REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki najnowszemu modelowi Q2 Audi chce przyciągnąć do siebie młodszą grupę klientów. Ten kontrowersyjny (jak na producenta z Ingolstadt) model zaskakuje nie tylko nietuzinkowym wyglądem. W teście wersja z benzynowym silnikiem 1.4/150 KM.

Po premierze Audi Q2 nie tylko fani marki przecierali oczy ze zdumienia. Nie chodzi o fakt, że niemiecki producent zaprezentował kolejny model ze zwiększonym prześwitem – wyniki sprzedaży nie pozostawiają wątpliwości, że klienci kochają podwyższone samochody. Chodzi o wygląd. Jak na Audi, jest ekstrawagancki (nie licząc modeli sportowych).

REKLAMA

Nie zmienia to faktu, że kanciaste nadwozie o długości 419,1 cm, szerokości 179,4 cm i wysokości 150,8 cm prezentuje się ciekawie. Zwłaszcza duże przetłoczenia na tylnych drzwiach i malowanie słupków C (mogą być białe lub srebrne) na kolory odmienne niż reszta karoserii sprawiają, że Q2 jest charakterystyczne.

Przykładając wymiary nowego modelu do znanego A3 Sportback okazuje się, że Q2 jest krótsze od A3 o 22,2 cm. Ma też krótszy o 3,6 cm rozstaw osi (w Q2 wynosi on 260,1 cm). Jest za to wyższe od A3 o 8,2 cm i szersze o 0,9 cm.

Widoczne na zdjęciach reflektory LED wymagają dopłaty ok. 6 tys. zł. Standardowo Q2 jest wyposażone w tradycyjne światła halogenowe.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – wnętrze

REKLAMA

We wnętrzu nowego Q2 cieszy prosty design kokpitu, zachwyca wysoka jakość materiałów wykończeniowych, imponuje jakość montażu poszczególnych elementów. Malkontenci zwracają uwagę na twarde plastiki, którymi wykończono boczki drzwi. Sęk w tym, że choć rzeczywiście są twarde, to jednak wyglądają dobrze.

W najnowszym Q2 tradycyjne „zegary” mogą zostać zastąpione wyświetlaczem Virtual Cockpit. Kosztuje to 3160 zł, ale wybierając tę opcję należy dokupić również pakiet MMI Navigation plus za „skromne” 13 tys. zł.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w pakiet Ambient Ligot, czyli szereg listw z kolorowym podświetleniem. Audi oferuje także rozbudowane funkcje multimedialne, w tym hot spot.

W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Fotele są wygodne, a kierownica ma szeroki zakres regulacji. Dzięki temu większość kierowców bez problemu odnajdzie optymalną pozycję. Cieszy też standardowy podłokietnik, który znacznie podnosi komfort jazdy podczas długich podróży.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Gorszy komfort podróżowania mają zagwarantowany pasażerowie tylnej kanapy. Osobom o wzroście ok. 180 cm może brakować przestrzeni w okolicach kolan. To właśnie w tylnej części przedziału pasażerskiego widać różnicę między Q2, a A3 Sportback.

Z kolei przedział bagażowy nowego Q2 ma objętość 405 l, co jest wynikiem bardzo dobrym jak na gabaryty pojazdu.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Audi Q2 znalazły się dwie jednostki benzynowe (1.0/116KM i 1.4/150 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6/116 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/190 KM). Wszystkie dostępne silniki można zamówić w zestawie z siedmiobiegową skrzynią S tronic, ale tylko silniki Diesla – 2.0/150 KM i 2.0/190 KM mogą współpracować z napędem na obie osie. W ofercie nie jest dostępna konfiguracja z silnikiem benzynowym oraz napędem Quattro.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafiła wersja napędzana przez benzynowy silnik z serii TFSI o pojemności 1,4 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Jest to silnik z rodziny cod, co jest skrótem od cylinder on demand. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Cylinder on demand – oszczędność według Audi. Technologia wyłącza drugi i trzeci cylinder w warunkach małego i średniego obciążenia jednostki napędowej, co skutkuje ograniczeniem zużycia paliwa.

To, co jest najbardziej zaskakujące w recenzowanej wersji Q2 to ponadprzeciętna dynamika. Karoseria pojazdu sugeruje, że mamy do czynienia raczej z komfortowym miejskim crossoverem, tymczasem 150 konne Q2 to prawdziwy mistrz sprintu. Według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s i może pojechać z maksymalną prędkością 212 km/h.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Dalsza część testu Audi Q2 na następnej stronie


Skrzynia S tronic wykazuje lekką zwłokę w reakcji na gaz podczas ruszania z miejsca, ale potem zmienia poszczególne przełożenia błyskawicznie, a wskazówka prędkościomierza bardzo szybko pnie się ku końcowi skali. Szybkie przyspieszanie to dla 150 konnego Audi nie problem nawet, gdy poruszamy się już z wysoką prędkością, np. podczas jazdy po autostradzie.

Co więcej, podróż po drogach szybkiego ruchu upływa w ciszy i mimo stosunkowo kanciastego nadwozia podróżujących nie niepokoi nadmierny szum opływającego nadwozie powietrza.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Standardowym wyposażeniem Audi Q2 jest progresywny układ kierowniczy oraz zawieszenie zestrojone pod dynamiczną jazdę. W opcji jest dostępne zawieszenie adaptacyjne z możliwością zmiany twardości amortyzacji.

Bez względu na to, czy Q2 jest wyposażone w adaptacyjne zawieszenie, czy nie, prowadzi się bardzo stabilnie nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Co więcej auto jest zwarte i doskonale radzi sobie podczas prób dynamicznej jazdy na krętych odcinkach. W wersji przednionapędowej podsterowność pojawia się bardzo późno i jest szybko redukowana przez czuwającą elektronikę. Jednym zdaniem – w Q2 czuć kunszt inżynierów z Ingolstadt i mimo bardziej miejskiego wizerunku pojazdu, wyróżnia się dopracowanym układem jezdnym i świetnym wyważeniem.

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

A ile 150 konne Q2 zużywa paliwa?

Podczas jazd przy minusowych temperaturach powietrza na krótkich dystansach w ruchu miejskim, komputer pokazywał średnio 10 l benzyny na 100 km. Jest to zużycie umiarkowane, zwłaszcza że przy dłuższych dystansach miejskich pomiar „spalania” malał do około 7,8 l na 100 km.

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Tomasz Korniejew

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic - Podsumowanie

Nowe Audi Q2 zaskakuje wyglądem, świetnym wykończeniem wnętrza, niespodziewaną dynamiką i dopracowanym układem jezdnym. Oferując nietuzinkową karoserię i szereg funkcji współpracujących z nowoczesnymi urządzeniami mobilnymi, producent jednoznacznie komunikuje, że zależy mu na młodszych klientach. Największą z perspektywy użytkownika wadą modelu Q2 jest ograniczona ilość przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Poza tym, trudno znaleźć więcej mankamentów. Może poza ceną, która jak przystało na Audi jest dość wysoka. Najtańsza wersja 150 konnego Q2 z manualna przekładnią kosztuje 104 100 zł. Wersja z siedmiobiegową skrzynią S tronic – 113 200 zł. To dokładnie o 1300 zł taniej od modelu A3 Sportback w tej samej konfiguracji.

Audi Q2 1.4 150 KM S tronic – dane techniczne

Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA