REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać?

Tomasz Korniejew
Niewątpliwie uroku nadwoziu Seata Toledo FR dodają również nowoczesne reflektory LED, jednak jest to wyposażenie opcjonalne (koszt 4951 zł).
Niewątpliwie uroku nadwoziu Seata Toledo FR dodają również nowoczesne reflektory LED, jednak jest to wyposażenie opcjonalne (koszt 4951 zł).
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Seat Toledo – który silnik i którą wersję wyposażeniową wybrać? Oferta jest obszerna, podpowiadamy które zestawienie jest dla tego modelu optymalne.

Seat Toledo – który silnik wybrać?

W gamie silnikowej najnowszego Seata Toledo znalazło się pięć jednostek napędowych. Przy czym – silnik 1.4 TDI/90 KM można zamówić w zestawie z pięciobiegową manualną, lub siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnią DSG i systemem start&stop. Brak jest w ofercie hiszpańskiego producenta silników wolnossących.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280

Jednostki benzynowe

Nawet podstawowa jednostka napędowa - benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM jest wyposażony w turbosprężarkę. Niestety jest on również wyposażony w pięciobiegową przekładnię, co ogranicza komfort jazdy podczas podróży po autostradzie. 90 – konny Seat według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i może się rozpędzić do 183 km/h. W ruchu miejskim zużywa 6,2 l benzyny na 100 km.

REKLAMA

O 3 100 zł jest droższy w zakupie Toledo z silnikiem 1.2 TSI, który rozwija moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1400-4000 obr./min. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 199 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejski to zgodnie z danymi katalogowymi – 6,7 l benzyny na 100 km (6,2 l/100 km w zestawie z systemem S&S).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dokładając kolejne 6 800 zł możemy nabyć Toledo wyposażonego w jednostkę 1.4 TSI, która rozwija moc maksymalną 125 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Standardowo z silnikiem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładania DSG. Według danych producenta 125 konny Seat przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 208 km/h. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według danych katalogowych 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI/125 KM DSG FR-line

Jednostki wysokoprężne

Podstawowym silnikiem w gamie jednostek wysokoprężnych jest 1.4 TDI o mocy 90 KM. Jest on droższy o 8 400 zł (i o ok. 14 tys. zł w wersji ze skrzynią DSG) od podstawowej jednostki benzynowej. Moc maksymalna jest dostępna w tym przyadku przy 3500 obr./min. z kolei maksymalny moment obrotowy 230 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 4 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12 s (12,6 s w wersji z DSG).

Więcej informacji na temat marki Seat znajdziesz tutaj

Najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla w gamie jest jednostka 1.6 TDI, rozwijająca moc maksymalną 115 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min.

Według informacji producenta, 115 konny Toledo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10 s i może pojechać z maksymalna prędkością 201 km/h. Katalogowe zużycie paliwa w ruchu miejskim to 5,4 l na 100 km (5l na 100 km w wersji z DSG i S&S).

Nasz wybór: Jednostka 1.2 TSI/110 KM – osiągi są wystarczające do sprawnego poruszania się nawet z kompletem pasażerów poza miastem, a sześciobiegowa manualna przekładnia podniesie komfort jazdy podczas podróżowania po autostradzie.  Kierowcom z zasobniejszym portfelem polecamy 1.4 TSI/125 KM.

Zobacz pozostałe poradniki zakupowe

Seat Toledo – którą wersję wyposażenia wybrać?

W ofercie Toledo znalazło się 5 wersji wyposażeniowych. Najuboższą jest Entry dostępna jedynie z podstawowym silnikiem benzynowym. Jej zaletą jest niska cena. Ale trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że wyposażenie jest bardzo ubogie. W pakiecie Entry klimatyzacja manualna wymaga dopłaty 3700 zł, nie są dostępne – komputer pokładowy czy elektrycznie sterowane lusterka boczne.

Niespełna 7 tys. zł więcej kosztuje wersja Reference, w wyposażeniu standardowym tej odmiany znajdziemy m.in. elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek z pilotem, manualną klimatyzację, radio z pięciocalowym ekranem dotykowym, złączami USB, SD i AUX, a za 1 zł możemy dokupić pakiet obejmujący m.in. tylne czujniki parkowania, kolorowy wyświetlacz radia, tempomat, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, czy wielofunkcyjną obszytą skórą kierownicę.

Zobacz też: Seat Ateca - pierwszy SUV hiszpańskiej marki

Pakiet Style, który wymaga dopłaty około 14 tys. zł w stosunku do podstawowej wersji Entry obejmuje (ponad wersję Reference) m.in. elektrycznie sterowane szyby z tyły, automatyczną klimatyzację Climatronic z chłodzonym schowkiem, lepszą tablicę przyrządów z ekranem o przekątnej 5,5 cala, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, czy sześciogłośnikowy system nagłośnienia i radio z bluetooth. Co więcej w tym przypadku również możemy dokupić pakiet Komfort + za 1 zł, ale będzie bogatszy niż ten dla wersji Reference. W tym przypadku nabywcy dostaną dodatkowo – system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, czujniki deszczu i zmierzchu.

Wersja Style Advanced jest droższa od Style o około 4,5 tys. zł, a jej wyposażenie standardowe dodatkowo obejmuje, m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylne światła LED, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, czy tapicerka alcantara łączona ze skórą ekologiczną.

Najefektowniej wyglądająca odmiana FR-line jest droższa o około 1000 zł od odmiany Style Advanced, a lista jej wyposażenia standardowego w stosunku do Style Advanced różni się detalami. Standardowo ma przyciemnione szyby, ładniejsze wzory felg ze stopów lekkich, inną tapicerkę (z logo FR), czy kierownicę z czerwonym przeszyciem. Jej wyposażenie jest jednak uboższe od Style Advanced – dostępny za 1 zł pakiet Comfort + ma te same składowe, jak w wersji Style. W odróżnieniu od Style Advanced, FR-Line nie obejmuje m.in. przednich czujników parkowania.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Nasz wybór: Ze względu na fakt, że wersja Style jest wyposażona m.in. w automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (przydatne w naszej szerokości geograficznej) polecamy właśnie tę wersję. Osobom z mniej zasobnym portfelem polecamy wybrać wersję Reference.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA