REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Tomasz Korniejew
Peugeot 208 w wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch oferowanych silników benzynowych (oba trzycylindrowe) lub jednym z dwóch silników wysokoprężnych. Producent przewidział do 208 trzy poziomy wyposażenia. Która konfiguracja jest optymalna?
Peugeot 208 w wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch oferowanych silników benzynowych (oba trzycylindrowe) lub jednym z dwóch silników wysokoprężnych. Producent przewidział do 208 trzy poziomy wyposażenia. Która konfiguracja jest optymalna?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

„Sercem” odświeżonego Peugeota 208, który trafił do naszej redakcji jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM. Nuda? Niekoniecznie!

Samochody segmentu B już od dłuższego czasu są najchętniej wybierane przez kierowców z Europy Zachodniej. Na rozwiniętych europejskich rynkach sprzedają się lepiej niż kompakty. Z jednej strony taki stan rzeczy to z pewnością odzwierciedlenie mentalności – tam większość obywateli nie uzależnia poczucia własnej wartości od rozmiaru i klasy samochodu, z którego korzysta, a z drugiej, produkowane obecnie samochody segmentu B po prostu spełniają ich oczekiwania.

REKLAMA

REKLAMA

Oprócz znacznie większych niż dekadę temu rozmiarów (pięciodrzwiowy Peugeot 208 ma 397,3 cm długości, 173,9 cm szerokości oraz 146 cm wysokości) ich użytkownicy mogą korzystać z wyposażenia znacznie podnoszącego komfort, a które całkiem niedawno było zarezerwowane jedynie dla pojazdów wyższej klasy (automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, system nawigacji satelitarnej z rozbudowanym komputerem pokładowym łączącym się z telefonem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czy tempomat).

To wszystko w połączeniu ze zwiększonym natężeniem ruchu w miastach i coraz droższymi opłatami wynikającymi z posiadania samochodu, sprawia że modele pokroju Peugeota 208 przyciągają uwagę europejskich klientów.

Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.

Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.

Tomasz Korniejew

nieznane

Przeczytaj poradnik zakupowy Peugeot 208 - jaki silnik i którą wersję wybrać

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – zajrzyjmy do środka

Zdając sobie z tego sprawę, Peugeot nie czekał zbyt długo z odświeżeniem 208. Z zewnątrz przeprowadzono kosmetyczne zmiany, a najciekawszym akcentem stylizacyjnym nadwozia pozostają tylne lampy. W poliftingowej wersji są jeszcze bardziej wyraziste. Wykonane w technologii LED i świecące w charakterystyczny sposób – w każdej lampie widać trzy kreski niczym ślady po pazurach lwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z ciekawą linią dobrze komponuje się także nowy, pomarańczowy lakier.

Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.

Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.

Tomasz Korniejew

nieznane

REKLAMA

Kokpit małego Peugeota wciąż prezentuje się nowatorsko. Małą kierownicą dobrze się operuje, a jej przesunięcie niżej sprawia, że ręce nie męczą się podczas wielogodzinnych podróży. Tym bardziej, że 208 może zostać wyposażony w wygodny podłokietnik.

Zestaw wskaźników, na który kierowca spogląda znad kierownicy jest czytelny. Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy ekran multimedialny o przekątnej siedmiu cali (niedostępny w najtańszej wersji, od drugiego poziomu wyposażenia jest wyposażeniem standardowym). System może być wyposażony w opcję Mirror Screen, czyli po podłączeniu kompatybilnego smartphone’a wyświetlać listę dostępnych aplikacji na urządzeniu mobilnym.

Solidność montażu i materiały wykończeniowe tablicy przyrządów w najbogatszej wersji Allure nie pozostawiają nic do życzenia. Całość sprawia bardzo dobre wrażenie, a skóra którą obszyto kierownicę jest wysokiej jakości. Jedyne na co można ponarzekać to wykończenie górnych partii boczków drzwi – zastosowano tam twardy plastik.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne, choć oparcia mogłyby zapewniać lepsze podparcie boczne, co daje o sobie znać podczas jazdy po zakrętach.

Wygodnie siedzi się także na tylnej kanapie, ale osoby o wzroście przekraczającym 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik pięciodrzwiowego Peugeota 208 ma objętość 285 l, co  jest wynikiem dobrym z punktu widzenia możliwości przewozowych, ale jednocześnie przeciętnym na tle konkurentów.

Więcej informacji na temat Peugeot znajdziesz tutaj

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – napęd/układ jezdny

Najciekawszą nowością w poliftingowym 208 jest jednak nowa jednostka oferowana w gamie napędowej modelu. A konkretniej jej najmocniejsza wersja, rozwijająca moc 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min. Turbodoładowany silnik ma trzy cylindry i pojemność 1,2 l. I myli się ten, kto myśli że jest to kolejny mało udany efekt downsize’zingu.

Jednostka PureTech bardzo sprawnie napędza ważącego 960 kg Peugeota. Auto żwawo rozpędza się już od dolnych zakresów obrotów i dziarsko powarkując „setkę” osiąga po 9,6 s. Co najważniejsze nie traci wigoru nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów na pokładzie ani w sytuacji, gdy poruszając się po autostradzie na piątym biegu chcemy zwiększyć prędkość ze 110 do 140 km/h. Układ napędowy nie wymusza na kierowcy redukcji, a we wnętrzu wciąż jest stosunkowo cicho.

Dlatego niedosyt niedostępności szóstego przełożenia spowodowany jest jedynie troską o zużycie paliwa. O ile jadąc ze stałą prędkością ok. 100 km/h, „spalanie” w opisywanym 208 waha się między 4,5 a 5 l benzyny na 100 km, o tyle podczas jazdy z prędkością 140 km/h zużycie paliwa znacznie wzrasta – do 7,8 l na 100 km. Przy zastosowaniu sześciobiegowej przekładni można by ten wynik z pewnością znacznie zredukować.

Z kolei podczas jazd w ruchu miejskim z włączonym systemem start&stop zużycie paliwa oscyluje wokół 7,6 l na 100 km.

Do tematu pięciobiegowej manualnej przekładni musimy powrócić z jeszcze jednego względu. Jest to najsłabszy punkt Peugeota 208. Oprócz faktu, że podczas jazdy w trasie przydałby się szósty bieg, dźwignia pięciobiegowej przekładni ma zaskakująco długi skok i zdarza jej się nie trafiać precyzyjnie w poszczególne przełożenia.

Tomasz Korniejew

nieznane

Zawieszenie zostało zestrojone miękko, co skutkuje wysokim komfortem podczas jazdy po nierównościach. W ruchu miejskim takie ustawienie spisuje się doskonale. Poza miastem, na krętych drogach czuć, że nadwozie 208 ma tendencję do przechyłów, ale na szybko pokonywanym ciasnym łuku trzeba zachować zimną krew, bo auto dość późno staje się podsterowne.

Podczas jazdy w deszczu przekonaliśmy się o tym, że wiele do życzenia pozostawia działanie systemu automatycznego włączania wycieraczek. Ewidentnie urządzenie się „gubiło” nie potrafiąc rozpoznać drobnego deszczu, a czasami nawet większych opadów. Niemniej system dostępny jest albo w standardzie w wersji Allure, albo dostępny w pakiecie (koszt 600 zł) razem m.in. z elektrochromatycznym lusterkiem za które w naszym klimacie warto dopłacić i do którego działania nie mamy zastrzeżeń.

Zobacz też: Peugeot 208 HYbrid Air 2L: spala 2 l benzyny na 100 km!

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d - podsumowanie

Bez względu na to, czy poruszamy się po autostradzie, czy po miejskich arteriach trzycylindrowy silnik o mocy 110 KM sprawnie sobie radzi z napędem Peugeota 208. Świetnie brzmi i nie można nic zarzucić jego dynamice. Akceptowalny wydaje się jego apetyt na paliwo. Największą bolączką recenzowanego modelu jest pięciobiegowa skrzynia biegów. Podczas jazdy w trasie brakuje szóstego przełożenia, co pozwoliłoby ograniczyć zużycie paliwa i tym samym wydłużyć zasięg. W ofercie jest dostępna skrzynia sześciobiegowa, ale automatyczna, która wymaga dopłaty 5 tysięcy złotych.

Nieźle 208 wypada pod względem wyposażenia. Zwłaszcza, że opisywana jednostka napędowa dostępna jest w parze z najwyższym poziomem wyposażenia Allure.

Tylne lampy Peugeota 208 zostały wykonane w technologii LED 3d.

Tylne lampy Peugeota 208 zostały wykonane w technologii LED 3d.

Tomasz Korniejew

nieznane

Zobacz też: Peugeot zwiększa produkcję silnika 1.2 EB PureTech

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – Plusy:

  • Dynamiczna jednostka napędowa
  • Wysoka jakość wykończenia kokpitu
  • Wygodne fotele
  • Bogate wyposażenie
  • Sporo przestrzeni w przedniej części kabiny

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d  - Minusy

  • Tylko pięciobiegowa skrzynia biegów
  • Nieprezycyjnie działająca dźwignia biegów
  • Brak możliwości wyboru tej wersji silnikowej z uboższym wariantem wyposażenia
  • Wysoka cena zakupu

Potencjalni konkurenci:

Zobacz też: Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Zobacz też: Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d  - dane techniczne

Peugeot 208 5d 1.2 PureTech 110 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 110 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 285 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 397,3/173,9/146 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s
Zużycie paliwa* 5,2/3,7/4,3 l/100 km
Cena od 63 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Nowy lakier w gamie Peugeota 208 5d świetnie podkreśla jego atrakcyjną linię nadwozia.
Tomasz Korniejew
Kokpit Peugeota 208 jest wykonany z materiałów wysokiej jakości. Szkoda, że górne partie boczków drzwi wykończono twardym plastikiem.
peugeot
Przednie fotele Peugeota 208 zapewniają komfort jazdy podczas dłuższych podróży.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Peugeota 208 siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.
Tomasz Korniejew
Pięciodrzwiowe nadwozie Peugeota 208 prezentuje się proporcjonalnie. Przyciemnione tylne szyby to wyposażenie standardowe najbogatszej odmiany Allure.
Tomasz Korniejew
Soczewkowe reflektory halogenowe to wyposażenie standardowe wszystkich wersji Peugeota 208.
Tomasz Korniejew
Czarne lusterka boczne w Peugeocie 208 to wyposażenie standardowe najuboższej odmiany. W tym przypadku to efekt pakietu personalizacji nadwozia.
Tomasz Korniejew
Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.
Tomasz Korniejew
Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.
Tomasz Korniejew
Najbogatsza wersja Peugeota 208 - Allure, jest dodatkowo wyposażona w światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA