REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Jeep Renegade Trailhawk - tak dobry jak Wrangler?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Renegade to auto mocno spokrewnione z Fiatem 500X. W wersji Trailhawk ma jedna szereg cech, drastycznie różniących go od włoskiego kuzyna. Czy model ten naprawdę potrafi rozprawić się z trudnym terenem równie łatwo jak jego starszy brat Wrangler?

Jeep Renegade Trailhawk

Pod względem technicznym Jeep Renegade jest mocno spokrewniony z Fiatem 500X. Dzieli z nim nie tylko płytę podłogową ale także jednostki napędowe czy elementy wyposażenia. W codziennej eksploatacji to jednak dwa, zupełnie różne samochody, które różni znacznie więcej można się tego spodziewać. Już wygląd zewnętrzny Jeepa Renegade’a daje jasno do zrozumienia, że model ten chce mocno odciąć się od swojego włoskiego brata. Zdecydowanie toporniejsza, pozbawiona krągłości bryła nadwozia oraz potężny, przedni grill nawiązujący designem do tego z Jeepa Wranglera, mają skupić na sobie uwagę fanów off-roadu. Choć brzmi to niedorzecznie, Renegade naprawdę potrafi robić niesamowite rzeczy poza utwardzoną drogą, zaskakując swoją dzielnością i nieustępliwością nawet w ciężkich warunkach. Zwłąszcza jeśli jest to wersja Trailhawk.

REKLAMA

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Jeep Renegade Trailhawk to niezwykle dzielne w terenie auto!

Kamil Fraszkiewicz

Trailhawk - co to oznacza?

Każda marka próbuje wyróżnić swoje specjalne modele określonym przydomkiem. W przypadku Jeepa ma ona nawet takie dwa  – SRT oznaczający samochody o stricte sportowych osiągach, oraz Trailhawk zarezerwowany dla aut o podwyższonych zdolnościach do jazdy w terenie.W przypadku Jeepa Renegade odmiana Trailhawk to naprawdę coś wyjątkowego. Prześwit zwiększony o 2 cm (do 21 cm), zmieniony kształt zderzaków pozwalający na atakowanie bardziej stromych podjazdów (30- a nie 21-stopniowy kąt natarcia), metalowe (a nie plastikowe) osłony silnika, skrzyni biegów, wału napędowego i zbiornika paliwa.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Jeep Renegade Trailhawk to wersja napędzana silnikm 2.0 MultiJet o mocy 170 KM

Kamil Fraszkiewicz

Do tego wzmocnione zaczepy holownicze (wierzcie mi, przydają się) i zmodyfikowany system rozdzielania momentu obrotowego na koła Selec-Terrain, w którym pojawił tryb do jazdy po skałach (Rock) niedostępny w zwykłej wersji. Auto posiada także tzw. bieg pełzający, który pozwala na powolne pokonywanie terenu na pierwszym przełożeniu, ograniczając tym samym ryzyko buksowania kół w grząskim terenie (tryb ten posiada także Renegade doposażony w napęd Active Drive 4x4). Renegade przy tym wszystkim może pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 480 mm!

Zobacz też: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 Quadra-Trac

W praktyce wszystko to razem tworzy zaskakująco skuteczną w działaniu mieszankę. Aby to sprawdzić, zabrałem Jeepa w naprawdę niełatwy teren, mając do pomocy Suzuki Vitarę, udoskonalone nieco przez jego właściciela Mariusza. Lepsze opony oraz zwiększony prześwit, a do tego stały napęd 4x4 wraz z reduktorem. Okazało się jednak, że jego pomoc nie była zbyt często potrzebna. Tak naprawdę tylko raz musiałem korzystać z jego wsparcia, gdy prześwit Jeepa okazał się zbyt mały, aby pokonać piaszczystą przeszkodę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Nawet kopny piach nie jest przeszkodą dla Jeepa Renegade'a w wersji Trailhawk

Kamil Fraszkiewicz

Renegade świetnie radzi sobie bowiem z pokonywaniem naprawdę stromych wniesień, płynnie żonglując momentem obrotowym pomiędzy przednią a tylną osią. Mimo całorocznych opon w jakie obuty był nasz Jeep, wzorowo radził sobie on także z grząskim piachem, w czym doskonale sprawdzał się jeden z jego dedykowanych programów uruchamianych za pomocą pokrętła Selec-Terrain. Jak wspomniałem wcześniej, tylko raz musiałem ratować się pomocą  doświadczonego w bojach i niebywale skutecznego w terenie Suzuki. Po kilkudziesięciominutowej jeździe po wydmach auto nagle straciło werwę. Miałem wrażenie jakbym stracił napęd tylnej osi, co być może nawet miało miejsce, gdyż sprzęgło dołączające tylną oś potrafi rozłączyć napęd, jeśli układ zacznie się przegrzewać. Dzięki przymocowanemu z tyłu zaczepowi holowniczemu operacja wyciągania Jeepa z wydmy trwała jednak tylko kilkadziesiąt sekund!

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Jeep Renegade Trailhawk i jego kompan w terenowych bojach - Suzuki Vitara!

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Jeep Renegade Trailhawk na co dzień

W codziennej eksploatacji Jeep Renegade spisuje co najmniej równie dobrze co w terenie. Kierowca może zatem cieszyć się z wygodnego, wysoko umieszczonego fotela, doskonałej widoczności na boki oraz dobrze wybierającego duże nierówności zawieszenia. Potężna maska, mocno wysunięte do przodu przednie słupki i wyżej umieszczone siedziska foteli sprawiają przy tym, ze pasażerowie Jeepa mają wrażenie obcowania z dużo większym autem niż jest to w rzeczywistości. Dopiero rzut oka na niewielki, zaledwie 351-litrowy bagażnik oraz dość skromną szerokość kabiny pozwala stwierdzić, że to jednak tylko crossover.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Bagażnik Renegade'a nie jest duży, ale po złożeniu tylnej kanapy okazuje się bardzo funkcjonalny! 

Kamil Fraszkiewicz

Nie oznacza to jednak, że Jeep Renegade jest autem małym. Wygodnie mieszczą się w nim 4 osoby o wzroście 185 cm, a gdy zajdzie taka potrzeba, można w nim nawet przenocować. Nie dość bowiem, że po złożeniu tylnej kanapy powstaje duża przestrzeń o zupełnie płaskiej podłodze, to na dodatek nie ma też problemu ze złożeniem oparcia przedniego fotela. W rezultacie nawet wysoka osoba może wygodnie rozprostować nogi w trakcie snu. Atmosferę w kabinie poprawia wtedy dodatkowo szklany dach oraz dobrej klasy sprzęt audio marki Beats.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Nocleg w Jeepie nie jest niemożliwy.

Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

Mimo terenowego charakteru, Jeep bardzo dobrze wywiązuje się z roli pojazdu na co dzień. Porządnie wyciszone wnętrze pozwala na komfortową jazdę Jeepem nawet na autostradzie, a dobre reflektory o jasnym strumieniu światła świetnie spisują w trakcie nocnej jazdy.

Renegade nie jest jednak idealny. W jego kabinie przeszkadzają przede wszystkim niskiej jakości plastiki, z których wykonano niektóre elementy kokpitu (np. obudowę nawigacji). Na dużych nierównościach potrafią one delikatnie skrzypiec, choć i tak jakość montażu jest o niebo lepsza niż np. w Mercedesie GLA. Dziwnie zestawienie kolorystyczne elementów kokpitu także może nieco razić (różowe obwódki głośników nie wydają się być najlepszym połączeniem z kanarkowym kolorem lakieru auta). Na całe szczęście w tym aspekcie klient ma jednak szerokie pole do popisu i personalizacji produktu. Cieszy za to fakt, że większa cześć deski rozdzielczej została wykonana z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału.

Jeep Renegade - silnik i skrzynia biegów

Mocną stroną Jeepa Renegade'a jest na pewno jego układ napędowy. Wysokoprężny silnik 2.0 Multijet generuje moc 170 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Pozwala on kierowcy na swobodne wykonywanie manewrów wyprzedzania, mimo dość wysokiej masy pojazdu (1535 kg). Ta ostatnia przekłada sie na nieco wyższe zużycie paliwa niż można by sądzić po gabarytach pojazdu (w mieście jest to ok. 8,3 l na 100 km, na trasie 7,5 l/100 km). Silnik przekazuje moc na cztery koła poprzez 9-stopniową skrzynię biegów. Jej praca jest dość specyficzna. Kierowca może mieć wrażenie momentami, że przekładnia gubi się w doborze właściwego przełożenia. Mimo świetnych osiągów silnika zdarza się, że auto dość ospale nabiera prędkości bo skrzynia nie zareagowała wystarczająco zdecydowanie na wciśnięty pedał gazu przez kierującego. Dziwi także fakt, że Renegade zawsze rusza z 2-go biegu, choć jego brat Fiat 500X wyposażony w ten sam układ napędowy rozpędza się zawsze na 1-wszym przełożeniu. Ogólnie dynamika auta naprawdę dobra, ale sterownik 9-biegowego automatu wymaga korekty.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Jeep Renegade Trailhawk został wyposażony w motor 2.0 MultiJet 170 KM

Kamil Fraszkiewicz

Amatorom terenowych auta podobać się może za to charakterystyka prowadzenia Jeepa. Miękko zestrojone zawieszenie powoduje, że auto bardzo mocno giba się na boki w trakcie gwałtownych manewrów wymijania, ale zapewnia też naprawdę wysoki komfort podróży. Świetnie radzi sobie zarówno na miejskich trasach naszpikowanych studzienkami, pokazując przy tym prawdziwą klasę na leśnych duktach pełnych wystających z ziemi korzeni. Miękkie zawieszenie sprawia jednak, że przy hamowaniu auto wyraźne nurkuje, a tylna oś unosi się do góry, przez co droga hamowania ulega wydłużeniu. Siła z jaką auto reaguje na naciśnięcie pedału hamulca jest jednak bardzo mocna. Układ kierowniczy jest zaskakująco bezpośredni i pracuje z dużym oporem, przez co spodobał mi się bardziej niż ten w Fiacie 500X. Nie każdemu jednak taka charakterystyka może pasować z uwagi na łatwo przechylające w zakrętach nadwozie. W porównaniu do Fiata 500X Jeep nie jest tak wszechstronny w prowadzeniu. Dużo lepiej spisuje się w terenie, ale szybka jazda po zakrętach z gwałtownym przenoszeniem środka ciężkości nie jest dla niego. I właśnie ten terenowy charakter jest w nim tak pociągający.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM

Jeep Renegade Trailhawk to auto godne loga jakie widnieje na jego masce!

Kamil Fraszkiewicz

Jeep Renegade - cena i wyposażenie

Cena Jeepa Renegade'a jest mocno uzależniona od wersji, którą wybierze klient. Podstawowy model kosztuje 69 900 zł. Wersja Trailhawk to co najmniej 127 800 zł, czyli prawie 2 razy więcej! Dużo? Na pewno, zwłaszcza jeśli uwzględnimy wielkość pojazdu. Ale trudno o drugie auto potrafiące tak dobrze łączyć świetne właściwości terenowe z komfortową jazdą na co dzień. Mnie osobiście Trailhawk chwycił za serce i z dużą sympatią będę go wspominać. To naprawdę niezwykle dzielny, mały wojownik, który w codziennej eksploatacji jest bardzo przyjazny. Wygodny, komfortowy a przy tym bardzo skuteczny w terenie. Naprawdę godny polecenia crossover.

Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet 170 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA