REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Tomasz Korniejew
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Testowana Skoda Fabia w wersji Monte Carlo kusi zawadiackim wyglądem. Ale… czy drzemie w niej choć trochę potencjału, jaki miały w sobie modele Skody rywalizujące w rajdach samochodowych?

Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych. Wszystkie przyciągają wyróżniającą się kolorystyką i nadwoziami ozdobionymi szeregiem dodających pikanterii smaczków.

REKLAMA

REKLAMA

Nie inaczej jest przypadku popularnej na naszym rynku Skody Fabii w wersji Monte Carlo. Krwistoczerwony egzemplarz, który przyjechał do redakcji został dodatkowo ozdobiony czarnymi felgami w rozmiarze 17 cali (dopłata 1500 zł, w standardzie są czarne felgi o średnicy 16 cali), dyskretnym spojlerem, przyciemnionymi szybami, panoramicznym dachem, czy reflektorami projektorowymi ze światłami do jazdy dziennej LED.

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Skoda

Skoda

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – wnętrze

Wnętrze skody Fabii Monte Carlo także wyróżniają detale. Kokpit został wykończony lakierowaną czarną listwą, zastosowano stylizowany zestaw wskaźników, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę ze spłaszczonym spodem i czerwonym przeszyciem, czy specjalne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Co więcej, zmieniono na czerwony kolor panelu pomiędzy siedziskami przednich foteli.

REKLAMA

Górną część kokpitu i boczki drzwi wykończono tak jak w pozostałych odmianach Fabii - twardym plastikiem. Mimo to, tworzywo nie wygląda tanio, a biorąc pod uwagę fakt że poszczególne elementy zmontowano z dokładnością całość sprawia dobre wrażenie. Tak naprawdę pod względem jakości wykończenia wnętrza Fabia Monte Carlo pozytywnie wyróżnia się na tle większości konkurentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Skoda

Skoda

Wspomniane wcześniej fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło). Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.

Opisywana Fabia jest wyposażona standardowo w manualną klimatyzację (Klimatyzacja automatyczna Climatronic w pakiecie z czujnikiem wilgotności i samościemniającym się lusterkiem wewnętrznym kosztuje 1400 zł), komputer pokładowy, czy radio Swing z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym z wejściami SD, USB i AUX-in. Standardowym wyposażeniem jest także panoramiczny dach.

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami. Szkoda tylko, że po rozłożeniu foteli nie da się uzyskać płaskiej podłogi.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Monte Carlo napędzany przez turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min.

Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącą 1153 kg Skodę już od dolnych zakresów obrotów, by po przekroczeniu wartości ok. 3500 obr./min dać jej mocnego „kopa”. Silnik wykazuje się także niezłą elastycznością, w efekcie zazwyczaj nie trzeba redukować przełożenia zanim rozpoczniemy manewr wyprzedzania na autostradzie. Redukcje są potrzebne tylko, gdy zamierzamy wykorzystać maksymalny dostępny potencjał drzemiący w Fabii lub gdy podróżujemy ze znacznym obciążeniem.

Warto wspomnieć, że przedział pasażerski został doskonale wyciszony. W efekcie silnik nie drażni nadmiernym hałasem podczas jazdy na wysokich obrotach. Także podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością w aucie da się swobodnie rozmawiać, czy słuchać radia.

Niestety miękki nastaw zawieszenia daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.

Skoda

Skoda

Dalsza część testu Skody Fabii na następnej stronie


Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni. Większy i nieprzyjemny dla ucha odgłos da się usłyszeć dopiero przy wjechaniu w zagłębienie skrywające pokrywę studzienki. Niestety miękki nastaw daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi. Oczywiście mimo wszystko (poruszając się w granicach rozsądku) trudno jest wyprowadzić Fabię z założonego toru jazdy, bo nad wszystkim czuwa elektronika, która prowadzi auto tam gdzie chce kierowca.

Jednostka napędowa wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – podsumowanie

Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii. Niemniej edycja Monte Carlo może uwieść, tym bardziej że jej ceny są przystępne.

Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że to praktyczny, świetnie wykończony samochód, który dodatkowo wygląda niepospolicie oferta jest atrakcyjna.

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – plusy

  • Bogate wyposażenie
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Duży bagażnik
  • Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – minusy

  • Brak płaskiej podłogi po złożeniu tylnej kanapy
  • Zbyt miękko zestrojone zawieszenie

Szukasz nowego samochodu? Sprawdź nasze poradniki kupującego

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 110 KM/4600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 330 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,2/173,2/146,7 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,0/4,8 l/100 km
Cena od 57 830 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Niestety miękki nastaw daje o sobie znać podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.
Skoda
Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.
Skoda
Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło).
Skoda
Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.
Skoda
Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli
Skoda
Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.
Skoda
Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.
Skoda
Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni.
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA