REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Testowana Skoda Fabia w wersji Monte Carlo kusi zawadiackim wyglądem. Ale… czy drzemie w niej choć trochę potencjału, jaki miały w sobie modele Skody rywalizujące w rajdach samochodowych?

Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych. Wszystkie przyciągają wyróżniającą się kolorystyką i nadwoziami ozdobionymi szeregiem dodających pikanterii smaczków.

REKLAMA

Nie inaczej jest przypadku popularnej na naszym rynku Skody Fabii w wersji Monte Carlo. Krwistoczerwony egzemplarz, który przyjechał do redakcji został dodatkowo ozdobiony czarnymi felgami w rozmiarze 17 cali (dopłata 1500 zł, w standardzie są czarne felgi o średnicy 16 cali), dyskretnym spojlerem, przyciemnionymi szybami, panoramicznym dachem, czy reflektorami projektorowymi ze światłami do jazdy dziennej LED.

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Skoda

Skoda

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – wnętrze

REKLAMA

Wnętrze skody Fabii Monte Carlo także wyróżniają detale. Kokpit został wykończony lakierowaną czarną listwą, zastosowano stylizowany zestaw wskaźników, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę ze spłaszczonym spodem i czerwonym przeszyciem, czy specjalne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Co więcej, zmieniono na czerwony kolor panelu pomiędzy siedziskami przednich foteli.

Górną część kokpitu i boczki drzwi wykończono tak jak w pozostałych odmianach Fabii - twardym plastikiem. Mimo to, tworzywo nie wygląda tanio, a biorąc pod uwagę fakt że poszczególne elementy zmontowano z dokładnością całość sprawia dobre wrażenie. Tak naprawdę pod względem jakości wykończenia wnętrza Fabia Monte Carlo pozytywnie wyróżnia się na tle większości konkurentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Skoda

Skoda

REKLAMA

Wspomniane wcześniej fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło). Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.

Opisywana Fabia jest wyposażona standardowo w manualną klimatyzację (Klimatyzacja automatyczna Climatronic w pakiecie z czujnikiem wilgotności i samościemniającym się lusterkiem wewnętrznym kosztuje 1400 zł), komputer pokładowy, czy radio Swing z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym z wejściami SD, USB i AUX-in. Standardowym wyposażeniem jest także panoramiczny dach.

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami. Szkoda tylko, że po rozłożeniu foteli nie da się uzyskać płaskiej podłogi.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Monte Carlo napędzany przez turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min.

Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącą 1153 kg Skodę już od dolnych zakresów obrotów, by po przekroczeniu wartości ok. 3500 obr./min dać jej mocnego „kopa”. Silnik wykazuje się także niezłą elastycznością, w efekcie zazwyczaj nie trzeba redukować przełożenia zanim rozpoczniemy manewr wyprzedzania na autostradzie. Redukcje są potrzebne tylko, gdy zamierzamy wykorzystać maksymalny dostępny potencjał drzemiący w Fabii lub gdy podróżujemy ze znacznym obciążeniem.

Warto wspomnieć, że przedział pasażerski został doskonale wyciszony. W efekcie silnik nie drażni nadmiernym hałasem podczas jazdy na wysokich obrotach. Także podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością w aucie da się swobodnie rozmawiać, czy słuchać radia.

Niestety miękki nastaw zawieszenia daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.

Skoda

Skoda

Dalsza część testu Skody Fabii na następnej stronie


Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni. Większy i nieprzyjemny dla ucha odgłos da się usłyszeć dopiero przy wjechaniu w zagłębienie skrywające pokrywę studzienki. Niestety miękki nastaw daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi. Oczywiście mimo wszystko (poruszając się w granicach rozsądku) trudno jest wyprowadzić Fabię z założonego toru jazdy, bo nad wszystkim czuwa elektronika, która prowadzi auto tam gdzie chce kierowca.

Jednostka napędowa wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – podsumowanie

Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii. Niemniej edycja Monte Carlo może uwieść, tym bardziej że jej ceny są przystępne.

Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że to praktyczny, świetnie wykończony samochód, który dodatkowo wygląda niepospolicie oferta jest atrakcyjna.

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – plusy

  • Bogate wyposażenie
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Duży bagażnik
  • Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – minusy

  • Brak płaskiej podłogi po złożeniu tylnej kanapy
  • Zbyt miękko zestrojone zawieszenie

Szukasz nowego samochodu? Sprawdź nasze poradniki kupującego

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 110 KM/4600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 330 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,2/173,2/146,7 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,0/4,8 l/100 km
Cena od 57 830 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Niestety miękki nastaw daje o sobie znać podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.
Skoda
Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.
Skoda
Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło).
Skoda
Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.
Skoda
Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli
Skoda
Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.
Skoda
Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.
Skoda
Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni.
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA