REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti Joy 1.4 TSI 125 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skoda Yeti Joy 2016
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti po faceliftingu, napędzana silnikiem 1.4 TSI i do tego w rozsądnej wersji wyposażenia Joy. Co potrafi czeski crossover? Czym wyróżnia się na tle swoich klasowych oponentów?

Skoda Yeti w wersji Joy

Moda na crossovery nie przemija. Wygląd samochodu terenowego i wyżej umieszczone nad ziemią fotele okazują się wyjątkowo atrakcyjne dla klientów. Nie przeszkadza im w nich nawet to, że większość tego typu aut nie oferuje lepszych właściwości terenowych niż przeciętne auto osobowe. Skoda Yeti nie jest wśród nich wyjątkiem. Przynajmniej w prezentowanej wersji. Na rynku dostępna jest bowiem jeszcze inna jej wersja, Outdoor, dostosowana do jazdy po nieutwardzonych trasach. Prezentowany model skierowany jest natomiast do osób jeżdżących na co dzień po równych asfaltach, którzy od czasu do czasu potrzebują większego prześwitu w aucie oraz wygodniejszego zajmowania miejsca w fotelach.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Yeti w wersji Joy

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Nowy model Skody Yeti zyskał na elegancji. Elementy przodu i tyłu jak zderzak, ochrona podwozia, listwy boczne i progowe są w kolorze nadwozia (w odróżnieniu od wersji Outdoor). Inne są też atrapa chłodnicy i reflektory, które opcjonalnie dostępne są jako biksenonowe ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED (pierwszy raz w tym modelu). Zgodnie z nową linią stylistyczną reflektory przeciwmgłowe są teraz prostokątne i umieszczone niżej w nakładce zderzaka.

Tył Skody Yeti Joy

Kamil Fraszkiewicz

W tylnej części pojawiły się zmienione światła, które opcjonalnie występują w wersji ledowej. Wprowadzono także nowe wzory felg. Auto wygląda naprawdę świeżo, i choć nie jestem osobiście fanem tego typu aut, jego wygląd przypadł mi go gustu.

REKLAMA

Skoda Yeti Joy - wnętrze

Wnętrze odświeżonej Skody nie wywarło na mnie już tak dobrego, wizualnego wrażenia, ale przekonuje mnie sensownym projektem. Deska rozdzielcza ma zachowawczy kształt, ale i przejrzyście rozplanowane położenie poszczególnych przycisków i pokręteł. Producent nie zdecydował się wyeliminować tych ostatnich, za co mu chwała. Dzięki temu obsługa poszczególnych funkcji auta jest bardzo wygodna i szybka (odnosi się to zwłaszcza do sterowania radiem i klimatyzacją). System nawigacyjny wykorzystuje do swej pracy dobrej jakości wyświetlacz z estetyczną i przejrzystą grafiką. Szkoda, że producent nie pokusił się o lepszej klasy sprzęt audi (w opcji). 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deska rozdzielcza Skody Yeti Joy z 2016 roku

Kamil Fraszkiewicz

Kabina Skody Yeti dostosowana jest do wygodnego przewozu 4 osób z niedużym bagażem. Uwagę zwraca zwłaszcza mniejsza szerokość kabiny niż sugerować to mogą gabaryty zewnętrzne auta. Bagażnik ma pojemność 416 litrów co jest dobrym wynikiem w klasie, choć nadal nie w pełni wystarczającym. Lepsza pod tym względem jest np. Honda HR-V, której kufer ma  aż 470 l. 

Skoda Yeti - silnik 1.4 TSI 125 KM

Układ napędowy prezentowanej Skody Yeti został oparty na silniku 1.4 TSI o mocy 125 KM. Motor zapewnia dobre osiągi do jazdy po mieście, o ile autem podróżuje 1-2 osoby. Wtedy można liczyć na przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie 9,9 s oraz prędkość maksymalną 187 km/h. Jazda na trasie z szybkością większą niż 110 km/h i z czterema osobami na pokładzie sprawia jednak, że silnik zaczyna się wyraźnie męczyć. Kierowca doceni za to fakt, że w codziennej eksploatacji motor jest elastyczny (już przy ok. 1800 obr./min. zaczyna się "zbierać"), a przy tym oszczędny. Średnie spalanie na poziomie 6,3 l na 100 km i 7,7 l w mieście można uznać za dobre wyniki. Osoby często jeżdżące mocniej załadowanym autem w trasy, powinny rozważać jednak albo motor 1.4 TSI 150 KM, albo 2,0-litrowego diesla o mocy 150 KM. Dobre opinie zebrała manualna skrzynia biegów. Działa precyzyjnie, a jej dobrze zestopniowane przełożenia pozwalają wykrzesać cały potencjał z jednostki napędowej.

Skoda Yeti Joy 2016

Kamil Fraszkiewicz

Skoda Yeti - prowadzenie

Prezentowana Skoda Yeti to auto w typowo miejskiej konfiguracji, o czym świadczy m.in. jej przedni napęd i 15,5-centymetrowy prześwit. Nie jest to pojazd, którym można bezstresowo zjechać z utwardzonej drogi, by eksplorować niezurbanizowane tereny. Yeti nieźle się za to prowadzi w zakrętach i mimo wysokiego nadwozia, dobrze spisuje się nawet przy nieco bardziej dynamicznej jeździe. Tym bardziej, że układ kierowniczy zapewnia kierowcy dobry kontakt z pojazdem. 

Skoda Yeti Joy 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Jeep Renegade Trailhawk - tak dobry jak Wrangler?

Skoda Yeti - cena i wyposażenie

W kwestii ceny Yeti prezentuje średni poziom na tle klasowych rywali. Nie jest najtańsza, ale daleko jej też do najdroższych oponentów. Podstawowa wersja kosztuje 72 tys. zł., ale w promocji można ją nabyć nawet za niecałe 62 tys. zł. Prezentowana wersja Joy to z kolei oferta dla osób szukających złotego środka pomiędzy ceną a wyposażeniem. Za 82 300 zł (w promocji 71 800 zł) klient otrzymuje auto z m.in. automatyczną klimatyzacją dwustrefową, pełną regulacją elektryczną szyb i lusterek, radiem Bolero, 17-calowymi alufelgami, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kompletem poduszek powietrznych i systemami stabilizacji toru jazdy. Yeti to zatem całkiem sensowna propozycja dla kogoś, kto potrzebuje praktycznego crossovera. W jego cenie można mieć jednak jeszcze większą i przestronniejsza Octavię. A to już poważny temat do przemyśleń!

Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Skoda Yeti Joy 2016
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA