REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze jazdy: nowy Ford S-MAX 2015

Ford S-MAX 2015 facelifting
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-MAX to drugie, po C-MAX-ie auto jakie mieliśmy okazję testować na krętych i równych niczym stół pingpongowy drogach Majorki. Przestronność i świetne prowadzenie to kluczowe atuty jego poprzednich wersji. Czy najnowszy model nie stracił swych kluczowych atrybutów?

Nowy Ford S-MAX 2015

Nowy Ford S-MAX to 7-osobowy van oparty na płycie podłogowej najnowszej, V-generacji Forda Mondeo. Jest o ok. 3 cm dłuższy i szerszy od poprzedniego modelu. Mimo ogromnych gabarytów zewnętrznych auto ma niezwykle lekką linię nadwozia. Podobać się może zwłaszcza przedni pas, który wygląda nad wyraz dynamicznie. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny to tylko przedsmak wyraźnych zmian jakie zaszły w tym modelu.

REKLAMA

Ford S-MAX 2015: wnętrze

We wnętrzu uwagę zwracają przede wszystkim analogowo-cyfrowe zegary, masywna konsola środkowa z dużym, 8-calowym dotykowym ekranem oraz wyraźnie większa niż w C-MAX-ie szerokość kabiny. Miejsca w I i II rzędzie foteli jest bardzo dużo i nawet osoby o wzroście ok. 190 cm nie powinny narzekać na brak swobody ruchu. Jedynie dwa ostatnie siedzenia dedykowane są raczej niskim osobom. Bagażnik, w zależności od konfiguracji foteli, ma pojemność od 285 do nawet 2020 l. To co jest jednak w nim wyjątkowego, to możliwość elektrycznego składnia każdego z 5-ciu foteli za pomocą panelu sterującego zlokalizowanego po lewej stronie kufra. Wrażenie robi także wzorowe wyciszenie wnętrza. Zarówno szum powietrza opływającego auto czy praca silnika są prawie niesłyszalne do ok. 150-160 km/h.

Dotykowy ekran nieźle reaguje na dotyk i prezentuje dobrej rozdzielczości obraz. Obsługa multimediów jest dość prosta, ale na całe szczęście sterowanie radiem czy klimatyzacji pozostawiono w gestii analogowym przyciskom i pokrętłom. Mankamentem jest jednak wolno działająca nawigacja, która wyraźnie nie nadąża aktualizować położenia auta na mapie. Podobać się mogą za to wygodne przednie fotele, w które można doposażyć w opcję podgrzewania, wentylacji a nawet masażu!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy S-MAX to samochód o zupełnie nowych rozwiązaniach technicznych. W opcji pojawiła się m.in. specjalna kamera ulokowana na przednim zderzaku z kątem widzenia 180 stopni, ułatwiająca wyjazd zza szpalerów aut czy z ogrodzonej posesji, system ostrzegający o potencjalnej kolizji z pieszym,  światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców, adaptacyjny układ kierowniczy czy niespotykany dotąd w żadnym innym samochodzie Inteligentny ogranicznik prędkości (więcej o nim przeczytacie tutaj). Nowością są także w pełni aktywne reflektory z wbudowanymi w nie żaluzjami ograniczającymi wiązkę światła w danym obszarze drogi by nie oślepiać kierowców z naprzeciwka (przy stale włączonym „długich” światłach).

Ford S-MAX 2015: zawieszenie

Nowy Ford S-MAX jest nieco inny w prowadzeniu niż jego poprzednik. Kosztem precyzji prowadzenia poprawiono komfort jazdy. Auto nadal pewnie, z niezwykłą zwinnością pokonuje z dużymi prędkościami szybkie zakręty, ale układ kierowniczy nie jest już tak komunikatywny i bezpośredni w działaniu jak w poprzedniku, przechyły w łukach wydają się jakby bardziej wyczuwalne. S-MAX zyskał jednak bardzo wiele na jakości amortyzacji, do czego przyczyniło się sterowane eletronicznie zawieszenie. W zależności od trybu jego pracy, można ograniczyć nieco przechyły w zakrętach bądź wydłużyć nieco skok amortyzatorów poprawiając tłumienie nierówności.

Paleta silników w nowym Fordzie obejmuje benzynowe motory z serii EcoBoost (1.5 EB 160 KM i 2.0 EB 240 KM) oraz wysokoprężne jednostki TDCi (2.0 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM, 2.0 TDCi 180 KM, 2.0 TDCi bi-turbo 210 KM).  Do jazd mieliśmy udostępnione wersje 2.0 EB 240 KM z automatem i 2.0 TDCi 180 KM z manualną przekładnią. Największe zaskoczenie wzbudził w nas motor wysokoprężny, bowiem sprawiał wrażenie wyraźnie bardziej dynamicznego niż mocniejszy o 60 KM wariant benzynowy. 180-konny diesel chętnie rozpędza S-MAX-a już od 1700 obr./min, jest wzorowo wyciszony i kręci się do 5000 obr./min. Świetnie współpracuje z nim manualną, bardzo precyzyjna skrzynia biegów o 6-ciu przełożeniach.

Ford S-MAX 2015: silniki

Wersja benzynowa sprawiała wrażenie jakby dużo bardziej odczuwała ponad 1700-kilogramową masę S-MAX-a. Mniejszy, a przy tym wyżej położony maksymalny moment obrotowy i mało przyjemny dźwięk silnika w wyższych zakresach obrotowych to nie to czego się spodziewaliśmy po vanie przyspieszającym od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,4 sekundy. Winę za taki stan rzeczy ponosił zapewne po części 6-stopniowy automat nieprzepadający za błyskawicznymi redukcjami biegów.

Kolejną nowością w Fordzie S-MAX jest możliwość wyboru odmiany z napędem 4x4. Niestety dostępny będzie on tylko z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 180 KM , ale biorąc pod uwagę możliwości tego motoru będzie pewnie on jednym z najczęściej wybieranych wariantów.

Ford S-MAX 2015: cennik

Pomimo znacznego wzrostu zaawansowania konstrukcji, nowy S-MAX utrzymał rozsądny poziom cenowy. Podstawowa wersja 1.5 EB 160 KM kosztuje 106 600 zł, a odmiana z napędem 4x4 rozpoczyna się od kwoty 127 600 zł. Niedługo postaramy się sprawdzić jak nowy model sprawdza się na dłuższym dystansie.

Silniki Wersja cena z VAT
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Trend               106 600   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Trend               131 600   
2.0 TDCi 120 KM, M6, FWD Trend               112 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Trend               118 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Trend               127 600   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Trend               127 600   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Trend               124 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Trend               133 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Trend               142 600   
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Titanium               114 800   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Titanium               139 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Titanium               126 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Titanium               132 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Titanium               141 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Titanium               150 800   
2.0 TDCi 210 KM, PowerShift, FWD Titanium               147 800   

Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting kamera cofania
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting nawigacja GPS
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting sterowanie fotelami
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA