REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, dzięki najnowszemu modelowi S90 zrobi nie małe zamieszanie w segmencie E. Nowa konstrukcja oparta na platformie modułowej SPA jest naszpikowana najnowszymi zdobyczami techniki. Sprawdziliśmy, jak jeździ.

Nowe Volvo S90 robi piorunujące wrażenie. Klasyczna linia długiego na 496,3 cm sedana została ozdobiona nowocześnie wyglądającymi lampami tylnymi i (od wersji Momentum) reflektorami LED z listwą świetlną w kształcie młota Thora. Najnowsze S90 jest o 5,6 cm dłuższe od BMW 5 i o 3 cm dłuższe od Audi A6. Dostojności nadwoziu dodaje też spora szerokość – 189 cm (o 3 cm więcej niż w BMW i o 1,6 cm więcej niż w Audi). Standardowo w najuboższej wersji Kinetic, S90 jest osadzone na siedemnastocalowych kołach. Jednak każdy kto chce jeszcze bardziej zadać szyku powinien się zdecydować na dostępne za 7840 zł koła o średnicy dwudziestu cali – wyglądają obłędnie. Konstrukcja została oparta o najnowszą platformę SPA, na której powstało dobrze przyjęte przez rynek Volvo XC90.

REKLAMA

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Nowe Volvo S90

Volvo

Nowe Volvo S90 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego S90 jest obszerny, a kokpit zaprojektowany ze smakiem. Głównym motywem konsoli centralnej jest duży kolorowy wyświetlacz (w podstawowej wersji o przekątnej 6,5 cala, w bogatszych o przekątnej 9 cali). Podczas pierwszych jazd nowym modelem Volvo mieliśmy okazję zapoznać się z wersją Inscription, której standardowym wyposażeniem jest skórzana tapicerka Nappa, a wnętrze jest wykończone większą ilością ozdobników. Dodatkowo, w odmianie Inscription zamiast klasycznych „zegarów” zastosowano kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych jest bardzo wysoka, podobnie do staranności wykończenia i łączenia poszczególnych elementów.

Nowe Volvo S90 – deska rozdzielcza

Volvo

Volvo

REKLAMA

Oczywiście mnogość zastosowanych systemów wspomagających kierowcę łączy się z rozbudowanym systemem pokładowym, co na początku kontaktu z pojazdem jest nieco przytłaczające. Jednak po zapoznaniu się z poszczególnymi funkcjami i przyzwyczajeniu się do menu, obsługa interfejsu staje się łatwiejsza.

Wersja Inscription została wyposażona w fotele zapewniające wyższy komfort podróżowania. Trzeba przyznać, że ich szeroki zakres regulacji, w połączeniu z odpowiednim wyprofilowaniem uprzyjemniają nawet najdłuższe podróże.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Najnowsze Volvo S90 z detektorem dużych zwierząt!

Nowe Volvo S90 – napęd/układ jezdny

Spośród dostępnej gamy silnikowej Volvo S90, mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ egzemplarz oznaczony emblematem D4, napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 4250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Według danych producenta 190 konne Volvo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 230 km/h.

Po pierwszych kilometrach przejechanych wysokoprężnym Volvo mieliśmy wrażenie, że auto jest jeszcze lepiej wyciszone niż większy brat XC90. Charakterystyczny odgłos pracy jednostki wysokoprężnej był słyszalny tuż po uruchomieniu silnika, ale nie. Jednak, gdy silnik osiągnął optymalną temperaturę, charakterystyczny odgłos pracy zniknął.

Nowe Volvo S90 – charakterystyczne tylne lampy

Volvo

Volvo


Mimo sporych gabarytów zewnętrznych, kierowca nowego Volvo nie ma problemów z wyczuciem rozmiaru pojazdu podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim.

Pojazd chętnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i płynnie się rozpędza, bez nerwowych zrywów. Dwulitrowy, 190 konny diesel sprawdza się również podczas szybkiej jazdy po autostradzie. Nie dostaje „zadyszki” nawet, gdy każemy mu przyspieszać od bardzo wysokich prędkości. Warto zaznaczyć, że poruszając się z maksymalną prędkością autostradową, we wnętrzu wciąż jest cicho, a auto zachowuje stabilność. Kierowca wersji Inscription ma możliwość ustawiania trybów jazdy od Eco po Sport, co zmienia charakterystykę pracy układu kierowniczego, skrzyni biegów, czy zawieszenia, ale w tym ostatnim przypadku regulowana jest sztywność jedynie tylnej osi. W praktyce sprawdza się to dobrze, a w trybie Sport, S90 przyjemnie się usztywnia dodając kierowcy pewności podczas dynamicznej jazdy.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo

Volvo

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Nowe Volvo S90 – podsumowanie pierwszego wrażenia z jazdy

Najnowsze Volvo S90 zrobiło na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ze świetnie wyglądającym nadwoziem współgra wysoka jakość wykończenia i stylizacja wnętrza. Efektowni są wszelkiego rodzaju nowocześni asystenci kierowcy, o których można napisać osobny tekst. 190 konny silnik Diesla wydaje się być optymalnym źródłem napędu na nowego S90. Zapewnia zadowalającą dynamikę przy akceptowanym poziomie zużycia paliwa (na krótkim odcinku w ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik spalania na poziomie 10,8 l, dokładniej zużycie paliwa sprawdzimy podczas testu). Wysokiej jakości układ jezdny sprawdza się zarówno na autostradzie, jak i na nierównych drogach. To wszystko w połączeniu z pozytywnym image marki na polskim rynku prowadzi do jednego wniosku – niemieckim markom Premium wyrósł groźny konkurent.

Cennik najnowszego Volvo S90 znajdziesz tutaj

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo

Volvo

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA