REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Ford C-MAX to wyraźnie zmodyfikowana wersja jego poprzedniego wcielenia. Auto zyskało nie tylko najnowsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, ale i nową paletę jednostek napędowych. Wyraźnie zmienił się także wygląd auta oraz jego kabina. Zakres zmian jest naprawdę szeroki.

Ford C-MAX 2015 facelifting

W trakcie międzynarodowej prezentacji Forda mającej miejsce na Majorce, mieliśmy okazję odbyć pierwsze jazdy dwoma najnowszymi modelami tej marki. Amerykański koncern pochwalił się swoimi rodzinnymi vanami czyli C-MAX-em i S-MAX-em. Jako pierwszy pod naszą lupę trafił Ford C-MAX.

REKLAMA

Ford C-MAX to kompaktowy van skonstruowany na płycie podłogowej Focusa. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych: 5- i 7-osobowej (Grand C-MAX). Obie dysponują identyczną szerokością i rozstawem osi, ale wersja Grand ma o 14 cm dłuższe nadwozie. W obu charakterystycznym elementem jest zupełnie nowy przedni pas, nawiązujący kształtem do tego zastosowanego w najnowszym Mondeo. Nowością są opcjonalne, adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe, które w zależności od prędkości i kąta skrętu kierownicy kierują więcej lub mniej wiązki światła na pobocze drogi, zapewniając znacznie lepszą widoczność.

Z tyłu uwagę zwracają nowe klosze lamp z niżej umieszczonymi światłami cofania. Nowy Ford C-MAX to także pierwsze auto w tym segmencie, którego pokrywa bagażnika otwierana jest i zamykana elektrycznie  i bezdotykowo. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. System wygodny, choć wymaga wyczucia.

Ford C-MAX 2015 facelifting: wnętrze

Bardzo duże zmiany zaszły we wnętrzu Forda C-MAX. Deska rozdzielcza jest prawie identyczna jak w najnowszym Focusie, co zaliczyć można do istotnych zalet nowej wersji. Liczba przycisków została ograniczona, a na środku kokpitu pojawił duży, 8-calowy ekran systemu multimedialnego SYNC 2 z nawigacja wspieraną przez serwis HERE. Ta ostatnia działa niestety zbyt powolnie, przez co łatwo w pośpiechu ominąć właściwy skręt czy zjazd na skrzyżowaniu. Cieszy za to całkiem nieźle brzmiący system audio z coraz rzadziej spotykanym odtwarzaczem płyt CD, łatwa obsługa radia i telefonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca doceni także bardzo dobra pozycję za regulowaną w szerokim zakresie kierownicą. Miejsca w przodu jest pod dostatkiem, fotele są bardzo wygodne i nieźle podpierają ciało w zakrętach. Lewarek skrzyni biegów leży dosłownie pod ręką co w znaczący sposób poprawia wygodę i szybkość operowania przekładnią. Niezła jest także widoczność z miejsca kierowcy, ale na ostrych zakrętach wysunięty do przodu lewy słupek zasłania nieco sytuację na drodze.

Z tyłu miejsca jest sporo, a stosunkowo twarde fotele mają szeroki zakres regulacji. Siedziska nie podpierają jednak w pełni ud pasażerów. W wersji Grand dodatkowe dwa fotele, ze względu na ograniczoną ilość miejsca,  adresowane są wyłącznie do małych dzieci. Bagażnik w standardowej wersji C-MAX-a ma pojemność 471 litrów (z zestawem naprawczym) a w odmianie Grand albo 475 l ze złożonymi fotelami 3-rzędu, albo 92 l z rozłożonymi (do wysokości rolety, z zestawem naprawczym). Do tego w obu modelach producent przewidział ponad 20 schowków na różnej wielkości przedmioty, w tym pojemy schowek w górnej części kokpitu z dwoma zintegrowanymi wejściami USB, umożliwiającymi podłączenie i naładowanie przenośnych urządzeń.

Ogromne wrażenie robi jednak wyciszenie Forda C-MAX. Grubsze szyby boczne oraz uszczelki lepiej absorbujące hałas, umieszczone wokół pokrywy bagażnika i lusterka wstecznego, do tego komora silnika wyciszona za pomocą specjalnej osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym, pozwalają cieszyć się ciszą w kabinie nawet do prędkości ok. 150-160 km/h.

Ford C-MAX 2015 facelifting: silniki

W odświeżonym Fordzie C-MAX dostępna jest zupełnie nowa paleta silników. Jednostki 1.6 ECOBOOST zostały zastąpione przez nowy silnik 1.5 ECOBOOST o mocy 150 KM i 182 KM. Paleta silników Diesla także została odświeżona. Pojawił się nowy diesel 1.5 TDCi o mocy 95 i 120 KM, który zastąpił motor 1.6 TDCi (95 i 115 KM), a zmodernizowana jednostka 2.0 TDCi została wzmocniona do 150 i 170 KM (ze 140 i 163 KM).

W trakcie testów mieliśmy okazję podróżować C-MAX-em 1.5 EB 150 KM i Grand C-MAX-em 2.0 TDCi 150 KM. Oba połączone z manualnymi, 6-biegowymi przekładniami, oba bardzo elastyczne i zapewniające dobrą dynamikę. Na uwagę zasługuje świetne wyciszenie obu jednostek (zwłaszcza benzynowej) oraz relatywnie nieduże wibracje odmiany wysokoprężnej.

Ford C-MAX 2015 facelifting: zawieszenie

Bardzo mocno stroną Forda C-MAX jest jego zawieszenie. Przeprojektowane amortyzatory, z nowym układem zaworów redukujących hałas, pozwalają w ciszy i bez nadmiernych wstrząsów pokonywać nawet spore nierówności. Choć jest ono co prawdą dość miękkie i powoduje, że karoseria wyraźnie się przechyla w zakrętach, za to fantastycznie utrzymuje auto w ryzach nawet jeśli kierowca zechce przejechać je z bardzo dużą prędkością. Na wyjściu z łuku świetnie spisuje się także system Torque Vectoring Control, który w przeciwieństwie do wielu innych tego typu urządzeń, bardzo sprawnie rozdziela moc pomiędzy koła napędowe auta, pozwalając mu dynamicznie rozpędzać się bez buksowania kołami.

Ford C-MAX 2015 facelifting: bezpieczeństwo

Trzeba także przyznać, że nowy C-MAX ma naprawdę obszerną listę systemów wspomagających pracę kierowcy. System zapobiegający kolizjom zarówno przy małych prędkościach (do 50 a nie jak wcześniej do 30 km/h) jak i dużych (od 8 do 180 km/h), inteligentny tempomat (nowość) z możliwością ustawienia dystansu od poprzedzającego pojazdu, asystent parkowania równoległego i prostopadłego. Istotną zmianą jest także wprowadzenie bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych.

Ford C-MAX 2015 facelifting: cennik

Ceny Forda C-MAX na polskim rynku rozpoczynają się od 73 600 zł za wersję 5-osobową. Poniżej przedstawiamy najtańsze wersje Forda C-MAX z wybranymi silnikami:

Silniki  Wersja cena z VAT
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Compact     73 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     80 550
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Compact     94 350
1.6 Ti-VCT 85 KM, M5 Trend Compact     68 100
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     88 850
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Grand     76 650
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), A6* Trend Grand     92 600
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Grand     97 400
1.5 TDCi 95 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 850
1.5 TDCi 120 KM (z ASS), M6 Trend Grand     87 600
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     91 900
2.0 TDCi 170 KM (z ASS), PowerShift Trend Grand   103 900

Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting wnętrze
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA