Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Mazda6 4x4 – jakie nadwozie?
Mazda6 z napędem na obie osie występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – Sport Kombi, czyli kombi.
REKLAMA
Mazda6 4x4 – dostępne wersje wyposażenia
W gamie Mazdy6 dostępne są cztery wersje wyposażeniowe – SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkyPassion. Ale wersja 4x4 nie jest dostępna w konfiguracji podstawowej SkyGo.
W skład wersji wyposażenia SkyMotion wchodzą m.in.:
• Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)
• Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
• Przednie i boczne poduszki powietrzne
• Kurtyny powietrzne
• Elektromechaniczny hamulec postojowy
Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!
• TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach
• HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu
• SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (sensory tylko z przodu)
• Światła przeciwmgielne halogenowe
• System i—stop (automatycznie wyłączający silnik na postoju)
• Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
• Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)
• Komputer pokładowy
• Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
• Elektrycznie składane lusterka boczne
• Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (6 głośników)
• Wejście AUX / port USB (2 szt)
• Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)
• MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności
• Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
• Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
• Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń
• Zestaw głośnomówiący Bluetooth
• Układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem
- Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
• Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera / regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
• Podłokietnik ze schowkiem w pierwszym rzędzie siedzeń
• Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40
• Rozkładany podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na napoje
• Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)
• System składania tylnej kanapy Karakurt
• Koła 225/55R17 na felgach aluminiowych w kolorze Silver
Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej
Wersja SkyEnergy jest droższa od SkyMotion o 9000 zł i zawiera dodatkowo m.in.:
- BSM — system monitorowania martwego pola
- RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
- Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
- Diodowe światła do jazdy dziennej (LED)
- Światła przeciwmgielne diodowe (LED)
- Tylne światła diodowe (LED)
- Radio cyfrowe (DAB)
- Podgrzewane fotele przednie
- Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu
- Pakiet stylistyczny Premium (przedni grill i zderzak, tylne światła)
Więcej poradników zakupowych znajdziesz tutaj
Wersja SkyPassion jest droższa od SkyEnergy o 11 000 zł, przy czym w przypadku odmiany 4x4 wymagana dopłata to 23 tys. zł, bo przy okazji dokupujemy mocniejszą jednostkę napędową. Wersja SkyPassion ma listę wyposażenia standardowego dłużą od SkyEnergy, m.in. o:
- Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
- LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
- Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
- SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
- Wyświetlacz Head-up
- Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (z 11 głośnikami)
- Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose
- Kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
- Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
- Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
- Elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci dla fotela kierowcy
- Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
- Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Tapicerka skórzana w kolorze czarnym
- Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych w kolorze Satin Chrome
- System nawigacji Mazda
Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM
Mazda6 4x4 – który silnik wybrać?
W gamie napędowej Mazdy6 4x4 znalazły się tylko dwa silniki. A tak naprawdę to jeden – wysokoprężny, o pojemności 2,2 l, dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150 KM przy 4500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800-2600 obr./min. Z kolei mocniejszy osiąga moc maksymalną 175 KM również przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm przy 2000 obr./min. Słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Przeczytaj naszą recenzję Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
REKLAMA
150 konna Mazda6 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h, z kolei według zapewnień producenta, odmiana 175 konna „setkę osiąga w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Zużycie paliwa słabszej odmiany to według producenta (miasto/trasa/cykl mieszany) – 6,1/4,4/5,0 l na 100 km, a mocniejszej, odpowiednio – 6,4/4,9/5,4 l na 100 km.
Najtańsza odmiana 150 konna w wersji SkyMotion kosztuje 132 900 zł (w wersji SkyEnergy 141 900 zł) Z kolei jedyna dostępna wersja 175 konna kosztuje aż 164 900 zł. Tak duża różnica w cenie podyktowana jest faktem, że wersja napędzana przez mocniejszy silnik występuje w tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z automatyczną skrzynią biegów.
Nasz wybór : Biorąc od uwagę znaczną różnicę w cenie i niewielką różnicę w osiągach polecamy wersję 150 –konną. Jeżeli chodzi o wersję wyposażenia to droższa - SkyEnergy jest wyposażona w czujniki parkowania (z przodu i tyłu), a to, biorąc pod uwagę gabaryty Mazdy6, z pewnością będzie przydatne.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.