REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 w wersji 4x4 jest dostępna w konfiguracji z dwoma silnikami oraz w trzech wersjach wyposażenia. Jaki silnik wybrać, która konfiguracja jest optymalna?

Mazda6 4x4 – jakie nadwozie?

Mazda6 z napędem na obie osie występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – Sport Kombi, czyli kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 4x4 – dostępne wersje wyposażenia

W gamie Mazdy6 dostępne są cztery wersje wyposażeniowe – SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkyPassion. Ale wersja 4x4 nie jest dostępna w konfiguracji podstawowej SkyGo.

W skład wersji wyposażenia SkyMotion wchodzą m.in.:

•          Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)

REKLAMA

•          Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•          Przednie i boczne poduszki powietrzne

•          Kurtyny powietrzne

•          Elektromechaniczny hamulec postojowy

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

•          TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach

•          HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu

•          SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (sensory tylko z przodu)

•          Światła przeciwmgielne halogenowe

•          System i—stop (automatycznie wyłączający silnik na postoju)

•          Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

•          Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)

•          Komputer pokładowy

•          Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne

•          Elektrycznie składane lusterka boczne

•          Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (6 głośników)

•          Wejście AUX / port USB (2 szt)

•          Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)

•          MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności

•          Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)

•          Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

•          Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń

•          Zestaw głośnomówiący Bluetooth

•          Układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem

  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)

•          Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera / regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

•          Podłokietnik ze schowkiem w pierwszym rzędzie siedzeń

•          Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40

•          Rozkładany podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na napoje

•          Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)

•          System składania tylnej kanapy Karakurt

•          Koła 225/55R17 na felgach aluminiowych w kolorze Silver

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Wersja SkyEnergy jest droższa od SkyMotion o 9000 zł i zawiera dodatkowo m.in.:

  • BSM — system monitorowania martwego pola
  • RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
  • Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
  • Diodowe światła do jazdy dziennej (LED)
  • Światła przeciwmgielne diodowe (LED)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Radio cyfrowe (DAB)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu
  • Pakiet stylistyczny Premium (przedni grill i zderzak, tylne światła)

Więcej poradników zakupowych znajdziesz tutaj

Wersja SkyPassion jest droższa od SkyEnergy o 11 000 zł, przy czym w przypadku odmiany 4x4 wymagana dopłata to 23 tys. zł, bo przy okazji dokupujemy mocniejszą jednostkę napędową. Wersja SkyPassion ma listę wyposażenia standardowego dłużą od SkyEnergy, m.in. o:

  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
  • Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
  • SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (z 11 głośnikami)
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose
  • Kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
  • Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
  • Elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci dla fotela kierowcy
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
  • Tapicerka skórzana w kolorze czarnym
  • Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych w kolorze Satin Chrome
  • System nawigacji Mazda

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 4x4 – który silnik wybrać?

W gamie napędowej Mazdy6 4x4 znalazły się tylko dwa silniki. A tak naprawdę to jeden – wysokoprężny, o pojemności 2,2 l, dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150 KM przy 4500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800-2600 obr./min. Z kolei mocniejszy osiąga moc maksymalną 175 KM również przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm przy 2000 obr./min. Słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przeczytaj naszą recenzję Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

150 konna Mazda6 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h, z kolei według zapewnień producenta, odmiana 175 konna „setkę osiąga w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Zużycie paliwa słabszej odmiany to według producenta (miasto/trasa/cykl mieszany) – 6,1/4,4/5,0 l na 100 km, a mocniejszej, odpowiednio – 6,4/4,9/5,4 l na 100 km.

Najtańsza odmiana 150 konna w wersji SkyMotion kosztuje 132 900 zł (w wersji SkyEnergy 141 900 zł) Z kolei jedyna dostępna wersja 175 konna kosztuje aż 164 900 zł. Tak duża różnica w cenie podyktowana jest faktem, że wersja napędzana przez mocniejszy silnik występuje w tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Nasz wybór : Biorąc od uwagę znaczną różnicę w cenie i niewielką różnicę w osiągach polecamy wersję 150 –konną. Jeżeli chodzi o wersję wyposażenia to droższa - SkyEnergy jest wyposażona w czujniki parkowania (z przodu i tyłu), a to, biorąc pod uwagę gabaryty Mazdy6, z pewnością będzie przydatne.

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA