REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje transport samochodu z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, czy Hiszpanii?

Tomasz Korniejew
Ile kosztuje transport samochodu z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, czy Hiszpanii?
Ile kosztuje transport samochodu z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, czy Hiszpanii?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Różnice w kosztach transportu samochodów kupionych w poszczególnych krajach UE są znaczne. Ile kosztuje transport samochodu z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, Włoch czy Hiszpanii?

Jak dużo samochodów sprowadzanych jest do Polski?

REKLAMA

Rynek samochodów używanych w Polsce jest pokaźny. Według danych Ministerstwa Finansów tylko w okresie od stycznia do września 2015 r. z krajów UE i spoza nich zostało do Polski sprowadzonych aż 617 695 samochodów. To wzrost o 5,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

REKLAMA

Analiza tysięcy zleceń transportu samochodów do Polski, pozwala wywnioskować, że największa liczba samochodów została sprowadzona do województwa mazowieckiego – aż 13,5% spośród wszystkich zleceń transportu pojazdów do Polski w 2015 r. Na kolejnym miejscu uplasowało się województwo Małopolskie. Trafiło tam 11,5% transportowanych do Polski samochodów. Na dalszych miejscach uplasowały się województwa – Wielkopolskie (10%), Śląskie (9,9%), Dolnośląskie (9,5%) i Pomorskie (6%). Najmniej transportowanych samochodów trafiło do województw – podlaskiego (1,7%), opolskiego (2,5%) i warmińsko-mazurskiego (2,8%). Ciekawostką jest, że 4,8% samochodów trafiło do Warszawy.

Do których województw sprowadza się najwięcej samochodów?

Do których województw sprowadza się najwięcej samochodów?

Clicktrans.pl

Clicktrans.pl

Odwiedź nasz serwis testy aut

Skąd Polacy sprowadzają najwięcej samochodów?

Oczywiście z rynku niemieckiego. W okresie od stycznia do września 2015 r. aż 45,4% zleceń transportu dotyczyło przywiezienia samochodu z rynku niemieckiego. Na kolejnych miejscach uplasowały się Francja (12,5%), Wielka Brytania (11,4%), Włochy (6,2%) oraz Holandia (4,7%).

Dominacja Niemiec na rynku sprowadzanych samochodów się umacnia. Maleje znaczenie rynków niegdyś silnych takich jak np. Wielka Brytania. Rośnie również udział krajów o mniejszym niegdyś znaczeniu takich jak np. Szwajcaria, Szwecja, Hiszpania czy Dania” – skomentowała dane Agnieszka Korzeniewska z serwisu Clicktrans.pl.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

nieznane

Zobacz też: Jak pobrać elektroniczne potwierdzenie zapłaty akcyzy od samochodów osobowych?

Jakie marki samochodów Polacy najchętniej sprowadzają do Polski?

Według Clicktrans.pl Polacy do Polski najchętniej sprowadzają Volkswageny (11,1% zleceń transportowych), BMW (9%) i Opli (8,3%). Audi z wynikiem 7,6% znalazło się na czwartym miejscu. Co ciekawe w porównaniu do roku 2015, udział zleceń na sprowadzenie Volkswagenów spadł – w 2014 r. wynosił 11,5%.

Ile kosztuje transport samochodu z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, Włoch czy Hiszpanii?

Różnice w kosztach transportu do Polski zakupionego za granicą samochodu są bardzo duże, nawet w ramach UE.

Najtaniej przetransportujemy do kraju samochód z Niemiec. Koszt takiego transportu to średnio 1279 zł – 1,43 zł/km. Dużo więcej będziemy musieli zapłacić za transport samochodu z Francji – średnio aż 2195 zł (1,35 zł/km). Średni koszt transportu samochodu z Włoch to 2172 zł (1,46 zł/km). Co ciekawe, dużo taniej zapłacimy za transport samochodu z Wielkiej Brytanii (średnio - 1952 zł; 1,11 zł/km) niż z Hiszpanii (średnio 3 398 zł; 1,32zł/km).

Ile kosztuje <a class=transport samochodu do Polski z krajów europejskich?"/>

Ile kosztuje transport samochodu do Polski z krajów europejskich?

Clicktrans.pl

Clicktrans.pl

Źródło: Materiały Clicktrans.pl

Jakie marki samochodów sprowadzają Polacy z poszczególnych krajów europejskich?
Ile kosztuje transport samochodu do Polski z krajów europejskich?
Clicktrans.pl
Do których województw sprowadza się najwięcej samochodów?
Clicktrans.pl
Skąd Polacy sprawdzają najwięcej samochodów?
Clicktrans.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA