Najnowszy Ford Focus RS z napędem 4x4!
REKLAMA
REKLAMA
Premiera Forda Focusa RS 4x4
Ford Focus RS III generacji wyróżnia się na drodze kilkoma charakterystycznymi elementami karoserii. Przedni zderzak ma ogromny, centralnie umieszczony wlot powietrza, z którym po obu stronach sąsiadują dwa mniejsze otwory wchodzące jednocześnie w skład obudowy halogenów. Grill pozbawiony jest charakterystycznego dla słabszych wersji użebrowania, a po jego lewej stronie znalazło się duże logo RS.
REKLAMA
Z kolei w tylnej części pojazdu uwagę przykuwa przede wszystkim ogromny tylny spoiler oraz równie potężny dyfuzor tylnego zderzaka, w który wkomponowano dwie końcówki układu wydechowego o pokaźnych średnicach otworów.
Ford Focus RS 4x4
REKLAMA
Sercem auta jest silnik 2.3 EcoBoost o mocy 320 KM (niektóre źródła mówią nawet o nieco większej mocy), który przekazuje 433-niutonometrowy moment obrotowy na wszystkie koła. Dzięki systemowi Dynamic Torque Vectoring Control mogące przekazać na tylną oś do 70 % momentu obrotowego auto ma sprawdzać się w każdych warunkach. Fani RS-a nareszcie doczekali się napędu mogącego sprawnie przekazać całą moc silnika na asfalt. W ten sposób auto powinno zdecydowanie lepiej radzić sobie na mokrej nawierzchni czy na śniegu. Będzie też silnym rywalem dla Golfa R, który na dzień dzisiejszy gra w swojej własnej lidze.
Nowy Ford Focus ma przyspieszać 0-100 km/h w ok. 4,7 sekundy i to mimo zastosowania klasycznej, ręcznej skrzyni biegów. Taka przekładnia powinna być dla fanów sportowych aut ogromnym atutem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.