REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 w wersji 4x4 jest dostępna w konfiguracji z dwoma silnikami oraz w trzech wersjach wyposażenia. Jaki silnik wybrać, która konfiguracja jest optymalna?

Mazda6 4x4 – jakie nadwozie?

Mazda6 z napędem na obie osie występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – Sport Kombi, czyli kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 4x4 – dostępne wersje wyposażenia

W gamie Mazdy6 dostępne są cztery wersje wyposażeniowe – SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkyPassion. Ale wersja 4x4 nie jest dostępna w konfiguracji podstawowej SkyGo.

W skład wersji wyposażenia SkyMotion wchodzą m.in.:

•          Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)

REKLAMA

•          Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•          Przednie i boczne poduszki powietrzne

•          Kurtyny powietrzne

•          Elektromechaniczny hamulec postojowy

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

•          TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach

•          HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu

•          SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (sensory tylko z przodu)

•          Światła przeciwmgielne halogenowe

•          System i—stop (automatycznie wyłączający silnik na postoju)

•          Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

•          Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)

•          Komputer pokładowy

•          Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne

•          Elektrycznie składane lusterka boczne

•          Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (6 głośników)

•          Wejście AUX / port USB (2 szt)

•          Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)

•          MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności

•          Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)

•          Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

•          Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń

•          Zestaw głośnomówiący Bluetooth

•          Układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem

  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)

•          Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera / regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

•          Podłokietnik ze schowkiem w pierwszym rzędzie siedzeń

•          Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40

•          Rozkładany podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na napoje

•          Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)

•          System składania tylnej kanapy Karakurt

•          Koła 225/55R17 na felgach aluminiowych w kolorze Silver

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Wersja SkyEnergy jest droższa od SkyMotion o 9000 zł i zawiera dodatkowo m.in.:

  • BSM — system monitorowania martwego pola
  • RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
  • Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
  • Diodowe światła do jazdy dziennej (LED)
  • Światła przeciwmgielne diodowe (LED)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Radio cyfrowe (DAB)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu
  • Pakiet stylistyczny Premium (przedni grill i zderzak, tylne światła)

Więcej poradników zakupowych znajdziesz tutaj

Wersja SkyPassion jest droższa od SkyEnergy o 11 000 zł, przy czym w przypadku odmiany 4x4 wymagana dopłata to 23 tys. zł, bo przy okazji dokupujemy mocniejszą jednostkę napędową. Wersja SkyPassion ma listę wyposażenia standardowego dłużą od SkyEnergy, m.in. o:

  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
  • Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
  • SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (z 11 głośnikami)
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose
  • Kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
  • Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
  • Elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci dla fotela kierowcy
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
  • Tapicerka skórzana w kolorze czarnym
  • Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych w kolorze Satin Chrome
  • System nawigacji Mazda

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 4x4 – który silnik wybrać?

W gamie napędowej Mazdy6 4x4 znalazły się tylko dwa silniki. A tak naprawdę to jeden – wysokoprężny, o pojemności 2,2 l, dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150 KM przy 4500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800-2600 obr./min. Z kolei mocniejszy osiąga moc maksymalną 175 KM również przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm przy 2000 obr./min. Słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przeczytaj naszą recenzję Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

150 konna Mazda6 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h, z kolei według zapewnień producenta, odmiana 175 konna „setkę osiąga w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Zużycie paliwa słabszej odmiany to według producenta (miasto/trasa/cykl mieszany) – 6,1/4,4/5,0 l na 100 km, a mocniejszej, odpowiednio – 6,4/4,9/5,4 l na 100 km.

Najtańsza odmiana 150 konna w wersji SkyMotion kosztuje 132 900 zł (w wersji SkyEnergy 141 900 zł) Z kolei jedyna dostępna wersja 175 konna kosztuje aż 164 900 zł. Tak duża różnica w cenie podyktowana jest faktem, że wersja napędzana przez mocniejszy silnik występuje w tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Nasz wybór : Biorąc od uwagę znaczną różnicę w cenie i niewielką różnicę w osiągach polecamy wersję 150 –konną. Jeżeli chodzi o wersję wyposażenia to droższa - SkyEnergy jest wyposażona w czujniki parkowania (z przodu i tyłu), a to, biorąc pod uwagę gabaryty Mazdy6, z pewnością będzie przydatne.

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA