REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Efekt pracy szwedzkich designerów przy projekcie V90 jest piorunujący. To jednej z najlepiej zaprojektowanych samochodów w historii motoryzacji. W naszym teście sprawdzamy, jak jeździ Volvo V90 D5, czyli wersja napędzana przez dwulitrowy silnik wysokoprężny, który osiąga moc maksymalną 235 KM.

Majestatyczne nadwozie szwedzkiego kombi mierzy aż 493,6 cm długości i 189 cm szerokości. I choć V90 to kombi, które nie jest rodzajem nadwozia zarezerwowanym dla samochodów pełniących role reprezentacyjnych limuzyn to jednak nie można odmówić wyglądowi nowego Volvo dostojności.

REKLAMA

Ciekawie zaprojektowany przód z reflektorami LED z wiązką świetlną w kształcie młota Thora i ogromną maską świetnie współgra z ładnie narysowanym tyłem, którego najciekawszymi elementami są ogromne lampy tylne. Całość dobrze podkreślają opcjonalne dwudziestojednocalowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 245/35 R21 (koszt kół to 15 980 zł). Oczywiście w polskich warunkach drogowych utrzymanie w dobrej kondycji (bez zarysowań) tak dużych obręczy z oponami o niskim profilu wymaga dużej ostrożności ze strony kierowcy.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na temat Volvo znajdziesz tutaj

Test Volvo V90 D5 AWD – wnętrze

Design deski rozdzielczej nowego V90 jest równie imonujący jak stylizacja karoserii. Jakość zastosowanych materiałów jest bardzo wysoka, dokładność montażu nie budzi zastrzeżeń. Opisywaną wersję D5 można zamówić od poziomu wyposażenia Momentum. Oznacza to, że wyświetlacz zegarów ma w tym egzemplarzu przekątną 8 cali. W wyższej wersji Inscription zainstalowano standardowo wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Można oczywiście wyposażyć wersję Momentum w wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala dokupując za 8000 zł pakiet business zawierający m.in. system nawigacji satelitarnej i asystenta parkowania Park Pilot.

Za to 9 calowy wyświetlacz dotykowy zlokalizowany na konsoli centralnej to standardowe wyposażenie wersji Momentum.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Stanowi on jednocześnie centrum obsługi systemu pokładowego, audio i opcjonalnej nawigacji. Trzeba przyznać, że jego sprawnej obsługi trzeba się nauczyć. Wiele ustawień jest schowanych głęboko w podstronach menu. Poza tym, choć ekran sprawnie reaguje na gesty to jednak jego błyszcząca powierzchnia odbija światło, co często skutkuje zakłóconą przez promienie słoneczne widocznością.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w system audio Bowers&Wilkins z 19 głośnikami (koszt to 14 350 zł). Sprzęt gra rewelacyjnie, a audiofile z pewnością będą czerpać radość ze słuchania odpowiednio dobranych utworów odtwarzanych w trybie ustawienia dźwięku zestrojonego na wzór sali koncertowej geteborskiej orkiestry symfonicznej.

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Ale nie tylko to sprawia, że podróżowanie V90 jest przyjemne. Cieszą zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa, które rozpieszczają wygodą. Nikt nie będzie też narzekał na brak przestrzeni.

Więcej niż wystarczająca jest także pojemność bagażnika. Licząc do linii rolety ma 560 l objętości.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

Test Volvo V90 D5 AWD – napęd/układ jezdny

Wersja D5 Volvo V90 jest napędzana przez czterocylindrowy silnik o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 235 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy (aż) 480 Nm w zakresie od 1750 do 2250 obr./min.

Z napędem współpracuje ośmiobiegowa przekładnia Geartronic. Recenzowane V90 jest też wyposażone w napęd na obie osie.

Według danych producenta opisywana, 235 konna wersja V90 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 240 km/h.

Ale mimo sporego zapasu momentu obrotowego i mocy, opisywane Volvo nie prowokuje kierowcy do ostrej, dynamicznej jazdy. To raczej typ komfortowego cruisera, którym poruszanie się jest relaksujące zarówno dla pasażerów, jak i dla kierowcy.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Co prawda auto chętnie nabiera prędkości, zarówno podczas startu sod świateł, jak i podczas prób wyprzedzania na autostradzie, niemniej kierowcę w tym przypadku bardziej od dynamiki jazdy cieszą doskonałe wyciszenie wnętrza i świetny zestaw audio.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w opcjonalne zwieszenie pneumatyczne, dzięki czemu pokonywanie nierówności na oponach grubości kartki papieru przebiegało w bardzo komfortowych warunkach.

V90 jest także bardzo zwrotne. Choć duże gabaryty zewnętrzne robią swoje i mimo wspomnianej zwrotności, a także czujników i kamery ułatwiających parkowanie, nie jest łatwo znaleźć odpowiednie miejsce do pozostawienia pojazdu w zatłoczonym mieście.

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Dalsza część testu Volvo V90 na następnej stronie


Wielu malkontentów zarzuca szwedzkiemu producentowi, że zrezygnował ze świetnie brzmiących pięciocylindrowych jednostek na rzecz mniejszych, czterocylindrowych silników, które nie brzmią tak dobrze jak jednostki pięciocylindrowe. Całe szczęście odgłos pracy czterocylindrowego silnika Diesla zamontowanego w V90 jest mało słyszalny, gdy jednostka jest zimna i prawie wcale niesłyszalny gdy silnik osiąga optymalną temperaturę pracy.

Przedział pasażerski został doskonale wyciszony i nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami w kabinie jest przyjemnie cicho.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

A ile 235 konne Volvo zużywa paliwa?

Nie trzeba specjalnie się starać, by uzyskać wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim na poziomie 9 l oleju napędowego na 100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu i fakt, że jest wyposażony w napęd na obie osie należy uznać ten rezultat za zadowalający. Paradoksalnie gorzej Volvo wypada pod względem zużycia paliwa podczas jazdy z prędkością autostradową. Wtedy „spalanie” maleje do ok 8,2 l na 100 km.

Test Volvo V90 D5 AWD – podsumowanie

Najnowsze Volvo V90 urzeka stylem. Nikt nie będzie rozczarowany jakością wykończenia wnętrza, czy komfortem jazdy. Także dynamika 235 konnej jednostki napędowej jest wystarczająca do sprawnej jazdy w pełni zapakowanym samochodem. Oczywiście obsługa systemu pokładowego pozostawia sporo do życzenia, przydałoby się także poprawić widoczność centralnego ekranu, gdy padają na niego promienie słoneczne.

Jednak dla wielu potencjalnych nabywców najważniejszą zaletą nowego Volvo jest to, w jak pozytywny sposób wpływa na wizerunek właściciela. Auto, choć drogie, nie jest pretensjonalne. I dla wielu kierowców z tzw. większą swobodą nabywczą ta ostatnia zaleta ma największe znaczenie.

Test Volvo V90 D5 AWD

Test Volvo V90 D5 AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Volvo V90 D5 AWD – dane techniczne

Volvo V90 D5 AWD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1969 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 235 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm/1750-2250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 8-bieg.
Pojemność bagażnika 560 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 493,6/189/147,5 cm
Rozstaw osi 294,1 cm
V-max 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s
Zużycie paliwa* 5,2 l/100 km
Cena od 242 900 zł
*cykl mieszany
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Test Volvo V90 D5 AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA