podobnie do Focusa, o tyle Peugeot odrobinę bogaciej.

Niemniej w przypadku Focusa nie można narzekać na poziom wyposażenia standardowego podstawowej wersji ze 120-konnym silnikiem Diesla, bo znajdziemy tam m.in. klimatyzację, światła do jazdy dziennej, system Ford My Key (można zaprogramować m.in. maksymalną prędkość powyżej, której auto się nie rozpędzi), elektrycznie sterowane przednie szyby, skórzaną kierownicę, czy radio z sześcioma głośnikami.  Bardziej wymagający nabywcy mają możliwość dobrania wyposażenia z obszernej listy dodatków.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man. – dane techniczne

Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750-2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 490/1516 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456/149,2/149,2 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Zużycie paliwa* 4,3/3,4/3,8 l/100 km
Cena od 83 140 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Kamil Fraszkiewicz
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Ford
Test Ford Focus 1.5 TDCI 120 KM Man.
Ford
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA