Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?
REKLAMA
REKLAMA
Seat Toledo – który silnik wybrać?
W gamie silnikowej najnowszego Seata Toledo znalazło się pięć jednostek napędowych. Przy czym – silnik 1.4 TDI/90 KM można zamówić w zestawie z pięciobiegową manualną, lub siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią DSG i systemem start&stop. Brak jest w ofercie hiszpańskiego producenta silników wolnossących.
REKLAMA
Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280
Jednostki benzynowe
REKLAMA
Nawet podstawowa jednostka napędowa - benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM jest wyposażony w turbosprężarkę. Niestety jest on również wyposażony w pięciobiegową przekładnię, co ogranicza komfort jazdy podczas podróży po autostradzie. 90 – konny Seat według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i może się rozpędzić do 183 km/h. W ruchu miejskim zużywa 6,2 l benzyny na 100 km.
O 3 100 zł jest droższy w zakupie Toledo z silnikiem 1.2 TSI, który rozwija moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1400-4000 obr./min. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 199 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejski to zgodnie z danymi katalogowymi – 6,7 l benzyny na 100 km (6,2 l/100 km w zestawie z systemem S&S).
Dokładając kolejne 6 800 zł możemy nabyć Toledo wyposażonego w jednostkę 1.4 TSI, która rozwija moc maksymalną 125 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Standardowo z silnikiem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładania DSG. Według danych producenta 125 konny Seat przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 208 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według danych katalogowych 6 l/100 km.
Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI/125 KM DSG FR-line
Jednostki wysokoprężne
Podstawowym silnikiem w gamie jednostek wysokoprężnych jest 1.4 TDI o mocy 90 KM. Jest on droższy o 8 400 zł (i o ok. 14 tys. zł w wersji ze skrzynią DSG) od podstawowej jednostki benzynowej. Moc maksymalna jest dostępna w tym przyadku przy 3500 obr./min. z kolei maksymalny moment obrotowy 230 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 4 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12 s (12,6 s w wersji z DSG).
Więcej informacji na temat marki Seat znajdziesz tutaj
Najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla w gamie jest jednostka 1.6 TDI, rozwijająca moc maksymalną 115 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min.
Według informacji producenta, 115 konny Toledo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i może pojechać z maksymalna prędkością 201 km/h. Katalogowe zużycie paliwa w ruchu miejskim to 5,4 l na 100 km (5l na 100 km w wersji z DSG i S&S).
Nasz wybór: Jednostka 1.2 TSI/110 KM – osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się nawet z kompletem pasażerów poza miastem, a sześciobiegowa manualna przekładnia podniesie komfort jazdy podczas podróżowania po autostradzie. Kierowcom z zasobniejszym portfelem polecamy 1.4 TSI/125 KM.
Zobacz pozostałe poradniki zakupowe
Seat Toledo – którą wersję wyposażenia wybrać?
W ofercie Toledo znalazło się 5 wersji wyposażeniowych. Najuboższą jest Entry dostępna jedynie z podstawowym silnikiem benzynowym. Jej zaletą jest niska cena. Ale trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że wyposażenie jest bardzo ubogie. W pakiecie Entry klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 3700 zł, nie są dostępne – komputer pokładowy czy elektrycznie sterowane lusterka boczne.
Niespełna 7 tys. zł więcej kosztuje wersja Reference, w wyposażeniu standardowym tej odmiany znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, radio z pięciocalowym ekranem dotykowym, złączami USB, SD i AUX, a za 1 zł możemy dokupić pakiet obejmujący m.in. tylne czujniki parkowania, kolorowy wyświetlacz radia, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy wielofunkcyjną obszytą skórą kierownicę.
Zobacz też: Seat Ateca - pierwszy SUV hiszpańskiej marki
REKLAMA
Pakiet Style, który wymaga dopłaty około 14 tys. zł w stosunku do podstawowej wersji Entry obejmuje (ponad wersję Reference) m.in. elektrycznie sterowane szyby z tyły, automatyczną klimatyzację Climatronic z chłodzonym schowkiem, lepszą tablicę przyrządów z ekranem o przekątnej 5,5 cala, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czy sześciogłośnikowy system nagłośnienia i radio z bluetooth. Co więcej w tym przypadku również możemy dokupić pakiet Komfort + za 1 zł, ale będzie bogatszy niż ten dla wersji Reference. W tym przypadku nabywcy dostaną dodatkowo – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, czujniki deszczu i zmierzchu.
Wersja Style Advanced jest droższa od Style o około 4,5 tys. zł, a jej wyposażenie standardowe dodatkowo obejmuje, m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylne światła LED, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, czy tapicerka alcantara łączona ze skórą ekologiczną.
Najefektowniej wyglądająca odmiana FR-line jest droższa o około 1000 zł od odmiany Style Advanced, a lista jej wyposażenia standardowego w stosunku do Style Advanced różni się detalami. Standardowo ma przyciemnione szyby, ładniejsze wzory felg ze stopów lekkich, inną tapicerkę (z logo FR), czy kierownicę z czerwonym przeszyciem. Jej wyposażenie jest jednak uboższe od Style Advanced – dostępny za 1 zł pakiet Comfort + ma te same składowe, jak w wersji Style. W odróżnieniu od Style Advanced, FR-Line nie obejmuje m.in. przednich czujników parkowania.
Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM
Nasz wybór: Ze względu na fakt, że wersja Style jest wyposażona m.in. w automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (przydatne w naszej szerokości geograficznej) polecamy właśnie tę wersję. Osobom z mniej zasobnym portfelem polecamy wybrać wersję Reference.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.