REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Nowy Suzuki Ignis 2017
Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Po latach nieobecności Suzuki ponownie wprowadza na rynek model Ignis. Maluch o nietuzinkowym nadwoziu i zwiększonym prześwicie wjeżdża do salonów sprzedaży. Jak kształtują się ceny?

Nietuzinkowe nadwozie nowego Suzuki Ignisa mierzy 370 cm długości, 169 cm szerokości i 159,5 cm wysokości. Jak widać nowy japoński maluch pod względem rozmiaru plasuje się w segmencie A lub A+, czyli typowo miejskim. Ale Ignis nie jest typowym przedstawicielem klasy maluchów. Na uwagę zasługują dość spore rozstaw osi wynoszący 243,5 cm oraz wysoki prześwit wynoszący 18 cm (dla porównania nowa Kia Sportage w podstawowej wersji ma prześwit w wysokości 17,2 cm).

REKLAMA

Pudełkowaty, kontrowersyjny jak na europejskie standardy kształt nadwozia nie pozostawia wątpliwości odnośnie japońskiego rodowodu modelu Ignis. Dodające Suzuki nowatorskiego wyglądu reflektory LED to wyposażenie standardowe najbogatszej wersji Elegance. W uboższych instalowane są reflektory halogenowe.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017

Tomasz Korniejew

Więcej na temat Suzuki przeczytasz tutaj

Nowy Suzuki Ignis - Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski nowego Ignisa jest zaskakująco przestronny. Choć siedziska foteli umieszczone są dość wysoko, a kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie, większość osób nie będzie miało problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji za kierownicą.

Design tablicy przyrządów komponuje się z wyglądem zewnętrznym. Od poziomu wersji Premium (środkowej w cenniku) standardowo jest instalowany interaktywny system multimedialny ze zintegrowaną tylną kamerą cofania i kolorowym wyświetlaczem umieszczonym na górze konsoli centralnej. Całość prezentuje się ładnie, jest przejrzysta i rozplanowana ergonomicznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawostką jest, że w podstawowej wersji Comfort producent standardowo montuje z tyłu klasyczną, trzymiejscową kanapę. W takiej konfiguracji przedział bagażowy nowego Suzuki ma objętość 267 l. Tymczasem od bogatszej wersji Premium, standardowo w tylnym rzędzie są montowane dwa przesuwane niezależnie od siebie fotele. W takiej konfiguracji Suzuki jest autem czteroosobowym, a jego bagażnik ma minimalną objętość 260 l. można ją powiększyć nie tylko składając oparcia ale także przesuwając do przodu siedziska tylnego rzędu.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017

Suzuki

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Polecamy: e-wydanie Dziennik Gazeta Prawna

Nowy Suzuki Ignis - Napęd/układ jezdny

REKLAMA

W gamie napędowej nowego Suzuki Ignisa znalazła się jedna jednostka napędowa. To benzynowy silnik wolnossący o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr./min.

Od stycznia 2017 r. ofertę uzupełni również wersja 1.2 SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), co producent opisuje jako: „(…)lekki, kompaktowy układ hybrydowy typu „mild hybrid” pozwalający ograniczyć zużycie paliwa, zwiększając tym samym zasięg samochodu oraz komfort podróżowania. Układ SHVS wspomaga pracę silnika spalinowego wykorzystując alternator zespolony z rozrusznikiem ISG (Integrated Starter Generator) - który pełni funkcję silnika elektrycznego - oraz wydajny akumulator litowo-jonowy o wysokiej sprawności w zakresie ładowania i oddawania energii. Wydajność paliwową dodatkowo podnosi system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz układ Auto Stop and Start. SHVS jest optymalnym rozwiązaniem dla samochodów kompaktowych, ponieważ nie zajmuje dużo miejsca, jest lekki i pozwala lepiej zaaranżować przestrzeń w przedziale pasażerskim.”

Według danych producenta, 90 konny Ignis z klasycznym, spalinowym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,2 s i może się rozpędzić do 170 km/h.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Wrażenia z jazdy na następnej stronie


Podczas pierwszych jazd nowym modelem Suzuki mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ konwencjonalna odmiana spalinowa wyposażona w napęd na przednią oś (dostępne są także wersje z napędem na obie osie) i manualną pięciobiegową przekładnią.

Ignisem jeździ się przyjemnie. Stosunkowo niewielki silnik sprawnie napędza ważące jedynie 810 kg auto. Co prawda, w dolnym zakresie obrotów Suzuki nie jest demonem dynamiki, a pazur pokazuje, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 3,5 tys. obr./min. jednak do sprawnej jazdy po mieście i okolicach dynamika jest w zupełności wystarczająca.

Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności zapewniając optymalny komfort pasażerom. Nowy Ignis prowadzi się neutralnie. Niska masa dodaje mu zwinności podczas jazdy po zakrętach, a układ kierowniczy daje poczucie kontroli nad torem jazdy.

Co ciekawe, mimo niewielkiej masy auto jest stabilne także podczas jazdy po autostradzie. Osiągnięcie dopuszczalnej przez przepisy prędkości 140 km/h nie jest dla Ignisa dużym wyzwaniem. Co prawda dynamika rozpędzania wyraźnie spada po przekroczeniu 130 km/h, ale autem da się dłuższy czas podróżować z prędkością 140 km/h przy minimalnym uszczerbku dla komfortu. Chodzi w tym przypadku o fakt, że powyżej 130 km/h trochę zbyt donośny staje się szum opływającego nadwozie powietrza.

Niska masa pojazdu przekłada się także na niskie zużycie paliwa. Podczas jazd testowych Ignis zużył średnio 5,5 l benzyny na 100 km.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017

Tomasz Korniejew

Nowy Suzuki Ignis - Ceny

Nowy Suzuki Ignis jest produkowany w fabryce w Japonii. Oznacza to, że jego cenę dodatkowo podnosi cło. Podstawowa odmiana nowego Ignisa z napędem na jedną oś kosztuje 49 990 zł. Najtańsza wersja z napędem na obie osie kosztuje 61 900 zł. Z kolei odmiana SHVS dostępna tylko w zestawieniu z najbogatszą wersją Elegance kosztuje 68 900 zł.

Gdzie sprawdzi się Ignis?

Z oczywistych względów nowe Suzuki może się cieszyć mniejszym zainteresowaniem w terenach nizinnych. Jego największymi atutami są oszczędny silnik, duży prześwit i efektywny napęd na obie osie. A to z pewnością docenią mieszkańcy gór. Tym samym nie dziwi informacja producenta, że większość z puli Ignisów 4x4 zamówili dealerzy z rejonów alpejskich.

Nowy Suzuki Ignis 2017

Nowy Suzuki Ignis 2017

Tomasz Korniejew

Nowy Suzuki Ignis - cennik

Silnik Napęd Skrzynia biegów Wersja wyposażenia
Comfort Premium Elegance
1.2 DualJet 2WD 5 MT 49 900 zł 54 900 zł 61 900 zł
AGS - 58 900 zł -
All Grip 4WD 5MT - 61 900 zł 68 900 zł
1.2 DualJet SHVS 2WD 5 MT - - 68 900 zł
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Suzuki
Nowy Suzuki Ignis 2017
Suzuki
Nowy Suzuki Ignis 2017
Suzuki
Nowy Suzuki Ignis 2017
Suzuki
Nowy Suzuki Ignis 2017
Suzuki
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Nowy Suzuki Ignis 2017
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA