REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Ford C-MAX to wyraźnie zmodyfikowana wersja jego poprzedniego wcielenia. Auto zyskało nie tylko najnowsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, ale i nową paletę jednostek napędowych. Wyraźnie zmienił się także wygląd auta oraz jego kabina. Zakres zmian jest naprawdę szeroki.

Ford C-MAX 2015 facelifting

W trakcie międzynarodowej prezentacji Forda mającej miejsce na Majorce, mieliśmy okazję odbyć pierwsze jazdy dwoma najnowszymi modelami tej marki. Amerykański koncern pochwalił się swoimi rodzinnymi vanami czyli C-MAX-em i S-MAX-em. Jako pierwszy pod naszą lupę trafił Ford C-MAX.

REKLAMA

Ford C-MAX to kompaktowy van skonstruowany na płycie podłogowej Focusa. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych: 5- i 7-osobowej (Grand C-MAX). Obie dysponują identyczną szerokością i rozstawem osi, ale wersja Grand ma o 14 cm dłuższe nadwozie. W obu charakterystycznym elementem jest zupełnie nowy przedni pas, nawiązujący kształtem do tego zastosowanego w najnowszym Mondeo. Nowością są opcjonalne, adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe, które w zależności od prędkości i kąta skrętu kierownicy kierują więcej lub mniej wiązki światła na pobocze drogi, zapewniając znacznie lepszą widoczność.

Z tyłu uwagę zwracają nowe klosze lamp z niżej umieszczonymi światłami cofania. Nowy Ford C-MAX to także pierwsze auto w tym segmencie, którego pokrywa bagażnika otwierana jest i zamykana elektrycznie  i bezdotykowo. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. System wygodny, choć wymaga wyczucia.

Ford C-MAX 2015 facelifting: wnętrze

Bardzo duże zmiany zaszły we wnętrzu Forda C-MAX. Deska rozdzielcza jest prawie identyczna jak w najnowszym Focusie, co zaliczyć można do istotnych zalet nowej wersji. Liczba przycisków została ograniczona, a na środku kokpitu pojawił duży, 8-calowy ekran systemu multimedialnego SYNC 2 z nawigacja wspieraną przez serwis HERE. Ta ostatnia działa niestety zbyt powolnie, przez co łatwo w pośpiechu ominąć właściwy skręt czy zjazd na skrzyżowaniu. Cieszy za to całkiem nieźle brzmiący system audio z coraz rzadziej spotykanym odtwarzaczem płyt CD, łatwa obsługa radia i telefonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca doceni także bardzo dobra pozycję za regulowaną w szerokim zakresie kierownicą. Miejsca w przodu jest pod dostatkiem, fotele są bardzo wygodne i nieźle podpierają ciało w zakrętach. Lewarek skrzyni biegów leży dosłownie pod ręką co w znaczący sposób poprawia wygodę i szybkość operowania przekładnią. Niezła jest także widoczność z miejsca kierowcy, ale na ostrych zakrętach wysunięty do przodu lewy słupek zasłania nieco sytuację na drodze.

Z tyłu miejsca jest sporo, a stosunkowo twarde fotele mają szeroki zakres regulacji. Siedziska nie podpierają jednak w pełni ud pasażerów. W wersji Grand dodatkowe dwa fotele, ze względu na ograniczoną ilość miejsca,  adresowane są wyłącznie do małych dzieci. Bagażnik w standardowej wersji C-MAX-a ma pojemność 471 litrów (z zestawem naprawczym) a w odmianie Grand albo 475 l ze złożonymi fotelami 3-rzędu, albo 92 l z rozłożonymi (do wysokości rolety, z zestawem naprawczym). Do tego w obu modelach producent przewidział ponad 20 schowków na różnej wielkości przedmioty, w tym pojemy schowek w górnej części kokpitu z dwoma zintegrowanymi wejściami USB, umożliwiającymi podłączenie i naładowanie przenośnych urządzeń.

Ogromne wrażenie robi jednak wyciszenie Forda C-MAX. Grubsze szyby boczne oraz uszczelki lepiej absorbujące hałas, umieszczone wokół pokrywy bagażnika i lusterka wstecznego, do tego komora silnika wyciszona za pomocą specjalnej osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym, pozwalają cieszyć się ciszą w kabinie nawet do prędkości ok. 150-160 km/h.

Ford C-MAX 2015 facelifting: silniki

W odświeżonym Fordzie C-MAX dostępna jest zupełnie nowa paleta silników. Jednostki 1.6 ECOBOOST zostały zastąpione przez nowy silnik 1.5 ECOBOOST o mocy 150 KM i 182 KM. Paleta silników Diesla także została odświeżona. Pojawił się nowy diesel 1.5 TDCi o mocy 95 i 120 KM, który zastąpił motor 1.6 TDCi (95 i 115 KM), a zmodernizowana jednostka 2.0 TDCi została wzmocniona do 150 i 170 KM (ze 140 i 163 KM).

W trakcie testów mieliśmy okazję podróżować C-MAX-em 1.5 EB 150 KM i Grand C-MAX-em 2.0 TDCi 150 KM. Oba połączone z manualnymi, 6-biegowymi przekładniami, oba bardzo elastyczne i zapewniające dobrą dynamikę. Na uwagę zasługuje świetne wyciszenie obu jednostek (zwłaszcza benzynowej) oraz relatywnie nieduże wibracje odmiany wysokoprężnej.

Ford C-MAX 2015 facelifting: zawieszenie

Bardzo mocno stroną Forda C-MAX jest jego zawieszenie. Przeprojektowane amortyzatory, z nowym układem zaworów redukujących hałas, pozwalają w ciszy i bez nadmiernych wstrząsów pokonywać nawet spore nierówności. Choć jest ono co prawdą dość miękkie i powoduje, że karoseria wyraźnie się przechyla w zakrętach, za to fantastycznie utrzymuje auto w ryzach nawet jeśli kierowca zechce przejechać je z bardzo dużą prędkością. Na wyjściu z łuku świetnie spisuje się także system Torque Vectoring Control, który w przeciwieństwie do wielu innych tego typu urządzeń, bardzo sprawnie rozdziela moc pomiędzy koła napędowe auta, pozwalając mu dynamicznie rozpędzać się bez buksowania kołami.

Ford C-MAX 2015 facelifting: bezpieczeństwo

Trzeba także przyznać, że nowy C-MAX ma naprawdę obszerną listę systemów wspomagających pracę kierowcy. System zapobiegający kolizjom zarówno przy małych prędkościach (do 50 a nie jak wcześniej do 30 km/h) jak i dużych (od 8 do 180 km/h), inteligentny tempomat (nowość) z możliwością ustawienia dystansu od poprzedzającego pojazdu, asystent parkowania równoległego i prostopadłego. Istotną zmianą jest także wprowadzenie bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych.

Ford C-MAX 2015 facelifting: cennik

Ceny Forda C-MAX na polskim rynku rozpoczynają się od 73 600 zł za wersję 5-osobową. Poniżej przedstawiamy najtańsze wersje Forda C-MAX z wybranymi silnikami:

Silniki  Wersja cena z VAT
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Compact     73 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     80 550
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Compact     94 350
1.6 Ti-VCT 85 KM, M5 Trend Compact     68 100
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     88 850
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Grand     76 650
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), A6* Trend Grand     92 600
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Grand     97 400
1.5 TDCi 95 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 850
1.5 TDCi 120 KM (z ASS), M6 Trend Grand     87 600
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     91 900
2.0 TDCi 170 KM (z ASS), PowerShift Trend Grand   103 900

Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting wnętrze
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA