REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie. I właśnie ta odmiana jest bohaterką naszego testu.

Od momentu wprowadzenia na rynek, najnowsza generacja Mazdy6 zbierała od użytkowników i mediów motoryzacyjnych najwyższe noty. Poza niebanalnym wyglądem, motoryzacyjny światek docenił m.in. wróżącą niekłopotliwą eksploatację prostotę jednostek napędowych objawiającą się w stosowaniu konstrukcji wolnossącej w silnikach benzynowych oraz kunszt japońskich inżynierów w kwestii ustawiania zawieszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Ale powszechne uznanie dla Mazdy6 nie oznaczało, że użytkownicy nie zwracali uwagi na detale, które można by było poprawić. Jednym z nich był nieco archaiczny jak na dzisiejsze standardy wygląd kokpitu, a także brak najnowszych systemów wspomagających kierowcę. Część osób zwracała uwagę również na brak w ofercie wersji z napędem na obie osie.

Producent wziął sobie wszystkie uwagi do serca i przy okazji przeprowadzonego ok. pół roku temu liftingu zmodyfikował wygląd kokpitu, wprowadził wersję 4x4 i rozszerzył listę wyposażenia o wiele współczesnych systemów.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

REKLAMA

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – wnętrze

Konstruktorzy zdecydowali się trochę przeprojektować tablicę przyrządów Mazdy6. Główna zmiana dotyczy kolorowego wyświetlacza, który teraz umieszczono na górze środkowej konsoli. Dzięki temu łatwiej się odczytuje informacje m.in. systemu nawigacji. Uporządkowano także niższą partię konsoli, np. rezygnując z jednego pokrętła (pozostawiono dwa), które służyło do sterowania układem nawiewu i klimatyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całość prezentuje się bardzo ładnie, jest czytelna i zmontowana z dokładnością. Tym bardziej szkoda, że producent nie zdecydował się tym razem na usprawnienie obsługi rozbudowanego systemu pokładowego, który jest zarządzany poprzez dotykowy ekran, lub wygodne pokrętło umieszczone między przednimi fotelami. Szkopuł w tym, że dotykowa funkcja wyświetlacza działa tylko na postoju, co w praktyce ogranicza wygodę obsługi systemu.

Szkoda też, że regulacja będącego w wyposażeniu standardowym najbogatszej wersji SkyPassion wyświetlacza Head Up odbywa się w poziomu podmenu systemu pokładowego. O wiele sprawniej regulowałoby się ustawienie wyświetlacza osobnymi przyciskami umieszczonymi np. po lewej stronie kierownicy, na desce rozdzielczej.

Przedział pasażerski Mazdy6 Sport Kombi oferuje sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów podróżujących także na tylnej kanapie. Ciekawostką jest, że Mazda6 w wersji kombi ma o 8 cm krótszy rozstaw osi niż wersja sedan. Przekłada się to na mniejszą przestrzeń w kabinie, jednak i tak nie ma na co narzekać. Tym bardziej, ze bagażnik ma objętość 522 l przy normalnym położeniu kanapy. Po rozłożeniu przestrzeń ładunkowa rośnie do 1648 l.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - kokpit

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – napęd/układ jezdny

Przy okazji modernizacji Mazdy6, producent zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji z napędem na obie osie. Zdecydowano się pójść na skróty – przeniesiono układ napędu 4x4 z Mazdy CX-5. To proste rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle płytkowym. Układ, po wykryciu uślizgu kół przedniej osi, przekazuje część momentu obrotowego na tylną oś.

Klienci, którzy chcą się zdecydować na Mazdę6 z napędem 4x4, mają do wyboru dwa silniki. Oba to wysokoprężne jednostki o pojemności 2,2 l ale dostępne w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150, a mocniejszy 175 KM. Przy czym słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany mocniejszym silnikiem, który jest dostępny tylko w jednej, najbogatszej wersji wyposażeniowej SkyPassion.

Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie.

Tomasz Korniejew

Dalszą część testu Mazdy6 Sport Kombi przeczytaj na następnej stronie


Według danych producenta ważąca 1485 kg Mazda6 Sport Kombi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Z danych producenta wynika, że strata dynamiki względem wersji napędzanej tylko na przednią oś wynosi (podczas przyspieszania od 0 do 100 km/h) 0,5 s.

Prowadzenie opisywanej Mazdy6 to przyjemność. Skrzynia biegów wykazuje znikome opóźnienie w reakcji na gaz i doskonale współgra z jednostką napędową. Auto pewnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i nie traci wigoru także przy wyższych prędkościach. Jest też dobrze wyciszone. Jednostka napędowa jest wyraźniej słyszalna, gdy jest zimna, ale po osiągnięciu optymalnej temperatury odgłos jej pracy jest znikomy. Opisywana Mazda6 Sport Kombi charakteryzuje się także świetnie zestrojonym układem zawieszenia. Nierówności tłumione są miękko, a mimo to auto bardzo sprawnie porusza się podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach. Z kolei układ napędu 4x4, co prawda nie umożliwia przejazd przez trudny teren, ale dodaje pewności podczas jazdy po śliskiej nawierzchni i na pewno ułatwi wyjazd z zaśnieżonego miejsca postojowego.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Drobne słabości opisywanej „Szóstki” uwidaczniały się podczas eksploatacji w mieście. Po pierwsze dość spore gabaryty zewnętrzne utrudniają znalezienie odpowiedniego miejsca postojowego, a parkingowe manewry dodatkowo utrudnia stosunkowo duży promień skrętu. Po drugie, jeden z nowo zainstalowanych systemów, który odpowiada za awaryjne hamowanie przy niewielkich prędkościach wykazuje nadgorliwość. W czym problem? Komputer poprzez sensory „zauważa”, a następnie ocenia czy kierowca widzi zbliżające się do pojazdu przeszkody. Jeżeli stwierdzi, że nie mamy zamiaru się zatrzymać przed zbliżającym się szlabanem, czy mamy zamiar wjechać tuż przed maskę przejeżdżającego pojazdu podczas wyjeżdżania (także tyłem) z miejsca postojowego, wtedy gwałtownie zatrzyma pojazd. Rodzi to dyskomfort, zwłaszcza w przypadku gdy jesteśmy zmuszeni blisko podjechać do szlabanu, aby wsunąć w automat bilet parkingowy lub gdy wytaczamy się z miejsca parkingowego z zamiarem przepuszczenia nadjeżdżającego pojazdu ale zależy nam by manewr przebiegł możliwie najsprawniej.

Poza tym, w ruchu miejskim, opisywana Mazda6 sporo „pali”. 10,8 l oleju napędowego na 100 km podczas jazdy po mieście to wynik, który uzyskaliśmy bez oglądania się na zasady oszczędnej jazdy autem, ale też nie poruszaliśmy się nadmiernie dynamicznie. Za to podczas jazdy po autostradzie (z maksymalną dozwoloną prędkością) zużycie paliwa maleje do 7,5 l na 100 km.

  

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – podsumowanie

Opisywana Mazda6 jest najdroższą wersją modelu. Kosztuje 164 900 zł. Spoglądając w cennik, okazuje się że lista opcji pozostaje krótka.  Nabywca może dodatkowo zapłacić za lakier metaliczny, skórzaną tapicerkę w kolorze jasnym  - 600 zł (w standardzie występuje w kolorze ciemnym), elektrycznie regulowany szyberdach (3000 zł), czy inny rodzaj obszycia kokpitu, np. Alcantarą (1900 zł). Poza tym wszelkiego rodzaju systemy i multiedia stanowią wyposażenie standardowe.

Porównując cenę Mazdy6 do konkurentów, wygląda na to, że jest odrobinę droższa, choć biorąc pod uwagę różnicę w wyposażeniu, rozbieżność w cenie np. w stosunku do Volkswagena Passata jest minimalna.

Zmodernizowana Mazda6 w wersji 4x4 to wszechstronne, dopracowane auto. Przymknięcie oczu na brak obsługi dotykowej systemu multimedialnego podczas jazdy, czy stosunkowo spory promień skrętu, jest łatwe. Bo „Szóstka” uwodzi doskonałymi właściwościami jezdnymi.

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 – plusy

  • Dobre wyciszenie wnętrze
  • Świetnie zestrojone zawieszenie
  • Pewne prowadzenie
  • Sprawna automatyczna skrzynia biegów
  • Wysoki komfort jazdy
  • Bogate wyposażenie

Zobacz też poradnik zakupowy Mazdy6 4x4: Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - minusy

  • Spory promień skrętu
  • Wysokie spalanie
  • Brak możliwości dotykowej obsługi systemu pokładowego podczas jazdy
  • Zbyt nadgorliwy system awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - dane techniczne

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2191 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 175 KM/4500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/2000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 522/1648 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,5/184/147,5 cm
Rozstaw osi 275 cm
V-max 209 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Zużycie paliwa* 6,4/4,9/5,4 l/100 km
Cena od 164 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Przy okazji niedawnego faceliftingu Mazdy6, producent, oprócz modernizacji wnętrza i rozszerzenia oferty z zakresu nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, zdecydował się wprowadzić do sprzedaży wersję z napędem na obie osie.
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4 - kokpit
Tomasz Korniejew
Mazda6 Sport Kombi 4x4 - fotele
Tomasz Korniejew
Mazda6 Sport Kombi 4x4 - tylna kanapa
Tomasz Korniejew
Bagażnik Mazdy6 SportKombi ma pojemność 522 l
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA