Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90
REKLAMA
REKLAMA
Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90
Równolegle do trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit, Volvo ogłosiło gamę silników i polskie ceny flagowego okrętu swojej floty - sedana S90. Pod maską tego samochodu znajdą się zespoły napędowe o mocy od 150 do 407 KM. Ceny kształtują się od 171 600 zł za odmianę S90 D3 w podstawowej wersji wyposażenia Kinetic do 346 600 zł za topową wersję S90 T8 Twin Engine Inscription.
REKLAMA
Volvo S90 - D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD – na dobry początek
Najpierw w salonach zobaczymy cztery warianty silnikowe, wszystkie oferowane będą wyłącznie z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów. Najtańszą odmianą będzie przednionapędowy Diesel D4 190 KM. W wersji Momentum będzie kosztował 209 300 zł. W ofercie pojawi się także mocniejszy Diesel D5 AWD 235 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła w cenie od 233 500 zł. Zwolennicy silników benzynowych będą mieli do wyboru przednionapędową odmianę T5 254 KM za 218 900 zł lub T6 AWD 320 KM za 274 400 zł.
Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo XC90 2015 r.
Volvo S90 D3 i T8 Twin Engine dostępne od listopada
W listopadzie pojawią się najtańsze odmiany wyposażenia Kinetic oraz usportowione wersje R-Design. Do gamy dołączy także bazowy Diesel – D3 o mocy 150 KM. Cennik otworzy wersja S90 D3 z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 171 600 zł. Ta sama wersja z sześciostopniowym automatem będzie kosztować 181 200 zł. To jedyna sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w S90. Wszystkie pozostałe wersje są oferowane z ośmiostopniowym automatem. Także późną jesienią debiutuje odmiana D4 190 KM z manualną skrzynią biegów w cenie od 177 600 zł. Do sprzedaży trafi także najmocniejsza odmiana S90 T8 Twin Engine o łącznej mocy 407 KM.
Zobacz też: Nowe Volvo S90 – wrażenia z jazdy
Volvo S90 - osiągi
Volvo uchyliło rąbka tajemnicy i podało dane techniczne wersji, które trafią do sprzedaży w pierwszej kolejności. Prędkość maksymalną odmian D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD ograniczono do 230 km/h. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 8,2 s, 7,2 s, 6,8 s i 5,9 s. Odmiana hybrydowa T8 Twin Engine ma przyspieszać do setki w czasie około 5,2 s. Volvo przyłożyło się do tego, aby flagowa limuzyna ważyła jak najmniej. Mimo słusznej długości wynoszącej 496,3 cm auto waży od 1674 kg (odmiana T5) do 1763 kg (D5 AWD).
Zobacz też: Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD
Poniżej przedstawiamy tabelę cen modelu S90. Silnik/wersja zaznaczone gwiazdką, będą produkowane od 16 listopada 2016 roku.
CENNIK VOLVO S90 |
||||||
SILNIKI DIESLA | ||||||
Silnik | (litr/KM) | Skrzynia biegów | Cena w zł z VAT | |||
Kinetic* | Momentum | Inscription | R-Design* | |||
D3 FWD* | 2.0/150 | manualna, 6 biegów | 171 600 | 193 700 | 213 800 | 207 200 |
D3 FWD* | 2.0/150 | automatyczna Geartronic, 6 biegów | 181 200 | 203 300 | 223 400 | 216 800 |
D4 FWD* | 2.0/190 | manualna, 6 biegów | 177 600 | 199 700 | 219 800 | 213 200 |
D4 FWD | 2.0/190 | automatyczna Geartronic, 8 biegów | 187 200 | 209 300 | 229 400 | 222 800 |
D4 AWD* | 2.0/190 | automatyczna Geartronic, 8 biegów | 198 200 | 220 300 | 240 400 | 233 800 |
D5 AWD | 2.0/235 | automatyczna Geartronic, 8 biegów | - | 233 200 | 250 100 | 243 700 |
SILNIKI BENZYNOWE | ||||||
Silnik | (litr/KM) | Skrzynia biegów | Cena w zł z VAT | |||
Kinetic* | Momentum | Inscription | R-Design* | |||
T5 FWD | 2.0/254 | automatyczna Geartronic, 8 biegów | - | 218 900 | 235 800 | 229 400 |
T6 AWD | 2.0/320 | automatyczna Geartronic, 8 biegów | - | 274 400 | 291 300 | 284 900 |
PLUG-IN HYBRID | ||||||
Silnik | (litr/KM) | Skrzynia biegów | Cena w zł z VAT | |||
Kinetic* | Momentum | Inscription | R-Design* | |||
T8 AWD* | 2.0/320+87 | automatyczna Geartronic, 8 biegów | - | 330 500 | 346 600 | 338 700 |
*Rozpoczęcie produkcji od listopada 2016 r. |
Źródło: Materiały prasowe Volvo
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.