REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia w wersji Combi dzięki przestronnej kabinie i stosunkowo ogromnemu bagażnikowi stanowi łakomy kąsek dla wielu polskich rodzin. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzana przez 90 konną jednostkę napędową z serii TSI.

Zakładając, że potencjalni nabywcy samochodów kierują się podczas zakupów tylko zdrowym rozsądkiem, kombi segmentu B powinny sprzedawać się jak przysłowiowe świeże bułeczki. A zwłaszcza Fabia, która w swojej klasie oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze i bagażnik, a także wysoki komfort jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zgoda, Fabia Combi nie porywa finezyjnym nadwoziem, choć trzeba przyznać, że aktualny model jest ładniejszy i bardziej proporcjonalny niż Fabia poprzedniej generacji.

Nadające Skodzie nowoczesnego wyglądu, widoczne na zdjęciach reflektory projektorowe ze światłami LED do jazdy dziennej to wyposażenie standardowe tylko najbogatszej wersji Style. W uboższych odmianach można je dokupić za 900 zł.

Ciekawostką jest, że za 550 zł można Fabię wyposażyć w spryskiwacze reflektorów, co jest opcją wartą rozważenia w naszym klimacie.

REKLAMA

Niestety opcjonalnym wyposażeniem (dla otwierających cennik wersji Active i Ambition) są także relingi dachowe. Trzeba za nie dopłacić 750 zł.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowo, najuboższa odmiana Fabii Combi z podstawową jednostką napędową jest osadzona na stalowych felgach o średnicy 14 cali. Piętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich występują w standardzie dopiero od wersji Joy.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Przedział pasażerski Skody Fabii jest bardzo przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest po dostatkiem. Fotele przednie są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie pleców. Widoczny na zdjęciach przedni podłokietnik ze schowkiem w wersjach Active i Ambiotion wymaga dopłaty 500 zł. Warto skorzystać z tej opcji, bo podparcie dla łokcia znacznie podnosi komfort podróżowania.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Tablica przyrządów i boczki drzwi zostały wykonane z twardego w dotyku tworzywa. Ale kolor i struktura materiału sprawiają, że całość nie razi taniością. Na pozytywne wrażenie ma z pewnością wpływ, przejrzysta stylizacja deski rozdzielczej i jej ergonomiczne rozplanowanie.

We wnętrzu Fabii cieszy masa funkcjonalnych schowków i uchwytów. Już w najuboższej odmianie wyposażeniowej znajdziemy uchwyt na kwity parkingowe, schowki pod przednimi fotelami, uchwyty na butelki – półtoralitrową w drzwiach przednich i półlitrową w drzwiach tylnych, czy schowek na kamizelkę odblaskową.

Bagażnik Skody Fabii Combi ma objętość 530 l, a jego efektywne wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa oraz regularny kształt. Dodatkowo producent wyposażył przedział bagażowy Skody w praktyczne uchwyty na siatki z zakupami, gniazdo 12 V, czy schowek nad lewym kołem.

Gdyby ktoś wciąż odczuwał niedosyt w kwestii funkcjonalności może za 300 zł doposażyć podstawową wersję Fabii w zestaw siatek i elastyczną listwę mocującą w bagażniku, specjalny uchwyt na smartphone, czy pojemnik na odpadki.

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Combi napędzany przez benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 4400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny w zakresie od 1400 do 3500 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

Według danych producenta ważąca 1058 kg Fabia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i może pojechać z maksymalną prędkością 185 km/h.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Napęd Fabii dobrze sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Co prawda silnik niechętnie napędza auto, gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza wartości 2 tys. obr./min. ale powyżej tej granicy Skoda robi się wyraźnie żwawsza..

Cieszą precyzja działania i stosunkowo krótki skok dźwigni manualnej przekładni. Co więcej, choć skrzynia biegów ma tylko pięć przełożeń, to Fabii Combi nie straszne są autostrady. Poruszając się z prędkością ok. 140 km/h na piątym biegu w aucie wciąż można swobodnie rozmawiać, a odgłos pracy silnika oraz szum opływającego nadwozie powietrza nie są zbyt dokuczliwe.

Dalsza część testu Skody Fabii Combi 1.2 TSI 90 KM na następnej stronie


Konstruktorzy dość miękko zestroili zawieszenie. Tym samym auto skutecznie i cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Dodatkowo w codziennym, miejskim użytkowaniu docenimy sporą zwrotność pojazdu i umiarkowane zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik „spalania” na poziomie 7,8 l na 100 km. Przy czym jazda odbywała się przy dużym natężeniu ruchu.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Wspomnieliśmy już, że 90 konna jednostka napędowa wykazuje sporą ospałość poniżej 2 tys. obr./min. Wyraźny spadek dynamiki jest odczuwalny także podczas jazdy dość mocno zapakowanym samochodem w trasie. W takim przypadku wyprzedzanie ciężarówki potrwa trochę dłużej niż zwykle.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – podsumowanie

Oferta w zakresie kombi segmentu B jest na polskim rynku skromna. W sprzedaży dostępne są Fabia Combi i Renault Clio Grandtour. Choć Fabia jest o 1 cm krótsza od Clio Grandtour, ma od niego większy o 87 l bagażnik i porównując wersje bazowe jest o około 3 tys. zł tańsza.

Fabia przekonuje do siebie poręcznością w codziennym użytkowaniu, przestronnym wnętrzem i stosunkowo wysokim komfortem jazdy. Niedostatki dynamiki są najbardziej odczuwalne podczas jazdy w trasie mocno obciążonym samochodem.

Co ciekawe, wydaje się, że największym konkurentem dla Fabii Combi jest również model produkowany przez Skodę – Rapid. Rapid Hatchback napędzany przez ten sam silnik co opisywana odmiana Fabii, ma większy o 20 l bagażnik. Jest od niej o ok. 23 cm dłuższy i ma przestronniejsze wnętrze. Jednak dynamika 90 konnego Rapida jest słabsza niż 90 konnej Fabii.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. - dane techniczne

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/4400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1400-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/173,2/148,8 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max** 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 11 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Cena od 47 380 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA