REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Tomasz Korniejew
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii.
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Testowana Skoda Fabia w wersji Monte Carlo kusi zawadiackim wyglądem. Ale… czy drzemie w niej choć trochę potencjału, jaki miały w sobie modele Skody rywalizujące w rajdach samochodowych?

Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych. Wszystkie przyciągają wyróżniającą się kolorystyką i nadwoziami ozdobionymi szeregiem dodających pikanterii smaczków.

REKLAMA

Nie inaczej jest przypadku popularnej na naszym rynku Skody Fabii w wersji Monte Carlo. Krwistoczerwony egzemplarz, który przyjechał do redakcji został dodatkowo ozdobiony czarnymi felgami w rozmiarze 17 cali (dopłata 1500 zł, w standardzie są czarne felgi o średnicy 16 cali), dyskretnym spojlerem, przyciemnionymi szybami, panoramicznym dachem, czy reflektorami projektorowymi ze światłami do jazdy dziennej LED.

Więcej naszych recenzji znajdziesz tutaj

Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na <a class=paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy."/>

Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Skoda

Skoda

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – wnętrze

REKLAMA

Wnętrze skody Fabii Monte Carlo także wyróżniają detale. Kokpit został wykończony lakierowaną czarną listwą, zastosowano stylizowany zestaw wskaźników, aluminiowe nakładki na pedały, kierownicę ze spłaszczonym spodem i czerwonym przeszyciem, czy specjalne fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Co więcej, zmieniono na czerwony kolor panelu pomiędzy siedziskami przednich foteli.

Górną część kokpitu i boczki drzwi wykończono tak jak w pozostałych odmianach Fabii - twardym plastikiem. Mimo to, tworzywo nie wygląda tanio, a biorąc pod uwagę fakt że poszczególne elementy zmontowano z dokładnością całość sprawia dobre wrażenie. Tak naprawdę pod względem jakości wykończenia wnętrza Fabia Monte Carlo pozytywnie wyróżnia się na tle większości konkurentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Skoda

Skoda

REKLAMA

Wspomniane wcześniej fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło). Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.

Opisywana Fabia jest wyposażona standardowo w manualną klimatyzację (Klimatyzacja automatyczna Climatronic w pakiecie z czujnikiem wilgotności i samościemniającym się lusterkiem wewnętrznym kosztuje 1400 zł), komputer pokładowy, czy radio Swing z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym z wejściami SD, USB i AUX-in. Standardowym wyposażeniem jest także panoramiczny dach.

Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami. Szkoda tylko, że po rozłożeniu foteli nie da się uzyskać płaskiej podłogi.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.

Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 90 KM - wygoda i przestrzeń

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Monte Carlo napędzany przez turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM w zakresie 4600-5600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1400 do 4000 obr./min.

Jednostka napędowa sprawnie napędza ważącą 1153 kg Skodę już od dolnych zakresów obrotów, by po przekroczeniu wartości ok. 3500 obr./min dać jej mocnego „kopa”. Silnik wykazuje się także niezłą elastycznością, w efekcie zazwyczaj nie trzeba redukować przełożenia zanim rozpoczniemy manewr wyprzedzania na autostradzie. Redukcje są potrzebne tylko, gdy zamierzamy wykorzystać maksymalny dostępny potencjał drzemiący w Fabii lub gdy podróżujemy ze znacznym obciążeniem.

Warto wspomnieć, że przedział pasażerski został doskonale wyciszony. W efekcie silnik nie drażni nadmiernym hałasem podczas jazdy na wysokich obrotach. Także podczas jazdy po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością w aucie da się swobodnie rozmawiać, czy słuchać radia.

Większy i nieprzyjemny dla ucha odgłos da się usłyszeć dopiero przy wjechaniu w zagłębienie skrywające pokrywę studzienki. Niestety miękki nastaw daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a <a class=kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi. "/>

Niestety miękki nastaw zawieszenia daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.

Skoda

Skoda

Dalsza część testu Skody Fabii na następnej stronie


Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni. Większy i nieprzyjemny dla ucha odgłos da się usłyszeć dopiero przy wjechaniu w zagłębienie skrywające pokrywę studzienki. Niestety miękki nastaw daje o sobie znać także podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi. Oczywiście mimo wszystko (poruszając się w granicach rozsądku) trudno jest wyprowadzić Fabię z założonego toru jazdy, bo nad wszystkim czuwa elektronika, która prowadzi auto tam gdzie chce kierowca.

Jednostka napędowa wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM DSG

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – podsumowanie

Ktoś kto będzie oczekiwał od Fabii Monte Carlo emocji jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodów usportowionych będzie rozczarowany. Opisywana Skoda to po prostu lepiej wyposażona i ładniej wyglądająca odmiana tradycyjnej Fabii. Niemniej edycja Monte Carlo może uwieść, tym bardziej że jej ceny są przystępne.

Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że to praktyczny, świetnie wykończony samochód, który dodatkowo wygląda niepospolicie oferta jest atrakcyjna.

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – plusy

  • Bogate wyposażenie
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Duży bagażnik
  • Dynamiczna i oszczędna jednostka napędowa

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – minusy

  • Brak płaskiej podłogi po złożeniu tylnej kanapy
  • Zbyt miękko zestrojone zawieszenie

Szukasz nowego samochodu? Sprawdź nasze poradniki kupującego

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Skoda

Skoda

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo – dane techniczne

Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 110 KM/4600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 330 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,2/173,2/146,7 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,0/4,8 l/100 km
Cena od 57 830 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Niestety miękki nastaw daje o sobie znać podczas dynamicznej jazdy po łukach. Nadwozie auta mocno się wtedy przechyla, a gdy nawierzchnia jest nierówna, a kierowca popuści bardziej wodze fantazji daje się wyczuć nadskakiwanie tylnej osi.
Skoda
Opisywany egzemplarz Skody został wyposażony w Radio Bolero z sześcioipółcalowym kolorowym wyświetlaczem, systemem Skoda Surround, obsługą telefonu przez ekran radia i łącznością z produktami Apple (koszt 1050 zł). Obsługa systemu jest logiczna, a ekran sprawnie odczytuje gesty.
Skoda
Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wystarczająco obszerne i sprzyjają długim podróżom. Cieszą szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej i precyzyjna regulacja pochylenia oparcia (pokrętło).
Skoda
Dostępny za dopłatą (500 zł) przedni podłokietnik jest wyposażony w praktyczny schowek, ale mógłby być nieco dłuższy.
Skoda
Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Spore drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Cieszy ilość przestrzeni nad głową, to efekt wysoko poprowadzonej linii dachu choć rośli pasażerowie mogą kolanami zaczepiać o oparcia przednich foteli
Skoda
Bagażnik Fabii ma regularny kształt i 330 l pojemności. To sporo. Wykorzystanie przestrzeni na co dzień ułatwia dość niski próg załadunku i praktyczne haczyki, na których można powiesić siatkę z zakupami.
Skoda
Jednostka napędowa testowanej Skody Fabii wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. Podczas jazdy w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,2 l na 100 km, przy czym było to styl jazdy przeciętnie dynamiczny bez oglądania się na zasady ekojazdy.
Skoda
Skoda od jakiegoś czasu konsekwentnie rozszerza portfolio specjalnych wersji swoich modeli oznaczonych nazwą Monte Carlo. Te wyjątkowe edycje mają przypominać o bogatej historii czeskiej marki i jej sukcesach w rajdach samochodowych.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Najtańsza wersja Fabii Monte Carlo napędzana przez silnik 1.0 MPI/75 KM kosztuje 53 330 zł, co oznacza że jest droższa o około 10 tys. zł od podstawowej wersji wyposażeniowej z tym samym silnikiem. Z kolei Fabia Monte Carlo z opisywaną jednostką1.2/110 KM i manualną przekładnią kosztuje 57 830 zł.
Skoda
Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo
Skoda
Mimo zastosowania w opisywanym egzemplarzu opcjonalnego sportowego zawieszenia (koszt 550 zł), czyli obniżonego o 1,5 cm i siedemnastocalowych opon o niskim profilu, Skoda miękko i cicho tłumi nierówności nawierzchni.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA