REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką.
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką.
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan kontynuuje rynkową ofensywę. Po udanym I ciepło przyjętym Qashqai’u wprowadził do oferty kompaktowego Pulsara. Sprawdziliśmy, jak jeździ następca Almery i Tiidy napędzany przez benzynowy silnik o pojemności 1,2 l.

Krótki "rzut oka" na nadwozie Nissana Pulsara wystarczy, by odnieść wrażenie, że projektantom zależało przede wszystkim na tym, by samochód był przede wszystkim praktyczny, a kwestie porywającego design’u zostały zepchnięte na dalszy plan.

REKLAMA

REKLAMA

I choć w przedniej części Pulsar został zaprojektowany ciekawie, to poprowadzona wysoko linia dachu sprawia, że bryła nadwozia „traci pazur” i przedstawia się jako stonowane auto rodzinne.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

REKLAMA

 Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – wnętrze

Ale dzięki wysokiemu nadwoziu, przedział pasażerski Pulsara jest ponadprzeciętnie przestronny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrażenie robi zwłaszcza ilość przestrzeni dostępna dla pasażerów tylnej kanapy. Nawet wysocy pasażerowie mają zagwarantowane dużo miejsca na nogi i nad głowami. Cieszy też szerokość wnętrza Nissana.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodnie wyprofilowane i sprzyjają długim podróżom. Z kolei dostęp do tylnej kanapy ułatwiają szeroko otwierane drzwi.

Minusem jest fakt, że szerokie słupki ograniczają podczas skrętów widoczność z miejsca kierowcy.

Projekt deski rozdzielczej jest przejrzysty, wykonany z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy kokpitu spasowano z dokładnością. Widać duże podobieństwo do tablicy przyrządów crossovera – modelu Qashqai.

Bagażnik w Nissanie Pulsar ma objętość 385 l, co jak na segment kompaktowy jest dobrym wynikiem.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Nissana Pulsara znalazły się dwie jednostki napędowe – benzynowa, turbodoładowana o pojemności 1,2 l, rozwijająca moc maksymalną 115 KM oraz wysokoprężna, również turbodoładowana o pojemności 1,5 l, rozwijająca moc maksymalną 110 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz zasilany benzyną. Według danych producenta Nissan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,7 s i może się pędzić z prędkością 190 km/h.

Pulsar 1.2 wykazuje umiarkowany temperament. Silnik co prawda nieźle radzi sobie z napędem auta w warunkach miejskich – sprawnie nabiera prędkości po przekroczeniu ok. 1500 obr./min. i jest dobrze wyciszony - ale dostaje „zadyszki” podczas prób przyspieszania od wyższych prędkości na wysokich biegach. Przed próbą wyprzedzania warto znacznie zredukować przełożenie. Ponadto dynamika odczuwalnie spada, gdy poruszamy się zapakowanym autem z czterema osobami na pokładzie.

Za to nieźle Pulsar wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim auto zużywało około 7,6 l benzyny na 100 km, za to podczas jazdy w trasie (przy prędkości 130 km/h) zużycie paliwa spada do poniżej 6 l na 100 km.

Kompaktowy Nissan to samochód komfortowy. Bez wątpienia podróże uprzyjemniają wspomniane wcześniej dobre wyciszenie silnika, jak i znaczne ograniczenie szumów opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, choć pracuje z lekkością, co nie każdemu przypadnie do gustu. Niemniej Pulsar prowadzi się przewidywalnie i pewnie. Sprawnie radzi sobie na szybko pokonywanych łukach zachowując dużą powściągliwość w kwestii podsterowności.

Zawieszenie jest umiarkowanie miękkie, konkretnie – gładko pochłania nierówności asfaltu, ale podczas przejazdu np. przez torowisko pasażerami mocno zatrzęsie.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  podsumowanie

Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.

Słabościami są kiepska dynamika dająca o sobie znać głównie podczas podróży w trasie oraz stosunkowo wysoka cena zakupu. Za podstawową odmianę Pulsara trzeba zapłacić 64 tys. zł. Przy czym wyposażenie standardowe jest bogate – bez potrzeby dopłaty otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czy tempomat. Łowcy okazji z pewnością będą zadowoleni z promocji, w której podstawowa odmiana modelu Pulsar jest dostępna za 57 tys. zł.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  dane techniczne

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 385 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,7/201,7**/152 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Zużycie paliwa* 6,3/4,3/5,0 l/100 km
Cena od 64 000 (57 000 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami
Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.
Nissan
Tablicę przyrządów Nissana Pulsara "ożywiają" ładne, kolorowe wyświetlacze. Obsługa kokpitu nie sprawia problemów.
Nissan
Bagażnik Nissana Pulsara ma 385 l. To niezły wynik.
Nissan
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.
Tomasz Korniejew
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA