REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford S-MAX - model, który zadebiutuje w 2015 r.

Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ford zaprezentował zdjęcia najnowszej generacji modelu S-MAX. Koncepcja usportowionego minivana okazała się strzałem w dziesiątkę o czym świadczy m.in. ponad 400 tys. sprzedanych egzemplarzy poprzedniej generacji modelu. Ford S-MAX zdobyła tytuł Samochód Roku 2007. Następca zadebiutuje na rynku europejskim w 2015 r. i jak zapewnia producent będzie cechował się jeszcze większą liczbą nowatorskich rozwiązań.

Ford S-MAX 2015 - stylizacja

Nadwozie nowego Forda S-MAX ma podobny kształt do nadwozia modelu obecnego na rynku. Konstruktorzy wyposażyli nową generację m.in. w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz diodowe tylne lampy, które czynią tylną część nadwozia atrakcyjniejszą. Łączy je ozdobna satynowa chromowana listwa dekoracyjna, a tylny dyfuzor oddziela zintegrowane końcówki rury wydechowej.

REKLAMA

REKLAMA

Ford S-MAX będzie też po raz pierwszy oferowany z drzwiami bagażnika otwieranymi i zamykanymi elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk. W celu aktywowania systemu wystarczy tylko wykonać odpowiedni ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. W zeszłym roku nowy Ford Kuga był pierwszym SUV-em średniej wielkości w Europie oferowanym z tą technologią, na którą zdecydowała się połowa nabywców tego modelu.

Wewnątrz wzrok przykuwa ciekawie wyprofilowana konsola środkowa, która harmonijnie łączy się z dolną częścią deski rozdzielczej. Tradycyjna tablica wskaźników ustąpiła miejsca opcjonalnemu, 10-calowemu ekranowi skierowanemu w stronę kierowcy, na którym wyświetlane są animowane odpowiedniki prędkościomierza i obrotomierza, stworzone w analogowym stylu. Użytkownik może też dostosować ustawienia wyświetlacza oraz grafiki 3D na ekranie cyfrowym do własnych preferencji.

Ośmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości wkomponowany w deskę rozdzielczą umożliwia sterowanie systemem SYNC 2. Funkcje tego systemu pozwalają w łatwy sposób sterować za pomocą prostych, naturalnych komend głosowych ustawieniami telefonu, systemu rozrywkowego, klimatyzacji i nawigacji satelitarnej.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Uwagę zwracają również aluminiowe elementy dekoracyjne nad przednim schowkiem i „stadionowe” fotele w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Otwarta, przestronna kabina zyskała dzięki inteligentnemu systemowi foteli, których „odchudzone” oparcia pozwoliły wygospodarować więcej przestrzeni na nogi.

Według zapewnień producenta zastosowano tu również plamoodporne i wytrzymałe materiały, dzielnie znoszące wyzwania stawiane pojazdowi rodzinnemu. Testy wytrzymałościowe pokazały, iż materiały w kabinie nowego Forda S-MAX można bez obaw deptać brudnymi butami i zalewać kawą. Inżynierowie Forda pastwili się na nimi przycinając je suwakami oraz nagniatając ćwiekami. Jeden z testów polegał na 600-krotnym pocieraniu o tkaniny metalową kulą z ostrymi kolcami. Jednak nawet takie zabiegi nie zdołały wyrządzić im szkody.

„Kabina nowego Forda S-MAX jest trochę jak dom na kołach. Z jednej strony rozpieszcza mnogością schowków, co pozwala zachować porządek, oraz nowoczesnością i elegancją wnętrza, a z drugiej kusi dynamiką i kokpitem zorientowanym na kierowcę,” przekonuje Hak Soo Ha, kierownik ds. stylistyki wnętrza, Ford of Europe. „Stylizacja otoczenia kierowcy ma również swoje bardzo praktyczne zalety. Do minimum ograniczono refleksy ze strony okien
i lusterek, co znacznie poprawiło widoczność, a obsługa wszystkich systemów i urządzeń analogowych jest intuicyjnie prosta.”

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Ford S-MAX 2015 - fotele

Nowy Ford S-MAX będzie dostępny w konfiguracji pięciolub siedmioosobowej. System Easy-Fold umożliwia składanie każdego z foteli indywidualnie przy pomocy dedykowanych przycisków w panelu obsługi. Dzięki zastosowaniu systemu Easy-Entry w drugim rzędzie foteli, dostęp do ostatniego rzędu jest ułatwiony.

Także ustawienie porządanej temperatury wnętrza jest teraz łatwiejsze niż wcześniej. Zmodernizowany system ogrzewania i klimatyzacji, który w Europie zadebiutuje w nowym Fordzie Mondeo, zapewnia lepszą cyrkulację powietrza, pracuje ciszej i potrafi bardziej efektywnie chłodzić wnętrze. Mając świadomość, iż pasażerowie podróżujący na tylnych fotelach Forda S-MAX również mają wysokie wymagania co do komfortu jazdy, inżynierowie firmy opracowali system, który umożliwia indywidualne nastawy układu klimatyzacji również dla tej części kabiny.

We wnętrzu Forda S-MAX zrobiło się także ciszej. A to za sprawą wygłuszających materiałów, udoskonalonego systemu uszczelek drzwiowych oraz dachowego systemu redukcji drgań. Ponadto, jako pierwszy w segmencie, Ford S-MAX może być wyposażony w system ogrzewanych i wentylowanych foteli Multi-Contour Seats z funkcją masażu.

Zobacz też: Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi 95 KM – pierwsza jazda

„Fotele Forda S-MAX pomagają zwalczyć zmęczenie oraz dolegliwości bólowe u kierowcy i przedniego pasażera, stymulując mięśnie i układ krwionośny przy pomocy fal generowanych przez wbudowany system napełnianych powietrzem poduszek,” wyjaśnia Jeroen Lem, inżynier ds. technologii wnętrza, Ford of Europe. „Ten zaawansowany system dostosowuje ciśnienie w każdej z poduszek, tak aby użytkownik miał wrażenie, iż po plecach przesuwa mu się delikatnie wałek do masażu. System posiada dwustopniową regulację intensywności masażu, a ustawienia można zmieniać przy pomocy centralnego ekranu dotykowego.”

Przednie zagłówki mają czterokierunkowy zakres regulacji (góra-dół, przód-tył), a kolumna kierownicza, jest teraz regulowana elektrycznie. Wszystkie nastawy można również zapisać w pamięci fotela. Kolejnym nowym rozwiązaniem w Fordzie S-MAX będzie system ogrzewania koła kierownicy.

Ponadto zmodyfikowano kształt i sprężystość tylnych foteli aby zapewniały jeszcze większą wygodę, a kabina Forda S-MAX oferuje teraz najlepsze w swojej klasie rozwiązania ładunkowe takie jak nowy zamykany schowek w górnej części panelu instrumentów, schowek na multimedia wkomponowany w konsolę środkową oraz podpodłogowy schowek ukryty za trzecim rzędem foteli.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?

Ford S-MAX 2015 - nowe technologie

Nowy Ford S-MAX wykorzystuje kamery, radar oraz ultradźwiękowe czujniki, które są podstawą ponad 16 systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy. Wśród nich znalazły się:

System Pre-Collision Assist, który uruchamia układ hamulcowy w obliczu nieuniknionej kolizji z pojazdem jadącym z przodu – układ początkowo wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe, a następnie wyświetli na przedniej szybie ostrzeżenie wizualne. System działa w zakresie od 8 km/h do prędkości maksymalnej.

Adaptacyjne reflektory LED - wykorzystują one system reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła do warunków panujących na drodze.

• Światła drogowe z technologią zapobiegającą oślepianiu innych kierowców Glare-Free Highbeam - system wykrywa pojazdy jadące z przeciwka oraz poruszające się tym samym pasem, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi

Zobacz też: Test Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDI 115

Technologie zastosowane w Fordzie S-MAX ułatwiają również wykonywanie manewrów parkowania:

System Perpendicular Parking pozwala zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Podobnie działa system Active Park Assist, który wspomaga parkowanie równoległe.

System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. System odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedałuj gazu i hamulca.

System Side Parking Aid emituje dźwiękowe ostrzeżenia oraz wyświetla na monitorze odległość do przeszkód znajdujących się wokół pojazdu.

System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku.

Inne technologie wspomagające kierowcę oferowane w nowym Fordzie S-MAX to: sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli pasa ruchu, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM

W Fordzie S-MAX debiutuje również technologia Front Split View Camera, która ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując w tym celu kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni zainstalowaną w przedniej części auta. Z kolei inteligentny tempomat pozwala utrzymać ustaloną odległość od pojazdu jadącego z przodu, w czym pomaga specjalny radar.

Nowa technologia Intelligent Speed Assist, stanowiąca uzupełnienie oferowanego obecnie adaptacyjnego ogranicznika prędkości Adaptive Speed Limiter, pozwala kierowcy zaprogramować maksymalną prędkość jazdy, a następnie na bieżąco ją dostosowuje do sytuacji drogowej, korzystając z danych systemu rozpoznawania znaków drogowych oraz systemu nawigacji.

„Technologia ograniczająca prędkość jazdy jest bardzo popularna wśród kierowców, którzy chcą uniknąć płacenia mandatów za nieumyślne przekroczenie dozwolonej prędkości. System Intelligent Speed Assist w znaczącym stopniu ułatwia to zadanie.”, powiedział Stefan Kappes, kierownik ds. bezpieczeństwa aktywnego, Ford of Europe.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Ford S-MAX 2015 - układy wspomagające prowadzenie

Ford S-MAX zadebiutuje w Europie z nowym, adaptacyjnym układem kierowniczym Adaptive Front Steering. System optymalizuje reakcje układu kierowniczego, nieustannie zmieniając jego przełożenie w zależności od prędkości jazdy. Przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania, nowy system zwiększa zwinność pojazdu, ułatwiając wykonywanie skrętów kół, natomiast podczas jazdy z wysoką prędkością Ford S-MAX reaguje na ruchy kołem kierownicy w bardziej płynny i precyzyjny sposób.

W uzyskaniu wiodących w klasie właściwości jezdnych, z których słyną modele Forda, pomaga wielowahaczowe zawieszenie tylne, w którym zastosowano aluminiowe komponenty o obniżonej masie własnej. Układ zapewnia dynamiczne osiągi, a jednocześnie zwiększa komfort podróżowania, co w szczególności odczują pasażerowie siedzący z tyłu.

Inne technologie poprawiające jakość prowadzenia:

• Oferowany po raz pierwszy w Fordzie S-MAX inteligentny napęd na wszystkie koła, który zapewnia doskonałą przyczepność i trakcję.

• Układy Torque Steer Compensation i Active Nibble Compensation, które niwelują niepożądane siły przekazywane na koło kierownicy oraz wszelkie wibracje.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Ford S-MAX 2015 - gama silnikowa

W ofercie nowego Forda S-MAX znajdzie się 120-konna jednostka 2,0 litra TDCi z sześciobiegową skrzynią manualną, a także zmodernizowana konstrukcja 2,0 TDCi o mocy 150 i 180 KM, współpracująca z przekładnią ręczną lub automatyczną, dwusprzęgłową Powershift. Ford zastosował również system Active Thermal Management, który pomaga szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy silnika, co zwiększa jego wydajność i obniża emisję CO2.

W gamie silników benzynowych znajdzie się nowa jednostka 1,5 litra EcoBoost o mocy 160 KM, połączona z manualną skrzynią biegów, oraz 240-konny motor 2,0 litra EcoBoost zestawiony ze skrzynią automatyczną.

Najnowsza generacja Forda S-MAX zadebiutuje na runku europejskim latem 2015 r.

Źródło: Materiały prasowe Ford

Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford
Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford
Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford
Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford
Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford
Ford S-MAX zadebiutuje na europejskim rynku w 2015 r.
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA