REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

BMW M4 2016
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Osoby szukające idealnego auta na tor, które mogliby także użytkować na co dzień bardzo często kierują swe kroki do salonów BMW lub Porsche. Postanowiliśmy sprawdzić czy nowe BMW M4 faktycznie jest tak wszechstronnym autem sportowym jak go "malują".

BMW M4 - gdy w drodze po bułki zachce Ci się wyścigowych wrażeń

BMW M4 to niesamowite auto. Piekielnie szybkie i narowiste, a przy tym luksusowo wyposażone. Choć jego moc i osiągi mogą przerażać, przy włączonych systemach stabilizacji jazdy nawet laik powinien poradzić sobie z ujarzmieniem jego wigoru. I choć auto pełne jest zalet, nowe BMW M4 może mocno rozczarować kogoś, kto oczekuje od niego rasowego, sportowego charakteru.

REKLAMA

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Nowe BMW M4 niezwykle łatwo skupia na sobie wzrok mijających go osób. Potężne, wręcz pretensjonalne wloty powietrza w przednim zderzaku, poczwórny wydech wykonany ze stali nierdzewnej i tytanu (końcówki), ceramiczne tarcze hamulcowe ze złotymi zaciskami i wyraźne wybrzuszenie na masce silnika to jego cechy szczególne, które zapowiadają ogromne możliwości auta.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

BMW M4 - wnętrze

Po wejściu do wnętrza BMW M4 zachwyt nad autem jeszcze bardziej wzrasta. Czerwona skóra pokrywająca nie tylko siedzenia i boczki drzwi, ale nawet deskę rozdzielczą, masywne połacie aluminium i przepiękna kierownica z niezwykle małą obudową poduszki powietrznej robią piorunujące wrażenie. Do tego prędkościomierz wyskalowany do 330 km/h, aluminiowe nakładki na pedały i czarna podsufitka udanie podkreślają sportowy charakter auta. Co więcej, na przedniej szybie umieszczono czytelny i bogaty w funkcje, kolorowy wyświetlacz HUD.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Nie wszystko jest jednak idealne. Zabrakło m.in. kubełkowych foteli, które lepiej podpierałyby ciało zarówno na wysokości barków, jak i na odcinku ud. Cieszy za to wygodnie umieszczony hamulec ręczny i ciekawie działająca przekładnia automatyczna, która nie posiada trybu P. Gasząc silnik zostawiamy po prostu auto na biegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

Obsługa poszczególnych funkcji auta jest prosta, a centralnie umieszczony ekran systemu multimedialnego niezwykle barwny i czytelny nawet w słońcu. Materiały wykończeniowe M4 są też wyraźnie lepsze niż w pozostałych odmianach BMW serii 4.

BMW M4 - silnik

To eleganckie wnętrze zupełnie zmienia swój charakter gdy kierowca odpali drzemiący pod maską silnik. Jego głębokie, metaliczne brzmienie skutecznie odciąga uwagę pasażerów od detali wnętrza. Podwójne turbo, bezpośredni wtrysk paliwa HPI, zmienne fazy rozrządu i podwójny VANOS. Do tego kuty i hartowany wał korbowy, aluminiowe tłoki , sucha miska olejowa wykonana z magnezu oraz rozbudowany układ intercoolerów – silnik BMW to niezwykle zaawansowana konstrukcja.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Efekt prac inżynierów nie tyle zachwyca, co wręcz przeraża. Może 431 KM nie na każdym zrobi wrażenie, ale już 550 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1850 do 5500 obr./min. powinno. Auto gwałtownie przyspiesza z każdego biegu, przy każdych obrotach! Czyni to z taką zajadłością, że elektronika musi nieprzerwanie czuwać nad trakcją auta, aby kierowca nie stracił panowania nad nim. Teoretycznie pierwsza „setka” pojawia się już 4,1 s, a druga po kolejnych dziewięciu!

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Jednak ogromny moment obrotowy tego silnika sprawia, że uzyskanie takich czasów przyspieszeń nie jest łatwe. Trudno bowiem zapanować nad autem przy wyłączonej kontroli trakcji, a próba wykorzystania trybu procedury startu (Launch Control) tego wymaga. Poprzednie BMW M3 wyposażone w wolnossący silnik V8 pozwalało kierowcy dużo łatwiej zapanować na potencjałem silnika.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 240 KM TC

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów posiada 7 przełożeń i pracuje z ogromną szybkością. W  trybie Sport+ mocno szarpie pasażerami przy każdej zmianie biegu, ale akurat w tym aucie można to potraktować jako zaletę. Taki styl pracy przekładni pozwala bowiem odczuć moc i potencjał drzemiącym silniku.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Warto jednak zauważyć, że motor nowego BMW M4 nie jest przesadnie paliwożerny. W mieście potrzebuje ok. 15 l benzyny na 100 km, a poza nim można ograniczyć zużycie paliwa nawet do niecałych 9l/100 km (przy płynnej, przepisowej jeździe). Przy dynamicznej jeździe wyniki te można jednak podwoić.

BMW M4 - prowadzenie

Na tle poprzednika znacznie gorzej wypada praca układu kierowniczy nowego BMW M4. Uczucie odizolowania przekładni kierowniczej od przedniej osi jest na tyle duże, że można wręcz poczuć się jak w za kierownicą symulatora auta. Poprzednik BMW M4 oferował znacznie ostrzejszy i sztywniej pracujący układ kierowniczy, dużo lepiej spajający kierowcę z samochodem.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Nowe BMW M4 zostało wyposażone w aktywne zawieszenie, które w zależności od wybranego trybu jazdy może zmieniać charakterystykę tłumienia amortyzatorów. Trzeba przyznać, że nawet w najostrzejszym „setupie” czyli Sport+ komfort jazdy jest przyzwoity. Auto dobrze nadaje się do codziennej jazdy, a przy tym pewnie i niezwykle szybko potrafi pokonywać nawet ostre zakręty. Na wyjściu z łuku trzeba jednak uważać z gazem, bo niezwykle łatwo sprowokować tył auta do uślizgu w czym „pomaga” blokada tylnego dyferencjału. Nietrudno odczuć jednak, że nowa M-ka nie jest już tak ostra i bezkompromisowa w prowadzeniu jak poprzednie jej wersje. Dla purystów motoryzacyjnych, będzie to sporą wadą.

BMW M4 - hamulce

Jeśli coś nie pójdzie po myśli kierowcy, zawsze może on ratować się wydajnym układem hamulcowym. W standardzie na przedniej osi pracują ogromne, aż 370-milimetrowe tarcze hamulcowe. Złote zaciski to natomiast symbol opcjonalnych, aż 400-milimetrowych przednich tarcz hamulcowych (tylne są niewiele mniejsze, mają średnicę aż 380 mm). Działają one z przekonującą siłą, która co istotniejsze, nie spada po ich rozgrzaniu. Nawet kilkukrotne hamowanie pod rząd z autostradowych prędkości nie powoduje, aby droga hamowania zauważalnie wzrosła.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test BMW 640i Coupe

Niestety, ceramiczny układ hamulcowy jest bardzo drogi. Jego cena przekracza 37 tys. zł! Czy zatem warto? Jeśli zamierzasz eksploatować auto na torze (oczywiście od czasu do czasu, amatorsko) to warto. W przeciwnym wypadku inwestycja ta nie ma uzasadnienia.

BMW M4 - cena i wyposażenie

Największą wadą BMW M4 jest jego cena. Choć podstawowy egzemplarz kosztuje ok. 365 tys. zł to jednak aby posiadał on takie wyposażenie jak prezentowany egzemplarz, trzeba wydać ok. 490 tys. zł. Na tle słabszych wersji, odmiana M4 jest zauważalnie lepiej wykończona, jednak różnica w cenie przekracza 130 tys. zł. Jest to efekt nie tylko znacznie mocniejszego silnika, ale przede wszystkim sportowych dodatków w tym ceramicznego układu hamulcowego, sportowego wydechu wykonanego częściowo z tytanu czy 7-biegowego, dwusprzęgłowego automatu.

BMW M4 2016

BMW M4 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

Opinia

Coraz częściej klienci poszukujący sportowego auta, oczekują od niego także wygody i świetnego wyposażenia. I właśnie dla takich osób BMW M4 będzie świetnym rozwiązaniem. To niezwykle szybkie i dobrze wyposażone auto, którego wykończone skórą wnętrze potrafi wprawić w zachwyt. Oferuje przy tym zawieszenie, któremu niestraszne są miejskie studzienki i drobne nierówności jezdni. Problemem tego modelu jest w zasadzie tylko to, że ten daleko idący kompromis w kwestii komfortu sprawił, że BMW M4 straciło swój rasowy charakter. Nie jest już tak ostre i bezpośrednie w prowadzeniu jak jego poprzednicy, a na zakrętach daje o sobie znać elektrycznie wspomagana przekładnia kierownicza i aktywne zwieszenie. Jeśli jednak nie jesteś typem kierowcy, który lubi czuć auto każdym centymetrem swojego ciała, będziesz zachwycony nowym BMW M4!

Dane techniczne: BMW M4 3.0 Turbo 431 KM

BMW M4 3.0 Turbo 431 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  2979 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24V
Maksymalna moc 431 KM/5500-7300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm/ 1850-5500 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów dwusprzegłowa zautomatyzowana DCT 7-bieg.
Pojemność bagażnika 445 l
Wymiary (dł./szer./wys.)  4671 / 1870 / 1383 mm
Rozstaw osi 2812 mm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,1 s
Zużycie paliwa* 11,1/6,7/8,3 l/100 km
Cena od 365 300 zł (prezentowany egz. ok. 490 tys. zł )
*miasto/trasa/cykl mieszany
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
BMW M4 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA