REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie. I właśnie ta odmiana jest bohaterką naszego testu.

Od momentu wprowadzenia na rynek, najnowsza generacja Mazdy6 zbierała od użytkowników i mediów motoryzacyjnych najwyższe noty. Poza niebanalnym wyglądem, motoryzacyjny światek docenił m.in. wróżącą niekłopotliwą eksploatację prostotę jednostek napędowych objawiającą się w stosowaniu konstrukcji wolnossącej w silnikach benzynowych oraz kunszt japońskich inżynierów w kwestii ustawiania zawieszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Ale powszechne uznanie dla Mazdy6 nie oznaczało, że użytkownicy nie zwracali uwagi na detale, które można by było poprawić. Jednym z nich był nieco archaiczny jak na dzisiejsze standardy wygląd kokpitu, a także brak najnowszych systemów wspomagających kierowcę. Część osób zwracała uwagę również na brak w ofercie wersji z napędem na obie osie.

Producent wziął sobie wszystkie uwagi do serca i przy okazji przeprowadzonego ok. pół roku temu liftingu zmodyfikował wygląd kokpitu, wprowadził wersję 4x4 i rozszerzył listę wyposażenia o wiele współczesnych systemów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

REKLAMA

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – wnętrze

Konstruktorzy zdecydowali się trochę przeprojektować tablicę przyrządów Mazdy6. Główna zmiana dotyczy kolorowego wyświetlacza, który teraz umieszczono na górze środkowej konsoli. Dzięki temu łatwiej się odczytuje informacje m.in. systemu nawigacji. Uporządkowano także niższą partię konsoli, np. rezygnując z jednego pokrętła (pozostawiono dwa), które służyło do sterowania układem nawiewu i klimatyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całość prezentuje się bardzo ładnie, jest czytelna i zmontowana z dokładnością. Tym bardziej szkoda, że producent nie zdecydował się tym razem na usprawnienie obsługi rozbudowanego systemu pokładowego, który jest zarządzany poprzez dotykowy ekran, lub wygodne pokrętło umieszczone między przednimi fotelami. Szkopuł w tym, że dotykowa funkcja wyświetlacza działa tylko na postoju, co w praktyce ogranicza wygodę obsługi systemu.

Szkoda też, że regulacja będącego w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji SkyPassion wyświetlacza Head Up odbywa się w poziomu podmenu systemu pokładowego. O wiele sprawniej regulowałoby się ustawienie wyświetlacza osobnymi przyciskami umieszczonymi np. po lewej stronie kierownicy, na desce rozdzielczej.

Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi oferuje sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów podróżujących także na tylnej kanapie. Ciekawostką jest, że Mazda6 w wersji kombi ma o 8 cm krótszy rozstaw osi niż wersja sedan. Przekłada się to na mniejszą przestrzeń w kabinie, jednak i tak nie ma na co narzekać. Tym bardziej, ze bagażnik ma objętość 522 l przy normalnym położeniu kanapy. Po rozłożeniu przestrzeń ładunkowa rośnie do 1648 l.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - kokpit

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – napęd/układ jezdny

Przy okazji modernizacji Mazdy6, producent zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji z napędem na obie osie. Zdecydowano się pójść na skróty – przeniesiono układ napędu 4x4 z Mazdy CX-5. To proste rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle płytkowym. Układ, po wykryciu uślizgu kół przedniej osi, przekazuje część momentu obrotowego na tylną oś.

Klienci, którzy chcą się zdecydować na Mazdę6 z napędem 4x4, mają do wyboru dwa silniki. Oba to wysokoprężne jednostki o pojemności 2,2 l ale dostępne w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150, a mocniejszy 175 KM. Przy czym słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany mocniejszym silnikiem, który jest dostępny tylko w jednej, najbogatszej wersji wyposażeniowej SkyPassion.

Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie.

Tomasz Korniejew

Dalszą część testu Mazdy6 Sport Kombi przeczytaj na następnej stronie


Według danych producenta ważąca 1485 kg Mazda6 Sport Kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Z danych producenta wynika, że strata dynamiki względem wersji napędzanej tylko na przednią oś wynosi (podczas przyspieszania od 0 do 100 km/h) 0,5 s.

Prowadzenie opisywanej Mazdy6 to przyjemność. Skrzynia biegów wykazuje znikome opóźnienie w reakcji na gaz i doskonale współgra z jednostką napędową. Auto pewnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru także przy wyższych prędkościach. Jest też dobrze wyciszone. Jednostka napędowa jest wyraźniej słyszalna, gdy jest zimna, ale po osiągnięciu optymalnej temperatury odgłos jej pracy jest znikomy. Opisywana Mazda6 Sport Kombi charakteryzuje się także świetnie zestrojonym układem zawieszenia. Nierówności tłumione są miękko, a mimo to auto bardzo sprawnie porusza się podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach. Z kolei układ napędu 4x4, co prawda nie umożliwia przejazd przez trudny teren, ale dodaje pewności podczas jazdy po śliskiej nawierzchni i na pewno ułatwi wyjazd z zaśnieżonego miejsca postojowego.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Drobne słabości opisywanej „Szóstki” uwidaczniały się podczas eksploatacji w mieście. Po pierwsze dość spore gabaryty zewnętrzne utrudniają znalezienie odpowiedniego miejsca postojowego, a parkingowe manewry dodatkowo utrudnia stosunkowo duży promień skrętu. Po drugie, jeden z nowo zainstalowanych systemów, który odpowiada za awaryjne hamowanie przy niewielkich prędkościach wykazuje nadgorliwość. W czym problem? Komputer poprzez sensory „zauważa”, a następnie ocenia czy kierowca widzi zbliżające się do pojazdu przeszkody. Jeżeli stwierdzi, że nie mamy zamiaru się zatrzymać przed zbliżającym się szlabanem, czy mamy zamiar wjechać tuż przed maskę przejeżdżającego pojazdu podczas wyjeżdżania (także tyłem) z miejsca postojowego, wtedy gwałtownie zatrzyma pojazd. Rodzi to dyskomfort, zwłaszcza w przypadku gdy jesteśmy zmuszeni blisko podjechać do szlabanu, aby wsunąć w automat bilet parkingowy lub gdy wytaczamy się z miejsca parkingowego z zamiarem przepuszczenia nadjeżdżającego pojazdu ale zależy nam by manewr przebiegł możliwie najsprawniej.

Poza tym, w ruchu miejskim, opisywana Mazda6 sporo „pali”. 10,8 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy po mieście to wynik, który uzyskaliśmy bez oglądania się na zasady oszczędnej jazdy autem, ale też nie poruszaliśmy się nadmiernie dynamicznie. Za to podczas jazdy po autostradzie (z maksymalną dozwoloną prędkością) zużycie paliwa maleje do 7,5 l na 100 km.

  

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – podsumowanie

Opisywana Mazda6 jest najdroższą wersją modelu. Kosztuje 164 900 zł. Spoglądając w cennik, okazuje się że lista opcji pozostaje krótka.  Nabywca może dodatkowo zapłacić za lakier metaliczny, skórzaną tapicerkę w kolorze jasnym  - 600 zł (w standardzie występuje w kolorze ciemnym), elektrycznie regulowany szyberdach (3000 zł), czy inny rodzaj obszycia kokpitu, np. Alcantarą (1900 zł). Poza tym wszelkiego rodzaju systemy i multiedia stanowią wyposażenie standardowe.

Porównując cenę Mazdy6 do konkurentów, wygląda na to, że jest odrobinę droższa, choć biorąc pod uwagę różnicę w wyposażeniu, rozbieżność w cenie np. w stosunku do Volkswagena Passata jest minimalna.

Zmodernizowana Mazda6 w wersji 4x4 to wszechstronne, dopracowane auto. Przymknięcie oczu na brak obsługi dotykowej systemu multimedialnego podczas jazdy, czy stosunkowo spory promień skrętu, jest łatwe. Bo „Szóstka” uwodzi doskonałymi właściwościami jezdnymi.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – plusy

  • Dobre wyciszenie wnętrze
  • Świetnie zestrojone zawieszenie
  • Pewne prowadzenie
  • Sprawna automatyczna skrzynia biegów
  • Wysoki komfort jazdy
  • Bogate wyposażenie

Zobacz też poradnik zakupowy Mazdy6 4x4: Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - minusy

  • Spory promień skrętu
  • Wysokie spalanie
  • Brak możliwości dotykowej obsługi systemu pokładowego podczas jazdy
  • Zbyt nadgorliwy system awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - dane techniczne

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 522/1648 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 6,4/4,9/5,4 l/100 km
Cena od 164 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie.
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - kokpit
Tomasz Korniejew
Mazda6 Sport Kombi 4x4 - fotele
Tomasz Korniejew
Mazda6 Sport Kombi 4x4 - tylna kanapa
Tomasz Korniejew
Bagażnik Mazdy6 SportKombi ma pojemność 522 l
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA