REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Rapid to auto adresowane do osób ceniących ponad styl i nietuzinkowość, wysoką funkcjonalność i przestronność. Jak spisuje się jej najnowsza wersja z silnikiem 1.2 TSI o mocy 90 KM?

Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM

Skoda Rapid to auto, które dość trudno zaliczyć do konkretnego segmentu na rynku. Z jednej strony jest wyraźnie większa od Fabii (rozstaw osi ma większy aż 13,2 cm), a z drugiej zauważalnie mniejsza od Octavii (rozstaw osi mniejszy o 8,4 cm a szerokość aż o 11,0 cm). Rapid jest jednak szalenie przekonującym do siebie autem, któremu naprawdę trudno zarzucić większe mankamenty.

REKLAMA

REKLAMA

Może linia nadwozia Rapida nie każdego przekona do siebie, ale funkcjonalność i przestronność jego kabiny już prędzej. Auto zaskakuje przede wszystkim ilością miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń. Bez problemu pomieści 4 wysokie osoby, a przy tym cały ich wakacyjny bagaż. Kufer ma bowiem pojemność aż 550 litrów, a dzięki klapie unoszonej wraz szybą dysponuje gigantycznym otworem załadunkowym. Co więcej, tylna kanapa jest składana, co pozwala zwiększyć kubaturę bagażnika nawet do 1490 litrów! Octavia ma co prawda większy kufer, ale różnice nie są duże (590 l/1580 l). Na tle Octavii Rapid przegrywa wyraźnie pod względem szerokości kabiny i minimalnie jeśli chodzi o ilość miejsca nad głową.

Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016

Skoda

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI/125 KM DSG FR-line

Na tle testowanego przez nas 3 lata temu Rapida odczuwalnie poprawiło się wyciszenie kabiny. Teraz nawet przy 140 km/h w kabinie jest relatywnie cicho i spokojnie. Dźwięk opływającego auto powietrza jest tylko lekko słyszalny, podobnie jak silnika (choć ten przy 140 km/h ma już 3250 obr./min). Materiały wykończeniowe nadal są większości twarde, ale miękka skóra wyściełająca kierownicę, lewarek skrzyni biegów i hamulec ręczny istotnie podnosi odczuwalne wrażenia.

REKLAMA

To co nie każdemu przypadnie do gustu to pozycja za kierownicą. To ona zdradza przynależność Rapida do niższego segmentu. Siedzisko nie podpiera w pełni nóg, a wykonana z twardego plastiku konsola środkowa jest zlokalizowana za blisko kolan kierowcy. Sam fotele kierowcy mógłby też lepiej trzymać ciało kierowcy w zakrętach, ale jego plusem jest właściwie dobra twardość siedziska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016

Skoda

Skoda

Bardzo dobre opinie Rapid zbiera za to za ergonomiczną deskę rozdzielczą, czytelne wskaźniki i bardzo dobrej jakości ekran systemu multimedialnego. Obsługa radia odbywa się za pomocą dotykowego wyświetlacza i analogowych pokręteł. Kapitalne są także dodatkowe akcesoria, w które można doposażyć auto. Uchwyt na telefon to dziś nic odkrywczego, ale ruchoma śmietniczka to zaskakująco przydatny gadżet, zwłaszcza jeśli lubimy spożywać w aucie owoce. Zamawiając auto nie warto ich pominąć w zamówieniu, podobnie jak siatek mocujących przedmioty w bagażu.

Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016

Skoda

Skoda

To co najbardziej spodobało mi się w prezentowanym Rapidzie to jego zawieszenie. Oferuje zaskakująco wysoki komfort jazdy, skutecznie wybierając szybko następujące po sobie poprzeczne nierówności. Co więcej jego praca jest świetnie wyciszona, przez co w drodze do redakcji wyjątkowo chętnie korzystałem z najbardziej zniszczonych ulic, omijanych na co dzień przez większość kierowców.

Oprócz zawieszenia bardzo dobre opinie zebrał także zespół napędowy Skody Rapid. Silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM nareszcie jest tak oszczędny, jak sugeruje to jego pojemność. W mieście, przy spokojnej jeździe, zużywa 6,6-6,8 l benzyny na 100 km, a na autostradzie przy 120 km/h zaledwie 5,7 l/100 km. Mimo tylko 5-biegowejprzekładni (notabene działającej precyzyjnie i z przyjemnym oporem) nawet przy 140 km/h jego apetyt na paliwo nie przekracza 6,9 l/ 100 km. To naprawdę świetne wyniki jak benzynowy motor z turbodoładowaniem. Do dziś mam bowiem w pamięci VW Polo 1.2 TSI 105 KM, który mimo moich usilnych prób, nie był w stanie spalić w mieście mniej niż 9,0 l na 100 km! Niskie zużycie paliwa w połączeniu z dużym bakiem paliwa oznacza duży zasięg. W mieście jeden zbiornik benzyny powinien starczyć na ponad 800 km, a po za nim na ponad 1100 km.

Zobacz też: Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem

Oczywiście niskie zużycie paliwa to efekt nie tylko nowoczesnej, małolitrażowej konstrukcji silnika, ale także i jego niewielkiej mocy. Trzeba jednak przyznać, że dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu osiąganemu w dość szerokim zakresie obrotów (160 Nm od 1400 do 3500 obr./min). jest on dobrym źródłem napędu dla Rapida. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 11, 3 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 183 km/h. Charakterystyka jego pracy bardzo przypomina jednostki Diesla, przez co nawet przy komplecie pasażerów dość łatwo rozpędza on pojazd, łapiąc zadyszkę powyżej 4000 obr./min. Dla osób jeżdżących na co dzień z dużym ładunkiem może być on jednak za słaby.

Czy Skoda Rapid jest zatem idealnym autem dla rodziny poszukującej przestronnego auta w rozsądnej cenie? Prawie. Trzeba bowiem zdać sobie sprawę z tego, że nie jest to najtańsze auto w swojej klasie. Prezentowany egzemplarz w wersji Joy z nawigacją GPS, ksenonami (!), automatyczną klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami z przodu kosztuje 77 300 zł, a po uwzględnieniu rabatu 72 800 zł. Konkurencyjny Fiat Tipo, w najbogatszej wersji Lounge i pakietem dodatków obejmujących m.in. automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, nawigację z 5-calowym ekranem, skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów kosztuje 63 200 zł, a z rabatem 59 200 zł. Różnica sięga zatem aż 13 600 zł.

Skoda Rapid przekonuje komfortowo zestrojonym zawieszeniem, przestronnością, ogromnym bagażnikiem, oszczędnym silnikiem benzynowym i akceptowalnymi osiągami. Wadą jest dość duża cena na tle najnowszego konkurenta z Włoch. Czy uda się jej udźwignąć ciężar rywalizacji? Zobaczymy!

Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda
Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM 2016
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA