REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Space Star dotąd kojarzony z minivanem, doczekał się zupełnie nowego wcielenia. Małe auto ma przekonywać do siebie niskim zużyciem paliwa, 5-drzwiowym nadwoziem oraz wysoką sprawnością w mieście.

Mitsubishi Space Star 2014

Z zewnątrz auto zupełnie nie przypomina dawnego Space Stara. Filigranowe nadwozie dopracowane w tunelu aerodynamicznym pod kątem zmniejszenia oporu powietrza (Cx=0,27) prezentuje bardzo zachowawczy styl. W oczy rzucają się małe koła, wysoko poprowadzona linia bocznych szyb, masywny tylny zderzak i całkiem sporych rozmiarów tylny spoiler przymocowany do klapy bagażnika. Space Star ma długość 3,71 m a jego  promień zawracania wynosi tylko 4,6 m co predestynuje go do roli auta typowo miejskiego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo po liftingu 2014

Kabina nowego Mitsubishi Space Star mieszcząca do 5-ciu osób dysponuje bagażnikiem o pojemności 235 l a przy złożonym oparciu kanapy nawet 912 l. Układ kierowniczy hcarakteryzuje sie dość dużym przełożeniem - skrajne punkty  położenia kierownicy dzieli 3,48 obrotu.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie nowego Space Star posiada prostą budowę – kolumny MacPherosna z przodu, belka skrętna z tyłu – a charakterystyka jego pracy została wg producenta auta podporządkowana głównie komfortowemu wybieraniu nierówności. Układ hamulcowy z kolei z przodu opiera się na tarczach hamulcowych a z tyłu na bębnach.

Do napędu Mitsubishi Space Star producent przewidział jeden z dwóch trzycylindrowych, wolnossących silników benzynowych – 1.0 12V o mocy 71 KM i 1.2 12 V o mocy 80 KM. Mniejszy zapewnia przysienie 0-100 km/h w czasie 13,6 s i prędkość maksymalną równą 172  km/h a drugi z kolei 11,7s i 180 km/h. Oba wyposażono w system zmiennych faz rozrządu MIVEC i system Start&Stop. Mała masa pojazdu (tylko 845 kg), nowoczesne silniki i niski opór aerodynamiczny wpłynęły na wysoką ekonomiczność auta. Według producenta auto ma zużywać w mieście 5,2 l paliwa 100 km (1.2 MIVEC) a poza nim nawet 3,8 l/ 100 km. Mniejszy silnik ma być jeszcze bardziej ekonomiczny – odpowiednia 4,6 l/100 km i 3,6 l / 100 km.

Standardowo napęd auta będzie realizowany poprzez 5-stopniową, manualną skrzynię biegów, ale do silnika 1.2 12V producent przewidział możliwość zamówienia skrzyni bezstopniowej INVECS-III.

Podstawowa wersja Mitsubishi Space Star 1.0 MIVEC kosztuje 38 990 zł.

Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014 kokpit
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014 bagażnik
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014 wnętrze
Mitsubishi
Mitsubishi Space Star 2014
Mitsubishi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA