REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Tomasz Korniejew
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Testowana Skoda Fabia w wersji Monte Carlo kusi zawadiackim wyglądem. Ale… czy drzemie w niej choć trochę potencjału, jaki miały w sobie modele Skody rywalizujące w rajdach samochodowych?

Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych. Wszystkie przyciągają wyróżniającą się kolorystyką i nadwoziami ozdobionymi szeregiem dodających pikanterii smaczków.

REKLAMA

Nie inaczej jest przypadku popularnej na naszym rynku Skody Fabii w wersji Monte Carlo. Krwistoczerwony egzemplarz, który przyjechał do redakcji został dodatkowo ozdobiony czarnymi felgami w rozmiarze 17 cali (dopłata 1500 zł, w standardzie są czarne felgi o średnicy 16 cali), dyskretnym spojlerem, przyciemnionymi szybami, panoramicznym dachem, czy reflektorami projektorowymi ze światłami do jazdy dziennej LED.

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na <a class=paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy."/>

Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Skoda

Skoda

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – wnętrze

REKLAMA

Wnętrze skody Fabii Monte Carlo także wyróżniają detale. Kokpit został wykończony lakierowaną czarną listwą, zastosowano stylizowany zestaw wskaźników, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę ze spłaszczonym spodem i czerwonym przeszyciem, czy specjalne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Co więcej, zmieniono na czerwony kolor panelu pomiędzy siedziskami przednich foteli.

Górną część kokpitu i boczki drzwi wykończono tak jak w pozostałych odmianach Fabii - twardym plastikiem. Mimo to, tworzywo nie wygląda tanio, a biorąc pod uwagę fakt że poszczególne elementy zmontowano z dokładnością całość sprawia dobre wrażenie. Tak naprawdę pod względem jakości wykończenia wnętrza Fabia Monte Carlo pozytywnie wyróżnia się na tle większości konkurentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Skoda

Skoda

REKLAMA

Wspomniane wcześniej fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło). Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.

Opisywana Fabia jest wyposażona standardowo w manualną klimatyzację (Klimatyzacja automatyczna Climatronic w pakiecie z czujnikiem wilgotności i samościemniającym się lusterkiem wewnętrznym kosztuje 1400 zł), komputer pokładowy, czy radio Swing z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym z wejściami SD, USB i AUX-in. Standardowym wyposażeniem jest także panoramiczny dach.

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami. Szkoda tylko, że po rozłożeniu foteli nie da się uzyskać płaskiej podłogi.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Monte Carlo napędzany przez turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min.

Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącą 1153 kg Skodę już od dolnych zakresów obrotów, by po przekroczeniu wartości ok. 3500 obr./min dać jej mocnego „kopa”. Silnik wykazuje się także niezłą elastycznością, w efekcie zazwyczaj nie trzeba redukować przełożenia zanim rozpoczniemy manewr wyprzedzania na autostradzie. Redukcje są potrzebne tylko, gdy zamierzamy wykorzystać maksymalny dostępny potencjał drzemiący w Fabii lub gdy podróżujemy ze znacznym obciążeniem.

Warto wspomnieć, że przedział pasażerski został doskonale wyciszony. W efekcie silnik nie drażni nadmiernym hałasem podczas jazdy na wysokich obrotach. Także podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością w aucie da się swobodnie rozmawiać, czy słuchać radia.

Większy i nieprzyjemny dla ucha odgłos da się usłyszeć dopiero przy wjechaniu w zagłębienie skrywające pokrywę studzienki. Niestety miękki nastaw daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a <a class=kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi. "/>

Niestety miękki nastaw zawieszenia daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.

Skoda

Skoda

Dalsza część testu Skody Fabii na następnej stronie


Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni. Większy i nieprzyjemny dla ucha odgłos da się usłyszeć dopiero przy wjechaniu w zagłębienie skrywające pokrywę studzienki. Niestety miękki nastaw daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi. Oczywiście mimo wszystko (poruszając się w granicach rozsądku) trudno jest wyprowadzić Fabię z założonego toru jazdy, bo nad wszystkim czuwa elektronika, która prowadzi auto tam gdzie chce kierowca.

Jednostka napędowa wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – podsumowanie

Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii. Niemniej edycja Monte Carlo może uwieść, tym bardziej że jej ceny są przystępne.

Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że to praktyczny, świetnie wykończony samochód, który dodatkowo wygląda niepospolicie oferta jest atrakcyjna.

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – plusy

  • Bogate wyposażenie
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Duży bagażnik
  • Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – minusy

  • Brak płaskiej podłogi po złożeniu tylnej kanapy
  • Zbyt miękko zestrojone zawieszenie

Szukasz nowego samochodu? Sprawdź nasze poradniki kupującego

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 110 KM/4600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 330 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,2/173,2/146,7 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,0/4,8 l/100 km
Cena od 57 830 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Niestety miękki nastaw daje o sobie znać podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.
Skoda
Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.
Skoda
Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło).
Skoda
Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.
Skoda
Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli
Skoda
Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.
Skoda
Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.
Skoda
Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA