REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi - miejskie auto z dieslem

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i20 Coupe z silnikiem Diesla to kuszące stosunkowo niską ceną miejskie auto. Mimo niedużych gabarytów oferuje przestronne wnętrze, w tym duży bagażnik zbliżony kubaturą do tych stosowanych w większych autach klasy C. Jak spisuje się na drodze najnowszy produkt koreańskiej myśli technicznej?

Hyundai i20 Coupe - jakie są jego mocne i słabe strony?

Hyundai z roku na rok jest coraz groźniejszym przeciwnikiem dla europejskich producentów samochodów. Stale poszerzana gama dopracowanych aut, tworzonych pod gusta klientów Starego Kontynentu staje się coraz potężniejszym orężem w walce o prymat na rynku. Koronnym przykładem może być najnowszy Hyundai i20, którego 3-drzwiową wersję Coupe mieliśmy okazję gościć w naszej redakcji.

REKLAMA

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Już pobieżny rzut oka na sylwetką Hyundaia i20 Coupe budzi pozytywne odczucia. Choć auto należy do segmentu tanich, miejskich aut, to wygląda ciekawie i poważnie. Spasowanie elementów karoserii stoi na dobrym poziomie, przednie reflektory z charakterystyczną linią świateł do jazdy dziennej wyglądają efektownie, a boczna linia tylnego błotnika nadaje autu dynamiki i unikalnego stylu. Pozytywny odbiór auta może być zasługą miejsca, w którym zostało opracowane. Hyundai powierzył to zadanie Centrum Projektowemu Hyundaia w Rüsselsheim, co z perspektywy czasu należy uznać za właściwy krok.

Hyundai i20 Coupe - wnętrze

Prawdziwą niespodziankę skrywa jednak wnętrze Hyundaia i20 Coupe. Co prawda pozbawione jest ono jakikolwiek stylizacyjnych smaczków, a kształt deski rozdzielczej jest mało wyszukany, to jednak jest ono dopracowane. Sterowanie radiem i klimatyzacją za pomocą dużych pokręteł i przycisków jest łatwe i wygodne, zegary są bardzo czytelne, a materiały z których wykończono kokpit są przyjemne w dotyku. Co więcej nawet na bardzo dziurawej drodze nic w kabinie nie trzeszczy, ani nie stuka (poza podajnikami pasów).

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Kamil Fraszkiewicz

Zaskakująco wygodne są także przednie fotele, porządnie podpierające uda i tułów zarówno kierowcy jak i pasażera. Kabina pomieści bez większych wyrzeczeń 4 osoby o wzroście do ok. 185 cm (pod względem rozstawu osi, 2570 mm, i20 należy do czołówki w klasie), a bagażnik o regularnym kształcie ma aż 336 litrów! Szkoda tylko, że zabrakło w nim siatek pozwalających zabezpieczyć bagaż przed przemieszczaniem. Mankamentem wersji 3-drzwiowej jest na pewno sposób zajmowania miejsc na tylnej kanapie. W autach z tego typu nadwoziem trzeba się po prostu z tym liczyć. Dobre jest za to wyciszenie przedziału pasażerskiego. Dopiero powyżej 130 km/h silnik zaczyna emitować wyraźnie więcej hałasu, a okolice lusterek przeszywane są świstem powietrza opływające karoserię auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Kamil Fraszkiewicz

To co przemawia na korzyść nowego Hyundaia i20 Coupe to także jego wyposażenie. Mimo że prezentowana wersja Comfort to druga wersja wyposażeniowa w kolejności (z trzech), to w standardzie oferuje ona podgrzewaną kierownicę i przednie fotele (3-stopniowe), manualną klimatyzację, radio z CD (i podświetlanymi wejściami AUX/IN) czy wielofunkcyjną kierownicę. Nie ma niestety nawigacji (nawet w opcji). W nowym i20 Coupe nie każdemu przypadnie do gustu niewielkich rozmiarów ekran radia oraz przeciętnej jakości nagłośnienie. Jeśli komuś zależy na tym ostatnim zdany jest wyłącznie na rozwiązania zewnętrznych firm.

Zobacz też: Test Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Kamil Fraszkiewicz

Hyundai i20 Coupe - zawieszenie

Wad Hyundaia i20 Coupe trudno też doszukiwać się w jego zawieszeniu. Mimo że oparte jest ono na relatywnie prostej konstrukcji (kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) to pracuje bardzo cicho i świetnie tłumi nierówności. Zapewnia przy tym zaskakującą przyczepność nawet wtedy, gdy nadwozie dość mocno przechyli się w zakręcie. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym układem kierowniczym (dużo lepszym niż w Hyundaiu i30) i20 Coupe wyrasta w mojej opinii na lidera w segmencie, ustępując jedynie kapitalnej pod tym względem Fieście (układ kierowniczy i20 jest zdecydowanie mniej bezpośredni na tle rozwiązania Forda).

Hyundai i20 Coupe - silnik Diesla 1.1 CRDi 75 KM

Jednostki napędowe nowego Hyundaia i20 Coupe to w większości sprawdzone silniki sprzed kilku lat, poddane modernizacji i udoskonaleniom. Jedną z nich jest 3-cylindrowy motor Diesla 1.1 CRDi o mocy 75 KM, który zagościł pod maską naszego egzemplarza. Wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy i bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail, spisuje się naprawdę nieźle. Podobać się może jego wysokoobrotowa charakterystyka pracy (z łatwością dokręca się do 4000 obr./min), niskie zużycie paliwa (w mieście kształtuje się na poziomie 5,5 l/100 km, w trasie spada ono poniżej 4,0 litrów na 100 km!) oraz akceptowalna dynamika (osiągi są lepsze niż deklaruje to producent). Przeszkadza za to kiepskie wyważenie silnika, przez które kabina wyraźnie wpada w drgania (zwłaszcza na postoju) oraz wyraźny spadek osiągów przy w pełni załadowanym aucie.

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Mazda2 SKYACTIV-G 90KM 6AT

Silną stroną układu napędowego Hyundaia i20 Coupe 1.1 CRDi jest jego 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Pracuje lekko, precyzyjnie, a dzięki szóstemu przełożeniu ogranicza hałas i zużycie paliwa przy autostradowej jeździe.

Hyundai i20 Coupe - cena i wyposażenie

W przypadku Hyundaia i20 trudno mi mówić o jakiś szczególnych wadach, które mogłyby go dyskwalifikować przy wyborze. Tym bardziej, że nawet jego cena wydaje się być dobrze skalkulowana. Egzemplarz identyczny jak ten w prezentowanym artykule – 1.1 CRDi Comfort – wyposażony dodatkowo w aluminiowe felgi, kosztuje 64 900 zł. Konkurencja z Europy jest o 4-6 tys. zł droższa. Co więcej, Hyundai na wszystkie swoje auta udziela 5-letniej gwarancji bez limitów kilometrów.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.0 MPI - sprawdzone rozwiązanie

Hyundai i20 Coupe - opinia

Musze przyznać, że Hyundai wykonał kawał dobrej roboty projektując model i20 Coupe. Auto ma w sobie coś z niemieckiego Golfa. Nie jest wybitne pod żadnym względem (chociaż zawieszenie skrywa ogromny potencjał), ale zadaje skuteczne ciosy konkuerancji w poszczególnych dyscyplinach. Ma porządnie wykończone wnętrze, ergonomicznie zaprojektowaną deskę rozdzielczą, sporo miejsca w kabinie i naprawdę duży bagażnik. Do tego świetnie się prowadzi, zapewnia wysoki komfort jazdy i ma bardzo oszczędny silnik. Gdyby poprawić tylko kulturę pracy tego ostatniego byłoby idealnie.

Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Hyundai i20 Coupe 1.1 CRDi
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA