REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Niewątpliwie uroku nadwoziu Seata Toledo FR dodają również nowoczesne reflektory LED, jednak jest to wyposażenie opcjonalne (koszt 4951 zł).
Niewątpliwie uroku nadwoziu Seata Toledo FR dodają również nowoczesne reflektory LED, jednak jest to wyposażenie opcjonalne (koszt 4951 zł).
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać? Oferta jest obszerna, podpowiadamy które zestawienie jest dla tego modelu optymalne.

Seat Toledo – który silnik wybrać?

W gamie silnikowej najnowszego Seata Toledo znalazło się pięć jednostek napędowych. Przy czym – silnik 1.4 TDI/90 KM można zamówić w zestawie z pięciobiegową manualną, lub siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią DSG i systemem start&stop. Brak jest w ofercie hiszpańskiego producenta silników wolnossących.

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280

Jednostki benzynowe

REKLAMA

Nawet podstawowa jednostka napędowa - benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM jest wyposażony w turbosprężarkę. Niestety jest on również wyposażony w pięciobiegową przekładnię, co ogranicza komfort jazdy podczas podróży po autostradzie. 90 – konny Seat według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i może się rozpędzić do 183 km/h. W ruchu miejskim zużywa 6,2 l benzyny na 100 km.

O 3 100 zł jest droższy w zakupie Toledo z silnikiem 1.2 TSI, który rozwija moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1400-4000 obr./min. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 199 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejski to zgodnie z danymi katalogowymi – 6,7 l benzyny na 100 km (6,2 l/100 km w zestawie z systemem S&S).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokładając kolejne 6 800 zł możemy nabyć Toledo wyposażonego w jednostkę 1.4 TSI, która rozwija moc maksymalną 125 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Standardowo z silnikiem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładania DSG. Według danych producenta 125 konny Seat przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 208 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według danych katalogowych 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI/125 KM DSG FR-line

Jednostki wysokoprężne

Podstawowym silnikiem w gamie jednostek wysokoprężnych jest 1.4 TDI o mocy 90 KM. Jest on droższy o 8 400 zł (i o ok. 14 tys. zł w wersji ze skrzynią DSG) od podstawowej jednostki benzynowej. Moc maksymalna jest dostępna w tym przyadku przy 3500 obr./min. z kolei maksymalny moment obrotowy 230 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 4 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12 s (12,6 s w wersji z DSG).

Więcej informacji na temat marki Seat znajdziesz tutaj

Najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla w gamie jest jednostka 1.6 TDI, rozwijająca moc maksymalną 115 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min.

Według informacji producenta, 115 konny Toledo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i może pojechać z maksymalna prędkością 201 km/h. Katalogowe zużycie paliwa w ruchu miejskim to 5,4 l na 100 km (5l na 100 km w wersji z DSG i S&S).

Nasz wybór: Jednostka 1.2 TSI/110 KM – osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się nawet z kompletem pasażerów poza miastem, a sześciobiegowa manualna przekładnia podniesie komfort jazdy podczas podróżowania po autostradzie.  Kierowcom z zasobniejszym portfelem polecamy 1.4 TSI/125 KM.

Zobacz pozostałe poradniki zakupowe

Seat Toledo – którą wersję wyposażenia wybrać?

W ofercie Toledo znalazło się 5 wersji wyposażeniowych. Najuboższą jest Entry dostępna jedynie z podstawowym silnikiem benzynowym. Jej zaletą jest niska cena. Ale trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że wyposażenie jest bardzo ubogie. W pakiecie Entry klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 3700 zł, nie są dostępne – komputer pokładowy czy elektrycznie sterowane lusterka boczne.

Niespełna 7 tys. zł więcej kosztuje wersja Reference, w wyposażeniu standardowym tej odmiany znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, radio z pięciocalowym ekranem dotykowym, złączami USB, SD i AUX, a za 1 zł możemy dokupić pakiet obejmujący m.in. tylne czujniki parkowania, kolorowy wyświetlacz radia, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy wielofunkcyjną obszytą skórą kierownicę.

Zobacz też: Seat Ateca - pierwszy SUV hiszpańskiej marki

REKLAMA

Pakiet Style, który wymaga dopłaty około 14 tys. zł w stosunku do podstawowej wersji Entry obejmuje (ponad wersję Reference) m.in. elektrycznie sterowane szyby z tyły, automatyczną klimatyzację Climatronic z chłodzonym schowkiem, lepszą tablicę przyrządów z ekranem o przekątnej 5,5 cala, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czy sześciogłośnikowy system nagłośnienia i radio z bluetooth. Co więcej w tym przypadku również możemy dokupić pakiet Komfort + za 1 zł, ale będzie bogatszy niż ten dla wersji Reference. W tym przypadku nabywcy dostaną dodatkowo – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, czujniki deszczu i zmierzchu.

Wersja Style Advanced jest droższa od Style o około 4,5 tys. zł, a jej wyposażenie standardowe dodatkowo obejmuje, m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylne światła LED, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, czy tapicerka alcantara łączona ze skórą ekologiczną.

Najefektowniej wyglądająca odmiana FR-line jest droższa o około 1000 zł od odmiany Style Advanced, a lista jej wyposażenia standardowego w stosunku do Style Advanced różni się detalami. Standardowo ma przyciemnione szyby, ładniejsze wzory felg ze stopów lekkich, inną tapicerkę (z logo FR), czy kierownicę z czerwonym przeszyciem. Jej wyposażenie jest jednak uboższe od Style Advanced – dostępny za 1 zł pakiet Comfort + ma te same składowe, jak w wersji Style. W odróżnieniu od Style Advanced, FR-Line nie obejmuje m.in. przednich czujników parkowania.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Nasz wybór: Ze względu na fakt, że wersja Style jest wyposażona m.in. w automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (przydatne w naszej szerokości geograficznej) polecamy właśnie tę wersję. Osobom z mniej zasobnym portfelem polecamy wybrać wersję Reference.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA