REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza IV generacji pojawił się na rynku w 2008 roku. Aby odświeżyć nieco model, hiszpański producent przeprowadził po raz kolejny jego drobny lifting.

Seat Ibiza hatchback 1.0 MPI 75 KM

Z zewnątrz nową wersję Ibizy z 2015 roku poznamy przede wszystkim za sprawą LED-owych świateł do jazdy dziennej, nowej osłony chłodnicy i ostrzejszych przetłoczeń  na masce. Reszta elementów, poza nowymi wzorami felg aluminiowych, pozostała w zasadzie bez zmian.

REKLAMA

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Modyfikacje wnętrza również można określić mianem „kosmetycznych”. Pojawiło się nowe radio z dotykowym ekranem o przekątnej 5,5 cala, kierownica wyposażona w sterowanie radiem i komputerem pokładowym i wloty powietrza wyraźne podkreślone kolorowymi nakładkami. Do tego nowe wzory cyferblatów i tapicerek siedzeń.

Seat Ibiza - wrażenia z jazdy

A jak wrażenie z jazd odświeżoną Ibizą? Pozytywne, choć nie rewelacyjne. Czuć, że auto ma już swoje lata, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę przestronność jego kabiny. O ile miejsca z przodu wystarczy wysokimi tęgim osobom, o tyle w drugim rzędzie siedzeń jest bardzo ciasno (podobnie z resztą jak w nowym VW Polo). Brakuje przede wszystkim miejsca na wysokości kolan. Oprócz tego fotel kierowcy umieszczony jest za wysoko, co nie każdemu przypadnie do gustu.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

Materiały wykończeniowe deski rozdzielczej okazują się przyjemne w dotyku, a nowy panel sterowania radiem jest wygodny w użyciu. Dodatkowo producent nie zapomniał o odtwarzaczu płyt kompaktowych oraz możliwości synchronizacji odtwarzacza z telefonem poprzez Bluetooth.

Dziwi za to fakt, że w ramach oszczędności producent zrezygnował z uchwytów umieszczonych nad bocznymi oknami. Nie uświadczy ich ani kierowca, ani żaden z pasażerów. Przeszkadza także brak oświetlenia drugiego rzędu siedzeń, co utrudnia odnalezienie przedmiotów pozostawionych na tylnej kanapie czy podłodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik ma pojemność 292 litrów co jak na dzisiejsze standardy nie jest rekordowym wynikiem. Cieszy za to fakt, że obity jest w całości miękkim materiałem. Szkoda tylko, że dość mało starannie.

Seat Ibiza - silnik 1.0 MPI 75 KM

Nowa Ibiza przekonała mnie do siebie za to dwoma, bardzo dobrymi elementami. Silnikiem i układem kierowniczym. Jednostka o pojemności 1,0-litra, wyposażona w klasyczny wtrysk wielopunktowy (łątwa instalacja LPG) generuje dokładnie 75 KM. Choć dane techniczne tego nie pokazują, silnik ten bardzo dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Lubi pracę na wysokich obrotach (budzi się do życia powyej 3500 obr./min), chętnie sięga czerwonego pola obrotomierza i zapewnia zaskakująco wysoką dynamikę do ok 120 km/h. Co więcej, jest bardzo oszczędna (spalanie od 5,0-7,1 l na 100 km) i prosta w budowie (wtrysk wielopunktowy, brak turbodoładowania) co powinno przełożyć się na niskie koszty eksploatacji. Jest to idealna jednostka dla osób podróżujący maksymalnie we dwójkę. Większe rodziny powinny pomyśleć nad wyborem silnika z turbodoładowaniem generującego większy moment obrotowy np. 1.0 TSI 110 KM, 1.2 TSI 90 KM, 1.4 TDI 90 KM.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Seat Ibiza - układ kierowniczy

REKLAMA

Z punktu widzenia kierowcy niezwykle dobre wrażenie pozostawił po sobie nowy, elektromechaniczny układ C-EPS. W porównaniu do Skody Fabii dysponujący takim samym, ten w Seacie jest dużo lepiej skalibrowany. Pracuje precyzyjniej i w sposób bardziej bezpośredni. W rezultacie pokonywanie zakrętów z dużą prędkością jest niezwykle przyjemne i łatwe. Ibiza nieźle radzi sobie w slalomie i wykazuje niedużą podsterowność.

Komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie. Praca zawieszenia została dobrze wyciszona, a ono same nieźle wybiera nierówności. Trzeba się za to przyzwyczaić do dość dużego wychylenia nadwozia w zakrętach, które nie ma jednak większego wpływu na stabilność prowadzenia. Ibiza zaskakująco dobrze klei się w zakrętach do drogi.

Seat Ibiza - układ hamulcowy

Układ hamulcowy odświeżonej Ibizy nie został poddany większym zmianom. W rezultacie na tylnej osi nadal pracują hamulce bębnowe. To archaiczne już rozwiązanie ma jednak sporą zaletę - trwałość. W aucie tej wielkości i klasy nie ma potrzeby montowania potężniejszego układu. Tym bardziej, że w przednionapędowym aucie, z mocniej dociążoną przednią osią, tylne hamulce i tak pełnią głównie rolę stabilizującą . Co więcej, siła z jaką auto wytraca prędkość jest zadowalająca. Dopiero przy 4 osobach na pokładzie czuć, że układ hamulcowy zaczyna się forsować.

Seat Ibiza - cena i wyposażenie

To co nieco mnie zaskoczyło w przypadku prezentowanego Seata Ibiza to jego cena, które sięga 56 tys. zł. To naprawdę dużo, zwłaszcza jeśli popatrzymy na podobnie skonfigurowaną nową Skodę Fabię 1.0 MPI 75 KM (wersja Ambition plus radio Swing i pakiet MIXX), którą nie dawno testowaliśmy. Czeskie auto jest o ok. 5 tys zł tańsze, a przy tym jest zauważalnie większe. Atutem Seata jest za to sprawdzona konstrukcja, której obce powinny być problemy wieku dziecięcego. Tego samego nie możemy powiedzieć jednak o Skodzie, która niedawno pojawiła się na rynku.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA