REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volvo S60 Polestar 350 KM
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Polestar to nadworny tuner Volvo, przygotowujący najbardziej rasowe modele aut szwedzkiej marki. Niedawno wziął na warsztat Volvo S60. Jak spisuje się najnowsza, aż 350-konna wersja tego samochodu?

Volvo S60 Polestar- trzylitrowy silnik o mocy 350 KM!

Volvo żegna się z pięcio- i sześciocylindrowymi silnikami spalinowymi. Ich miejsce zajmą czterocylindrowe motory z wydajnym turbodoładowaniem. Zmiany nie ominą nawet sportowych modeli, takich jak np. S60 Polestar. Jego najnowsza wersja dysponować będzie 2,0-litrowym silnikiem o mocy aż 367 KM. Do naszej redakcji trafił jednak ostatni, chyba najdoskonalszy przedstawiciel szwedzkiej marki czyli S60 Polestar, zaopatrzony jeszcze w jednostkę 3,0-litrową o mocy 350 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnia odmiana S60-tki Polestar z 3,0-litrowym motorem została wyposażona w niespotykane w cywilnych autach rozwiązania. Oprócz potężnego motoru, otrzymała ona sportowe zawieszenie Ohlinsa, aktywny układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz wręcz wyczynowe hamulce Brembo z pływającymi tarczami hamulcowymi o ogromnej średnicy. Jednak aby nie było wątpliwości co do pracy włożonej w to auto przez inżynierów Polestar, S60-tka została stosowanie przyodziana z zewnątrz.

W oczy rzuca się przede wszystkim nietuzinkowy, niebieski kolor lakieru, czarny dyfuzor tylnego zderzaka, ogromne bo aż 20-calowe alufelgi, podwójny układ wydechowy i oraz przepiękne zaciski tarcz hamulcowych z wyraźnym napisem Polestar. Ten sam logotyp znajduje się zresztą na felgach, grillu i i tylnej klapie bagażnika.

We wnętrzu elementów wyróżniających sportowe S60 Polestar jest zdecydowanie mniej, a co gorsza są zaprojektowane w zdecydowanie bardziej dyskretnym stylu. Niebieska przeszycia na skórzanej tapicerce foteli, boczkach drzwi, mieszka skrzyni biegów i kierownicy oraz dwa loga Polestar (lewarek i wieniec kierownicy) to niewiele. Nawet kolor i czcionka zegarów wyświetlanych na ekranie TFT LCD nie zostały w jakikolwiek sposób zmienione. W tym szaleństwie była jednak metoda. Auto nie straciło bowiem ani swojego eleganckiego stylu, ani walorów użytkowych, przez co świetnie spisuje się jako reprezentacyjne auto na co dzień. Fotele są bardzo wygodne (zwłaszcza przednie), kabina przestronna i dobrze wyciszona. Bagażnik jest równie niewielki co w każdej innej S60-tce – ma dokładnie 380 litrów. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, ale spasowanie niektórych elementów deski rozdzielczej jest niedokładne. Montaż jest jednak solidny i nawet na dużych nierównościach nie słychać irytującego skrzypienia. Auto oferuje też szereg rozwiązań podnoszących wygodę użytkowania (podgrzewana przednia szyba, niezły sprzęt audio czy aktywne reflektory Active High Beam).

REKLAMA

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - prowadzenie

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że S60 Polestar specjalnie wygodny nie jest, zwłaszcza na tle pozostałych odmian tego modelu. To wina sportowego zawieszenie Ohlinsa, dzięki któremu auto potrafi osiągać w zakrętach ogromne prędkości bez ryzyka pojawia się nadmiernej podsterowności. Szybkość z jaką to wielkie i ciężkie auto pokonuje zakręty naprawdę zachwyca. Na gorszych jakościowo odcinkach zawieszenie potrafi jednak mocniej „poszarpać” pasażerami. Za to na przeciętnej warszawskiej drodze Polestar jest wystarczająco wygodny, by nie powiedzieć że wręcz komfortowy! Przy tak sportowo nacechowanym zawieszeniu dziwi zastosowanie dość przeciętnego układu kierowniczego. Pracuje on dość lekko i zbyt mało bezpośrednio jak na tego typu auto. Jest jednak precyzyjny i dość łatwy do wyczucia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - silnik

Całą radość i czar modelu S60 Polestar skryto jednak pod jego maską. Potężny, trzylitrowy motor o mocy 350 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm to wręcz arcydzieło szwedzkiej myśli technicznej. Nie dość, że brzmi po prostu wybornie, to na dodatek zapewnia S60-tce iście sportowe osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jej zaledwie 4,9 sekundy, a od 0-200 km/h tylko 17,7 sekundy! Motor świetnie dogaduje się z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów AWF21 i bez wysiłku równie chętnie zabiera się do pracy przy 1500 jak i przy 5000 obr./min. Nie jest przy tym przesadnie paliwożerny. Mimo dużej pojemności skokowej, turbosprężarki twin scroll i dużej masy pojazdu, średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w zakresie 12,8-15,0 l na 100 km, a na trasie spada do ok. 8,9 l/100 km. To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę ogromne możliwości silnika oraz wielkość i klasę pojazdu. Co więcej, świetne osiągi można wykorzystywać także w gorszych warunkach pogodowych z uwagi na napęd 4x4 w jaki model ten został wyposażony!

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - hamulce

W parze z mocnym silnikiem podąża układ hamulcowy. Na przedniej osi pracuje 6-tłoczkowy zestaw Brembo wyposażony w pływające, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 371 mm. Na tylnej osi zdecydowano się na fabryczne, 302-milimetrowe, wentylowane tarcze stosowane w zwykłej wersji T6. Całość spisuje się świetnie! Z uwagi na duży skok pedału hamulca można mieć wrażenie, że układ nie działa tak dobrze jak sugerują to parametry techniczne. Wystarczy jednak gwałtownie wcisnąć pedał hamulca w podłogę, a potem powtórzyć tę czynność kilkunastokrotnie by odczuć, jak mocne i odporne na przegrzewanie są to hamulce! Niezależnie od tego jak wiele osób podróżuje autem, zawsze oferują niesamowitą siłę hamowania.

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - cena i wyposażenie

Sprzedaż S60 Polestar z silnikiem 3.0 Turbo 350 KM praktycznie została zakończona. Można jednak znaleźć jeszcze egzemplarza u dilerów. I warto to zrobić. Za cenę 313 tys. zł klient otrzymuje bowiem sedana klasy średniej wyższej, który osiągami może konkurować z samochodami stricte sportowymi. Jest przy tym przestronny i świetnie wyposażony. W cenie tej nabywca otrzymuje bowiem nie tylko automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę szyb i lusterk czy komplet systemów bezpieczeństwa, ale i aktywne reflektory Active High Beam pozwalające na ciągłą jazdę na długich światłach, 10-głośnikowy zestaw audio Harman/Kardon czy elektrycznie regulowane przednie fotele. Nie zabrakło także skórzanej tapicerki, podgrzewanych foteli z przodu i z tyłu, nawigacje GPS czy kamery cofania.

Opinia

Polestar wykonał kawał dobrej roboty projektując sportową wersję Volvo S60. Mocny silnik o pięknym brzmieniu, świetne zawieszenie i fenomenalne hamulce to silne argumenty przemawiające za ty modelem. Auto udanie łączy sportowe właściwości jezdne z funkcją reprezentacyjnego pojazdu na co dzień. To jedno z najlepszych aut jakimi miałem okazję jeździć, a suma jego zalet zdecydowanie przemawia za jego wyborem.

Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA