REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Baleno to jeden z najnowszych modeli na rynku. Nie przyciąga wzroku ekstrawagancką stylizacją, ale przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem, zaskakująco dużym bagażnikiem i atrakcyjną ceną.

Wprowadzeniu Suzuki Baleno na polski rynek towarzyszyło duże zainteresowanie. Na pewno uwagę części osób przyciągnął fakt, że japoński producent reklamował swoją nowość sugerując, że jest to pojazd klasy kompaktowej, co w zestawieniu z ceną startującą z poziomu 43 900 zł prezentowało się niezwykle atrakcyjnie. W rzeczywistości Suzuki Baleno jest wyrośniętym przedstawicielem segmentu B, ale biorąc pod uwagę bogate wyposażenie jego cena wciąż jest atrakcyjna.

REKLAMA

Nowe Suzuki Baleno ma 399,5 cm długości, 174,5 cm szerokości oraz 147 cm wysokości.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Dla porównania, pięciodrzwiowy Ford Fiesta ma 396,9 cm długości, 172,2 cm szerokości oraz 149,5 cm wysokości. Z kolei długość nadwozia Mazdy2 to 406 cm, szerokość 169,5 cm, a wysokość 149,5 cm. Dłuższa od Baleno jest także Kia Rio (405 cm) ale jest o 2,5 cm węższa (szerokość 172 cm) i 1,5 cm niższa (wysokość Rio to 145,5 cm).

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana wyposażeniowa Baleno, wersja Elegance, którą można rozpoznać m.in. po reflektorach biksenonowych, tylnych lampach LED, chromowanych listwach okiennych, przyciemnionych tylnych szybach, czy lusterkach bocznych ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Elegance znajdują się m.in. szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, światła przeciwmgłowe oraz tylne hamulce tarczowe.

Więcej informacji na temat Suzuki znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – wnętrze

Przedział pasażerski Suzuki Baleno jest przestronny. Pasażerowie zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny mają do dyspozycji sporo miejsca. W Baleno znajdziemy też dużo mprzestrzeni na pakunki. Bagażnik ma aż 355 l objętości. W takim przypadku nieco zbyt wysoki próg załadunku to niuans na który łatwo przymknąć oko.

Tablica przyrządów opisywanego Suzuki jest wykonana w większości z twardego, szarego plastiku. Estetykę poprawia nieco standardowy dla opisywanej wersji, kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji umieszczony na szczycie środkowej konsoli.

Pozytywnym akcentem jest również obszyta skórą, wielofunkcyjna kierownica dostępna w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Niemniej podczas bardzo długich podróży zaczyna być zauważalny brak regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez podstawową jednostkę napędową – czterocylindrowy, benzynowy silnik DualJet o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr./min.

Silnik współpracuje z manualną pięciobiegową przekładnią. Czy zatem brak szóstego przełożenia znacznie ogranicza komfort podróżowania nowym Baleno w trasie? Okazuje się, że nie.

Podróżując po autostradzie na piątym biegu z prędkością 120 km/h silnik opisywanego Suzuki „kręci się” z prędkością k. 3000 obr./min. Z kolei przy 140 km/h- z prędkością ok. 3500 obr./min. I to jest granica (prędkości i obrotów), po minięciu której odgłosy pracy silnika i szumu opływającego nadwozie powietrza stają się na dłuższą metę zbyt uciążliwe. Do prędkości ok. 140 km/h komfort podróży jest na akceptowalnym poziomie, choć optymalnie jest w przypadku nowego Baleno pokonywać trasę z prędkością 130 km/h. Przy czym nie chodzi tu tylko o hałas. Opisywane Suzuki jest bardzo lekkie – waży ok. 900 kg z kierowcą, co skutkuje tym, że wszelkie podmuchy wiatru przy wysokich prędkościach są odczuwalne.

Niska masa ma przełożenie na niskie zużycie paliwa. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Baleno zużywało ok. 6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie (z dala od dróg szybkiego ruchu) „spalanie” maleje do ok. 4,9 l na 100 km, a podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h po autostradzie Suzuki zużywał ok. 6,4 l na 100 km.

A co z dynamiką?

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Suzuki Baleno na następnej stronie


Według danych producenta 90 konne Baleno przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 180 km/h.

W praktyce silnik wykazuje ospałość na poniżej 1500 obr./min. Dynamika odczuwalnie wzrasta po przekroczeniu ok. 2000 obr./min na drugim biegu. Z kolei na trzecim biegu wartością graniczną od której auto „zaczyna jechać” jest ok. 2,5-3000 obr./min. Nie polecamy za to prób przyspieszania na piątym biegu. W przypadku Baleno, najwyższe przełożenie sprawdza się podczas jazdy z jednostajną prędkością (umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa).

Zawieszenie opisywanego Suzuki dobrze sprawdza się podczas jazdy w trasie i po miejskich arteriach. Na nierównościach potrafi co prawda „dobić”, a podczas szybkiej jazdy po zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów niemniej niewielka masa sprawia, że auto późno wykazuje tendencję do podsterowności.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Celerio - duch minionej epoki

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – podsumowanie

Podstawowa wersja Suzuki Baleno z opisywanym silnikiem kosztuje 43 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek, klimatyzację manualną, regulację wysokości fotela kierowcy, czy reflektory halogenowe.

Najbogatsza odmiana Elegance kosztuje wg cennika 58 900 zł i jest wyposażona m.in. w biksenonowe reflektory, automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, system kluczyka elektronicznego, czy tylne hamulce tarczowe.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze, duży bagażnik, a także ceny oraz wyposażenie konkurentów, nowe Suzuki okazuje się propozycją wartą rozważenia.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – dane techniczne

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/174,5/147 cm
Rozstaw osi 252 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,6/4,4 l/100 km
Cena od 43 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA