REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Corsa - zupełnie nowa konstrukcja

Opel Corsa E 2014
Opel Corsa E 2014
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Corsa różni się od poprzedniej przede wszystkim pod względem techniki. Zmiany mechaniczne objęły nie tylko silniki, ale przede wszystkim zawieszenie i układ kierowniczy. Co jeszcze zmieniono w nowym modelu?

Nowy Opel Corsa 2014

 Nowa generacja Corsy łączy w sobie wszystkie zalety poprzednich wersji, które odniosły sukces na rynku — a zarazem całkowicie się od nich różni. Stylistyka nadwozia jest świeższa, bardziej wyrafinowana i dodaje Corsie więcej charakteru. Uwydatniony przód pojazdu charakteryzuje się reflektorami w kształcie „skrzydła” z typowymi dla Opla, również nawiązującymi do „skrzydła” światłami LED do jazdy dziennej i niskim, trapezoidalnym sportowym grillem z jego dynamiczną listwą z logo Opla.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Najmniej awaryjne 10-letnie auta

Efektownie wyprofilowane boki cechują się typowym dla Opla przetłoczeniem. Z tyłu, szeroko rozstawione poziome światła tylne poszerzają optycznie samochód, nadając mu lepsze proporcje. Najważniejsze zmiany stają się widoczne dopiero po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, a szczególne podczas jazdy. Całkowicie nowa kabina, w której dominują proste, podłużne kształty i  wyrafinowane materiały, znacznie bardziej komfortowe zawieszenie i bardziej czuły układ kierowniczy, zupełnie nowe jednostki napędowe i dużo niższy poziom hałasu składają się na całkiem nowy komfort jazdy.

Zobacz też: Fiat 500 w wersji CULT

REKLAMA

Nowy Opel Corsa 2014: zawieszenie i układ kierowniczy

Priorytetem zespołu inżynierów ds. rozwoju produktu firmy Opel było zapewnienie nabywcom Corsy precyzji i komfortu jazdy dostępnego dotąd tylko dla posiadaczy większych, droższych samochodów. Podstawą było nowe zawieszenie i układ kierowniczy. W zawieszeniu nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszej ramie pomocniczej, nowej geometrii zawieszenia, związanej z nową konstrukcją jego elementów. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością. Dzięki nowej regulacji charakterystyki amortyzatorów, Corsa piątej generacji lepiej radzi sobie zarówno z głębokimi ubytkami w jezdni, jak i drobnymi nierównościami, co pozwala na nowo zdefiniować komfort w segmencie małych samochodów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Citigo i Yeti - edycja Monte Carlo

Opracowanie całkowicie nowego systemu elektrycznego dla Corsy piątej generacji pozwoliło na bardziej zaawansowaną interakcję między poszczególnymi układami samochodu. Dzięki nowej geometrii układu kierowniczego i odpowiedniej kalibracji oprogramowania, ten udoskonalony system pozwolił poprawić działanie wspomagania układu kierowniczego zależnego od prędkości; układ jest bardziej precyzyjny, co znacznie poprawia komfort jazdy. Tryb miejski (City mode) to nowa standardowa funkcja dostępna we wszystkich modelach Corsy, dzięki której manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach jest bardziej efektywne. Aby uruchomić tryb, wystarczy nacisnąć przycisk.

Podobnie jak w przypadku obecnej wersji Opla Corsy klienci mają do dyspozycji dwa rodzaje zawieszenia: komfortowe i sportowe. Zawieszenie sportowe jest wyposażone w sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, a specjalna geometria układu kierowniczego i kalibracja skracają czas reakcji na ruch kierownicą.

Nowy Opel Corsa 2014: silniki z turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa

Pod maską Corsy piątej generacji zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wprowadzony w ramach ofensywy silnikowej marki. Ta ultranowoczesna jednostka o niewielkich rozmiarach jest jedynym jednolitrowym trzycylindrowym silnikiem z wałkiem wyważającym, który wyznacza nowy standard w tej klasie samochodów, oferując wyjątkowo niski poziom hałasu, wibracji i wysoką kulturę pracy, a także doskonały komfort jazdy. Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obie wersje oferują wyjątkowo krótki czas reakcji i dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Nowy trzycylindrowy silnik Opla o małej pojemności skokowej jest standardowo wyposażony w system Start/Stop.

Gamę jednostek napędowych nowej Corsy poszerzono o nowy turbodoładowany 1,4-litrowy silnik o mocy 74 kW/100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, a także o udoskonalone silniki wolnossące, o pojemności 1,2 i 1,4 litra, spełniające wymagania normy Euro 6. Nowe silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop — emituje zaledwie 89 g/km CO2. Kolejne warianty o niskim poziomie emisji będą dostępne już wiosną przyszłego roku.

Zobacz też: Nowa Toyota Aygo - atrakcyjniejsza i tańsza

Przyjemność z prowadzenia i komfort to jednak nie tylko zasługa całkowicie nowych i ulepszonych silników nowej Corsy. Doskonałe wrażenia z jazdy i wzrost efektywności to również efekt wprowadzenia nowych skrzyń biegów. Obie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z zupełnie nowymi, kompaktowymi 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Jedną z ich zalet jest większa efektywność dzięki zmniejszeniu tarcia i większej precyzji. Zmiana biegów w nowej Corsie jest płynna i wygodna, a przy tym także szybka i precyzyjna. Wprowadzając na rynek nową Corsę, Opel oferuje również najnowszej generacji 6-biegową przekładnię automatyczną i całkowicie nową zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 zapewniającą szybszą, bardziej płynną zmianę biegów i stanowiącą optymalne połączenie komfortu typowego dla przekładni automatycznych z efektywnością skrzyń manualnych.

Nowy Opel Corsa 2014: IntelliLink i systemy wspomagania kierowcy

Centralny element kabiny nowej Corsy stanowi atrakcyjna konsola, która wyróżnia się zestawem wskaźników rozmieszczonych poziomo z myślą o optycznym powiększeniu wnętrza samochodu. Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią systemu IntelliLink, został umieszczony w optymalnym miejscu w konsoli centralnej, blisko dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może szybko i w naturalny sposób przesuwać dłoń z dźwigni na ekran dotykowy. Najnowocześniejszy system multimedialny montowany w nowej Corsie zapewnia optymalne możliwości komunikacji i jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android. System reaguje na polecenia głosowe. Można również wykorzystać funkcje Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest kilka aplikacji, takich jak nawigacja BringGo oraz Stitcher i TuneIn, umożliwiających odbiór transmisji radia internetowego, a praktyczny uchwyt FlexDock pozwala naładować baterię w smartfonie.

Zobacz też: Nissan Pulsar: nowe auto w klasie kompakt!

W nowej Corsie wprowadzono mnóstwo systemów wspomagających kierowcę, z których wiele nie ma swoich odpowiedników w tej klasie samochodów. Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu (Side Blind Spot Alert), kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.

Komfort jazdy poprawia również zaawansowany asystent parkowania (APA), który automatycznie kieruje pojazdem podczas parkowania, a także kamera cofania oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). Dostępne jest podgrzewanie kierownicy, przednich foteli i szyby czołowej, aby móc stworzyć przyjemną atmosferę w kabinie i zapewnić dobrą widoczność w chłodne dni. W wysokiej klasy wnętrzu uwagę zwracają specjalnie wyprofilowane przednie fotele, duży panoramiczny dach oraz dyskretne oświetlenie, tworzące w kabinie ciepłą, przyjazną atmosferę.

Użytkownicy aktywni fizycznie docenią opcjonalny praktyczny bagażnik rowerowy FlexFix, zintegrowany z tylną częścią pojazdu, oferowany wyłącznie w samochodach marki Opel.

Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 wnętrze deska rozdzielcza
Opel
Opel Corsa E 2014 zegary
Opel
Opel Corsa E 2014 IntelliLink
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 zawieszenie
Opel
Opel Corsa E 2014
Opel
Opel Corsa E 2014 silnik ECOTEC
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA