REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Mazda6 4x4 – jaki silnik wybrać? Poradnik kupującego
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 w wersji 4x4 jest dostępna w konfiguracji z dwoma silnikami oraz w trzech wersjach wyposażenia. Jaki silnik wybrać, która konfiguracja jest optymalna?

Mazda6 4x4 – jakie nadwozie?

Mazda6 z napędem na obie osie występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – Sport Kombi, czyli kombi.

REKLAMA

REKLAMA

Mazda6 4x4 – dostępne wersje wyposażenia

W gamie Mazdy6 dostępne są cztery wersje wyposażeniowe – SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkyPassion. Ale wersja 4x4 nie jest dostępna w konfiguracji podstawowej SkyGo.

W skład wersji wyposażenia SkyMotion wchodzą m.in.:

•          Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)

REKLAMA

•          Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•          Przednie i boczne poduszki powietrzne

•          Kurtyny powietrzne

•          Elektromechaniczny hamulec postojowy

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

•          TPMS — system monitorowania ciśnienia w oponach

•          HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu

•          SCBS — system wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) (sensory tylko z przodu)

•          Światła przeciwmgielne halogenowe

•          System i—stop (automatycznie wyłączający silnik na postoju)

•          Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

•          Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)

•          Komputer pokładowy

•          Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne

•          Elektrycznie składane lusterka boczne

•          Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (6 głośników)

•          Wejście AUX / port USB (2 szt)

•          Wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju)

•          MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności

•          Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)

•          Elektrochromatyczne lusterko wsteczne

•          Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa z nawiewem na tylny rząd siedzeń

•          Zestaw głośnomówiący Bluetooth

•          Układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem

  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)

•          Regulacja wysokości foteli kierowcy i pasażera / regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy

•          Podłokietnik ze schowkiem w pierwszym rzędzie siedzeń

•          Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40

•          Rozkładany podłokietnik tylnej kanapy z uchwytami na napoje

•          Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)

•          System składania tylnej kanapy Karakurt

•          Koła 225/55R17 na felgach aluminiowych w kolorze Silver

Zobacz też: Pierwsza jazda Mazda MX-5 2015: Powrót królowej

Wersja SkyEnergy jest droższa od SkyMotion o 9000 zł i zawiera dodatkowo m.in.:

  • BSM — system monitorowania martwego pola
  • RCTA — system monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu
  • Przednie reflektory diodowe (LED) z systemem adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS)
  • Diodowe światła do jazdy dziennej (LED)
  • Światła przeciwmgielne diodowe (LED)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Radio cyfrowe (DAB)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Czujniki parkowania przednie i tylne z wizualizacją na wyświetlaczu
  • Pakiet stylistyczny Premium (przedni grill i zderzak, tylne światła)

Więcej poradników zakupowych znajdziesz tutaj

Wersja SkyPassion jest droższa od SkyEnergy o 11 000 zł, przy czym w przypadku odmiany 4x4 wymagana dopłata to 23 tys. zł, bo przy okazji dokupujemy mocniejszą jednostkę napędową. Wersja SkyPassion ma listę wyposażenia standardowego dłużą od SkyEnergy, m.in. o:

  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • LAS — system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu
  • Driver Alert — system wykrywający znużenie kierowcy
  • SBS — inteligentne wspomaganie hamowania
  • Wyświetlacz Head-up
  • Audio AM/FM; RDS; CD/MP3 (z 11 głośnikami)
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose
  • Kamera cofania (zintegrowana z wyświetlaczem centralnym)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat — MRCC)
  • Podgrzewane siedzisko tylnej kanapy
  • Elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera z przodu z funkcją pamięci dla fotela kierowcy
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
  • Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
  • Tapicerka skórzana w kolorze czarnym
  • Koła 225/45R19 na felgach aluminiowych w kolorze Satin Chrome
  • System nawigacji Mazda

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Mazda6 4x4 – który silnik wybrać?

W gamie napędowej Mazdy6 4x4 znalazły się tylko dwa silniki. A tak naprawdę to jeden – wysokoprężny, o pojemności 2,2 l, dostępny w dwóch wariantach mocy. Słabszy osiąga moc maksymalną 150 KM przy 4500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800-2600 obr./min. Z kolei mocniejszy osiąga moc maksymalną 175 KM również przy 4500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm przy 2000 obr./min. Słabszy wariant występuje z sześciobiegową manualną, a mocniejszy z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przeczytaj naszą recenzję Test Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4

150 konna Mazda6 4x4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i może się rozpędzić do 201 km/h, z kolei według zapewnień producenta, odmiana 175 konna „setkę osiąga w 9,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 209 km/h. Zużycie paliwa słabszej odmiany to według producenta (miasto/trasa/cykl mieszany) – 6,1/4,4/5,0 l na 100 km, a mocniejszej, odpowiednio – 6,4/4,9/5,4 l na 100 km.

Najtańsza odmiana 150 konna w wersji SkyMotion kosztuje 132 900 zł (w wersji SkyEnergy 141 900 zł) Z kolei jedyna dostępna wersja 175 konna kosztuje aż 164 900 zł. Tak duża różnica w cenie podyktowana jest faktem, że wersja napędzana przez mocniejszy silnik występuje w tylko w najbogatszej wersji wyposażeniowej oraz z automatyczną skrzynią biegów.

Nasz wybór : Biorąc od uwagę znaczną różnicę w cenie i niewielką różnicę w osiągach polecamy wersję 150 –konną. Jeżeli chodzi o wersję wyposażenia to droższa - SkyEnergy jest wyposażona w czujniki parkowania (z przodu i tyłu), a to, biorąc pod uwagę gabaryty Mazdy6, z pewnością będzie przydatne.

Mazda6 Sport Kombi 2.2 SKYACTIV-D 175KM 6AT 4×4
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA