REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze jazdy: nowy Ford S-MAX 2015

Ford S-MAX 2015 facelifting
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-MAX to drugie, po C-MAX-ie auto jakie mieliśmy okazję testować na krętych i równych niczym stół pingpongowy drogach Majorki. Przestronność i świetne prowadzenie to kluczowe atuty jego poprzednich wersji. Czy najnowszy model nie stracił swych kluczowych atrybutów?

Nowy Ford S-MAX 2015

Nowy Ford S-MAX to 7-osobowy van oparty na płycie podłogowej najnowszej, V-generacji Forda Mondeo. Jest o ok. 3 cm dłuższy i szerszy od poprzedniego modelu. Mimo ogromnych gabarytów zewnętrznych auto ma niezwykle lekką linię nadwozia. Podobać się może zwłaszcza przedni pas, który wygląda nad wyraz dynamicznie. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny to tylko przedsmak wyraźnych zmian jakie zaszły w tym modelu.

REKLAMA

Ford S-MAX 2015: wnętrze

We wnętrzu uwagę zwracają przede wszystkim analogowo-cyfrowe zegary, masywna konsola środkowa z dużym, 8-calowym dotykowym ekranem oraz wyraźnie większa niż w C-MAX-ie szerokość kabiny. Miejsca w I i II rzędzie foteli jest bardzo dużo i nawet osoby o wzroście ok. 190 cm nie powinny narzekać na brak swobody ruchu. Jedynie dwa ostatnie siedzenia dedykowane są raczej niskim osobom. Bagażnik, w zależności od konfiguracji foteli, ma pojemność od 285 do nawet 2020 l. To co jest jednak w nim wyjątkowego, to możliwość elektrycznego składnia każdego z 5-ciu foteli za pomocą panelu sterującego zlokalizowanego po lewej stronie kufra. Wrażenie robi także wzorowe wyciszenie wnętrza. Zarówno szum powietrza opływającego auto czy praca silnika są prawie niesłyszalne do ok. 150-160 km/h.

Dotykowy ekran nieźle reaguje na dotyk i prezentuje dobrej rozdzielczości obraz. Obsługa multimediów jest dość prosta, ale na całe szczęście sterowanie radiem czy klimatyzacji pozostawiono w gestii analogowym przyciskom i pokrętłom. Mankamentem jest jednak wolno działająca nawigacja, która wyraźnie nie nadąża aktualizować położenia auta na mapie. Podobać się mogą za to wygodne przednie fotele, w które można doposażyć w opcję podgrzewania, wentylacji a nawet masażu!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy S-MAX to samochód o zupełnie nowych rozwiązaniach technicznych. W opcji pojawiła się m.in. specjalna kamera ulokowana na przednim zderzaku z kątem widzenia 180 stopni, ułatwiająca wyjazd zza szpalerów aut czy z ogrodzonej posesji, system ostrzegający o potencjalnej kolizji z pieszym,  światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców, adaptacyjny układ kierowniczy czy niespotykany dotąd w żadnym innym samochodzie Inteligentny ogranicznik prędkości (więcej o nim przeczytacie tutaj). Nowością są także w pełni aktywne reflektory z wbudowanymi w nie żaluzjami ograniczającymi wiązkę światła w danym obszarze drogi by nie oślepiać kierowców z naprzeciwka (przy stale włączonym „długich” światłach).

Ford S-MAX 2015: zawieszenie

Nowy Ford S-MAX jest nieco inny w prowadzeniu niż jego poprzednik. Kosztem precyzji prowadzenia poprawiono komfort jazdy. Auto nadal pewnie, z niezwykłą zwinnością pokonuje z dużymi prędkościami szybkie zakręty, ale układ kierowniczy nie jest już tak komunikatywny i bezpośredni w działaniu jak w poprzedniku, przechyły w łukach wydają się jakby bardziej wyczuwalne. S-MAX zyskał jednak bardzo wiele na jakości amortyzacji, do czego przyczyniło się sterowane eletronicznie zawieszenie. W zależności od trybu jego pracy, można ograniczyć nieco przechyły w zakrętach bądź wydłużyć nieco skok amortyzatorów poprawiając tłumienie nierówności.

Paleta silników w nowym Fordzie obejmuje benzynowe motory z serii EcoBoost (1.5 EB 160 KM i 2.0 EB 240 KM) oraz wysokoprężne jednostki TDCi (2.0 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM, 2.0 TDCi 180 KM, 2.0 TDCi bi-turbo 210 KM).  Do jazd mieliśmy udostępnione wersje 2.0 EB 240 KM z automatem i 2.0 TDCi 180 KM z manualną przekładnią. Największe zaskoczenie wzbudził w nas motor wysokoprężny, bowiem sprawiał wrażenie wyraźnie bardziej dynamicznego niż mocniejszy o 60 KM wariant benzynowy. 180-konny diesel chętnie rozpędza S-MAX-a już od 1700 obr./min, jest wzorowo wyciszony i kręci się do 5000 obr./min. Świetnie współpracuje z nim manualną, bardzo precyzyjna skrzynia biegów o 6-ciu przełożeniach.

Ford S-MAX 2015: silniki

Wersja benzynowa sprawiała wrażenie jakby dużo bardziej odczuwała ponad 1700-kilogramową masę S-MAX-a. Mniejszy, a przy tym wyżej położony maksymalny moment obrotowy i mało przyjemny dźwięk silnika w wyższych zakresach obrotowych to nie to czego się spodziewaliśmy po vanie przyspieszającym od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,4 sekundy. Winę za taki stan rzeczy ponosił zapewne po części 6-stopniowy automat nieprzepadający za błyskawicznymi redukcjami biegów.

Kolejną nowością w Fordzie S-MAX jest możliwość wyboru odmiany z napędem 4x4. Niestety dostępny będzie on tylko z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 180 KM , ale biorąc pod uwagę możliwości tego motoru będzie pewnie on jednym z najczęściej wybieranych wariantów.

Ford S-MAX 2015: cennik

Pomimo znacznego wzrostu zaawansowania konstrukcji, nowy S-MAX utrzymał rozsądny poziom cenowy. Podstawowa wersja 1.5 EB 160 KM kosztuje 106 600 zł, a odmiana z napędem 4x4 rozpoczyna się od kwoty 127 600 zł. Niedługo postaramy się sprawdzić jak nowy model sprawdza się na dłuższym dystansie.

Silniki Wersja cena z VAT
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Trend               106 600   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Trend               131 600   
2.0 TDCi 120 KM, M6, FWD Trend               112 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Trend               118 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Trend               127 600   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Trend               127 600   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Trend               124 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Trend               133 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Trend               142 600   
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Titanium               114 800   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Titanium               139 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Titanium               126 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Titanium               132 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Titanium               141 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Titanium               150 800   
2.0 TDCi 210 KM, PowerShift, FWD Titanium               147 800   

Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting kamera cofania
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting nawigacja GPS
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting sterowanie fotelami
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA