REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, dzięki najnowszemu modelowi S90 zrobi nie małe zamieszanie w segmencie E. Nowa konstrukcja oparta na platformie modułowej SPA jest naszpikowana najnowszymi zdobyczami techniki. Sprawdziliśmy, jak jeździ.

Nowe Volvo S90 robi piorunujące wrażenie. Klasyczna linia długiego na 496,3 cm sedana została ozdobiona nowocześnie wyglądającymi lampami tylnymi i (od wersji Momentum) reflektorami LED z listwą świetlną w kształcie młota Thora. Najnowsze S90 jest o 5,6 cm dłuższe od BMW 5 i o 3 cm dłuższe od Audi A6. Dostojności nadwoziu dodaje też spora szerokość – 189 cm (o 3 cm więcej niż w BMW i o 1,6 cm więcej niż w Audi). Standardowo w najuboższej wersji Kinetic, S90 jest osadzone na siedemnastocalowych kołach. Jednak każdy kto chce jeszcze bardziej zadać szyku powinien się zdecydować na dostępne za 7840 zł koła o średnicy dwudziestu cali – wyglądają obłędnie. Konstrukcja została oparta o najnowszą platformę SPA, na której powstało dobrze przyjęte przez rynek Volvo XC90.

REKLAMA

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Nowe Volvo S90

Volvo

Nowe Volvo S90 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego S90 jest obszerny, a kokpit zaprojektowany ze smakiem. Głównym motywem konsoli centralnej jest duży kolorowy wyświetlacz (w podstawowej wersji o przekątnej 6,5 cala, w bogatszych o przekątnej 9 cali). Podczas pierwszych jazd nowym modelem Volvo mieliśmy okazję zapoznać się z wersją Inscription, której standardowym wyposażeniem jest skórzana tapicerka Nappa, a wnętrze jest wykończone większą ilością ozdobników. Dodatkowo, w odmianie Inscription zamiast klasycznych „zegarów” zastosowano kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych jest bardzo wysoka, podobnie do staranności wykończenia i łączenia poszczególnych elementów.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – deska rozdzielcza

Volvo

Volvo

REKLAMA

Oczywiście mnogość zastosowanych systemów wspomagających kierowcę łączy się z rozbudowanym systemem pokładowym, co na początku kontaktu z pojazdem jest nieco przytłaczające. Jednak po zapoznaniu się z poszczególnymi funkcjami i przyzwyczajeniu się do menu, obsługa interfejsu staje się łatwiejsza.

Wersja Inscription została wyposażona w fotele zapewniające wyższy komfort podróżowania. Trzeba przyznać, że ich szeroki zakres regulacji, w połączeniu z odpowiednim wyprofilowaniem uprzyjemniają nawet najdłuższe podróże.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Najnowsze Volvo S90 z detektorem dużych zwierząt!

Nowe Volvo S90 – napęd/układ jezdny

Spośród dostępnej gamy silnikowej Volvo S90, mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ egzemplarz oznaczony emblematem D4, napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 4250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Według danych producenta 190 konne Volvo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 230 km/h.

Po pierwszych kilometrach przejechanych wysokoprężnym Volvo mieliśmy wrażenie, że auto jest jeszcze lepiej wyciszone niż większy brat XC90. Charakterystyczny odgłos pracy jednostki wysokoprężnej był słyszalny tuż po uruchomieniu silnika, ale nie. Jednak, gdy silnik osiągnął optymalną temperaturę, charakterystyczny odgłos pracy zniknął.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – charakterystyczne tylne lampy

Volvo

Volvo


Mimo sporych gabarytów zewnętrznych, kierowca nowego Volvo nie ma problemów z wyczuciem rozmiaru pojazdu podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim.

Pojazd chętnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i płynnie się rozpędza, bez nerwowych zrywów. Dwulitrowy, 190 konny diesel sprawdza się również podczas szybkiej jazdy po autostradzie. Nie dostaje „zadyszki” nawet, gdy każemy mu przyspieszać od bardzo wysokich prędkości. Warto zaznaczyć, że poruszając się z maksymalną prędkością autostradową, we wnętrzu wciąż jest cicho, a auto zachowuje stabilność. Kierowca wersji Inscription ma możliwość ustawiania trybów jazdy od Eco po Sport, co zmienia charakterystykę pracy układu kierowniczego, skrzyni biegów, czy zawieszenia, ale w tym ostatnim przypadku regulowana jest sztywność jedynie tylnej osi. W praktyce sprawdza się to dobrze, a w trybie Sport, S90 przyjemnie się usztywnia dodając kierowcy pewności podczas dynamicznej jazdy.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo

Volvo

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Nowe Volvo S90 – podsumowanie pierwszego wrażenia z jazdy

Najnowsze Volvo S90 zrobiło na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ze świetnie wyglądającym nadwoziem współgra wysoka jakość wykończenia i stylizacja wnętrza. Efektowni są wszelkiego rodzaju nowocześni asystenci kierowcy, o których można napisać osobny tekst. 190 konny silnik Diesla wydaje się być optymalnym źródłem napędu na nowego S90. Zapewnia zadowalającą dynamikę przy akceptowanym poziomie zużycia paliwa (na krótkim odcinku w ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik spalania na poziomie 10,8 l, dokładniej zużycie paliwa sprawdzimy podczas testu). Wysokiej jakości układ jezdny sprawdza się zarówno na autostradzie, jak i na nierównych drogach. To wszystko w połączeniu z pozytywnym image marki na polskim rynku prowadzi do jednego wniosku – niemieckim markom Premium wyrósł groźny konkurent.

Cennik najnowszego Volvo S90 znajdziesz tutaj

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo

Volvo

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA