REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Tomasz Korniejew
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką.
Jednostka napędowa Nissana Pulsara jest doskonale wyciszona i charakteryzuje się umiarkowaną dynamiką.
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan kontynuuje rynkową ofensywę. Po udanym I ciepło przyjętym Qashqai’u wprowadził do oferty kompaktowego Pulsara. Sprawdziliśmy, jak jeździ następca Almery i Tiidy napędzany przez benzynowy silnik o pojemności 1,2 l.

Krótki "rzut oka" na nadwozie Nissana Pulsara wystarczy, by odnieść wrażenie, że projektantom zależało przede wszystkim na tym, by samochód był przede wszystkim praktyczny, a kwestie porywającego design’u zostały zepchnięte na dalszy plan.

REKLAMA

I choć w przedniej części Pulsar został zaprojektowany ciekawie, to poprowadzona wysoko linia dachu sprawia, że bryła nadwozia „traci pazur” i przedstawia się jako stonowane auto rodzinne.

Zobacz też: Test Kia Soul II 1.6 GDI 132 KM: zdecydowana poprawa

 Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – wnętrze

Ale dzięki wysokiemu nadwoziu, przedział pasażerski Pulsara jest ponadprzeciętnie przestronny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wrażenie robi zwłaszcza ilość przestrzeni dostępna dla pasażerów tylnej kanapy. Nawet wysocy pasażerowie mają zagwarantowane dużo miejsca na nogi i nad głowami. Cieszy też szerokość wnętrza Nissana.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodnie wyprofilowane i sprzyjają długim podróżom. Z kolei dostęp do tylnej kanapy ułatwiają szeroko otwierane drzwi.

Minusem jest fakt, że szerokie słupki ograniczają podczas skrętów widoczność z miejsca kierowcy.

Projekt deski rozdzielczej jest przejrzysty, wykonany z materiałów dobrej jakości, a poszczególne elementy kokpitu spasowano z dokładnością. Widać duże podobieństwo do tablicy przyrządów crossovera – modelu Qashqai.

Bagażnik w Nissanie Pulsar ma objętość 385 l, co jak na segment kompaktowy jest dobrym wynikiem.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Nissana Pulsara znalazły się dwie jednostki napędowe – benzynowa, turbodoładowana o pojemności 1,2 l, rozwijająca moc maksymalną 115 KM oraz wysokoprężna, również turbodoładowana o pojemności 1,5 l, rozwijająca moc maksymalną 110 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz zasilany benzyną. Według danych producenta Nissan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,7 s i może się pędzić z prędkością 190 km/h.

Pulsar 1.2 wykazuje umiarkowany temperament. Silnik co prawda nieźle radzi sobie z napędem auta w warunkach miejskich – sprawnie nabiera prędkości po przekroczeniu ok. 1500 obr./min. i jest dobrze wyciszony - ale dostaje „zadyszki” podczas prób przyspieszania od wyższych prędkości na wysokich biegach. Przed próbą wyprzedzania warto znacznie zredukować przełożenie. Ponadto dynamika odczuwalnie spada, gdy poruszamy się zapakowanym autem z czterema osobami na pokładzie.

Za to nieźle Pulsar wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim auto zużywało około 7,6 l benzyny na 100 km, za to podczas jazdy w trasie (przy prędkości 130 km/h) zużycie paliwa spada do poniżej 6 l na 100 km.

Kompaktowy Nissan to samochód komfortowy. Bez wątpienia podróże uprzyjemniają wspomniane wcześniej dobre wyciszenie silnika, jak i znaczne ograniczenie szumów opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, choć pracuje z lekkością, co nie każdemu przypadnie do gustu. Niemniej Pulsar prowadzi się przewidywalnie i pewnie. Sprawnie radzi sobie na szybko pokonywanych łukach zachowując dużą powściągliwość w kwestii podsterowności.

Zawieszenie jest umiarkowanie miękkie, konkretnie – gładko pochłania nierówności asfaltu, ale podczas przejazdu np. przez torowisko pasażerami mocno zatrzęsie.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  podsumowanie

REKLAMA

Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.

Słabościami są kiepska dynamika dająca o sobie znać głównie podczas podróży w trasie oraz stosunkowo wysoka cena zakupu. Za podstawową odmianę Pulsara trzeba zapłacić 64 tys. zł. Przy czym wyposażenie standardowe jest bogate – bez potrzeby dopłaty otrzymamy m.in. manualną klimatyzację, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, czy tempomat. Łowcy okazji z pewnością będą zadowoleni z promocji, w której podstawowa odmiana modelu Pulsar jest dostępna za 57 tys. zł.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM –  dane techniczne

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 385 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 438,7/201,7**/152 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Zużycie paliwa* 6,3/4,3/5,0 l/100 km
Cena od 64 000 (57 000 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
**z lusterkami
Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.
Nissan
Tablicę przyrządów Nissana Pulsara "ożywiają" ładne, kolorowe wyświetlacze. Obsługa kokpitu nie sprawia problemów.
Nissan
Bagażnik Nissana Pulsara ma 385 l. To niezły wynik.
Nissan
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Tomasz Korniejew
Japońscy konstruktorzy stworzyli pojazd, który szczególnie przypadnie do gustu kierowcom oczekującym od auta przede wszystkim praktyczności. Ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, spory bagażnik, wygodny dostęp do kabiny, wysoki komfort jazdy to bez wątpienia najmocniejsze strony Pulsara.
Tomasz Korniejew
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM
Nissan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA