REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Ford Mustang GT 5.0 V8
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mustang w wersji GT to sportowe coupe napędzane przez ogromny, 5-litrowy motor V8. Czy w erze downsizingu auto z takim silnikiem ma rację bytu?

Ford Mustang GT z 5,0-litrowym silnikiem V8!

Prawdziwy purysta samochodowy kreśląc wizję swojego wymarzonego, sportowego auta nigdy nie zapomina o trzech, najważniejszych jego filarach - tylnym napędzie, wolnossącym silniku V8 i manualnej skrzyni biegów. Producenci mogą prześcigać w liczbie biegów stosowanych w ich automatach, albo ilości turbosprężarek zainstalowanych pod maską swojego auta, ale prawdziwi pasjonaci motoryzacji i tak będą mieli tego typu rozwiązania w głębokim poważaniu. I choć są mniejszością w tego typu przekonaniach, to w pełni się z nimi utożsamiam. Dlaczego? Bo dzięki wspomnianym trzem filarom, kierowca może w pełni poczuć jedność z autem oraz ogrom siły jakim dysponuje prawdziwe, sportowe auto.

REKLAMA

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

Jednym z nielicznych samochodów mogących spełnić wymogi największych purystów motoryzacyjnych jest najnowszy Ford Mustang, który w prezentowanej wersji GT napędzany jest 5,0-litrowym, wolnossącym silnikiem V8. To auto, które ma właściwie wszystko czego można oczekiwać od stricte sportowej maszyny z krwi i kości. Potężny motor o mocy 421 KM, tylny napęd, szpera, mechaniczna skrzynia biegów i imponujący układ hamulcowy BREMBO wyraźnie przekonują o sportowym rodowodzie tego auta. Do tego opony Pirelli P ZERO, usztywnione zawieszenie, agresywnie stylizowane zderzaki i piękna linia nadwozia coupe. Tak wiele, za tak niewiele.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

Aż trudno w to uwierzyć, ale prezentowany Mustang kosztuje tylko 196 tys. zł, a to oznacza, że jest tańszy od dobrze wyposażonego BMW 3 ze słabym silnikiem Diesla! Co więcej, jest on znacznie tańszy od Volkswagena Golfa R w wersji kombi, którego mieliśmy okazję testować pod koniec zeszłego roku!

Ford Mustang GT - wnętrze

Po zajęciu miejsca w kabinie emocje nie stygną. Kubełkowe fotele RECARO o świetnym trzymaniu bocznym, solidny lewarek skrzyni biegów ulokowany tuż pod ręką oraz połacie prawdziwego aluminium tworzą rasowy klimat. Co prawda jakość plastików może niektórych rozczarować, ale trzeba przyznać, że wszelkie miejsca, które kierowca lub pasażer będą na co dzień dotykać (np. podłokietniki, kierownica, lewarek skrzyni biegów, siedzenia) są obite przyjemnymi w dotyku materiałami. Trudno też narzekać na ilość miejsca w kabinie. Co prawda tylna kanapa pomieści jedynie osoby o wzroście ok. 140-150 cm, ale na przednich fotelach wygodnie rozsiądą się nawet „potężniejsi” pasażerowie. Także bagażnik jest zaskakująco duży – ma pojemność 408 litrów, a jego kubaturę można jeszcze powiększyć składając oparcie tylnej kanapy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Pomimo sporej ilości tanich plastików, kabina Forda Mustanga została dobrze zmontowana. Delikatne trzaski zdarzają się naprawdę sporadycznie i to jedynie na dużych nierównościach. To spore zaskoczenie! Samo wyciszenie kabiny należy ocenić dobrze, ale trzeba pamiętać, że mruczenie silnika V8 jest słyszalne i może nieco nużyć na długich trasach. Na jego tle motor 2.3 z serii EcoBoost jest prawie niesłyszalny w trakcie jednostajnej jazdy.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT 5.0 V8

Kamil Fraszkiewicz

To co na pewno może przeszkadzać na co dzień w Mustangu to jego nowy system multimedialny Sync 2 (identyczny jak ten stosowany w Mondeo, Focusie czy S-Maxie). Reakcja na dotyk ekranu jest przeciętna, ikony małe a nawigacja działa wolno i jest momentami nieczytelna. Pochwalić za to trzeba liczne funkcje komputera pokładowego (w tym m.inm pomiar osiągów auta), niezły sprzęt hi-fi marki Shaker o dużej mocy czy bardzo wygodne siedzenia. Warto zauważyć, że decydując się na sportowe fotele RECARO jednocześnie rezygnujemy z podgrzewanych i wentylowanych siedzisk. Funkcję tę posiadają standardowe fotele, notabene zaskakująco dobrze podpierające ciało nawet w stricte sportowej jeździe po zakrętach!

Ford Mustang GT - silnik 5.0 V8 o mocy 421 KM

Co by jednak nie mówić, najważniejsze jest to, jak spisuje się nowy Mustang na drodze. A pod tym względem trudno mieć większe zastrzeżenia. Mustang jest po prostu boski! Wrażenie robi przede wszystkim jego ogromny silnik, który z pojemności 5,0-litrów osiąga moc 421 KM. Nie potrzebuje do tego żadnego turbodoładowania ani nawet bezpośredniego wtrysku paliwa. To czysta moc zaklęta w aluminiowym bloku, która przekazywana jest poprzez 6-stopniowy manual na tylne koła. Całość spisuje się doskonale!

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang  w wersji GT jest napędzany silnikiem 5.0 V8 o mocy 421 KM. Motor ten w przeciwieństwie do silnika 2.3 EcoBoost nie ma turbosprężarki. Mimo to jest znacznie mocniejszy!

Kamil Fraszkiewicz

Siła silnika uwalniania jest błyskawicznie, na każdym biegu i przy właściwie każdych obrotach. Nawet przy 1500 obr./min silnik spontanicznie reaguje na dodanie gazu i chętnie rozpędza auto. W średnim zakresie obrotów motor uwalnia swój cały potencjał i z ogromną zajadłością, w towarzystwie pięknego, gardłowego dźwięku rozkręca się do swoich maksymalnych obrotów! Setkę osiąga po 4,8 sekundy w czym pomaga tu niezła skrzynia biegów. Pracuje z dużym oporem i daje kierowcy poczucie wysokiej solidności. Przy bardzo szybkiej zmianie biegów trzeba jednak nieco się skupić, aby płynnie „wbić” kolejne przełożenie.

Ford Mustang GT - zawieszenie i układ kierowniczy

Z układem napędowym świetnie dogaduje się nowoczesnej konstrukcji podwozie Mustanga. To właśnie ono było od zawsze piętą Achillesową tego auta i to właśnie przez jego archaiczną konstrukcję, auto nie miało szans nawiązać walki z europejską konkurencją. Nowy Mustang otrzymał więc zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. Pewnie utrzymuje ono tył auta nawet przy bardzo szybkiej jeździe po ciasnych winklach, zapewniając stabilność autu nawet na nierównej nawierzchni. Mimo to kierowca nie ma problemu, aby wprowadzić auto w płynny, kontrolowany poślizg. Mustang chętnie daje się sterować za pomocą gazu, czyniąc to w sposób w pełni przewidywalny dla kierowcy. Gdy trzeba, potrafi także poruszać się po drodze w sposób zaskakująco dostojny i płynny, ciesząc pasażerów niespotykanym w tej klasie aut komfortem. Pozbawiony adaptacyjnego zawieszenia, potrafi zadbać o kręgosłupy swoich pasażerów nawet w trakcie jazdy po słabej jakościowo nawierzchni. Co więcej z okolic kół nie dochodzą żadne nieprzyjemne dźwięki! Po prostu bajka!

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Układ kierowniczy działa precyzyjnie, choć nie tak bezpośrednio jak np. w BMW M4. Przekazuje za to więcej informacji dotyczących przyczepności przedniej osi. Na autostradzie pozwala na szybką jazdę i płynną zmianę pasów ruchu.

Ford Mustang GT i jego potężny układ hamulcowy BREMBO

Absolutnie fenomenalny jest układ hamulcowy Mustanga GT przygotowany przez włoską firmę BREMBO. Przednie tarcze mają średnicę aż 380 mm i współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Tylne są mniejsze (330 mm) i wsparte 1-tłoczkowymi zaciskami. Dzięki nim Mustang hamuje z niebywałą ostrością, reagując nawet na najmniejszy skok pedału hamulca. Mimo ogromnej masy układ hamulcowy zachowuje „świeżość” nawet po kilku próbach gwałtownego hamowania. Przy mocnym dohamowaniu z dużej prędkości tył auta lubi nieco zatańczyć.

Ford Mustang GT 5.0 V8

Ford Mustang GT posiada w standardzie potężny układ hamulcowy BREMBO. Przednie tarcze mają 380 a tylne 330 mm średnicy.

Kamil Fraszkiewicz

Ford Mustang GT - zużycie paliwa

Ceną za niesamowite osiągi i przyjemność z jazdy jest jednak niemały apetyt Forda Mustanga na paliwo. W mieście potrzebuje on przynajmniej 15 l benzyny na 100 km, ale częste korzystanie z pełnych możliwości silnika podniesie ten wynik do 19-23 l/100 km. Jednak biorąc pod uwagę pojemność silnika, liczbę cylindrów, masę auta oraz przede wszystkim osiągi trudno uznać spalanie 5-litrowego Mustanga za horrendalne. Raczej adekwatne do jego możliwości. Inna sprawa, że w przeciwieństwie do większości nowoczesnych silników, motor Mustanga można z sukcesem wyposażyć w instalację gazu LPG. Jego solidna budowa (m.in. kuty wał korbowy) w połączeniu z prostą konstrukcją (wtrysk wielopunktowy, brak turbodoładowania) nie powinny przysparzać większych problemów eksploatacyjnych.

Zobacz też: Test Hyundai i30 Turbo - koreańskie GTI?

Opinia

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że choć Ford Mustang został wyraźnie udoskonalony pod względem technicznym, to jego cena została utrzymana na bardzo niskim poziomie. Za prezentowany egzemplarz trzeba zapłacić 196 tys. zł. Dużo? Biorąc pod uwagę, że to najbogatsza wersja, praktycznie z pełnym wyposażeniem i silnikiem o niespotykanej mocy i pojemności to możemy raczej mówić o okazji! Kamera cofania, sportowe kubełki RECARO, klimatyzacja dwustrefowa, system multimedialny z hi-fi, 19-calowe alufelgi, sportowe hamulce BREMBO czy światła ksenonowe to tylko niektóre elementy prezentowanego Mustanga. Czar i urok oraz fenomenalne właściwości jezdne są już w cenie! Podobnie jak zapierające dech w piersiach osiągi! O tak, Mustang zdobył moje serce i raczej nie zapowiada się, aby to uczucie szybko mi minęło! Szczerze go polecam!

Ford Mustang GT: zalety

  • mocny, wolnossący silnik V8
  • świetne osiągi
  • kapitalne zachowanie w zakrętach
  • świetne czucie auta
  • zaskakująco wysoki komfort jazdy na nierównościach
  • fenomenalne hamulce BREMBO
  • świetna pozycja za kierownicą
  • bardzo dobra skrzynia manualna
  • przy delikatnym operowaniu gazem relatywnie niskie zużycie paliwa
  • wygoda i świetne wyposażenie w codziennej jeździe
  • prześwit umożliwiający pokonywanie nawet nie małych krawężników
  • duży bagażnik
  • ogromna przestronność w pierwszym rzędzie siedzeń
  • atrakcyjna cena
  • i wiele innych

Ford Mustang GT: wady

  • kiepski system multimedialny Sync 2
  • duża masa z początku mocno wyczuwalna w ciasnych szykanach
  • miejscami nieco za dużo tanich plastików
  • w trasie silnik V8 może nieco nużyć swoim dźwiękiem
  • dość przeciętne ksenony
  • warto przemyśleć zakup foteli RECARO, gdyż standardowe też świetnie się spisują w zakrętach, a są wyposażone w podgrzewanie i wentylację
  • mało miejsca w drugim rzędzie siedzeń

Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA