REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 to na polskich drogach widok egzotyczny. Jednak może się to zmieni, bo trzecia generacja modelu wydaje się doskonałą propozycją dla osób mieszkających w górach i służb leśnych.

Zwiększony do 16 cm prześwit, wysokie nadkola i masywne osłony błotników, progów oraz obszerne zderzaki i praktyczne relingi dachowe to detale, które dekonspirują Pandę z napędem na cztery koła. Nie sposób pomylić tego modelu z tradycyjną odmianą włoskiego malucha.

REKLAMA

Trzeba przyznać, że projektantom udało się stworzyć pojazd wpadający w oko, o proporcjonalnej i dodającej kierowcy pewności siebie sylwetce.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – wnętrze

Przedział pasażerski Pandy 4x4 nie różni się od tego z tradycyjnej odmiany modelu. Do Fiata z napędem na obie osie wygodniej się jednak wsiada, ze względu na to, że auto jest wyżej zawieszone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów jest uporządkowana, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Ilość przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu jest umiarkowana, choć regularny kształt sprawia, że wysocy pasażerowie tylnej kanapy nie będą zaczepiać głową o podsufitkę.

Bagażnik Pandy 4x4 ma tę samą objętość co w modelu przednionapędowym – 225 l.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Mimo, że Fiat Panda 4x4 należy do niewielkich samochodów, właściwości jednostki napędowej oraz całego układu jezdnego dodają kierowcy pewności bez względu na to po jakiej nawierzchni się porusza. Lekką konstrukcję napędza 75-konny silnik Multijet, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm od 1500 obr./min. Duża elastyczność jednostki napędowej oraz krótkie zwisy, mała średnica zawracania i regularny kształt nadwozia sprawiają, że Panda 4x4 niezwykle dzielnie poczyna sobie na gruntowych, rozmokniętych drogach i może zawstydzić niejednego SUV-a. Autem łatwo się manewruje na wąskich leśnych ścieżkach i ciasnych parkingach. Napęd 4x4 jest sterowany elektronicznie (w razie uślizgu kół dołączany jest napęd na tylną oś), ale kierowca ma możliwość zblokowania dyferencjału, co ułatwia wyjechanie z kłopotliwej sytuacji.

Zwiększony prześwit i zwrotność to atuty, które sprzyjają także co dziennej miejskiej eksploatacji małego Fiata. Kierowca bez trudu zaparkuje pojazd na ciasnym miejscu parkingowym i skorzysta również z tych do których dostępu broni wysoki krawężnik.

Ale istnieje też druga strona medalu. Podczas jazdy po asfalcie Panda 4x4 tłumi nierówności komfortowo lecz stosunkowo duży skok zawieszenia daje o sobie znać na zakrętach przez co nadwozie się dość mocno przechyla podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach.  Także autostrady i drogi ekspresowe nie są naturalnym środowiskiem Pandy 4x4. Nadwozie jest wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Poza tym po przekroczeniu prędkości 120 km/h w aucie robi się uciążliwie głośno.

Cieszy za to średnie niskie zużycie paliwa. Około 6,7 l na 100 km w ruchu miejskim to zadowalający wynik.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – podsumowanie

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 jest dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej i silnikowej. Według oficjalnego cennika odmiana Climbing kosztuje 66 200 zł (60 100 zł w promocji) i jest to najbogatsza wersja Fiata Pandy wyposażona m.in. w elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrze, klimatyzację i napęd na obie osie. Co ciekawe jest to jedyna wersja Pandy, do której za 1000 zł można dokupić ogrzewanie przedniej szyby i podgrzewanie przednich foteli.

Dla kogo jest ten pojazd? O ile mieszczuchy z nizin mogą mieć kłopot z wydaniem 60 tys. zł na Pandę 4x4, o tyle osoby mieszkające w górach, gdy tylko lokalne drogi pokryje gruba warstwa śniegu szybko docenią zalety dzielnego Fiata. Podobne odczucia mogą mieć pracownicy służb leśnych.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir 85 KM: awangardowy maluch

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – dane techniczne

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet 75 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 75 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/1500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 368,6/164,3/160,5 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,5 s
Zużycie paliwa* 5,0/4,6/4,7 l/100 km
Cena od  66 200 (60 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Fiat
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Fiat
Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat
Górskie miasteczka to naturalne środowisko Fiata Pandy 4x4
Fiat
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 - deska rozdzielcza
Fiat
Fiat Panda 4x4 - wnętrze
Fiat
Fiat Panda 4x4 ma bagażnik o pojemności 225 l.
Fiat
Fiat Panda 4x4 - wyższy prześwit i spory skok zawieszenia sprawiają, że Panda 4x4 nie lubi szybko jeździć po asfalcie
Fiat
Fiat Panda 4x4
Fiat
Dynamiczna jazda po zakrętach nie jest najmocniejszą stroną Fiata Pandy 4x4
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA