REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Tomasz Korniejew
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti to bez wątpienia porządny samochód, który jednak nie bryluje na listach bestsellerów. Czy lifting sprawi, że będziemy częściej oglądać Yeti na ulicach?

Od momentu pojawienia się plotek, że Skoda planuje wprowadzić do oferty SUV-a, motoryzacyjny światek uważnie śledził doniesienia na ten temat.
Czeski producent przyzwyczaił Europejczyków, że produkuje samochody solidne, ponadprzeciętnie praktyczne i dostępne za przeciętne ceny. Jednak wprowadzeniu Yeti na rynek towarzyszył dysonans. Z jednej strony Skoda znów stworzyła solidny, przestronny pojazd. Z drugiej strony, model nie powalał urodą i zaskakiwał wysoką ceną.

REKLAMA

W efekcie Yeti, mimo dobrych recenzji w mediach i wielu zadowolonych użytkowników, nie był liderem w tabelach sprzedaży.
Jednak wszystko wskazuje na to, że producent nie zamierza oddać łatwo pola rywalom i niedawno odświeżył wygląd swojego SUV-a.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – nadwozie

Zmiany w wyglądzie Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Wygładzono również tylną część nadwozia, m.in. lekko zmodyfikowano wygląd lamp. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz  nowa gama kolorów.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – wnętrze

Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.

Przedział pasażerski Skody Yeti jest przestronny. Fotele są wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają duży otwór załadunku oraz regularny kształt.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – napęd/układ jezdny

Wygląd najnowszej Skody Yeti sugeruje, że auto nie "boi" się wycieczek z dala od utwardzonych szklaków. Oczywiście tylko naiwniacy zobaczą w Skodzie pojazd do zabawy w trudnym terenie, ale właściciele domów zlokalizowanych w obszarach z ubogą infrastrukturą drogową powinni czuć się w Yeti bezpiecznie i to bez względu na to czy na drodze zalega śnieg, czy błoto.
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Czterocylindrowa jednostka stanowi dobre źródło napędu dla ważącej 1390 kg Skody. Według danych producenta pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Fakt, samochód nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie. Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje "zadyszki" nawet, gdy podróżujemy ze sporym bagażem na pokładzie.

Mocną stroną Yeti jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.

Zawieszenie Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem. Yeti wciąż zachowuje dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po autostradach, ale znacznie wzrósł komfort jazdy podczas codziennej miejskiej eksploatacji.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – podsumowanie

Poliftingowe Yeti jest ładniejsze, porządniej wykończone oraz bardziej komfortowe od poprzednika. Ale wciąż jest dość drogie. O ile podstawową odmianę Skody Yeti z napędem na jedną oś i benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 75 KM można nabyć za ok. 65 tys. zł, o tyle podstawowa wersja z silnikiem 2.0 TDI 140 KM i napędem na jedną oś kosztuje 85 tys. zł. Zaś cena prezentowanego na zdjęciach egzemplarza z wyposażeniem dodatkowym (m.in. asystent parkowania za 2500 zł, sportowe fotele za 1100 zł, czy sterowane elektrycznie, panoramiczne okno dachowe za 4500 zł) to 110 tys. zł.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – dane techniczne

Skoda Yeti 2.0 TDI 140 KM Green Tec 4x2
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 405 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,2/179,3/167 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 85 000 zł (79 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje zadyszki nawet, gdy poruszamy się ze sporym bagażem na pokładzie.
Skoda
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda Yeti dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Skoda
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Skoda
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Skoda
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Skoda
Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów Skody Yeti. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.
Skoda
Fotele Skody Yetią wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Skoda
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy Skody Yeti. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Skoda
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają wysoko unoszona klapa oraz regularny kształt.
Skoda
Mocną stroną Skody Yeti 2.0 TDI jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.
Skoda
Zawieszenie Skody Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem.
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA