REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza IV generacji pojawił się na rynku w 2008 roku. Aby odświeżyć nieco model, hiszpański producent przeprowadził po raz kolejny jego drobny lifting.

Seat Ibiza hatchback 1.0 MPI 75 KM

Z zewnątrz nową wersję Ibizy z 2015 roku poznamy przede wszystkim za sprawą LED-owych świateł do jazdy dziennej, nowej osłony chłodnicy i ostrzejszych przetłoczeń  na masce. Reszta elementów, poza nowymi wzorami felg aluminiowych, pozostała w zasadzie bez zmian.

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Modyfikacje wnętrza również można określić mianem „kosmetycznych”. Pojawiło się nowe radio z dotykowym ekranem o przekątnej 5,5 cala, kierownica wyposażona w sterowanie radiem i komputerem pokładowym i wloty powietrza wyraźne podkreślone kolorowymi nakładkami. Do tego nowe wzory cyferblatów i tapicerek siedzeń.

Seat Ibiza - wrażenia z jazdy

A jak wrażenie z jazd odświeżoną Ibizą? Pozytywne, choć nie rewelacyjne. Czuć, że auto ma już swoje lata, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę przestronność jego kabiny. O ile miejsca z przodu wystarczy wysokimi tęgim osobom, o tyle w drugim rzędzie siedzeń jest bardzo ciasno (podobnie z resztą jak w nowym VW Polo). Brakuje przede wszystkim miejsca na wysokości kolan. Oprócz tego fotel kierowcy umieszczony jest za wysoko, co nie każdemu przypadnie do gustu.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Materiały wykończeniowe deski rozdzielczej okazują się przyjemne w dotyku, a nowy panel sterowania radiem jest wygodny w użyciu. Dodatkowo producent nie zapomniał o odtwarzaczu płyt kompaktowych oraz możliwości synchronizacji odtwarzacza z telefonem poprzez Bluetooth.

REKLAMA

Dziwi za to fakt, że w ramach oszczędności producent zrezygnował z uchwytów umieszczonych nad bocznymi oknami. Nie uświadczy ich ani kierowca, ani żaden z pasażerów. Przeszkadza także brak oświetlenia drugiego rzędu siedzeń, co utrudnia odnalezienie przedmiotów pozostawionych na tylnej kanapie czy podłodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik ma pojemność 292 litrów co jak na dzisiejsze standardy nie jest rekordowym wynikiem. Cieszy za to fakt, że obity jest w całości miękkim materiałem. Szkoda tylko, że dość mało starannie.

Seat Ibiza - silnik 1.0 MPI 75 KM

Nowa Ibiza przekonała mnie do siebie za to dwoma, bardzo dobrymi elementami. Silnikiem i układem kierowniczym. Jednostka o pojemności 1,0-litra, wyposażona w klasyczny wtrysk wielopunktowy (łątwa instalacja LPG) generuje dokładnie 75 KM. Choć dane techniczne tego nie pokazują, silnik ten bardzo dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Lubi pracę na wysokich obrotach (budzi się do życia powyej 3500 obr./min), chętnie sięga czerwonego pola obrotomierza i zapewnia zaskakująco wysoką dynamikę do ok 120 km/h. Co więcej, jest bardzo oszczędna (spalanie od 5,0-7,1 l na 100 km) i prosta w budowie (wtrysk wielopunktowy, brak turbodoładowania) co powinno przełożyć się na niskie koszty eksploatacji. Jest to idealna jednostka dla osób podróżujący maksymalnie we dwójkę. Większe rodziny powinny pomyśleć nad wyborem silnika z turbodoładowaniem generującego większy moment obrotowy np. 1.0 TSI 110 KM, 1.2 TSI 90 KM, 1.4 TDI 90 KM.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Seat Ibiza - układ kierowniczy

Z punktu widzenia kierowcy niezwykle dobre wrażenie pozostawił po sobie nowy, elektromechaniczny układ C-EPS. W porównaniu do Skody Fabii dysponujący takim samym, ten w Seacie jest dużo lepiej skalibrowany. Pracuje precyzyjniej i w sposób bardziej bezpośredni. W rezultacie pokonywanie zakrętów z dużą prędkością jest niezwykle przyjemne i łatwe. Ibiza nieźle radzi sobie w slalomie i wykazuje niedużą podsterowność.

Komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie. Praca zawieszenia została dobrze wyciszona, a ono same nieźle wybiera nierówności. Trzeba się za to przyzwyczaić do dość dużego wychylenia nadwozia w zakrętach, które nie ma jednak większego wpływu na stabilność prowadzenia. Ibiza zaskakująco dobrze klei się w zakrętach do drogi.

Seat Ibiza - układ hamulcowy

Układ hamulcowy odświeżonej Ibizy nie został poddany większym zmianom. W rezultacie na tylnej osi nadal pracują hamulce bębnowe. To archaiczne już rozwiązanie ma jednak sporą zaletę - trwałość. W aucie tej wielkości i klasy nie ma potrzeby montowania potężniejszego układu. Tym bardziej, że w przednionapędowym aucie, z mocniej dociążoną przednią osią, tylne hamulce i tak pełnią głównie rolę stabilizującą . Co więcej, siła z jaką auto wytraca prędkość jest zadowalająca. Dopiero przy 4 osobach na pokładzie czuć, że układ hamulcowy zaczyna się forsować.

Seat Ibiza - cena i wyposażenie

To co nieco mnie zaskoczyło w przypadku prezentowanego Seata Ibiza to jego cena, które sięga 56 tys. zł. To naprawdę dużo, zwłaszcza jeśli popatrzymy na podobnie skonfigurowaną nową Skodę Fabię 1.0 MPI 75 KM (wersja Ambition plus radio Swing i pakiet MIXX), którą nie dawno testowaliśmy. Czeskie auto jest o ok. 5 tys zł tańsze, a przy tym jest zauważalnie większe. Atutem Seata jest za to sprawdzona konstrukcja, której obce powinny być problemy wieku dziecięcego. Tego samego nie możemy powiedzieć jednak o Skodzie, która niedawno pojawiła się na rynku.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA