REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Volvo S60 Polestar 350 KM
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Polestar to nadworny tuner Volvo, przygotowujący najbardziej rasowe modele aut szwedzkiej marki. Niedawno wziął na warsztat Volvo S60. Jak spisuje się najnowsza, aż 350-konna wersja tego samochodu?

Volvo S60 Polestar- trzylitrowy silnik o mocy 350 KM!

Volvo żegna się z pięcio- i sześciocylindrowymi silnikami spalinowymi. Ich miejsce zajmą czterocylindrowe motory z wydajnym turbodoładowaniem. Zmiany nie ominą nawet sportowych modeli, takich jak np. S60 Polestar. Jego najnowsza wersja dysponować będzie 2,0-litrowym silnikiem o mocy aż 367 KM. Do naszej redakcji trafił jednak ostatni, chyba najdoskonalszy przedstawiciel szwedzkiej marki czyli S60 Polestar, zaopatrzony jeszcze w jednostkę 3,0-litrową o mocy 350 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnia odmiana S60-tki Polestar z 3,0-litrowym motorem została wyposażona w niespotykane w cywilnych autach rozwiązania. Oprócz potężnego motoru, otrzymała ona sportowe zawieszenie Ohlinsa, aktywny układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz wręcz wyczynowe hamulce Brembo z pływającymi tarczami hamulcowymi o ogromnej średnicy. Jednak aby nie było wątpliwości co do pracy włożonej w to auto przez inżynierów Polestar, S60-tka została stosowanie przyodziana z zewnątrz.

W oczy rzuca się przede wszystkim nietuzinkowy, niebieski kolor lakieru, czarny dyfuzor tylnego zderzaka, ogromne bo aż 20-calowe alufelgi, podwójny układ wydechowy i oraz przepiękne zaciski tarcz hamulcowych z wyraźnym napisem Polestar. Ten sam logotyp znajduje się zresztą na felgach, grillu i i tylnej klapie bagażnika.

We wnętrzu elementów wyróżniających sportowe S60 Polestar jest zdecydowanie mniej, a co gorsza są zaprojektowane w zdecydowanie bardziej dyskretnym stylu. Niebieska przeszycia na skórzanej tapicerce foteli, boczkach drzwi, mieszka skrzyni biegów i kierownicy oraz dwa loga Polestar (lewarek i wieniec kierownicy) to niewiele. Nawet kolor i czcionka zegarów wyświetlanych na ekranie TFT LCD nie zostały w jakikolwiek sposób zmienione. W tym szaleństwie była jednak metoda. Auto nie straciło bowiem ani swojego eleganckiego stylu, ani walorów użytkowych, przez co świetnie spisuje się jako reprezentacyjne auto na co dzień. Fotele są bardzo wygodne (zwłaszcza przednie), kabina przestronna i dobrze wyciszona. Bagażnik jest równie niewielki co w każdej innej S60-tce – ma dokładnie 380 litrów. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, ale spasowanie niektórych elementów deski rozdzielczej jest niedokładne. Montaż jest jednak solidny i nawet na dużych nierównościach nie słychać irytującego skrzypienia. Auto oferuje też szereg rozwiązań podnoszących wygodę użytkowania (podgrzewana przednia szyba, niezły sprzęt audio czy aktywne reflektory Active High Beam).

REKLAMA

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - prowadzenie

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że S60 Polestar specjalnie wygodny nie jest, zwłaszcza na tle pozostałych odmian tego modelu. To wina sportowego zawieszenie Ohlinsa, dzięki któremu auto potrafi osiągać w zakrętach ogromne prędkości bez ryzyka pojawia się nadmiernej podsterowności. Szybkość z jaką to wielkie i ciężkie auto pokonuje zakręty naprawdę zachwyca. Na gorszych jakościowo odcinkach zawieszenie potrafi jednak mocniej „poszarpać” pasażerami. Za to na przeciętnej warszawskiej drodze Polestar jest wystarczająco wygodny, by nie powiedzieć że wręcz komfortowy! Przy tak sportowo nacechowanym zawieszeniu dziwi zastosowanie dość przeciętnego układu kierowniczego. Pracuje on dość lekko i zbyt mało bezpośrednio jak na tego typu auto. Jest jednak precyzyjny i dość łatwy do wyczucia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - silnik

Całą radość i czar modelu S60 Polestar skryto jednak pod jego maską. Potężny, trzylitrowy motor o mocy 350 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm to wręcz arcydzieło szwedzkiej myśli technicznej. Nie dość, że brzmi po prostu wybornie, to na dodatek zapewnia S60-tce iście sportowe osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jej zaledwie 4,9 sekundy, a od 0-200 km/h tylko 17,7 sekundy! Motor świetnie dogaduje się z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów AWF21 i bez wysiłku równie chętnie zabiera się do pracy przy 1500 jak i przy 5000 obr./min. Nie jest przy tym przesadnie paliwożerny. Mimo dużej pojemności skokowej, turbosprężarki twin scroll i dużej masy pojazdu, średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w zakresie 12,8-15,0 l na 100 km, a na trasie spada do ok. 8,9 l/100 km. To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę ogromne możliwości silnika oraz wielkość i klasę pojazdu. Co więcej, świetne osiągi można wykorzystywać także w gorszych warunkach pogodowych z uwagi na napęd 4x4 w jaki model ten został wyposażony!

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - hamulce

W parze z mocnym silnikiem podąża układ hamulcowy. Na przedniej osi pracuje 6-tłoczkowy zestaw Brembo wyposażony w pływające, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 371 mm. Na tylnej osi zdecydowano się na fabryczne, 302-milimetrowe, wentylowane tarcze stosowane w zwykłej wersji T6. Całość spisuje się świetnie! Z uwagi na duży skok pedału hamulca można mieć wrażenie, że układ nie działa tak dobrze jak sugerują to parametry techniczne. Wystarczy jednak gwałtownie wcisnąć pedał hamulca w podłogę, a potem powtórzyć tę czynność kilkunastokrotnie by odczuć, jak mocne i odporne na przegrzewanie są to hamulce! Niezależnie od tego jak wiele osób podróżuje autem, zawsze oferują niesamowitą siłę hamowania.

Volvo S60 3.0 T6 Polestar - cena i wyposażenie

Sprzedaż S60 Polestar z silnikiem 3.0 Turbo 350 KM praktycznie została zakończona. Można jednak znaleźć jeszcze egzemplarza u dilerów. I warto to zrobić. Za cenę 313 tys. zł klient otrzymuje bowiem sedana klasy średniej wyższej, który osiągami może konkurować z samochodami stricte sportowymi. Jest przy tym przestronny i świetnie wyposażony. W cenie tej nabywca otrzymuje bowiem nie tylko automatyczną klimatyzację, pełną elektrykę szyb i lusterk czy komplet systemów bezpieczeństwa, ale i aktywne reflektory Active High Beam pozwalające na ciągłą jazdę na długich światłach, 10-głośnikowy zestaw audio Harman/Kardon czy elektrycznie regulowane przednie fotele. Nie zabrakło także skórzanej tapicerki, podgrzewanych foteli z przodu i z tyłu, nawigacje GPS czy kamery cofania.

Opinia

Polestar wykonał kawał dobrej roboty projektując sportową wersję Volvo S60. Mocny silnik o pięknym brzmieniu, świetne zawieszenie i fenomenalne hamulce to silne argumenty przemawiające za ty modelem. Auto udanie łączy sportowe właściwości jezdne z funkcją reprezentacyjnego pojazdu na co dzień. To jedno z najlepszych aut jakimi miałem okazję jeździć, a suma jego zalet zdecydowanie przemawia za jego wyborem.

Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 Polestar 350 KM
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA