REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 w wersji 4x4 jest dostępna w konfiguracji z dwoma silnikami oraz w trzech wersjach wyposażenia. Jaki silnik wybrać, która konfiguracja jest optymalna?

Mazda6 4x4 – jakie nadwozie?

Mazda6 z napędem na obie osie występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – Sport Kombi, czyli kombi.

REKLAMA

Mazda6 4x4 – dostępne wersje wyposażenia

W gamie Mazdy6 dostępne są cztery wersje wyposażeniowe – SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkyPassion. Ale wersja 4x4 nie jest dostępna w konfiguracji podstawowej SkyGo.

W skład wersji wyposażenia SkyMotion wchodzą m.in.:

•          Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)

•          Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•          Przednie i boczne poduszki powietrzne

•          Kurtyny powietrzne

•          Elektromechaniczny hamulec postojowy

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

•          TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach

•          HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu

•          SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (sensory tylko z przodu)

•          Światła przeciwmgielne halogenowe

•          System i—stop (automatycznie wyłączający silnik na postoju)

•          Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

•          Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)

•          Komputer pokładowy

•          Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne

•          Elektrycznie składane lusterka boczne

•          Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (6 głośników)

•          Wejście AUX / port USB (2 szt)

•          Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)

•          MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności

•          Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)

•          Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

•          Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń

•          Zestaw głośnomówiący Bluetooth

•          Układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem

  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)

•          Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera / regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

•          Podłokietnik ze schowkiem w pierwszym rzędzie siedzeń

•          Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40

•          Rozkładany podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na napoje

•          Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)

•          System składania tylnej kanapy Karakurt

•          Koła 225/55R17 na felgach aluminiowych w kolorze Silver

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Wersja SkyEnergy jest droższa od SkyMotion o 9000 zł i zawiera dodatkowo m.in.:

  • BSM — system monitorowania martwego pola
  • RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
  • Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
  • Diodowe światła do jazdy dziennej (LED)
  • Światła przeciwmgielne diodowe (LED)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Radio cyfrowe (DAB)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu
  • Pakiet stylistyczny Premium (przedni grill i zderzak, tylne światła)

Więcej poradników zakupowych znajdziesz tutaj

Wersja SkyPassion jest droższa od SkyEnergy o 11 000 zł, przy czym w przypadku odmiany 4x4 wymagana dopłata to 23 tys. zł, bo przy okazji dokupujemy mocniejszą jednostkę napędową. Wersja SkyPassion ma listę wyposażenia standardowego dłużą od SkyEnergy, m.in. o:

  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
  • Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
  • SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (z 11 głośnikami)
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose
  • Kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
  • Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
  • Elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci dla fotela kierowcy
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
  • Tapicerka skórzana w kolorze czarnym
  • Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych w kolorze Satin Chrome
  • System nawigacji Mazda

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 4x4 – który silnik wybrać?

W gamie napędowej Mazdy6 4x4 znalazły się tylko dwa silniki. A tak naprawdę to jeden – wysokoprężny, o pojemności 2,2 l, dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150 KM przy 4500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800-2600 obr./min. Z kolei mocniejszy osiąga moc maksymalną 175 KM również przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm przy 2000 obr./min. Słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przeczytaj naszą recenzję Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

REKLAMA

150 konna Mazda6 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h, z kolei według zapewnień producenta, odmiana 175 konna „setkę osiąga w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Zużycie paliwa słabszej odmiany to według producenta (miasto/trasa/cykl mieszany) – 6,1/4,4/5,0 l na 100 km, a mocniejszej, odpowiednio – 6,4/4,9/5,4 l na 100 km.

Najtańsza odmiana 150 konna w wersji SkyMotion kosztuje 132 900 zł (w wersji SkyEnergy 141 900 zł) Z kolei jedyna dostępna wersja 175 konna kosztuje aż 164 900 zł. Tak duża różnica w cenie podyktowana jest faktem, że wersja napędzana przez mocniejszy silnik występuje w tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Nasz wybór : Biorąc od uwagę znaczną różnicę w cenie i niewielką różnicę w osiągach polecamy wersję 150 –konną. Jeżeli chodzi o wersję wyposażenia to droższa - SkyEnergy jest wyposażona w czujniki parkowania (z przodu i tyłu), a to, biorąc pod uwagę gabaryty Mazdy6, z pewnością będzie przydatne.

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA