REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Tomasz Korniejew
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

REKLAMA

REKLAMA

Gama modelowa Seata rozrasta się w imponującym tempie. Niedawno do hiszpańskiej rodziny dołączył nowy członek – uterenowiona wersja Leona – X-Perience.

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

Oszałamiający sukces rynkowy wszelkiej maści SUV-ów i Crossoverów nie spowodował zniknięcia z oferty rynkowej podwyższonych kombi z napędem na obie osie.

REKLAMA

Nic dziwnego, tego typu konstrukcje w pełni zaspokajają potrzeby większości użytkowników aut z napędem na obie osie, a przy tym są oszczędniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu niż SUV-y.

Nie dziwi więc fakt, że wielu producentów samochodów inwestuje w rozwój tego segmentu. Dobrym przykładem jest grupa Volkswagena, która rozbudowuje ofertę podwyższonych kombi w ramach marek Audi, Volkswagen, Skoda i Seat.

Zobacz też: Test Seat Leon 1.4 TSI 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon w wersji X-perience ma większy o 2,7 cm prześwit od tradycyjnej odmiany modelu. Ponadto został wyposażony w dodatkowe osłony podwozia oraz plastikowe osłony błotników. Całość prezentuje się zgrabnie, zwłaszcza że seryjnie uterenowiony Leon został wyposażony w siedemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Przedział pasażerski nie różni się niczym od pozostałych odmian kompaktowego Seata. Jest tak samo przestronny, wyposażony w świetne fotele o dużym zakresie regulacji.

REKLAMA

Tradycyjnie dla Seata jakość zastosowanych do wykończenia kokpitu tworzyw jest niższa niż tych stosowanych w Octavii, czy w Golfie, co nie oznacza że jest zła. To wciąż dobry poziom, jednak u rodzimej konkurencji dostaniemy nieco wyższą jakość wykończenia tablicy przyrządów.

Bagażnik opisywanego Leona ma pojemność 587 l. Z pewnością zaspokoi potrzeby rodziny nawet z dwójką małych dzieci. Tym bardziej, że producent wyposażył Leona w szereg przydatnych schowków i haczyków (w przestrzeni bagażowej) co znacznie poprawia komfort użytkowania na co dzień.

Zobacz też: Test Seat Leon Cupra 280

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG - układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Leona X-perience wyposażony w wysokoprężny silnik 2.0 TDI, który rozwija moc maksymalną 184 KM  zakresie od 3500 do 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm od 1750 do 3000 obr./min. Ponadto w recenzowanym Leonie zainstalowano napęd na obie osie 4Drive (oparty na sprzęgle Haldex) oraz sześciostopniową, zautomatyzowaną przekładnię DSG.

Według danych producenta ważący 1529 kg Seat rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 224 km/h.

Hiszpańsko-niemiecki kompakt przekonuje do siebie świetną dynamiką i jakością prowadzenia. Jednostka napędowa pracuje cicho, a automatyczna przekładnia sprawnie zmienia poszczególne przełożenia. Mając na uwadze dużą zrywność pojazdu łatwo jej wybaczyć trochę zbyt długą zwłokę w redukcji przełożeń po wciśnięciu gazu do końca.

Czteronapędowy Seat okazuje się zaskakująco poręczny w ruchu miejskim. Ze średnicą zawracania 10,2 m, kierowca nie ma problemu z manewrami na ciasnych parkingach.

Cieszy też zużycie paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Leon X-Perience zużywa ok. 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei podczas jazdy z prędkością autostradową „spalanie” spada do 6,7 l na 100 km.

X-Perience dobrze radzi sobie podczas jazdy po ciasnych łukach. Mimo zwiększonego prześwitu, auto pewnie utrzymuje założony przez prowadzącego tor jazdy. Jest to zasługa m.in. twardo zestrojonego zawieszenia, które niestety jest też przyczyną ograniczenia komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności.

Zobacz też: Test Seat Ibiza Cupra 1.4 BT DSG 180 KM

Podsumowanie testu - Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG

REKLAMA

Seat Leon X-Perience przekonuje do siebie wszechstronnością. To bardzo praktyczny, pakowny samochód, którego kierowca bez trudu dojedzie zaśnieżoną, czy grząską, gruntową drogą do posesji. Z drugiej strony, mocny silnik zapewnia doskonałą dynamikę i przy okazji zużywa niewiele paliwa.

Niestety Ci, którzy myślą, że receptą na jeszcze niższe spalanie jest wybór 184 konnego Leona kombi z napędem na obie osie, ale o tradycyjnym prześwicie mogą się poczuć rozczarowani. W tradycyjnej odmianie ST z napędem na obie osie współpracuje co najwyżej wysokoprężny silnik o mocy 150 KM, w odmianie 184 konnej dostępny jest jedynie napęd na przednią oś.

Opisywana odmiana Leona X-Perience kosztuje 135 400 zł. To sporo, ale też kompaktowy Seat ma wiele do zaoferowania. Z bogatym wyposażeniem włącznie.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG - dane techniczne:

Seat Leon X-perience 2.0 TDI 184 KM DSG 4Drive
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 184 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 587/1470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 454,3/181,6/147,8 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s
Zużycie paliwa* 5,6/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 135 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Test Seat Leon X-Perience 2.0 TDI 184 4Drive DSG
Seat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA