REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Corsa OPC: z marketu na tor

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Corsa OPC 2015
Opel Corsa OPC 2015
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa dysponuje bogatą paletą silników z turbo. Niedawno dołączył do niej najmocniejszy motor o pojemności 1,6 l i mocy 207 KM dostępny w wersji OPC. Jakie inne zmiany wprowadzono tej sportowej wersji?

Opel Corsa OPC do jazdy na torze wyścigowym

Tor wyścigowy czy miejska dżungla — nowy Opel Corsa OPC radzi sobie doskonale w każdych warunkach. Na torze Nürburgring i w godzinach szczytu — najszybsza wersja Corsy nowej generacji łączy bezkompromisowy styl sportowca ze znakomitym przystosowaniem do codziennego użytkowania. Ten samochód, mierzący około czterech metrów długości, imponuje turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 207 KM z wysokim momentem obrotowym zwrotnością i właściwościami jezdnymi, a także sportowym wyglądem. Jednocześnie jest przestronny i komfortowy. Corsa OPC to sportowiec w rodzinie małych samochodów. Jej światowa premiera będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (5–15 marca 2015 r.).

REKLAMA

„Wersje OPC są dynamicznymi wizytówkami modeli z oferty firmy Opel. Odzwierciedlają sportowe tradycje marki, są kwintesencją niemieckiej myśli technicznej i działającej na emocje stylistyki oraz gwarantują przyjemność z dynamicznej jazdy. Projektując nową Corsę OPC, nasi inżynierowie bardzo wysoko zawiesili poprzeczkę w segmencie małych samochodów sportowych. O możliwościach modelu można w pełni przekonać się na krętych górskich drogach, a nawet na torze wyścigowym. Jazda tym modelem daje tyle radości, że nie chce się z niego wysiadać. To typowe dla OPC — po prostu czysta przyjemność” — dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel, z entuzjazmem opisywał swoje wrażenia po ostatnich okrążeniach kalibracyjnych nową Corsą OPC na torze ośrodka testowego firmy Opel w Dudenhofen.

Nadwozie: Opel Corsa OPC

Zgodnie z tradycją OPC, flagową wersję Corsy można natychmiast rozpoznać jako samochód firmowany przez Opel Performance Center. Wyczynowa Corsa wyróżnia się nowym, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem, a także nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Otoczone aluminiowymi obwódkami otwory pod reflektorami nawiązują do estetyki większej sportowej krewniaczki Corsy, czyli Astry OPC. Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki auta. Dynamicznie wyprofilowane nadkola współgrają z odważnie zaprojektowanymi nakładkami na progi, które z kolei płynnie łączą się z tylną częścią samochodu.

Zobacz też: Auto na tor: Porsche Cayman GT4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Również z tyłu uwagę przyciąga bezkompromisowy sportowy styl Corsy OPC. Spojler zamontowany na klapie bagażnika jest dostępny w dwóch wariantach: jako standardowy, subtelny element tyłu nadwozia lub w bardziej ekstrawaganckiej wersji, która wytwarza jeszcze większą siłę dociskającą tylną oś pojazdu. Tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor to kolejne sportowe detale, które pełnią zarówno funkcję estetyczną, jak i akustyczną, zwłaszcza po wciśnięciu pedału przyspieszenia.

Sportowy klimat panuje również we wnętrzu pojazdu. Uwagę zwracają zwłaszcza wyczynowe fotele Recaro, zapewniające odpowiednie podparcie tułowia nawet w trakcie bardzo dynamicznej jazdy krętą drogą. Całości dopełniają takie detale, jak pokryta skórą kierownica, dźwignia zmiany biegów OPC oraz sportowe nakładki na pedały i charakterystyczny zestaw wskaźników z motywami OPC. Nie mogło oczywiście zabraknąć bogatego wyposażenia z zakresu łączności. System multimedialny IntelliLink firmy Opel będzie dostępny jako opcja. Ułatwia on korzystanie ze smartfonów, w tym z urządzeń z systemami Apple iOS i Android, na pokładzie Corsy OPC.

Opel Corsa OPC: 1.6 Turbo ECOTEC 207 KM i 280 Nm

Pod maską nowej generacji Corsy OPC znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM, który tylko czeka na sygnał do dynamicznej jazdy. Silnik 1.6 OPC rozwija maksymalny moment obrotowy 245 Nm w przedziale 1900–5800 obr./min. Wartość tę można chwilowo zwiększyć o 35 Nm dzięki funkcji overboost. Wiele uwagi poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu płaskiego odcinka krzywej momentu w porównaniu z modelem poprzedniej generacji (w ekskluzywnej Nürburgring Edition maksymalny moment był dostępny dopiero od 2250 obr./min), dzięki czemu samochód stał się dużo bardziej elastyczny przy niskiej prędkości obrotowej. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej precyzyjnie działającą dźwignią o krótkim skoku. Nowa Corsa OPC rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Samochód rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Mimo sportowych osiągów zużycie paliwa jest umiarkowane i wynosi 7,5 l/100 km w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 na poziomie 174 g/km). 

Nadwozie: Opel Corsa OPC: sportowe zawieszenie FSD

W celu zapewnienia optymalnego przeniesienia mocy na drogę inżynierowie firmy Opel nawiązali współpracę ze specjalistami z firmy Koni, aby zaprojektować zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping (FSD) umożliwia dopasowanie charakterystyki re

Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Opel Corsa OPC 2015
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA