REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Baleno to jeden z najnowszych modeli na rynku. Nie przyciąga wzroku ekstrawagancką stylizacją, ale przekonuje do siebie przestronnym wnętrzem, zaskakująco dużym bagażnikiem i atrakcyjną ceną.

Wprowadzeniu Suzuki Baleno na polski rynek towarzyszyło duże zainteresowanie. Na pewno uwagę części osób przyciągnął fakt, że japoński producent reklamował swoją nowość sugerując, że jest to pojazd klasy kompaktowej, co w zestawieniu z ceną startującą z poziomu 43 900 zł prezentowało się niezwykle atrakcyjnie. W rzeczywistości Suzuki Baleno jest wyrośniętym przedstawicielem segmentu B, ale biorąc pod uwagę bogate wyposażenie jego cena wciąż jest atrakcyjna.

REKLAMA

Nowe Suzuki Baleno ma 399,5 cm długości, 174,5 cm szerokości oraz 147 cm wysokości.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Dla porównania, pięciodrzwiowy Ford Fiesta ma 396,9 cm długości, 172,2 cm szerokości oraz 149,5 cm wysokości. Z kolei długość nadwozia Mazdy2 to 406 cm, szerokość 169,5 cm, a wysokość 149,5 cm. Dłuższa od Baleno jest także Kia Rio (405 cm) ale jest o 2,5 cm węższa (szerokość 172 cm) i 1,5 cm niższa (wysokość Rio to 145,5 cm).

Do redakcyjnej recenzji trafiła najbogatsza odmiana wyposażeniowa Baleno, wersja Elegance, którą można rozpoznać m.in. po reflektorach biksenonowych, tylnych lampach LED, chromowanych listwach okiennych, przyciemnionych tylnych szybach, czy lusterkach bocznych ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Ponadto w wyposażeniu standardowym wersji Elegance znajdują się m.in. szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, światła przeciwmgłowe oraz tylne hamulce tarczowe.

Więcej informacji na temat Suzuki znajdziesz tutaj

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – wnętrze

Przedział pasażerski Suzuki Baleno jest przestronny. Pasażerowie zarówno przedniej, jak i tylnej części kabiny mają do dyspozycji sporo miejsca. W Baleno znajdziemy też dużo mprzestrzeni na pakunki. Bagażnik ma aż 355 l objętości. W takim przypadku nieco zbyt wysoki próg załadunku to niuans na który łatwo przymknąć oko.

Tablica przyrządów opisywanego Suzuki jest wykonana w większości z twardego, szarego plastiku. Estetykę poprawia nieco standardowy dla opisywanej wersji, kolorowy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji umieszczony na szczycie środkowej konsoli.

Pozytywnym akcentem jest również obszyta skórą, wielofunkcyjna kierownica dostępna w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia.

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Niemniej podczas bardzo długich podróży zaczyna być zauważalny brak regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez podstawową jednostkę napędową – czterocylindrowy, benzynowy silnik DualJet o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr./min.

Silnik współpracuje z manualną pięciobiegową przekładnią. Czy zatem brak szóstego przełożenia znacznie ogranicza komfort podróżowania nowym Baleno w trasie? Okazuje się, że nie.

Podróżując po autostradzie na piątym biegu z prędkością 120 km/h silnik opisywanego Suzuki „kręci się” z prędkością k. 3000 obr./min. Z kolei przy 140 km/h- z prędkością ok. 3500 obr./min. I to jest granica (prędkości i obrotów), po minięciu której odgłosy pracy silnika i szumu opływającego nadwozie powietrza stają się na dłuższą metę zbyt uciążliwe. Do prędkości ok. 140 km/h komfort podróży jest na akceptowalnym poziomie, choć optymalnie jest w przypadku nowego Baleno pokonywać trasę z prędkością 130 km/h. Przy czym nie chodzi tu tylko o hałas. Opisywane Suzuki jest bardzo lekkie – waży ok. 900 kg z kierowcą, co skutkuje tym, że wszelkie podmuchy wiatru przy wysokich prędkościach są odczuwalne.

Niska masa ma przełożenie na niskie zużycie paliwa. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Baleno zużywało ok. 6 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie (z dala od dróg szybkiego ruchu) „spalanie” maleje do ok. 4,9 l na 100 km, a podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h po autostradzie Suzuki zużywał ok. 6,4 l na 100 km.

A co z dynamiką?

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Dalsza część testu Suzuki Baleno na następnej stronie


Według danych producenta 90 konne Baleno przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 180 km/h.

W praktyce silnik wykazuje ospałość na poniżej 1500 obr./min. Dynamika odczuwalnie wzrasta po przekroczeniu ok. 2000 obr./min na drugim biegu. Z kolei na trzecim biegu wartością graniczną od której auto „zaczyna jechać” jest ok. 2,5-3000 obr./min. Nie polecamy za to prób przyspieszania na piątym biegu. W przypadku Baleno, najwyższe przełożenie sprawdza się podczas jazdy z jednostajną prędkością (umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa).

Zawieszenie opisywanego Suzuki dobrze sprawdza się podczas jazdy w trasie i po miejskich arteriach. Na nierównościach potrafi co prawda „dobić”, a podczas szybkiej jazdy po zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów niemniej niewielka masa sprawia, że auto późno wykazuje tendencję do podsterowności.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Celerio - duch minionej epoki

Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – podsumowanie

Podstawowa wersja Suzuki Baleno z opisywanym silnikiem kosztuje 43 900 zł. Za tę kwotę otrzymamy auto wyposażone m.in. w światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek, klimatyzację manualną, regulację wysokości fotela kierowcy, czy reflektory halogenowe.

Najbogatsza odmiana Elegance kosztuje wg cennika 58 900 zł i jest wyposażona m.in. w biksenonowe reflektory, automatyczną klimatyzację, system nawigacji satelitarnej, system kluczyka elektronicznego, czy tylne hamulce tarczowe.

Biorąc pod uwagę niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze, duży bagażnik, a także ceny oraz wyposażenie konkurentów, nowe Suzuki okazuje się propozycją wartą rozważenia.

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM

Tomasz Korniejew

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man. – dane techniczne

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1242 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm/4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 355 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/174,5/147 cm
Rozstaw osi 252 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,6/4,4 l/100 km
Cena od 43 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Test Suzuki Baleno 1.2 90 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Bober
    2023-11-16 17:40:30
    Faktycznie przy jeździe mieszanej , to autko nie przekracza 4,5 l/100 km do prędkości 120 km/h
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

REKLAMA

Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

REKLAMA

Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

REKLAMA