REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 to na polskich drogach widok egzotyczny. Jednak może się to zmieni, bo trzecia generacja modelu wydaje się doskonałą propozycją dla osób mieszkających w górach i służb leśnych.

Zwiększony do 16 cm prześwit, wysokie nadkola i masywne osłony błotników, progów oraz obszerne zderzaki i praktyczne relingi dachowe to detale, które dekonspirują Pandę z napędem na cztery koła. Nie sposób pomylić tego modelu z tradycyjną odmianą włoskiego malucha.

REKLAMA

Trzeba przyznać, że projektantom udało się stworzyć pojazd wpadający w oko, o proporcjonalnej i dodającej kierowcy pewności siebie sylwetce.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – wnętrze

Przedział pasażerski Pandy 4x4 nie różni się od tego z tradycyjnej odmiany modelu. Do Fiata z napędem na obie osie wygodniej się jednak wsiada, ze względu na to, że auto jest wyżej zawieszone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów jest uporządkowana, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Ilość przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu jest umiarkowana, choć regularny kształt sprawia, że wysocy pasażerowie tylnej kanapy nie będą zaczepiać głową o podsufitkę.

Bagażnik Pandy 4x4 ma tę samą objętość co w modelu przednionapędowym – 225 l.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Mimo, że Fiat Panda 4x4 należy do niewielkich samochodów, właściwości jednostki napędowej oraz całego układu jezdnego dodają kierowcy pewności bez względu na to po jakiej nawierzchni się porusza. Lekką konstrukcję napędza 75-konny silnik Multijet, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm od 1500 obr./min. Duża elastyczność jednostki napędowej oraz krótkie zwisy, mała średnica zawracania i regularny kształt nadwozia sprawiają, że Panda 4x4 niezwykle dzielnie poczyna sobie na gruntowych, rozmokniętych drogach i może zawstydzić niejednego SUV-a. Autem łatwo się manewruje na wąskich leśnych ścieżkach i ciasnych parkingach. Napęd 4x4 jest sterowany elektronicznie (w razie uślizgu kół dołączany jest napęd na tylną oś), ale kierowca ma możliwość zblokowania dyferencjału, co ułatwia wyjechanie z kłopotliwej sytuacji.

Zwiększony prześwit i zwrotność to atuty, które sprzyjają także co dziennej miejskiej eksploatacji małego Fiata. Kierowca bez trudu zaparkuje pojazd na ciasnym miejscu parkingowym i skorzysta również z tych do których dostępu broni wysoki krawężnik.

Ale istnieje też druga strona medalu. Podczas jazdy po asfalcie Panda 4x4 tłumi nierówności komfortowo lecz stosunkowo duży skok zawieszenia daje o sobie znać na zakrętach przez co nadwozie się dość mocno przechyla podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach.  Także autostrady i drogi ekspresowe nie są naturalnym środowiskiem Pandy 4x4. Nadwozie jest wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Poza tym po przekroczeniu prędkości 120 km/h w aucie robi się uciążliwie głośno.

Cieszy za to średnie niskie zużycie paliwa. Około 6,7 l na 100 km w ruchu miejskim to zadowalający wynik.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – podsumowanie

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 jest dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej i silnikowej. Według oficjalnego cennika odmiana Climbing kosztuje 66 200 zł (60 100 zł w promocji) i jest to najbogatsza wersja Fiata Pandy wyposażona m.in. w elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrze, klimatyzację i napęd na obie osie. Co ciekawe jest to jedyna wersja Pandy, do której za 1000 zł można dokupić ogrzewanie przedniej szyby i podgrzewanie przednich foteli.

Dla kogo jest ten pojazd? O ile mieszczuchy z nizin mogą mieć kłopot z wydaniem 60 tys. zł na Pandę 4x4, o tyle osoby mieszkające w górach, gdy tylko lokalne drogi pokryje gruba warstwa śniegu szybko docenią zalety dzielnego Fiata. Podobne odczucia mogą mieć pracownicy służb leśnych.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir 85 KM: awangardowy maluch

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – dane techniczne

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet 75 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 75 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/1500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 368,6/164,3/160,5 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,5 s
Zużycie paliwa* 5,0/4,6/4,7 l/100 km
Cena od  66 200 (60 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Fiat
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Fiat
Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat
Górskie miasteczka to naturalne środowisko Fiata Pandy 4x4
Fiat
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 - deska rozdzielcza
Fiat
Fiat Panda 4x4 - wnętrze
Fiat
Fiat Panda 4x4 ma bagażnik o pojemności 225 l.
Fiat
Fiat Panda 4x4 - wyższy prześwit i spory skok zawieszenia sprawiają, że Panda 4x4 nie lubi szybko jeździć po asfalcie
Fiat
Fiat Panda 4x4
Fiat
Dynamiczna jazda po zakrętach nie jest najmocniejszą stroną Fiata Pandy 4x4
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

REKLAMA

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

REKLAMA

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

REKLAMA