REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-MAX 2015 facelifting

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Ford C-MAX to wyraźnie zmodyfikowana wersja jego poprzedniego wcielenia. Auto zyskało nie tylko najnowsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, ale i nową paletę jednostek napędowych. Wyraźnie zmienił się także wygląd auta oraz jego kabina. Zakres zmian jest naprawdę szeroki.

Ford C-MAX 2015 facelifting

W trakcie międzynarodowej prezentacji Forda mającej miejsce na Majorce, mieliśmy okazję odbyć pierwsze jazdy dwoma najnowszymi modelami tej marki. Amerykański koncern pochwalił się swoimi rodzinnymi vanami czyli C-MAX-em i S-MAX-em. Jako pierwszy pod naszą lupę trafił Ford C-MAX.

REKLAMA

Ford C-MAX to kompaktowy van skonstruowany na płycie podłogowej Focusa. Auto dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych: 5- i 7-osobowej (Grand C-MAX). Obie dysponują identyczną szerokością i rozstawem osi, ale wersja Grand ma o 14 cm dłuższe nadwozie. W obu charakterystycznym elementem jest zupełnie nowy przedni pas, nawiązujący kształtem do tego zastosowanego w najnowszym Mondeo. Nowością są opcjonalne, adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe, które w zależności od prędkości i kąta skrętu kierownicy kierują więcej lub mniej wiązki światła na pobocze drogi, zapewniając znacznie lepszą widoczność.

Z tyłu uwagę zwracają nowe klosze lamp z niżej umieszczonymi światłami cofania. Nowy Ford C-MAX to także pierwsze auto w tym segmencie, którego pokrywa bagażnika otwierana jest i zamykana elektrycznie  i bezdotykowo. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. System wygodny, choć wymaga wyczucia.

Ford C-MAX 2015 facelifting: wnętrze

Bardzo duże zmiany zaszły we wnętrzu Forda C-MAX. Deska rozdzielcza jest prawie identyczna jak w najnowszym Focusie, co zaliczyć można do istotnych zalet nowej wersji. Liczba przycisków została ograniczona, a na środku kokpitu pojawił duży, 8-calowy ekran systemu multimedialnego SYNC 2 z nawigacja wspieraną przez serwis HERE. Ta ostatnia działa niestety zbyt powolnie, przez co łatwo w pośpiechu ominąć właściwy skręt czy zjazd na skrzyżowaniu. Cieszy za to całkiem nieźle brzmiący system audio z coraz rzadziej spotykanym odtwarzaczem płyt CD, łatwa obsługa radia i telefonu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kierowca doceni także bardzo dobra pozycję za regulowaną w szerokim zakresie kierownicą. Miejsca w przodu jest pod dostatkiem, fotele są bardzo wygodne i nieźle podpierają ciało w zakrętach. Lewarek skrzyni biegów leży dosłownie pod ręką co w znaczący sposób poprawia wygodę i szybkość operowania przekładnią. Niezła jest także widoczność z miejsca kierowcy, ale na ostrych zakrętach wysunięty do przodu lewy słupek zasłania nieco sytuację na drodze.

Z tyłu miejsca jest sporo, a stosunkowo twarde fotele mają szeroki zakres regulacji. Siedziska nie podpierają jednak w pełni ud pasażerów. W wersji Grand dodatkowe dwa fotele, ze względu na ograniczoną ilość miejsca,  adresowane są wyłącznie do małych dzieci. Bagażnik w standardowej wersji C-MAX-a ma pojemność 471 litrów (z zestawem naprawczym) a w odmianie Grand albo 475 l ze złożonymi fotelami 3-rzędu, albo 92 l z rozłożonymi (do wysokości rolety, z zestawem naprawczym). Do tego w obu modelach producent przewidział ponad 20 schowków na różnej wielkości przedmioty, w tym pojemy schowek w górnej części kokpitu z dwoma zintegrowanymi wejściami USB, umożliwiającymi podłączenie i naładowanie przenośnych urządzeń.

Ogromne wrażenie robi jednak wyciszenie Forda C-MAX. Grubsze szyby boczne oraz uszczelki lepiej absorbujące hałas, umieszczone wokół pokrywy bagażnika i lusterka wstecznego, do tego komora silnika wyciszona za pomocą specjalnej osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym, pozwalają cieszyć się ciszą w kabinie nawet do prędkości ok. 150-160 km/h.

Ford C-MAX 2015 facelifting: silniki

W odświeżonym Fordzie C-MAX dostępna jest zupełnie nowa paleta silników. Jednostki 1.6 ECOBOOST zostały zastąpione przez nowy silnik 1.5 ECOBOOST o mocy 150 KM i 182 KM. Paleta silników Diesla także została odświeżona. Pojawił się nowy diesel 1.5 TDCi o mocy 95 i 120 KM, który zastąpił motor 1.6 TDCi (95 i 115 KM), a zmodernizowana jednostka 2.0 TDCi została wzmocniona do 150 i 170 KM (ze 140 i 163 KM).

W trakcie testów mieliśmy okazję podróżować C-MAX-em 1.5 EB 150 KM i Grand C-MAX-em 2.0 TDCi 150 KM. Oba połączone z manualnymi, 6-biegowymi przekładniami, oba bardzo elastyczne i zapewniające dobrą dynamikę. Na uwagę zasługuje świetne wyciszenie obu jednostek (zwłaszcza benzynowej) oraz relatywnie nieduże wibracje odmiany wysokoprężnej.

Ford C-MAX 2015 facelifting: zawieszenie

Bardzo mocno stroną Forda C-MAX jest jego zawieszenie. Przeprojektowane amortyzatory, z nowym układem zaworów redukujących hałas, pozwalają w ciszy i bez nadmiernych wstrząsów pokonywać nawet spore nierówności. Choć jest ono co prawdą dość miękkie i powoduje, że karoseria wyraźnie się przechyla w zakrętach, za to fantastycznie utrzymuje auto w ryzach nawet jeśli kierowca zechce przejechać je z bardzo dużą prędkością. Na wyjściu z łuku świetnie spisuje się także system Torque Vectoring Control, który w przeciwieństwie do wielu innych tego typu urządzeń, bardzo sprawnie rozdziela moc pomiędzy koła napędowe auta, pozwalając mu dynamicznie rozpędzać się bez buksowania kołami.

Ford C-MAX 2015 facelifting: bezpieczeństwo

Trzeba także przyznać, że nowy C-MAX ma naprawdę obszerną listę systemów wspomagających pracę kierowcy. System zapobiegający kolizjom zarówno przy małych prędkościach (do 50 a nie jak wcześniej do 30 km/h) jak i dużych (od 8 do 180 km/h), inteligentny tempomat (nowość) z możliwością ustawienia dystansu od poprzedzającego pojazdu, asystent parkowania równoległego i prostopadłego. Istotną zmianą jest także wprowadzenie bi-ksenonowych reflektorów adaptacyjnych.

Ford C-MAX 2015 facelifting: cennik

Ceny Forda C-MAX na polskim rynku rozpoczynają się od 73 600 zł za wersję 5-osobową. Poniżej przedstawiamy najtańsze wersje Forda C-MAX z wybranymi silnikami:

Silniki  Wersja cena z VAT
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Compact     73 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     80 550
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Compact     94 350
1.6 Ti-VCT 85 KM, M5 Trend Compact     68 100
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Compact     88 850
1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS), M6 Trend Grand     76 650
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 600
1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS), A6* Trend Grand     92 600
1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS), A6* Trend Grand     97 400
1.5 TDCi 95 KM (z ASS), M6 Trend Grand     83 850
1.5 TDCi 120 KM (z ASS), M6 Trend Grand     87 600
2.0 TDCi 150 KM (z ASS), M6 Trend Grand     91 900
2.0 TDCi 170 KM (z ASS), PowerShift Trend Grand   103 900

Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus C-MAX 2015 facelifting wnętrze
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA