REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

Skoda Yeti Joy 2016
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti po faceliftingu, napędzana silnikiem 1.4 TSI i do tego w rozsądnej wersji wyposażenia Joy. Co potrafi czeski crossover? Czym wyróżnia się na tle swoich klasowych oponentów?

Skoda Yeti w wersji Joy

Moda na crossovery nie przemija. Wygląd samochodu terenowego i wyżej umieszczone nad ziemią fotele okazują się wyjątkowo atrakcyjne dla klientów. Nie przeszkadza im w nich nawet to, że większość tego typu aut nie oferuje lepszych właściwości terenowych niż przeciętne auto osobowe. Skoda Yeti nie jest wśród nich wyjątkiem. Przynajmniej w prezentowanej wersji. Na rynku dostępna jest bowiem jeszcze inna jej wersja, Outdoor, dostosowana do jazdy po nieutwardzonych trasach. Prezentowany model skierowany jest natomiast do osób jeżdżących na co dzień po równych asfaltach, którzy od czasu do czasu potrzebują większego prześwitu w aucie oraz wygodniejszego zajmowania miejsca w fotelach.

REKLAMA

Skoda Yeti Joy 2016

Skoda Yeti w wersji Joy

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Nowy model Skody Yeti zyskał na elegancji. Elementy przodu i tyłu jak zderzak, ochrona podwozia, listwy boczne i progowe są w kolorze nadwozia (w odróżnieniu od wersji Outdoor). Inne są też atrapa chłodnicy i reflektory, które opcjonalnie dostępne są jako biksenonowe ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED (pierwszy raz w tym modelu). Zgodnie z nową linią stylistyczną reflektory przeciwmgłowe są teraz prostokątne i umieszczone niżej w nakładce zderzaka.

Skoda Yeti Joy 2016

Tył Skody Yeti Joy

Kamil Fraszkiewicz

W tylnej części pojawiły się zmienione światła, które opcjonalnie występują w wersji ledowej. Wprowadzono także nowe wzory felg. Auto wygląda naprawdę świeżo, i choć nie jestem osobiście fanem tego typu aut, jego wygląd przypadł mi go gustu.

Skoda Yeti Joy - wnętrze

Wnętrze odświeżonej Skody nie wywarło na mnie już tak dobrego, wizualnego wrażenia, ale przekonuje mnie sensownym projektem. Deska rozdzielcza ma zachowawczy kształt, ale i przejrzyście rozplanowane położenie poszczególnych przycisków i pokręteł. Producent nie zdecydował się wyeliminować tych ostatnich, za co mu chwała. Dzięki temu obsługa poszczególnych funkcji auta jest bardzo wygodna i szybka (odnosi się to zwłaszcza do sterowania radiem i klimatyzacją). System nawigacyjny wykorzystuje do swej pracy dobrej jakości wyświetlacz z estetyczną i przejrzystą grafiką. Szkoda, że producent nie pokusił się o lepszej klasy sprzęt audi (w opcji). 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Skoda Yeti Joy 2016

Deska rozdzielcza Skody Yeti Joy z 2016 roku

Kamil Fraszkiewicz

Kabina Skody Yeti dostosowana jest do wygodnego przewozu 4 osób z niedużym bagażem. Uwagę zwraca zwłaszcza mniejsza szerokość kabiny niż sugerować to mogą gabaryty zewnętrzne auta. Bagażnik ma pojemność 416 litrów co jest dobrym wynikiem w klasie, choć nadal nie w pełni wystarczającym. Lepsza pod tym względem jest np. Honda HR-V, której kufer ma  aż 470 l. 

Skoda Yeti - silnik 1.4 TSI 125 KM

Układ napędowy prezentowanej Skody Yeti został oparty na silniku 1.4 TSI o mocy 125 KM. Motor zapewnia dobre osiągi do jazdy po mieście, o ile autem podróżuje 1-2 osoby. Wtedy można liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie 9,9 s oraz prędkość maksymalną 187 km/h. Jazda na trasie z szybkością większą niż 110 km/h i z czterema osobami na pokładzie sprawia jednak, że silnik zaczyna się wyraźnie męczyć. Kierowca doceni za to fakt, że w codziennej eksploatacji motor jest elastyczny (już przy ok. 1800 obr./min. zaczyna się "zbierać"), a przy tym oszczędny. Średnie spalanie na poziomie 6,3 l na 100 km i 7,7 l w mieście można uznać za dobre wyniki. Osoby często jeżdżące mocniej załadowanym autem w trasy, powinny rozważać jednak albo motor 1.4 TSI 150 KM, albo 2,0-litrowego diesla o mocy 150 KM. Dobre opinie zebrała manualna skrzynia biegów. Działa precyzyjnie, a jej dobrze zestopniowane przełożenia pozwalają wykrzesać cały potencjał z jednostki napędowej.

Skoda Yeti Joy 2016

Skoda Yeti Joy 2016

Kamil Fraszkiewicz

Skoda Yeti - prowadzenie

Prezentowana Skoda Yeti to auto w typowo miejskiej konfiguracji, o czym świadczy m.in. jej przedni napęd i 15,5-centymetrowy prześwit. Nie jest to pojazd, którym można bezstresowo zjechać z utwardzonej drogi, by eksplorować niezurbanizowane tereny. Yeti nieźle się za to prowadzi w zakrętach i mimo wysokiego nadwozia, dobrze spisuje się nawet przy nieco bardziej dynamicznej jeździe. Tym bardziej, że układ kierowniczy zapewnia kierowcy dobry kontakt z pojazdem. 

Skoda Yeti Joy 2016

Skoda Yeti Joy 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Renegade Trailhawk - tak dobry jak Wrangler?

Skoda Yeti - cena i wyposażenie

W kwestii ceny Yeti prezentuje średni poziom na tle klasowych rywali. Nie jest najtańsza, ale daleko jej też do najdroższych oponentów. Podstawowa wersja kosztuje 72 tys. zł., ale w promocji można ją nabyć nawet za niecałe 62 tys. zł. Prezentowana wersja Joy to z kolei oferta dla osób szukających złotego środka pomiędzy ceną a wyposażeniem. Za 82 300 zł (w promocji 71 800 zł) klient otrzymuje auto z m.in. automatyczną klimatyzacją dwustrefową, pełną regulacją elektryczną szyb i lusterek, radiem Bolero, 17-calowymi alufelgami, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kompletem poduszek powietrznych i systemami stabilizacji toru jazdy. Yeti to zatem całkiem sensowna propozycja dla kogoś, kto potrzebuje praktycznego crossovera. W jego cenie można mieć jednak jeszcze większą i przestronniejsza Octavię. A to już poważny temat do przemyśleń!

Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA