REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza IV generacji pojawił się na rynku w 2008 roku. Aby odświeżyć nieco model, hiszpański producent przeprowadził po raz kolejny jego drobny lifting.

Seat Ibiza hatchback 1.0 MPI 75 KM

Z zewnątrz nową wersję Ibizy z 2015 roku poznamy przede wszystkim za sprawą LED-owych świateł do jazdy dziennej, nowej osłony chłodnicy i ostrzejszych przetłoczeń  na masce. Reszta elementów, poza nowymi wzorami felg aluminiowych, pozostała w zasadzie bez zmian.

REKLAMA

REKLAMA

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Modyfikacje wnętrza również można określić mianem „kosmetycznych”. Pojawiło się nowe radio z dotykowym ekranem o przekątnej 5,5 cala, kierownica wyposażona w sterowanie radiem i komputerem pokładowym i wloty powietrza wyraźne podkreślone kolorowymi nakładkami. Do tego nowe wzory cyferblatów i tapicerek siedzeń.

Seat Ibiza - wrażenia z jazdy

A jak wrażenie z jazd odświeżoną Ibizą? Pozytywne, choć nie rewelacyjne. Czuć, że auto ma już swoje lata, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę przestronność jego kabiny. O ile miejsca z przodu wystarczy wysokimi tęgim osobom, o tyle w drugim rzędzie siedzeń jest bardzo ciasno (podobnie z resztą jak w nowym VW Polo). Brakuje przede wszystkim miejsca na wysokości kolan. Oprócz tego fotel kierowcy umieszczony jest za wysoko, co nie każdemu przypadnie do gustu.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Materiały wykończeniowe deski rozdzielczej okazują się przyjemne w dotyku, a nowy panel sterowania radiem jest wygodny w użyciu. Dodatkowo producent nie zapomniał o odtwarzaczu płyt kompaktowych oraz możliwości synchronizacji odtwarzacza z telefonem poprzez Bluetooth.

REKLAMA

Dziwi za to fakt, że w ramach oszczędności producent zrezygnował z uchwytów umieszczonych nad bocznymi oknami. Nie uświadczy ich ani kierowca, ani żaden z pasażerów. Przeszkadza także brak oświetlenia drugiego rzędu siedzeń, co utrudnia odnalezienie przedmiotów pozostawionych na tylnej kanapie czy podłodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Bagażnik ma pojemność 292 litrów co jak na dzisiejsze standardy nie jest rekordowym wynikiem. Cieszy za to fakt, że obity jest w całości miękkim materiałem. Szkoda tylko, że dość mało starannie.

Seat Ibiza - silnik 1.0 MPI 75 KM

Nowa Ibiza przekonała mnie do siebie za to dwoma, bardzo dobrymi elementami. Silnikiem i układem kierowniczym. Jednostka o pojemności 1,0-litra, wyposażona w klasyczny wtrysk wielopunktowy (łątwa instalacja LPG) generuje dokładnie 75 KM. Choć dane techniczne tego nie pokazują, silnik ten bardzo dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Lubi pracę na wysokich obrotach (budzi się do życia powyej 3500 obr./min), chętnie sięga czerwonego pola obrotomierza i zapewnia zaskakująco wysoką dynamikę do ok 120 km/h. Co więcej, jest bardzo oszczędna (spalanie od 5,0-7,1 l na 100 km) i prosta w budowie (wtrysk wielopunktowy, brak turbodoładowania) co powinno przełożyć się na niskie koszty eksploatacji. Jest to idealna jednostka dla osób podróżujący maksymalnie we dwójkę. Większe rodziny powinny pomyśleć nad wyborem silnika z turbodoładowaniem generującego większy moment obrotowy np. 1.0 TSI 110 KM, 1.2 TSI 90 KM, 1.4 TDI 90 KM.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016

Kamil Fraszkiewicz

Seat Ibiza - układ kierowniczy

Z punktu widzenia kierowcy niezwykle dobre wrażenie pozostawił po sobie nowy, elektromechaniczny układ C-EPS. W porównaniu do Skody Fabii dysponujący takim samym, ten w Seacie jest dużo lepiej skalibrowany. Pracuje precyzyjniej i w sposób bardziej bezpośredni. W rezultacie pokonywanie zakrętów z dużą prędkością jest niezwykle przyjemne i łatwe. Ibiza nieźle radzi sobie w slalomie i wykazuje niedużą podsterowność.

Komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie. Praca zawieszenia została dobrze wyciszona, a ono same nieźle wybiera nierówności. Trzeba się za to przyzwyczaić do dość dużego wychylenia nadwozia w zakrętach, które nie ma jednak większego wpływu na stabilność prowadzenia. Ibiza zaskakująco dobrze klei się w zakrętach do drogi.

Seat Ibiza - układ hamulcowy

Układ hamulcowy odświeżonej Ibizy nie został poddany większym zmianom. W rezultacie na tylnej osi nadal pracują hamulce bębnowe. To archaiczne już rozwiązanie ma jednak sporą zaletę - trwałość. W aucie tej wielkości i klasy nie ma potrzeby montowania potężniejszego układu. Tym bardziej, że w przednionapędowym aucie, z mocniej dociążoną przednią osią, tylne hamulce i tak pełnią głównie rolę stabilizującą . Co więcej, siła z jaką auto wytraca prędkość jest zadowalająca. Dopiero przy 4 osobach na pokładzie czuć, że układ hamulcowy zaczyna się forsować.

Seat Ibiza - cena i wyposażenie

To co nieco mnie zaskoczyło w przypadku prezentowanego Seata Ibiza to jego cena, które sięga 56 tys. zł. To naprawdę dużo, zwłaszcza jeśli popatrzymy na podobnie skonfigurowaną nową Skodę Fabię 1.0 MPI 75 KM (wersja Ambition plus radio Swing i pakiet MIXX), którą nie dawno testowaliśmy. Czeskie auto jest o ok. 5 tys zł tańsze, a przy tym jest zauważalnie większe. Atutem Seata jest za to sprawdzona konstrukcja, której obce powinny być problemy wieku dziecięcego. Tego samego nie możemy powiedzieć jednak o Skodzie, która niedawno pojawiła się na rynku.

Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Seat Ibiza 1.0 MPI 75 KM 2016
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA