REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Scout to specjalna odmiana Skody Octavii dostosowana do jazdy po bezdrożach. Pytanie tylko na ile kierowca może sobie pozwolić w trakcie takiej podróży? Co zmieniono w tej wersji Octavii, aby auto faktycznie lepiej spisywało się poza asfaltem?

Skoda Octavia Scout z silnikiem 1.8 TSI 180 KM

Skoda Octavia to auto dobrze znane polskim kierowcom. Oferuje bardzo przestronną kabinę, dobre materiały wykończeniowe, bogate wyposażenie i sporo funkcjonalnych rozwiązań. W bagażniku o pojemności aż 610 litrów można zamontować specjalne siatki mocujące bagaż, tylna kanapa ma otwór do przewożenia długich przedmiotów, a oparcie fotela pasażera można złożyć dla uzyskania jeszcze większej przestrzeni transportowej. Sporą zaletą Octavii III generacji jest też na pewno też ogromna liczba wersji. Klienci mogą wybierać od stricte użytkowych odmian, przez bardziej sportowe (jak RS) aż po prawie luksusowe L&K. Oferta obejmuje także jedną, uterenowioną wersję Scout. Czy to faktycznie auto pozwalające zapuścić się Octavią w bardziej dziewicze tereny Polski?

REKLAMA

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Skoda Octavia Scout występuje albo z silnikiem benzynowym 1.8 TSI 180 KM, albo z jednym z trzech diesli 1.6 TDI 110 KM,  2.0 TDI 150 KM lub 2.0 TDI 184 KM.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Już na pierwszy rzut oka wersja Scout wyróżnia na tle pozostałych odmian w gamie. Duży, przedni zderzak z czarnymi nakładkami z tworzywa sztucznego i srebrzystą wstawką ulokowaną poniżej szerokiego, centralnie umieszczonego wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, czarne nakładki z tworzywa sztucznego ciągnące się wzdłuż obu boków samochodu oraz wyrazisty tylny zderzak z dwoma odblaskami i srebrnym wstawką w centralnej części. To wszystko znaki szczególne Octavii Scout. Są to jednak tylko detale. Dużo istotniejsze w terenie będą zapewne dodatkowe osłony z tworzywa sztucznego na podwoziu, osłony przewodów hamulcowych i paliwowych oraz zwiększony o 31 mm prześwit (do 171 mm) !

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Wnętrze Skody Octavii Scout zachwyca przemyślanym rozplanowaniem, przestronnością i dobrą jakością wykonania.

Kamil Fraszkiewicz

Wnętrze Scouta także zostało delikatnie wyróżnione na tle innych wersji Octavii. Listwy progowe z napisem „Scout”, deska rozdzielcza, która może być wykonana w brązowej kolorystyce czy trzyramienna kierownicą z logiem „Scout”. To jednak też są tylko drobiazgi.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - możliwości terenowe

Ważniejsze jest bowiem to, jak Skoda radzi sobie w terenie. I tu spora niespodzianka. Nie jest to co prawda auto stricte przeprawowe, ale bez obaw można nim zapuścić się w bardziej niedostępne tereny. Mimo braku reduktora nieźle radzi sobie z pokonywaniem piaszczystych szlaków i leśną jazdą po dużych nierównościach. Co prawda zawieszenie lubi czasem głucho dobić, ale Scout dzielnie radzi sobie w miejscach, w których normalna Octavia raczej by nie podołała.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Scout ma zwiększony o 31 mm prześwit w stosunku do standardowych odmian Octavii. 

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Fabia III kombi 1.2 TSI 110 KM

Zwiększony kąt natarcia do 16,7 stopni, kąt zejścia do 13,8 stopni oraz większy prześwit pozwalają na łatwiejsze pokonywanie przeszkód przy wykorzystaniu siły rozpędowej auta, bez obawy o uszkodzenie przedniego zderzaka. Brak reduktora jest odczuwalny na bardzo kopnym piachu lub na ciągnących się na dużej długości zalanych szlakach. Jest to zatem auto dla kogoś kto zastanawiał się nad SUV-em, ale woli auto lepiej prowadzące się w zakrętach i dysponujące przestronniejszym bagażnikiem.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Wyżej podniesione nadwozie ma tendencję do wyraźnych przechyłów w trakcie gwałtownych zmian kierunków jazdy. Mimo tego, auto prowadzi się pewnie.

Kamil Fraszkiewicz

Na asfalcie Octavia Scout to auto bardzo cywilizowane. Co prawda podniesione zawieszenie i duży skok amortyzatorów powoduje, że auto bardzo wyraźnie przechyla się w zakrętach, ale prędkości w nich uzyskane są bardzo satysfakcjonujące. Wyżej uniesione nadwozia powoduje jednak, że w przy jeździe autostradowej napierające na Skodę powietrze jest bardziej słyszalne w kabinie niż w zwykłych Octaviach.

Skoda Octavia Scout - silnik 1.8 TSI o mocy 180 KM

Wydawać by się mogło, że kwestia szybkości z jaką Octavia Scout może pokonywać zakręty jest drugorzędna, bo to auto skierowane raczej dla spokojnie jeżdżących kierowców. Niekoniecznie. Zwłaszcza, jeśli pod maską pracuje benzynowy silnik 1.8 TSI o mocy 180 KM sprzężony z dwusprzęgłowym, 6-stopniowym automatem DSG. Auto jest naprawdę dynamiczne i dość łatwo przekracza barierę 180 km/h! Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu teoretycznie 7,8 sekundy, ale w praktyce jest nawet nieco lepiej.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Silnik 1.8 TSI jest dynamiczny, ale w połączeniu z napędem 4x4 i zwiększonymi oporami potrzebuję dość sporo paliwa do pracy.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Superb 2.0 TDI 190 KM

Prędkość maksymalna to 216 km/h (licznikowe 232 km/h). Dobrze zestopniowane skrzynia, w połączeniu z napędem 4x4 sprawia, że odczuwalna dynamika jazdy jest tylko nieznacznie niższa niż w wersji RS. Szkoda tylko, że te same cechy sprawiają, ze motor ten potrzebuje więcej paliwa niż jednostka 2.0 TSI. W mieście praktycznie nie udało się nam osiągnąć lepszego rezultatu niż 10,5 l/100 km, przeciętnie było to ok. 11,3 l/100 km. Przy dynamicznej jeździe apetyt Scouta przekraczał 13,0 l/100 km. Dużo, zwłaszcza na tle tego, co potrzebuje do swej pracy np. sportowa Honda Civic Type-R. Na trasie spalanie kształtowało się na poziomie 7,1-8,2 l/100 km w zależności od stylu jazdy.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - czy warto?

Skoda Octavia Scout to auto bardzo praktyczne w codziennej eksploatacji. Przestronna kabina, wygodne fotele czy niezła pozycja za kierownicą to tylko część jej zalet. Zachwyca także jej nawigacja z potężnym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości oraz analogowe przyciski i pokrętła zapewniające szybką i wygodną obsługę poszczególnych funkcji auta. Do tego rozbudowany komputer pokładowy (prezentujący nawet temperaturę oleju w silniku) i bardzo bogate wyposażenie. Ceną za to wszystko jest jednak niemała kwota, jaką potencjalny nabywca musi zostawić w salonie sprzedaży. Podstawowa wersja Scouta z motorem 1.8 TSI kosztuje 118 tys. zł. Prezentowany, praktycznie w pełni wyposażony egzemplarz to już inwestycja warta ok. 160 tys. zł. Sporo, jednak trudno tak naprawdę o podobne auto za mniejszą kwotę. W grę wchodzi bowiem albo Seat Leon X-Perience, Volkswagen Golf VII Alltrack albo auta wyższej klasy. Tyle tylko że ceny tych ostatnich zaczynają się tam, gdzie Skody Scout kończą np. Opel Insignia Country Tourer czy Volvo S60 Cross Country. Jeśli dobrze się rozejrzymy po rynku, to okaże się, że prawdopodobnie to właśnie Skoda zaoferuje auto o najlepszym stosunku ceny do możliwości.

Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA