REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Jeep Renegade Trailhawk - tak dobry jak Wrangler?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Renegade to auto mocno spokrewnione z Fiatem 500X. W wersji Trailhawk ma jedna szereg cech, drastycznie różniących go od włoskiego kuzyna. Czy model ten naprawdę potrafi rozprawić się z trudnym terenem równie łatwo jak jego starszy brat Wrangler?

Jeep Renegade Trailhawk

Pod względem technicznym Jeep Renegade jest mocno spokrewniony z Fiatem 500X. Dzieli z nim nie tylko płytę podłogową ale także jednostki napędowe czy elementy wyposażenia. W codziennej eksploatacji to jednak dwa, zupełnie różne samochody, które różni znacznie więcej można się tego spodziewać. Już wygląd zewnętrzny Jeepa Renegade’a daje jasno do zrozumienia, że model ten chce mocno odciąć się od swojego włoskiego brata. Zdecydowanie toporniejsza, pozbawiona krągłości bryła nadwozia oraz potężny, przedni grill nawiązujący designem do tego z Jeepa Wranglera, mają skupić na sobie uwagę fanów off-roadu. Choć brzmi to niedorzecznie, Renegade naprawdę potrafi robić niesamowite rzeczy poza utwardzoną drogą, zaskakując swoją dzielnością i nieustępliwością nawet w ciężkich warunkach. Zwłąszcza jeśli jest to wersja Trailhawk.

REKLAMA

Jeep Renegade Trailhawk to niezwykle dzielne w terenie auto!

Kamil Fraszkiewicz

Trailhawk - co to oznacza?

Każda marka próbuje wyróżnić swoje specjalne modele określonym przydomkiem. W przypadku Jeepa ma ona nawet takie dwa  – SRT oznaczający samochody o stricte sportowych osiągach, oraz Trailhawk zarezerwowany dla aut o podwyższonych zdolnościach do jazdy w terenie.W przypadku Jeepa Renegade odmiana Trailhawk to naprawdę coś wyjątkowego. Prześwit zwiększony o 2 cm (do 21 cm), zmieniony kształt zderzaków pozwalający na atakowanie bardziej stromych podjazdów (30- a nie 21-stopniowy kąt natarcia), metalowe (a nie plastikowe) osłony silnika, skrzyni biegów, wału napędowego i zbiornika paliwa.

Jeep Renegade Trailhawk to wersja napędzana silnikm 2.0 MultiJet o mocy 170 KM

Kamil Fraszkiewicz

Do tego wzmocnione zaczepy holownicze (wierzcie mi, przydają się) i zmodyfikowany system rozdzielania momentu obrotowego na koła Selec-Terrain, w którym pojawił tryb do jazdy po skałach (Rock) niedostępny w zwykłej wersji. Auto posiada także tzw. bieg pełzający, który pozwala na powolne pokonywanie terenu na pierwszym przełożeniu, ograniczając tym samym ryzyko buksowania kół w grząskim terenie (tryb ten posiada także Renegade doposażony w napęd Active Drive 4x4). Renegade przy tym wszystkim może pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 480 mm!

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

W praktyce wszystko to razem tworzy zaskakująco skuteczną w działaniu mieszankę. Aby to sprawdzić, zabrałem Jeepa w naprawdę niełatwy teren, mając do pomocy Suzuki Vitarę, udoskonalone nieco przez jego właściciela Mariusza. Lepsze opony oraz zwiększony prześwit, a do tego stały napęd 4x4 wraz z reduktorem. Okazało się jednak, że jego pomoc nie była zbyt często potrzebna. Tak naprawdę tylko raz musiałem korzystać z jego wsparcia, gdy prześwit Jeepa okazał się zbyt mały, aby pokonać piaszczystą przeszkodę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nawet kopny piach nie jest przeszkodą dla Jeepa Renegade'a w wersji Trailhawk

Kamil Fraszkiewicz

Renegade świetnie radzi sobie bowiem z pokonywaniem naprawdę stromych wniesień, płynnie żonglując momentem obrotowym pomiędzy przednią a tylną osią. Mimo całorocznych opon w jakie obuty był nasz Jeep, wzorowo radził sobie on także z grząskim piachem, w czym doskonale sprawdzał się jeden z jego dedykowanych programów uruchamianych za pomocą pokrętła Selec-Terrain. Jak wspomniałem wcześniej, tylko raz musiałem ratować się pomocą  doświadczonego w bojach i niebywale skutecznego w terenie Suzuki. Po kilkudziesięciominutowej jeździe po wydmach auto nagle straciło werwę. Miałem wrażenie jakbym stracił napęd tylnej osi, co być może nawet miało miejsce, gdyż sprzęgło dołączające tylną oś potrafi rozłączyć napęd, jeśli układ zacznie się przegrzewać. Dzięki przymocowanemu z tyłu zaczepowi holowniczemu operacja wyciągania Jeepa z wydmy trwała jednak tylko kilkadziesiąt sekund!

Jeep Renegade Trailhawk i jego kompan w terenowych bojach - Suzuki Vitara!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Jeep Renegade Trailhawk na co dzień

W codziennej eksploatacji Jeep Renegade spisuje co najmniej równie dobrze co w terenie. Kierowca może zatem cieszyć się z wygodnego, wysoko umieszczonego fotela, doskonałej widoczności na boki oraz dobrze wybierającego duże nierówności zawieszenia. Potężna maska, mocno wysunięte do przodu przednie słupki i wyżej umieszczone siedziska foteli sprawiają przy tym, ze pasażerowie Jeepa mają wrażenie obcowania z dużo większym autem niż jest to w rzeczywistości. Dopiero rzut oka na niewielki, zaledwie 351-litrowy bagażnik oraz dość skromną szerokość kabiny pozwala stwierdzić, że to jednak tylko crossover.

Bagażnik Renegade'a nie jest duży, ale po złożeniu tylnej kanapy okazuje się bardzo funkcjonalny! 

Kamil Fraszkiewicz

Nie oznacza to jednak, że Jeep Renegade jest autem małym. Wygodnie mieszczą się w nim 4 osoby o wzroście 185 cm, a gdy zajdzie taka potrzeba, można w nim nawet przenocować. Nie dość bowiem, że po złożeniu tylnej kanapy powstaje duża przestrzeń o zupełnie płaskiej podłodze, to na dodatek nie ma też problemu ze złożeniem oparcia przedniego fotela. W rezultacie nawet wysoka osoba może wygodnie rozprostować nogi w trakcie snu. Atmosferę w kabinie poprawia wtedy dodatkowo szklany dach oraz dobrej klasy sprzęt audio marki Beats.

Nocleg w Jeepie nie jest niemożliwy.

Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

Mimo terenowego charakteru, Jeep bardzo dobrze wywiązuje się z roli pojazdu na co dzień. Porządnie wyciszone wnętrze pozwala na komfortową jazdę Jeepem nawet na autostradzie, a dobre reflektory o jasnym strumieniu światła świetnie spisują w trakcie nocnej jazdy.

Renegade nie jest jednak idealny. W jego kabinie przeszkadzają przede wszystkim niskiej jakości plastiki, z których wykonano niektóre elementy kokpitu (np. obudowę nawigacji). Na dużych nierównościach potrafią one delikatnie skrzypiec, choć i tak jakość montażu jest o niebo lepsza niż np. w Mercedesie GLA. Dziwnie zestawienie kolorystyczne elementów kokpitu także może nieco razić (różowe obwódki głośników nie wydają się być najlepszym połączeniem z kanarkowym kolorem lakieru auta). Na całe szczęście w tym aspekcie klient ma jednak szerokie pole do popisu i personalizacji produktu. Cieszy za to fakt, że większa cześć deski rozdzielczej została wykonana z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału.

Jeep Renegade - silnik i skrzynia biegów

Mocną stroną Jeepa Renegade'a jest na pewno jego układ napędowy. Wysokoprężny silnik 2.0 Multijet generuje moc 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Pozwala on kierowcy na swobodne wykonywanie manewrów wyprzedzania, mimo dość wysokiej masy pojazdu (1535 kg). Ta ostatnia przekłada sie na nieco wyższe zużycie paliwa niż można by sądzić po gabarytach pojazdu (w mieście jest to ok. 8,3 l na 100 km, na trasie 7,5 l/100 km). Silnik przekazuje moc na cztery koła poprzez 9-stopniową skrzynię biegów. Jej praca jest dość specyficzna. Kierowca może mieć wrażenie momentami, że przekładnia gubi się w doborze właściwego przełożenia. Mimo świetnych osiągów silnika zdarza się, że auto dość ospale nabiera prędkości bo skrzynia nie zareagowała wystarczająco zdecydowanie na wciśnięty pedał gazu przez kierującego. Dziwi także fakt, że Renegade zawsze rusza z 2-go biegu, choć jego brat Fiat 500X wyposażony w ten sam układ napędowy rozpędza się zawsze na 1-wszym przełożeniu. Ogólnie dynamika auta naprawdę dobra, ale sterownik 9-biegowego automatu wymaga korekty.

Jeep Renegade Trailhawk został wyposażony w motor 2.0 MultiJet 170 KM

Kamil Fraszkiewicz

Amatorom terenowych auta podobać się może za to charakterystyka prowadzenia Jeepa. Miękko zestrojone zawieszenie powoduje, że auto bardzo mocno giba się na boki w trakcie gwałtownych manewrów wymijania, ale zapewnia też naprawdę wysoki komfort podróży. Świetnie radzi sobie zarówno na miejskich trasach naszpikowanych studzienkami, pokazując przy tym prawdziwą klasę na leśnych duktach pełnych wystających z ziemi korzeni. Miękkie zawieszenie sprawia jednak, że przy hamowaniu auto wyraźne nurkuje, a tylna oś unosi się do góry, przez co droga hamowania ulega wydłużeniu. Siła z jaką auto reaguje na naciśnięcie pedału hamulca jest jednak bardzo mocna. Układ kierowniczy jest zaskakująco bezpośredni i pracuje z dużym oporem, przez co spodobał mi się bardziej niż ten w Fiacie 500X. Nie każdemu jednak taka charakterystyka może pasować z uwagi na łatwo przechylające w zakrętach nadwozie. W porównaniu do Fiata 500X Jeep nie jest tak wszechstronny w prowadzeniu. Dużo lepiej spisuje się w terenie, ale szybka jazda po zakrętach z gwałtownym przenoszeniem środka ciężkości nie jest dla niego. I właśnie ten terenowy charakter jest w nim tak pociągający.

Jeep Renegade Trailhawk to auto godne loga jakie widnieje na jego masce!

Kamil Fraszkiewicz

Jeep Renegade - cena i wyposażenie

Cena Jeepa Renegade'a jest mocno uzależniona od wersji, którą wybierze klient. Podstawowy model kosztuje 69 900 zł. Wersja Trailhawk to co najmniej 127 800 zł, czyli prawie 2 razy więcej! Dużo? Na pewno, zwłaszcza jeśli uwzględnimy wielkość pojazdu. Ale trudno o drugie auto potrafiące tak dobrze łączyć świetne właściwości terenowe z komfortową jazdą na co dzień. Mnie osobiście Trailhawk chwycił za serce i z dużą sympatią będę go wspominać. To naprawdę niezwykle dzielny, mały wojownik, który w codziennej eksploatacji jest bardzo przyjazny. Wygodny, komfortowy a przy tym bardzo skuteczny w terenie. Naprawdę godny polecenia crossover.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA