REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 308 GT - w sportowym stylu

Peugeot 308 GT SW
Peugeot 308 GT SW
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 GT to nowa, jeszcze lepiej jeżdżąca wersja popularnego kompaktu z Francji. Oprócz osiągów, poprawione zostały także właściwości jezdne auta, a dzięki kilku nowym gadżetom auto nabrało więcej indywidualnego charakteru.

Peugeot 308 GT 2015'

Niepowtarzalność 308 GT natychmiast rzuca się w oczy i przyciąga uwagę. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED.

REKLAMA

Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika.

Peugeot 308 GT: nadwozie

308 GT charakteryzuje niezwykła czystość formy aerodynamicznej oraz stylu. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.

Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu

Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej.

Fundamentalne znaczenie w sportowym samochodzie ma idealna pozycja kierowcy, którą zapewniają ergonomiczne rozwiązania PEUGEOT i-Cockpit. Kierowca może dostosować wysokość i wysunięcie kompaktowej kierownicy, wyróżniającej się perforowanym skórzanym wykończeniem i logotypem GT. Znajdujący się w polu widzenia zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej.

Peugeot 308 GT: osiągi

Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje niezwykle wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Nasi konstruktorzy wykorzystali tu bogate doświadczenie marki, aby uzyskać znakomity stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/km w wersji z silnikiem benzynowym, co zapewnia niezwykłe wrażenia podczas jazdy oraz kontrolę nad pojazdem.

Osiągi mówią same za siebie. Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.

Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km.

Aby osiągnąć takie wyniki czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania:

  • turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika.
  • bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania;
  • zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT);
  • system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich.

Co więcej, intensywna praca nad szczegółami umożliwiła zmniejszenie masy pojazdu o 7 kg. Wynik ten został osiągnięty poprzez ograniczenie grubości korpusu silnika oraz zmniejszenie do niezbędnego minimum wykorzystania osprzętu dzięki precyzyjnemu sterowaniu.

Peugeot 308 GT: zawieszenie

REKLAMA

Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu.

W tym celu inżynierowie pracowali nad wszystkim parametrami dążąc do uzyskania precyzyjnej kontroli podczas pokonywania zakrętów, zapewniającej bezpieczeństwo jazdy, unikając przy tym niepożądanej nad- czy podsterowności.  Przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone odpowiednio o  20 i10 %, aby osiągnąć reaktywność.

Sprawny układ hamulcowy zapewnia centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca hamowanie pomiędzy cztery tarcze. Z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymuje pływający zacisk z tłokami 60 mm.  Z tyłu tarcze mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Kierowca może całkowicie wyłączyć ESP.

Polska gama GT obejmuje:

  • GT 205 z silnikiem 1,6 litra THP 205 S&S z sześciostopniową manualną skrzynią biegów: 130 g CO2/km and 5,6 l/100 km w wersji hatchback, 134 g CO2/km and 5,8 l/100 km w wersji SW

Peugeot 308 GT: nowości

Kierowca siedzący przed zestawem przyrządów PEUGEOT i-Cockpit ma wrażenie pełnej integracji z samochodem i znajduje się w centrum doznań dzięki kompaktowej kierownicy oraz wyświetlaczom w polu widzenia drogi Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo Pakiet Sport oferowany w standardzie w przypadku obydwu silników. Zestaw ten ucieszy entuzjastów sportowej jazdy :

  • Głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika;
  • instrumenty podświetlane na czerwono;
  • panel instrumentów wyświetla informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym;
  • sztywniejsze i zapewniające lepsze wyczucie wspomaganie kierownicy;
  • szybciej reagujący pedału gazu;

Kierowca może wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl jazdy za pomocą przycisku w centralnej konsoli.

Aby w pełni wykorzystać swój niepowtarzalny charakter, GT oferuje różnorodne systemy wspomagania jazdy.

Pakiet Aktywny Tempomat, wyposażony m.in. w radar znajdujący się z przodu, obejmuje trzy systemy:

  • Aktywny tempomat: tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość samochodu dostosowując ją do prędkości jadących z przodu pojazdów. Kierowca ma możliwość wyłączenia funkcji.
  • Układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: sygnał świetlny i dźwiękowy informujący kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji.
  • System automatycznego hamowania awaryjnego (AFU): automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków.

Współpracujące z system kontroli martwego pola, wbudowane w boczne lusterka lampy LED ostrzegają kierowcę o pojeździe znajdującym się w martwym polu widzenia.

System Park Assist stanowi aktywną pomoc w parkowaniu równoległym lub prostopadłym. Ze względów bezpieczeństwa PEUGEOT 308 GT jest również wyposażony w alarm chroniący przed próbami podniesienia pojazdu.

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Peugeot 308 GT SW
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA