REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Baleno to jeden z najnowszych modeli na rynku. Nie przyciąga wzroku ekstrawagancką stylizacją, ale przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem, zaskakująco dużym bagażnikiem i atrakcyjną ceną.

Wprowadzeniu Suzuki Baleno na polski rynek towarzyszyło duże zainteresowanie. Na pewno uwagę części osób przyciągnął fakt, że japoński producent reklamował swoją nowość sugerując, że jest to pojazd klasy kompaktowej, co w zestawieniu z ceną startującą z poziomu 43 900 zł prezentowało się niezwykle atrakcyjnie. W rzeczywistości Suzuki Baleno jest wyrośniętym przedstawicielem segmentu B, ale biorąc pod uwagę bogate wyposażenie jego cena wciąż jest atrakcyjna.

REKLAMA

Nowe Suzuki Baleno ma 399,5 cm długości, 174,5 cm szerokości oraz 147 cm wysokości.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Dla porównania, pięciodrzwiowy Ford Fiesta ma 396,9 cm długości, 172,2 cm szerokości oraz 149,5 cm wysokości. Z kolei długość nadwozia Mazdy2 to 406 cm, szerokość 169,5 cm, a wysokość 149,5 cm. Dłuższa od Baleno jest także Kia Rio (405 cm) ale jest o 2,5 cm węższa (szerokość 172 cm) i 1,5 cm niższa (wysokość Rio to 145,5 cm).

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana wyposażeniowa Baleno, wersja Elegance, którą można rozpoznać m.in. po reflektorach biksenonowych, tylnych lampach LED, chromowanych listwach okiennych, przyciemnionych tylnych szybach, czy lusterkach bocznych ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Elegance znajdują się m.in. szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, światła przeciwmgłowe oraz tylne hamulce tarczowe.

Więcej informacji na temat Suzuki znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – wnętrze

Przedział pasażerski Suzuki Baleno jest przestronny. Pasażerowie zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny mają do dyspozycji sporo miejsca. W Baleno znajdziemy też dużo mprzestrzeni na pakunki. Bagażnik ma aż 355 l objętości. W takim przypadku nieco zbyt wysoki próg załadunku to niuans na który łatwo przymknąć oko.

Tablica przyrządów opisywanego Suzuki jest wykonana w większości z twardego, szarego plastiku. Estetykę poprawia nieco standardowy dla opisywanej wersji, kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji umieszczony na szczycie środkowej konsoli.

Pozytywnym akcentem jest również obszyta skórą, wielofunkcyjna kierownica dostępna w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Niemniej podczas bardzo długich podróży zaczyna być zauważalny brak regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez podstawową jednostkę napędową – czterocylindrowy, benzynowy silnik DualJet o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr./min.

Silnik współpracuje z manualną pięciobiegową przekładnią. Czy zatem brak szóstego przełożenia znacznie ogranicza komfort podróżowania nowym Baleno w trasie? Okazuje się, że nie.

Podróżując po autostradzie na piątym biegu z prędkością 120 km/h silnik opisywanego Suzuki „kręci się” z prędkością k. 3000 obr./min. Z kolei przy 140 km/h- z prędkością ok. 3500 obr./min. I to jest granica (prędkości i obrotów), po minięciu której odgłosy pracy silnika i szumu opływającego nadwozie powietrza stają się na dłuższą metę zbyt uciążliwe. Do prędkości ok. 140 km/h komfort podróży jest na akceptowalnym poziomie, choć optymalnie jest w przypadku nowego Baleno pokonywać trasę z prędkością 130 km/h. Przy czym nie chodzi tu tylko o hałas. Opisywane Suzuki jest bardzo lekkie – waży ok. 900 kg z kierowcą, co skutkuje tym, że wszelkie podmuchy wiatru przy wysokich prędkościach są odczuwalne.

Niska masa ma przełożenie na niskie zużycie paliwa. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Baleno zużywało ok. 6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie (z dala od dróg szybkiego ruchu) „spalanie” maleje do ok. 4,9 l na 100 km, a podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h po autostradzie Suzuki zużywał ok. 6,4 l na 100 km.

A co z dynamiką?

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Suzuki Baleno na następnej stronie


Według danych producenta 90 konne Baleno przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 180 km/h.

W praktyce silnik wykazuje ospałość na poniżej 1500 obr./min. Dynamika odczuwalnie wzrasta po przekroczeniu ok. 2000 obr./min na drugim biegu. Z kolei na trzecim biegu wartością graniczną od której auto „zaczyna jechać” jest ok. 2,5-3000 obr./min. Nie polecamy za to prób przyspieszania na piątym biegu. W przypadku Baleno, najwyższe przełożenie sprawdza się podczas jazdy z jednostajną prędkością (umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa).

Zawieszenie opisywanego Suzuki dobrze sprawdza się podczas jazdy w trasie i po miejskich arteriach. Na nierównościach potrafi co prawda „dobić”, a podczas szybkiej jazdy po zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów niemniej niewielka masa sprawia, że auto późno wykazuje tendencję do podsterowności.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Celerio - duch minionej epoki

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – podsumowanie

Podstawowa wersja Suzuki Baleno z opisywanym silnikiem kosztuje 43 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek, klimatyzację manualną, regulację wysokości fotela kierowcy, czy reflektory halogenowe.

Najbogatsza odmiana Elegance kosztuje wg cennika 58 900 zł i jest wyposażona m.in. w biksenonowe reflektory, automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, system kluczyka elektronicznego, czy tylne hamulce tarczowe.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze, duży bagażnik, a także ceny oraz wyposażenie konkurentów, nowe Suzuki okazuje się propozycją wartą rozważenia.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – dane techniczne

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/174,5/147 cm
Rozstaw osi 252 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,6/4,4 l/100 km
Cena od 43 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA