REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec

Tomasz Korniejew
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Co prawda Skoda Yeti nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti to bez wątpienia porządny samochód, który jednak nie bryluje na listach bestsellerów. Czy lifting sprawi, że będziemy częściej oglądać Yeti na ulicach?

Od momentu pojawienia się plotek, że Skoda planuje wprowadzić do oferty SUV-a, motoryzacyjny światek uważnie śledził doniesienia na ten temat.
Czeski producent przyzwyczaił Europejczyków, że produkuje samochody solidne, ponadprzeciętnie praktyczne i dostępne za przeciętne ceny. Jednak wprowadzeniu Yeti na rynek towarzyszył dysonans. Z jednej strony Skoda znów stworzyła solidny, przestronny pojazd. Z drugiej strony, model nie powalał urodą i zaskakiwał wysoką ceną.

REKLAMA

W efekcie Yeti, mimo dobrych recenzji w mediach i wielu zadowolonych użytkowników, nie był liderem w tabelach sprzedaży.
Jednak wszystko wskazuje na to, że producent nie zamierza oddać łatwo pola rywalom i niedawno odświeżył wygląd swojego SUV-a.

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – nadwozie

Zmiany w wyglądzie Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Wygładzono również tylną część nadwozia, m.in. lekko zmodyfikowano wygląd lamp. Ponadto w ofercie pojawiły się nowe wzory felg ze stopów lekkich oraz  nowa gama kolorów.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – wnętrze

Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.

Przedział pasażerski Skody Yeti jest przestronny. Fotele są wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają duży otwór załadunku oraz regularny kształt.

Zobacz też: Test Kia Carens 1.7 CRDi 136 KM

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – napęd/układ jezdny

Wygląd najnowszej Skody Yeti sugeruje, że auto nie "boi" się wycieczek z dala od utwardzonych szklaków. Oczywiście tylko naiwniacy zobaczą w Skodzie pojazd do zabawy w trudnym terenie, ale właściciele domów zlokalizowanych w obszarach z ubogą infrastrukturą drogową powinni czuć się w Yeti bezpiecznie i to bez względu na to czy na drodze zalega śnieg, czy błoto.
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Czterocylindrowa jednostka stanowi dobre źródło napędu dla ważącej 1390 kg Skody. Według danych producenta pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s.
Fakt, samochód nie jest mistrzem sprintu, ale charakterystyka pracy jednostki napędowej umożliwia sprawną jazdę zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie. Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje "zadyszki" nawet, gdy podróżujemy ze sporym bagażem na pokładzie.

Mocną stroną Yeti jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.

Zawieszenie Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem. Yeti wciąż zachowuje dużą stabilność podczas szybkiej jazdy po autostradach, ale znacznie wzrósł komfort jazdy podczas codziennej miejskiej eksploatacji.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Test Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – podsumowanie

Poliftingowe Yeti jest ładniejsze, porządniej wykończone oraz bardziej komfortowe od poprzednika. Ale wciąż jest dość drogie. O ile podstawową odmianę Skody Yeti z napędem na jedną oś i benzynowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 75 KM można nabyć za ok. 65 tys. zł, o tyle podstawowa wersja z silnikiem 2.0 TDI 140 KM i napędem na jedną oś kosztuje 85 tys. zł. Zaś cena prezentowanego na zdjęciach egzemplarza z wyposażeniem dodatkowym (m.in. asystent parkowania za 2500 zł, sportowe fotele za 1100 zł, czy sterowane elektrycznie, panoramiczne okno dachowe za 4500 zł) to 110 tys. zł.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Skoda Yeti 2.0 TDI/140 KM 4x2 Green Tec – dane techniczne

Skoda Yeti 2.0 TDI 140 KM Green Tec 4x2
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 140 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 405 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,2/179,3/167 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s
Zużycie paliwa* 6,1/4,5/5,1 l/100 km
Cena od 85 000 zł (79 300 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Duża elastyczność silnika podczas jazdy z wyższymi prędkościami sprawia, że wyprzedzanie nie wymaga redukcji biegu, a samochód nie dostaje zadyszki nawet, gdy poruszamy się ze sporym bagażem na pokładzie.
Skoda
Mimo wyposażenia opisywanego egzemplarza w napęd na jedną oś, podwyższona Skoda Yeti dzielnie pokonuje zarówno wysokie krawężniki, jak i wertepy na gruntowych drogach.
Skoda
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Skoda
Recenzowane Yeti jest napędzane przez silnik Diesla o pojemności 2 l, który rozwija moc maksymalną 140 KM.
Skoda
Zmiany w wyglądzie Skody Yeti pozytywnie wpłynęły na wizerunek modelu. Dobrą decyzją była m.in. zmiana wyglądu przednich reflektorów. W obecnej formie są zintegrowane i mogą być wyposażone w listwy LED.
Skoda
Przy okazji liftingu odświeżono również wygląd tablicy przyrządów Skody Yeti. Zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe oraz poprawiono dokładność montażu. Zmodyfikowano także kierownicę.
Skoda
Fotele Skody Yetią wygodne, a zakres regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy znacznie ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o skrajnie różnym wzroście.
Skoda
Na brak wygody nie będą narzekali również pasażerowie tylnej kanapy Skody Yeti. Przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Skoda
Bagażnik Skody Yeti ma objętość 416 l, a jego wykorzystanie ułatwiają wysoko unoszona klapa oraz regularny kształt.
Skoda
Mocną stroną Skody Yeti 2.0 TDI jest zużycie paliwa. Podczas jazd po mieście auto zużywało średnio ok. 7 l na 100 km.
Skoda
Zawieszenie Skody Yeti zostało zestrojone łagodniej niż w modelu sprzed liftingu. Z większą miękkością tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni, co akurat w przypadku tego modelu było dobrym posunięciem.
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

REKLAMA

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

REKLAMA