REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsze jazdy: nowy Ford S-MAX 2015

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford S-MAX 2015 facelifting
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-MAX to drugie, po C-MAX-ie auto jakie mieliśmy okazję testować na krętych i równych niczym stół pingpongowy drogach Majorki. Przestronność i świetne prowadzenie to kluczowe atuty jego poprzednich wersji. Czy najnowszy model nie stracił swych kluczowych atrybutów?

Nowy Ford S-MAX 2015

Nowy Ford S-MAX to 7-osobowy van oparty na płycie podłogowej najnowszej, V-generacji Forda Mondeo. Jest o ok. 3 cm dłuższy i szerszy od poprzedniego modelu. Mimo ogromnych gabarytów zewnętrznych auto ma niezwykle lekką linię nadwozia. Podobać się może zwłaszcza przedni pas, który wygląda nad wyraz dynamicznie. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny to tylko przedsmak wyraźnych zmian jakie zaszły w tym modelu.

REKLAMA

Ford S-MAX 2015: wnętrze

We wnętrzu uwagę zwracają przede wszystkim analogowo-cyfrowe zegary, masywna konsola środkowa z dużym, 8-calowym dotykowym ekranem oraz wyraźnie większa niż w C-MAX-ie szerokość kabiny. Miejsca w I i II rzędzie foteli jest bardzo dużo i nawet osoby o wzroście ok. 190 cm nie powinny narzekać na brak swobody ruchu. Jedynie dwa ostatnie siedzenia dedykowane są raczej niskim osobom. Bagażnik, w zależności od konfiguracji foteli, ma pojemność od 285 do nawet 2020 l. To co jest jednak w nim wyjątkowego, to możliwość elektrycznego składnia każdego z 5-ciu foteli za pomocą panelu sterującego zlokalizowanego po lewej stronie kufra. Wrażenie robi także wzorowe wyciszenie wnętrza. Zarówno szum powietrza opływającego auto czy praca silnika są prawie niesłyszalne do ok. 150-160 km/h.

Dotykowy ekran nieźle reaguje na dotyk i prezentuje dobrej rozdzielczości obraz. Obsługa multimediów jest dość prosta, ale na całe szczęście sterowanie radiem czy klimatyzacji pozostawiono w gestii analogowym przyciskom i pokrętłom. Mankamentem jest jednak wolno działająca nawigacja, która wyraźnie nie nadąża aktualizować położenia auta na mapie. Podobać się mogą za to wygodne przednie fotele, w które można doposażyć w opcję podgrzewania, wentylacji a nawet masażu!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy S-MAX to samochód o zupełnie nowych rozwiązaniach technicznych. W opcji pojawiła się m.in. specjalna kamera ulokowana na przednim zderzaku z kątem widzenia 180 stopni, ułatwiająca wyjazd zza szpalerów aut czy z ogrodzonej posesji, system ostrzegający o potencjalnej kolizji z pieszym,  światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców, adaptacyjny układ kierowniczy czy niespotykany dotąd w żadnym innym samochodzie Inteligentny ogranicznik prędkości (więcej o nim przeczytacie tutaj). Nowością są także w pełni aktywne reflektory z wbudowanymi w nie żaluzjami ograniczającymi wiązkę światła w danym obszarze drogi by nie oślepiać kierowców z naprzeciwka (przy stale włączonym „długich” światłach).

Ford S-MAX 2015: zawieszenie

Nowy Ford S-MAX jest nieco inny w prowadzeniu niż jego poprzednik. Kosztem precyzji prowadzenia poprawiono komfort jazdy. Auto nadal pewnie, z niezwykłą zwinnością pokonuje z dużymi prędkościami szybkie zakręty, ale układ kierowniczy nie jest już tak komunikatywny i bezpośredni w działaniu jak w poprzedniku, przechyły w łukach wydają się jakby bardziej wyczuwalne. S-MAX zyskał jednak bardzo wiele na jakości amortyzacji, do czego przyczyniło się sterowane eletronicznie zawieszenie. W zależności od trybu jego pracy, można ograniczyć nieco przechyły w zakrętach bądź wydłużyć nieco skok amortyzatorów poprawiając tłumienie nierówności.

Paleta silników w nowym Fordzie obejmuje benzynowe motory z serii EcoBoost (1.5 EB 160 KM i 2.0 EB 240 KM) oraz wysokoprężne jednostki TDCi (2.0 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM, 2.0 TDCi 180 KM, 2.0 TDCi bi-turbo 210 KM).  Do jazd mieliśmy udostępnione wersje 2.0 EB 240 KM z automatem i 2.0 TDCi 180 KM z manualną przekładnią. Największe zaskoczenie wzbudził w nas motor wysokoprężny, bowiem sprawiał wrażenie wyraźnie bardziej dynamicznego niż mocniejszy o 60 KM wariant benzynowy. 180-konny diesel chętnie rozpędza S-MAX-a już od 1700 obr./min, jest wzorowo wyciszony i kręci się do 5000 obr./min. Świetnie współpracuje z nim manualną, bardzo precyzyjna skrzynia biegów o 6-ciu przełożeniach.

Ford S-MAX 2015: silniki

Wersja benzynowa sprawiała wrażenie jakby dużo bardziej odczuwała ponad 1700-kilogramową masę S-MAX-a. Mniejszy, a przy tym wyżej położony maksymalny moment obrotowy i mało przyjemny dźwięk silnika w wyższych zakresach obrotowych to nie to czego się spodziewaliśmy po vanie przyspieszającym od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,4 sekundy. Winę za taki stan rzeczy ponosił zapewne po części 6-stopniowy automat nieprzepadający za błyskawicznymi redukcjami biegów.

Kolejną nowością w Fordzie S-MAX jest możliwość wyboru odmiany z napędem 4x4. Niestety dostępny będzie on tylko z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 180 KM , ale biorąc pod uwagę możliwości tego motoru będzie pewnie on jednym z najczęściej wybieranych wariantów.

Ford S-MAX 2015: cennik

Pomimo znacznego wzrostu zaawansowania konstrukcji, nowy S-MAX utrzymał rozsądny poziom cenowy. Podstawowa wersja 1.5 EB 160 KM kosztuje 106 600 zł, a odmiana z napędem 4x4 rozpoczyna się od kwoty 127 600 zł. Niedługo postaramy się sprawdzić jak nowy model sprawdza się na dłuższym dystansie.

Silniki Wersja cena z VAT
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Trend               106 600   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Trend               131 600   
2.0 TDCi 120 KM, M6, FWD Trend               112 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Trend               118 600   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Trend               127 600   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Trend               127 600   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Trend               124 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Trend               133 600   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Trend               142 600   
1.5 EcoBoost 160 KM, M6, FWD Titanium               114 800   
2.0 EcoBoost 240 KM, A6, FWD Titanium               139 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, FWD Titanium               126 800   
2.0 TDCi 150 KM, M6, 4WD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 150 KM, PowerShift, FWD Titanium               135 800   
2.0 TDCi 180 KM, M6, FWD Titanium               132 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, FWD Titanium               141 800   
2.0 TDCi 180 KM, PowerShift, 4WD Titanium               150 800   
2.0 TDCi 210 KM, PowerShift, FWD Titanium               147 800   

Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting kamera cofania
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting nawigacja GPS
Kamil Fraszkiewicz
Ford S-MAX 2015 facelifting sterowanie fotelami
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Jak zmienić kraj, dodać załadunek? Na jakie błędy uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA