REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

LOT zawiesi tymczasowo wybrane połączenia

Subskrybuj nas na Youtube
LOT zawiesza tymczasowo wybrane połączenia.
LOT zawiesza tymczasowo wybrane połączenia.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W związku z restrukturyzacją firmy LOT, przewoźnik zawiesza tymczasowo część połączeń. Które, od kiedy i na jak długo?

Od lipca do końca roku PLL LOT zawiesi rejsy do Kiszyniowa, Zagrzebia, Erewania, Belgradu i połączenie Kraków – Gdańsk. Jako ostatnie – we wrześniu, również do końca tego roku, zawieszone zostanie połączenie do Dusseldorfu - poinformowała w piątek spółka.

REKLAMA

Przewoźnik zapewnił jednocześnie, że wszystkie te połączenia będą zawieszone tymczasowo i pozostają w siatce LOT-u. Rejsy na tych kierunkach realizowane od stycznia 2016 roku nadal są dostępne w sprzedaży.

"LOT podjął decyzję o ogłoszeniu zmian w rozkładzie z jak największym wyprzedzeniem, tak by dać pasażerom jak najwięcej czasu. Kontaktujemy się z osobami, które mają wykupione bilety na zawieszone rejsy. Tam, gdzie jest to możliwe (w przypadku rejsów do i z Dusseldorfu oraz między Krakowem i Gdańskiem) proponujemy zmianę rezerwacji na inne połączenia. Wszyscy pasażerowie mogą otrzymać zwrot kosztów biletu. W tym celu należy zwrócić się do wystawcy biletu" - poinformował przewoźnik.

Zobacz też: Mandat zapłaci właściciel pojazdu, a nie sprawca wykroczenia?

REKLAMA

Jak wyjaśniła spółka, zawieszenie lotów jest związane z restrukturyzacją firmy. Zgodnie z planem zaakceptowanym przez Komisję Europejską spółka musi na najbliższe pół roku wdrożyć ostatnią pulę środków kompensacyjnych - czyli w praktyce wprowadzić zmiany w rozkładzie. Spółka wskazała, że obowiązek wdrożenia środków kompensacyjnych dotyczy każdej linii lotniczej z Unii Europejskiej, która kiedykolwiek otrzymała pomoc publiczną. Przewoźnik na czas restrukturyzacji musi tymczasowo ustąpić z części dochodowych połączeń i oddać w ten sposób część rynku. "LOT jest w stałym kontakcie z Komisją Europejską i postępuje zgodnie z obowiązującymi wymogami. Do tej pory spółka wdrożyła zdecydowaną większość środków kompensacyjnych" - czytamy w komunikacie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewoźnik zaznaczył, że ograniczenia Komisji Europejskiej i związane z tym zmiany w rozkładzie obowiązują tylko do końca 2015 roku. Na przyszły rok LOT zapowiedział uruchomienie nowych połączeń i zwiększenie częstotliwości obecnych. Pierwsze nowe kierunki, na których LOT będzie latał od przyszłego roku, spółka ma ogłosić w ciągu dwóch najbliższych miesięcy.

W kwietniu LOT ogłosił, że zysk spółki na działalności podstawowej, czyli na przewozie pasażerów w 2014 r., wyniósł 99,4 mln zł i był o prawie 30 mln zł wyższy niż zakładany w planie restrukturyzacji. To pierwszy od siedmiu lat zysk LOT-u osiągnięty na lataniu.

Zobacz też: Kiedy nagranie z kamery nie będzie dowodem w sądzie?

Pierwszą transzę pomocy publicznej LOT otrzymał w grudniu 2012 r. - było to 400 mln zł. Komisja Europejska zatwierdziła pomoc państwa dla spółki w lipcu 2014 r. KE zaakceptowała również plan restrukturyzacji spółki; uznała też, że pomoc na restrukturyzację w wysokości 804 mln zł jest zgodna z unijnymi zasadami pomocy państwa. Ostatecznie poza pierwszą transzą pomocy w wys. 400 mln zł, przewoźnik drugą transzę wykorzystał tylko w części, otrzymując 127 mln zł. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA