REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

Audi A3 Limousine 2016
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Audi A3 zostało niedawno poddane faceliftingowi. Zmiany nie ominęły także wersji sedan, określanej przez niemieckiego producenta przydomkiem Limousine.

Audi A3 Limousine po modernizacji

Niedawny lifting Audi A3 nie ominął także wersji sedan, określanej przez koncern przydomkiem Limousine. Jako jeden z najładniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta (przynajmniej w mojej ocenie) model ten nie wymagał specjalnych zmian. Auto otrzymało nowoczesne, przednie reflektory Matrix o kształcie nawiązującym do tych z modelu A4, minimalnie szerszą atrapę chłodnicy,  tylne światła o zmienionej grafice oraz agresywnie stylizowane zderzaki z plastikowymi dokładkami. Przyznam jednak, że akurat ta ostatnia zmiana nie do końca trafiła w mój gust.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A3 Limousine to niewielki sedan klasy premium o świetnych proporcjach nadwozia!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 KM S tronic (B9)

Tylny zderzak wygląda bowiem dość kuriozalnie, a wystająca z jego lewej strony rura wydechowa zaburza jego symetrię. Na całe szczęście A3 Limousine nadal wygląda elegancko, a dzięki wyraźnie wznoszącej się ku górze bocznej linii, potężnym felgom i krwisto czerwonej barwie lakieru, kipi wręcz energią!

Audi A3 Limousine 2016

Kamil Fraszkiewicz

nieznane

Audi A3 Limousine - wnętrze

Z pozoru identyczne jak w poprzednim wersji wnętrze A3 Limousine zyskało kilka ciekawych detali. Największą nowością jest na pewno Audi virtual cockpit z Audi TT, który na życzenie klienta (odpłatne) może zastąpić analogowe wskaźniki. Przyznam, że jako tradycjonalista z dużym dystansem podszedłem do tego rozwiązania. I muszę przyznać, że szybko się do niego przekonałem. Przede wszystkim bardzo dobrze spisuje się w słoneczne dni. Świetny kontrast ekranu w połączeniu z jego wysoką rozdzielczością (1440 x 540 pikseli) sprawiają, że wszystkie wskazania na ekranie są bardzo czytelne. Na dodatek, wyświetlacz idealnie wpisuje się w przestrzeń pomiędzy wieńcem kierownicy, przez co jest cały czas jest w pełni widoczny. Jest to szczególnie ważne, gdy korzystamy z nawigacji GPS, której mapy (także satelitarne), mogą być na nim wyświetlane. 

REKLAMA

Audi A3 Limousine 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pytanie brzmi zatem, po co montować dodatkowy ekran na środku deski rozdzielczej? Żeby nie popełnić błędu z jakim muszą borykać się właściciele Audi TT. Jeśli bowiem nasz pasażer będzie chciał posłuchać sobie muzyki lub poszperać w internetowych funkcjach Audi, to w A3 nie będzie mieć z tym problemu. Niestety w Audi TT jest to niemożliwe…

Audi virtual cockpit to jedna z nowości odświeżonego Audi A3 Limousine

Kamil Fraszkiewicz

Co jeszcze ciekawego znalazło się w odświeżonej kabinie Audi A3 Limousine? Pokrętło systemu multimedialnego MMI może zostać wyposażone w tzw. touch pada, na którym można odręcznie wpisywać litery bądź przybliżać lub oddalać mapę nawigacji zbliżając lub oddalając od siebie dwa palce (identycznie jak ma to miejsce w smartfonach). Auto można skomunikować z telefonem za pomocą aplikacji Audi smartphone interface, a po umieszczeniu go w schowku podłokietnika, bezprzewodowo ładować lub zwiększyć moc jego anteny. Przydatną nowością jest wyposażenie tylnej kanapy w oparcie składane w proporcjach 40:20:40, dzięki czemu przewożenie długich przedmiotów w A3 jest teraz dużo wygodniejsze.

Przednie fotel Audi A3 Limousine mogą mieć regulowaną długość siedziska, a kierowcy także funkcję masażu.

Kamil Fraszkiewicz

Jednak nawet gdyby Audi nie wprowadziło tych nowości we wnętrzu „A-trójki”, to i tak nie miałbym większych pretensji o to. Dlaczego? Bo już w modelu sprzed faceliftingu świetnie mi się podróżowało. Pozycja za kierownicą A3 jest doskonała – siedzi się stosunkowo nisko, kierownica ma niewielką średnicę, a lewarek skrzyni biegów umieszczony jest tuż pod ręką. Podobnie z resztą jak rewelacyjne pokrętło służące sterowaniu głośnością pięknie brzmiącego systemu Bang&Olufsen. Kabina jest przy tym tak dobrze wyciszona, że przy 160 km/h można spokojnie rozmawiać z pasażerami z drugiego rzędu siedzeń. Co więcej fotel kierowcy w najnowszym modelu można wyposażyć w funkcję masażu (choć jego jakość jest dyskusyjna), ale jego największą zaletą jest porządne podparcie nóg na odcinku ud.

Audi A3 Limousine 2016

Kamil Fraszkiewicz

Jeśli jednak oczekujecie od A3 Limousine komfortu prawdziwej limuzyny to możecie być lekko rozczarowani. Nie chodzi tu o jakość amortyzacji (ta jest doskonała, mimo ogromnych kół i niskoprofilowych opon), ale o ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Pasażerom o wzroście powyżej 175 cm może brakować miejsca nad głową. Także bagażnik jest dość skromny (choć porządnie wykończony i zaopatrzony w siatki do mocowania bagażu). Zaledwie 390 litrów pojemności to wynik gorszy niż w jednym hatchbacku klasy C  np. Honda Civic IX ma aż 477-litrowy kufer).

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 KM

Audi A3 Limousine - prowadzenie

Audi A3 Limousine przekonuje jednak do siebie świetnym prowadzeniem i silnikiem o dobrych osiągach. Na zakrętach elektrycznie sterowane amortyzatory świetnie utrzymują auto w ryzach, a dzięki napędowi quattro auto ma świetną trakcję nawet na mokrej nawierzchni. Kierowców ceniących dynamiczniejszy styl jazdy zapewne ucieszy fakt, że na mokrej nawierzchni istnieje możliwość wprowadzenia auta w kontrolowany poślizg, mimo że napęd A3 opiera się na sprzęgle wielopłytkowym, a nie na mechanizmie różnicowym typu Torsen.

Audi A3 Limousine po faceliftingu zyskało także przednie reflektory Matrix bazujące na technice diodowej.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Volvo S60 3.0 T6 Polestar - ostatnie wcielenie szwedzkiego wojownika

W trakcie jazdy na dużych nierównościach warto skorzystać z trybu Comfort, w którym auto doskonale wybiera nierówności, nie wydając przy tym nieprzyjemnych odgłosów. W trybie Dynamic, układ kierowniczy powinien jednak pracować z większym oporem, a amortyzatory mieć zdecydowanie sztywniejszą charakterystykę tłumienia (zwłaszcza w modelu z opcjonalnym pakietem S-line). Cieszy za to fakt, że elektronicznie sterowane amortyzatory potrafią skutecznie zniwelować nurkowanie auta podczas gwałtownego hamowania, skutecznie ograniczając drogę hamowania. Precyzyjnie działająca przekładnia kierownicza pozwala z ogromną precyzją pokonywać nawet szybko następujące po sobie zakręty.

Audi A3 Limousine - silnik 2.0 TDI 150 KM

Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM to dobry kompan na dłuższe trasy. Oferuje dobre osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Co prawda z niewielką zwłoką reaguje na wciśniecie pedału gazu, za to chętnie wkręca się nawet na wysokie obroty. Jego plebejski dźwięk pracy, kojarzący się z nowoczesnymi maszynami rolniczymi, jest przy tym świetne wygłuszony, przez co w kabinie trudno się zorientować, że to jednostka Diesla. Mocno przyciskany na autostradzie potrafi jednak zużyć nawet ponad 8 l/100 km. Przeciętnie zadowala się ok. 6,3 l oleju napędowego na 100 km. Przy komplecie pasażerów czuć jednak, że jak na auto tej klasy, brakuje mu nieco dynamiki. 

Wskaźnik w Audi A3 Limousine można edytować, zmieniając ich wielkość czy układ. Zamiast komputera pokładowego w tle może być wyświetlana mapa z nawigacji GPS.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Optymalnym wyborem dla osób oczekujących nie tylko sportowego wyglądu, ale i osiągów, wydaje się być motor 1.8 TFSI o mocy 180 KM. Niestety, nie jest on oferowany w odświeżonym A3. W przyszłym roku ma za to pojawić się motor 2.0 TFSI o mocy 190 KM! W tym momencie pozostaje więc albo motor 1.4 TFSI 150 KM (zaskakująco ekonomiczny i elastyczny), albo prawie sportowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 310 KM dostępna tylko w wersji S3 Limousine. Cieszy za to fakt, że Audi oferuje do A3 manualną skrzynię biegów. Nie dość, że pracuje ona precyzyjnie, to nie ogranicza ona w najmniejszym stopniu temperamentu silnika. W przypadku automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów S tronic zestawionej z silnikiem wysokoprężnym czuć momentami, że przekładnia ogranicza nieco możliwości motoru (zwłaszcza przy ruszaniu). S tronic świetnie współpracuje za to silnikiem benzynowym 1.4 TFSI, tworząc z nim idealne źródło napędowe dla auta użytkowanego w mieście. 

Audi A3 Limousine - cena i wyposażenie

W przypadku samochodu klasy wyższej najczęściej zadawane przez osoby postronne pytanie brzmi - ile taki model kosztuje. W przypadku prezentowanego Audi A3 Limousine odpowiedź na nie niezwykle ciężko przechodzi przez gardło. Bo jak można sensownie wytłumaczyć komuś fakt, że auto w dużym stopniu spokrewnione w Golfem i wyposażone w popularny silnik 2.0 TDI kosztuje prawie ćwierć miliona złotych? No chyba nie można. Zwłaszcza, że sportowy model S3 Limousine z silnikiem o mocy 310 KM z podobnym wyposażeniem, automatyczną skrzynią biegów i adaptacyjnym zawieszeniem można nabyć nawet za nieco mniejsze pieniądze! W mojej opinii cena za prezentowaną wersję Audi A3 Limousine jest abstrakcyjna, ale akurat ta cecha może nie mieć aż tak dużego znaczenia dla potencjalnego klienta. Zwłaszcza, jeśli chce on auto, którego szybko nie zobaczy obok siebie na drodze. A przyjemność z prowadzenia tego Audi jest naprawdę ogromna. 

Audi A3 Limosuine 2.0 TDI 150 KM quattro: zalety

  • świetnie wyciszona kabina
  • porządne materiały wykończeniowe
  • bardzo wygodne  przednie fotele
  • bardzo komfortowe i cicho pracujące zawieszenie
  • dobra dynamika silnika
  • niskie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe
  • precyzyjna skrzynia biegów o dobrze dobranej długości przełożeń
  • napęd quattro
  • nowoczesne wyposażenie w tym cyfrowe wskaźniki 
  • bardzo dobry układ kierowniczy
  • dobre hamulce
  • sprawnie działająca nawigacja GPS
  • rewelacyjne reflektory Matrix

Audi A3 Limosuine 2.0 TDI 150 KM quattro: wady

  • brak mocniejszej wersji wysokoprężnej
  • mało miejska dla pasażerów II rzędu siedzeń
  • niewielka pojemność bagażnika i dość mały jego otwór załadunkowy
  • wysoka cena zakupu auta i jego opcjonalnego wypoażenia

Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine 2016
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA