REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Tomasz Korniejew
Peugeot 208 w wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch oferowanych silników benzynowych (oba trzycylindrowe) lub jednym z dwóch silników wysokoprężnych. Producent przewidział do 208 trzy poziomy wyposażenia. Która konfiguracja jest optymalna?
Peugeot 208 w wersji pięciodrzwiowej może być napędzany jednym z dwóch oferowanych silników benzynowych (oba trzycylindrowe) lub jednym z dwóch silników wysokoprężnych. Producent przewidział do 208 trzy poziomy wyposażenia. Która konfiguracja jest optymalna?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

„Sercem” odświeżonego Peugeota 208, który trafił do naszej redakcji jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM. Nuda? Niekoniecznie!

Samochody segmentu B już od dłuższego czasu są najchętniej wybierane przez kierowców z Europy Zachodniej. Na rozwiniętych europejskich rynkach sprzedają się lepiej niż kompakty. Z jednej strony taki stan rzeczy to z pewnością odzwierciedlenie mentalności – tam większość obywateli nie uzależnia poczucia własnej wartości od rozmiaru i klasy samochodu, z którego korzysta, a z drugiej, produkowane obecnie samochody segmentu B po prostu spełniają ich oczekiwania.

REKLAMA

REKLAMA

Oprócz znacznie większych niż dekadę temu rozmiarów (pięciodrzwiowy Peugeot 208 ma 397,3 cm długości, 173,9 cm szerokości oraz 146 cm wysokości) ich użytkownicy mogą korzystać z wyposażenia znacznie podnoszącego komfort, a które całkiem niedawno było zarezerwowane jedynie dla pojazdów wyższej klasy (automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, system nawigacji satelitarnej z rozbudowanym komputerem pokładowym łączącym się z telefonem, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czy tempomat).

To wszystko w połączeniu ze zwiększonym natężeniem ruchu w miastach i coraz droższymi opłatami wynikającymi z posiadania samochodu, sprawia że modele pokroju Peugeota 208 przyciągają uwagę europejskich klientów.

Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.

Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.

Tomasz Korniejew

nieznane

Przeczytaj poradnik zakupowy Peugeot 208 - jaki silnik i którą wersję wybrać

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – zajrzyjmy do środka

Zdając sobie z tego sprawę, Peugeot nie czekał zbyt długo z odświeżeniem 208. Z zewnątrz przeprowadzono kosmetyczne zmiany, a najciekawszym akcentem stylizacyjnym nadwozia pozostają tylne lampy. W poliftingowej wersji są jeszcze bardziej wyraziste. Wykonane w technologii LED i świecące w charakterystyczny sposób – w każdej lampie widać trzy kreski niczym ślady po pazurach lwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z ciekawą linią dobrze komponuje się także nowy, pomarańczowy lakier.

Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.

Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.

Tomasz Korniejew

nieznane

REKLAMA

Kokpit małego Peugeota wciąż prezentuje się nowatorsko. Małą kierownicą dobrze się operuje, a jej przesunięcie niżej sprawia, że ręce nie męczą się podczas wielogodzinnych podróży. Tym bardziej, że 208 może zostać wyposażony w wygodny podłokietnik.

Zestaw wskaźników, na który kierowca spogląda znad kierownicy jest czytelny. Na górze środkowej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy ekran multimedialny o przekątnej siedmiu cali (niedostępny w najtańszej wersji, od drugiego poziomu wyposażenia jest wyposażeniem standardowym). System może być wyposażony w opcję Mirror Screen, czyli po podłączeniu kompatybilnego smartphone’a wyświetlać listę dostępnych aplikacji na urządzeniu mobilnym.

Solidność montażu i materiały wykończeniowe tablicy przyrządów w najbogatszej wersji Allure nie pozostawiają nic do życzenia. Całość sprawia bardzo dobre wrażenie, a skóra którą obszyto kierownicę jest wysokiej jakości. Jedyne na co można ponarzekać to wykończenie górnych partii boczków drzwi – zastosowano tam twardy plastik.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne, choć oparcia mogłyby zapewniać lepsze podparcie boczne, co daje o sobie znać podczas jazdy po zakrętach.

Wygodnie siedzi się także na tylnej kanapie, ale osoby o wzroście przekraczającym 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.

Bagażnik pięciodrzwiowego Peugeota 208 ma objętość 285 l, co  jest wynikiem dobrym z punktu widzenia możliwości przewozowych, ale jednocześnie przeciętnym na tle konkurentów.

Więcej informacji na temat Peugeot znajdziesz tutaj

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – napęd/układ jezdny

Najciekawszą nowością w poliftingowym 208 jest jednak nowa jednostka oferowana w gamie napędowej modelu. A konkretniej jej najmocniejsza wersja, rozwijająca moc 110 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr./min. Turbodoładowany silnik ma trzy cylindry i pojemność 1,2 l. I myli się ten, kto myśli że jest to kolejny mało udany efekt downsize’zingu.

Jednostka PureTech bardzo sprawnie napędza ważącego 960 kg Peugeota. Auto żwawo rozpędza się już od dolnych zakresów obrotów i dziarsko powarkując „setkę” osiąga po 9,6 s. Co najważniejsze nie traci wigoru nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów na pokładzie ani w sytuacji, gdy poruszając się po autostradzie na piątym biegu chcemy zwiększyć prędkość ze 110 do 140 km/h. Układ napędowy nie wymusza na kierowcy redukcji, a we wnętrzu wciąż jest stosunkowo cicho.

Dlatego niedosyt niedostępności szóstego przełożenia spowodowany jest jedynie troską o zużycie paliwa. O ile jadąc ze stałą prędkością ok. 100 km/h, „spalanie” w opisywanym 208 waha się między 4,5 a 5 l benzyny na 100 km, o tyle podczas jazdy z prędkością 140 km/h zużycie paliwa znacznie wzrasta – do 7,8 l na 100 km. Przy zastosowaniu sześciobiegowej przekładni można by ten wynik z pewnością znacznie zredukować.

Z kolei podczas jazd w ruchu miejskim z włączonym systemem start&stop zużycie paliwa oscyluje wokół 7,6 l na 100 km.

Do tematu pięciobiegowej manualnej przekładni musimy powrócić z jeszcze jednego względu. Jest to najsłabszy punkt Peugeota 208. Oprócz faktu, że podczas jazdy w trasie przydałby się szósty bieg, dźwignia pięciobiegowej przekładni ma zaskakująco długi skok i zdarza jej się nie trafiać precyzyjnie w poszczególne przełożenia.

Tomasz Korniejew

nieznane

Zawieszenie zostało zestrojone miękko, co skutkuje wysokim komfortem podczas jazdy po nierównościach. W ruchu miejskim takie ustawienie spisuje się doskonale. Poza miastem, na krętych drogach czuć, że nadwozie 208 ma tendencję do przechyłów, ale na szybko pokonywanym ciasnym łuku trzeba zachować zimną krew, bo auto dość późno staje się podsterowne.

Podczas jazdy w deszczu przekonaliśmy się o tym, że wiele do życzenia pozostawia działanie systemu automatycznego włączania wycieraczek. Ewidentnie urządzenie się „gubiło” nie potrafiąc rozpoznać drobnego deszczu, a czasami nawet większych opadów. Niemniej system dostępny jest albo w standardzie w wersji Allure, albo dostępny w pakiecie (koszt 600 zł) razem m.in. z elektrochromatycznym lusterkiem za które w naszym klimacie warto dopłacić i do którego działania nie mamy zastrzeżeń.

Zobacz też: Peugeot 208 HYbrid Air 2L: spala 2 l benzyny na 100 km!

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d - podsumowanie

Bez względu na to, czy poruszamy się po autostradzie, czy po miejskich arteriach trzycylindrowy silnik o mocy 110 KM sprawnie sobie radzi z napędem Peugeota 208. Świetnie brzmi i nie można nic zarzucić jego dynamice. Akceptowalny wydaje się jego apetyt na paliwo. Największą bolączką recenzowanego modelu jest pięciobiegowa skrzynia biegów. Podczas jazdy w trasie brakuje szóstego przełożenia, co pozwoliłoby ograniczyć zużycie paliwa i tym samym wydłużyć zasięg. W ofercie jest dostępna skrzynia sześciobiegowa, ale automatyczna, która wymaga dopłaty 5 tysięcy złotych.

Nieźle 208 wypada pod względem wyposażenia. Zwłaszcza, że opisywana jednostka napędowa dostępna jest w parze z najwyższym poziomem wyposażenia Allure.

Tylne lampy Peugeota 208 zostały wykonane w technologii LED 3d.

Tylne lampy Peugeota 208 zostały wykonane w technologii LED 3d.

Tomasz Korniejew

nieznane

Zobacz też: Peugeot zwiększa produkcję silnika 1.2 EB PureTech

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d – Plusy:

  • Dynamiczna jednostka napędowa
  • Wysoka jakość wykończenia kokpitu
  • Wygodne fotele
  • Bogate wyposażenie
  • Sporo przestrzeni w przedniej części kabiny

Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d  - Minusy

  • Tylko pięciobiegowa skrzynia biegów
  • Nieprezycyjnie działająca dźwignia biegów
  • Brak możliwości wyboru tej wersji silnikowej z uboższym wariantem wyposażenia
  • Wysoka cena zakupu

Potencjalni konkurenci:

Zobacz też: Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Zobacz też: Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d  - dane techniczne

Peugeot 208 5d 1.2 PureTech 110 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 110 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm/1500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 285 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 397,3/173,9/146 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s
Zużycie paliwa* 5,2/3,7/4,3 l/100 km
Cena od 63 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Nowy lakier w gamie Peugeota 208 5d świetnie podkreśla jego atrakcyjną linię nadwozia.
Tomasz Korniejew
Kokpit Peugeota 208 jest wykonany z materiałów wysokiej jakości. Szkoda, że górne partie boczków drzwi wykończono twardym plastikiem.
peugeot
Przednie fotele Peugeota 208 zapewniają komfort jazdy podczas dłuższych podróży.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Peugeota 208 siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście powyżej 180 cm mogą zahaczać fryzurą o podsufitkę.
Tomasz Korniejew
Pięciodrzwiowe nadwozie Peugeota 208 prezentuje się proporcjonalnie. Przyciemnione tylne szyby to wyposażenie standardowe najbogatszej odmiany Allure.
Tomasz Korniejew
Soczewkowe reflektory halogenowe to wyposażenie standardowe wszystkich wersji Peugeota 208.
Tomasz Korniejew
Czarne lusterka boczne w Peugeocie 208 to wyposażenie standardowe najuboższej odmiany. W tym przypadku to efekt pakietu personalizacji nadwozia.
Tomasz Korniejew
Środowisko miejskie jest naturalne dla Peugeota 208, ale z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 110 KM sprawdzi się także jako wakacyjny pojazd dla małej rodziny.
Tomasz Korniejew
Parkingowe manewry Peugeotem 208 ułatwiają dostępne czujniki parkingowe i kamera.
Tomasz Korniejew
Najbogatsza wersja Peugeota 208 - Allure, jest dodatkowo wyposażona w światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA