REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Ford C-MAX to wyraźnie zmodyfikowana wersja jego poprzedniego wcielenia. Auto zyskało nie tylko najnowsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, ale i nową paletę jednostek napędowych. Wyraźnie zmienił się także wygląd auta oraz jego kabina. Zakres zmian jest naprawdę szeroki.

Ford C-MAX 2015 facelifting

W trakcie międzynarodowej prezentacji Forda mającej miejsce na Majorce, mieliśmy okazję odbyć pierwsze jazdy dwoma najnowszymi modelami tej marki. Amerykański koncern pochwalił się swoimi rodzinnymi vanami czyli C-MAX-em i S-MAX-em. Jako pierwszy pod naszą lupę trafił Ford C-MAX.

REKLAMA

Ford C-MAX to kompaktowy van skonstruowany na płycie podłogowej Focusa. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych: 5- i 7-osobowej (Grand C-MAX). Obie dysponują identyczną szerokością i rozstawem osi, ale wersja Grand ma o 14 cm dłuższe nadwozie. W obu charakterystycznym elementem jest zupełnie nowy przedni pas, nawiązujący kształtem do tego zastosowanego w najnowszym Mondeo. Nowością są opcjonalne, adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe, które w zależności od prędkości i kąta skrętu kierownicy kierują więcej lub mniej wiązki światła na pobocze drogi, zapewniając znacznie lepszą widoczność.

Z tyłu uwagę zwracają nowe klosze lamp z niżej umieszczonymi światłami cofania. Nowy Ford C-MAX to także pierwsze auto w tym segmencie, którego pokrywa bagażnika otwierana jest i zamykana elektrycznie  i bezdotykowo. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. System wygodny, choć wymaga wyczucia.

Ford C-MAX 2015 facelifting: wnętrze

Bardzo duże zmiany zaszły we wnętrzu Forda C-MAX. Deska rozdzielcza jest prawie identyczna jak w najnowszym Focusie, co zaliczyć można do istotnych zalet nowej wersji. Liczba przycisków została ograniczona, a na środku kokpitu pojawił duży, 8-calowy ekran systemu multimedialnego SYNC 2 z nawigacja wspieraną przez serwis HERE. Ta ostatnia działa niestety zbyt powolnie, przez co łatwo w pośpiechu ominąć właściwy skręt czy zjazd na skrzyżowaniu. Cieszy za to całkiem nieźle brzmiący system audio z coraz rzadziej spotykanym odtwarzaczem płyt CD, łatwa obsługa radia i telefonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca doceni także bardzo dobra pozycję za regulowaną w szerokim zakresie kierownicą. Miejsca w przodu jest pod dostatkiem, fotele są bardzo wygodne i nieźle podpierają ciało w zakrętach. Lewarek skrzyni biegów leży dosłownie pod ręką co w znaczący sposób poprawia wygodę i szybkość operowania przekładnią. Niezła jest także widoczność z miejsca kierowcy, ale na ostrych zakrętach wysunięty do przodu lewy słupek zasłania nieco sytuację na drodze.

Z tyłu miejsca jest sporo, a stosunkowo twarde fotele mają szeroki zakres regulacji. Siedziska nie podpierają jednak w pełni ud pasażerów. W wersji Grand dodatkowe dwa fotele, ze względu na ograniczoną ilość miejsca,  adresowane są wyłącznie do małych dzieci. Bagażnik w standardowej wersji C-MAX-a ma pojemność 471 litrów (z zestawem naprawczym) a w odmianie Grand albo 475 l ze złożonymi fotelami 3-rzędu, albo 92 l z rozłożonymi (do wysokości rolety, z zestawem naprawczym). Do tego w obu modelach producent przewidział ponad 20 schowków na różnej wielkości przedmioty, w tym pojemy schowek w górnej części kokpitu z dwoma zintegrowanymi wejściami USB, umożliwiającymi podłączenie i naładowanie przenośnych urządzeń.

Ogromne wrażenie robi jednak wyciszenie Forda C-MAX. Grubsze szyby boczne oraz uszczelki lepiej absorbujące hałas, umieszczone wokół pokrywy bagażnika i lusterka wstecznego, do tego komora silnika wyciszona za pomocą specjalnej osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym, pozwalają cieszyć się ciszą w kabinie nawet do prędkości ok. 150-160 km/h.

Ford C-MAX 2015 facelifting: silniki

W odświeżonym Fordzie C-MAX dostępna jest zupełnie nowa paleta silników. Jednostki 1.6 ECOBOOST zostały zastąpione przez nowy silnik 1.5 ECOBOOST o mocy 150 KM i 182 KM. Paleta silników Diesla także została odświeżona. Pojawił się nowy diesel 1.5 TDCi o mocy 95 i 120 KM, który zastąpił motor 1.6 TDCi (95 i 115 KM), a zmodernizowana jednostka 2.0 TDCi została wzmocniona do 150 i 170 KM (ze 140 i 163 KM).

W trakcie testów mieliśmy okazję podróżować C-MAX-em 1.5 EB 150 KM i Grand C-MAX-em 2.0 TDCi 150 KM. Oba połączone z manualnymi, 6-biegowymi przekładniami, oba bardzo elastyczne i zapewniające dobrą dynamikę. Na uwagę zasługuje świetne wyciszenie obu jednostek (zwłaszcza benzynowej) oraz relatywnie nieduże wibracje odmiany wysokoprężnej.

Ford C-MAX 2015 facelifting: zawieszenie

Bardzo mocno stroną Forda C-MAX jest jego zawieszenie. Przeprojektowane amortyzatory, z nowym układem zaworów redukujących hałas, pozwalają w ciszy i bez nadmiernych wstrząsów pokonywać nawet spore nierówności. Choć jest ono co prawdą dość miękkie i powoduje, że karoseria wyraźnie się przechyla w zakrętach, za to fantastycznie utrzymuje auto w ryzach nawet jeśli kierowca zechce przejechać je z bardzo dużą prędkością. Na wyjściu z łuku świetnie spisuje się także system Torque Vectoring Control, który w przeciwieństwie do wielu innych tego typu urządzeń, bardzo sprawnie rozdziela moc pomiędzy koła napędowe auta, pozwalając mu dynamicznie rozpędzać się bez buksowania kołami.

Ford C-MAX 2015 facelifting: bezpieczeństwo

Trzeba także przyznać, że nowy C-MAX ma naprawdę obszerną listę systemów wspomagających pracę kierowcy. System zapobiegający kolizjom zarówno przy małych prędkościach (do 50 a nie jak wcześniej do 30 km/h) jak i dużych (od 8 do 180 km/h), inteligentny tempomat (nowość) z możliwością ustawienia dystansu od poprzedzającego pojazdu, asystent parkowania równoległego i prostopadłego. Istotną zmianą jest także wprowadzenie bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych.

Ford C-MAX 2015 facelifting: cennik

Ceny Forda C-MAX na polskim rynku rozpoczynają się od 73 600 zł za wersję 5-osobową. Poniżej przedstawiamy najtańsze wersje Forda C-MAX z wybranymi silnikami:

Silniki  Wersja cena z VAT
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Compact     73 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     80 550
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Compact     94 350
1.6 Ti-VCT 85 KM, M5 Trend Compact     68 100
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     88 850
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Grand     76 650
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), A6* Trend Grand     92 600
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Grand     97 400
1.5 TDCi 95 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 850
1.5 TDCi 120 KM (z ASS), M6 Trend Grand     87 600
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     91 900
2.0 TDCi 170 KM (z ASS), PowerShift Trend Grand   103 900

Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting wnętrze
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

REKLAMA

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

REKLAMA