REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Tomasz Korniejew
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti to bez wątpienia porządny samochód, który jednak nie bryluje na listach bestsellerów. Czy lifting sprawi, że będziemy częściej oglądać Yeti na ulicach?

Od momentu pojawienia się plotek, że Skoda planuje wprowadzić do oferty SUV-a, motoryzacyjny światek uważnie śledził doniesienia na ten temat.
Czeski producent przyzwyczaił Europejczyków, że produkuje samochody solidne, ponadprzeciętnie praktyczne i dostępne za przeciętne ceny. Jednak wprowadzeniu Yeti na rynek towarzyszył dysonans. Z jednej strony Skoda znów stworzyła solidny, przestronny pojazd. Z drugiej strony, model nie powalał urodą i zaskakiwał wysoką ceną.

REKLAMA

W efekcie Yeti, mimo dobrych recenzji w mediach i wielu zadowolonych użytkowników, nie był liderem w tabelach sprzedaży.
Jednak wszystko wskazuje na to, że producent nie zamierza oddać łatwo pola rywalom i niedawno odświeżył wygląd swojego SUV-a.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – nadwozie

Zmiany w wyglądzie Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Wygładzono również tylną część nadwozia, m.in. lekko zmodyfikowano wygląd lamp. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz  nowa gama kolorów.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – wnętrze

Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.

Przedział pasażerski Skody Yeti jest przestronny. Fotele są wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają duży otwór załadunku oraz regularny kształt.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – napęd/układ jezdny

Wygląd najnowszej Skody Yeti sugeruje, że auto nie "boi" się wycieczek z dala od utwardzonych szklaków. Oczywiście tylko naiwniacy zobaczą w Skodzie pojazd do zabawy w trudnym terenie, ale właściciele domów zlokalizowanych w obszarach z ubogą infrastrukturą drogową powinni czuć się w Yeti bezpiecznie i to bez względu na to czy na drodze zalega śnieg, czy błoto.
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Czterocylindrowa jednostka stanowi dobre źródło napędu dla ważącej 1390 kg Skody. Według danych producenta pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Fakt, samochód nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie. Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje "zadyszki" nawet, gdy podróżujemy ze sporym bagażem na pokładzie.

Mocną stroną Yeti jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.

Zawieszenie Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem. Yeti wciąż zachowuje dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po autostradach, ale znacznie wzrósł komfort jazdy podczas codziennej miejskiej eksploatacji.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – podsumowanie

Poliftingowe Yeti jest ładniejsze, porządniej wykończone oraz bardziej komfortowe od poprzednika. Ale wciąż jest dość drogie. O ile podstawową odmianę Skody Yeti z napędem na jedną oś i benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 75 KM można nabyć za ok. 65 tys. zł, o tyle podstawowa wersja z silnikiem 2.0 TDI 140 KM i napędem na jedną oś kosztuje 85 tys. zł. Zaś cena prezentowanego na zdjęciach egzemplarza z wyposażeniem dodatkowym (m.in. asystent parkowania za 2500 zł, sportowe fotele za 1100 zł, czy sterowane elektrycznie, panoramiczne okno dachowe za 4500 zł) to 110 tys. zł.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – dane techniczne

Skoda Yeti 2.0 TDI 140 KM Green Tec 4x2
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 405 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,2/179,3/167 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 85 000 zł (79 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje zadyszki nawet, gdy poruszamy się ze sporym bagażem na pokładzie.
Skoda
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda Yeti dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Skoda
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Skoda
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Skoda
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Skoda
Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów Skody Yeti. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.
Skoda
Fotele Skody Yetią wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Skoda
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy Skody Yeti. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Skoda
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają wysoko unoszona klapa oraz regularny kształt.
Skoda
Mocną stroną Skody Yeti 2.0 TDI jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.
Skoda
Zawieszenie Skody Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    REKLAMA

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA