REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo, dzięki najnowszemu modelowi S90 zrobi nie małe zamieszanie w segmencie E. Nowa konstrukcja oparta na platformie modułowej SPA jest naszpikowana najnowszymi zdobyczami techniki. Sprawdziliśmy, jak jeździ.

Nowe Volvo S90 robi piorunujące wrażenie. Klasyczna linia długiego na 496,3 cm sedana została ozdobiona nowocześnie wyglądającymi lampami tylnymi i (od wersji Momentum) reflektorami LED z listwą świetlną w kształcie młota Thora. Najnowsze S90 jest o 5,6 cm dłuższe od BMW 5 i o 3 cm dłuższe od Audi A6. Dostojności nadwoziu dodaje też spora szerokość – 189 cm (o 3 cm więcej niż w BMW i o 1,6 cm więcej niż w Audi). Standardowo w najuboższej wersji Kinetic, S90 jest osadzone na siedemnastocalowych kołach. Jednak każdy kto chce jeszcze bardziej zadać szyku powinien się zdecydować na dostępne za 7840 zł koła o średnicy dwudziestu cali – wyglądają obłędnie. Konstrukcja została oparta o najnowszą platformę SPA, na której powstało dobrze przyjęte przez rynek Volvo XC90.

REKLAMA

Zobacz też: Volvo V90 2016 - nowa odsłona szwedzkiego kombi

Nowe Volvo S90

Volvo

Nowe Volvo S90 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego S90 jest obszerny, a kokpit zaprojektowany ze smakiem. Głównym motywem konsoli centralnej jest duży kolorowy wyświetlacz (w podstawowej wersji o przekątnej 6,5 cala, w bogatszych o przekątnej 9 cali). Podczas pierwszych jazd nowym modelem Volvo mieliśmy okazję zapoznać się z wersją Inscription, której standardowym wyposażeniem jest skórzana tapicerka Nappa, a wnętrze jest wykończone większą ilością ozdobników. Dodatkowo, w odmianie Inscription zamiast klasycznych „zegarów” zastosowano kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych jest bardzo wysoka, podobnie do staranności wykończenia i łączenia poszczególnych elementów.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – deska rozdzielcza

Volvo

Volvo

REKLAMA

Oczywiście mnogość zastosowanych systemów wspomagających kierowcę łączy się z rozbudowanym systemem pokładowym, co na początku kontaktu z pojazdem jest nieco przytłaczające. Jednak po zapoznaniu się z poszczególnymi funkcjami i przyzwyczajeniu się do menu, obsługa interfejsu staje się łatwiejsza.

Wersja Inscription została wyposażona w fotele zapewniające wyższy komfort podróżowania. Trzeba przyznać, że ich szeroki zakres regulacji, w połączeniu z odpowiednim wyprofilowaniem uprzyjemniają nawet najdłuższe podróże.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Najnowsze Volvo S90 z detektorem dużych zwierząt!

Nowe Volvo S90 – napęd/układ jezdny

Spośród dostępnej gamy silnikowej Volvo S90, mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ egzemplarz oznaczony emblematem D4, napędzany przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 4250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.

Według danych producenta 190 konne Volvo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 230 km/h.

Po pierwszych kilometrach przejechanych wysokoprężnym Volvo mieliśmy wrażenie, że auto jest jeszcze lepiej wyciszone niż większy brat XC90. Charakterystyczny odgłos pracy jednostki wysokoprężnej był słyszalny tuż po uruchomieniu silnika, ale nie. Jednak, gdy silnik osiągnął optymalną temperaturę, charakterystyczny odgłos pracy zniknął.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – charakterystyczne tylne lampy

Volvo

Volvo


Mimo sporych gabarytów zewnętrznych, kierowca nowego Volvo nie ma problemów z wyczuciem rozmiaru pojazdu podczas jazdy w gęstym ruchu miejskim.

Pojazd chętnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów i płynnie się rozpędza, bez nerwowych zrywów. Dwulitrowy, 190 konny diesel sprawdza się również podczas szybkiej jazdy po autostradzie. Nie dostaje „zadyszki” nawet, gdy każemy mu przyspieszać od bardzo wysokich prędkości. Warto zaznaczyć, że poruszając się z maksymalną prędkością autostradową, we wnętrzu wciąż jest cicho, a auto zachowuje stabilność. Kierowca wersji Inscription ma możliwość ustawiania trybów jazdy od Eco po Sport, co zmienia charakterystykę pracy układu kierowniczego, skrzyni biegów, czy zawieszenia, ale w tym ostatnim przypadku regulowana jest sztywność jedynie tylnej osi. W praktyce sprawdza się to dobrze, a w trybie Sport, S90 przyjemnie się usztywnia dodając kierowcy pewności podczas dynamicznej jazdy.

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo

Volvo

Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność

Nowe Volvo S90 – podsumowanie pierwszego wrażenia z jazdy

Najnowsze Volvo S90 zrobiło na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ze świetnie wyglądającym nadwoziem współgra wysoka jakość wykończenia i stylizacja wnętrza. Efektowni są wszelkiego rodzaju nowocześni asystenci kierowcy, o których można napisać osobny tekst. 190 konny silnik Diesla wydaje się być optymalnym źródłem napędu na nowego S90. Zapewnia zadowalającą dynamikę przy akceptowanym poziomie zużycia paliwa (na krótkim odcinku w ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik spalania na poziomie 10,8 l, dokładniej zużycie paliwa sprawdzimy podczas testu). Wysokiej jakości układ jezdny sprawdza się zarówno na autostradzie, jak i na nierównych drogach. To wszystko w połączeniu z pozytywnym image marki na polskim rynku prowadzi do jednego wniosku – niemieckim markom Premium wyrósł groźny konkurent.

Cennik najnowszego Volvo S90 znajdziesz tutaj

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy

Volvo

Volvo

Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA