REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia w wersji Combi dzięki przestronnej kabinie i stosunkowo ogromnemu bagażnikowi stanowi łakomy kąsek dla wielu polskich rodzin. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzana przez 90 konną jednostkę napędową z serii TSI.

Zakładając, że potencjalni nabywcy samochodów kierują się podczas zakupów tylko zdrowym rozsądkiem, kombi segmentu B powinny sprzedawać się jak przysłowiowe świeże bułeczki. A zwłaszcza Fabia, która w swojej klasie oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze i bagażnik, a także wysoki komfort jazdy.

REKLAMA

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zgoda, Fabia Combi nie porywa finezyjnym nadwoziem, choć trzeba przyznać, że aktualny model jest ładniejszy i bardziej proporcjonalny niż Fabia poprzedniej generacji.

Nadające Skodzie nowoczesnego wyglądu, widoczne na zdjęciach reflektory projektorowe ze światłami LED do jazdy dziennej to wyposażenie standardowe tylko najbogatszej wersji Style. W uboższych odmianach można je dokupić za 900 zł.

Ciekawostką jest, że za 550 zł można Fabię wyposażyć w spryskiwacze reflektorów, co jest opcją wartą rozważenia w naszym klimacie.

Niestety opcjonalnym wyposażeniem (dla otwierających cennik wersji Active i Ambition) są także relingi dachowe. Trzeba za nie dopłacić 750 zł.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowo, najuboższa odmiana Fabii Combi z podstawową jednostką napędową jest osadzona na stalowych felgach o średnicy 14 cali. Piętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich występują w standardzie dopiero od wersji Joy.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Przedział pasażerski Skody Fabii jest bardzo przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest po dostatkiem. Fotele przednie są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie pleców. Widoczny na zdjęciach przedni podłokietnik ze schowkiem w wersjach Active i Ambiotion wymaga dopłaty 500 zł. Warto skorzystać z tej opcji, bo podparcie dla łokcia znacznie podnosi komfort podróżowania.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

REKLAMA

Tablica przyrządów i boczki drzwi zostały wykonane z twardego w dotyku tworzywa. Ale kolor i struktura materiału sprawiają, że całość nie razi taniością. Na pozytywne wrażenie ma z pewnością wpływ, przejrzysta stylizacja deski rozdzielczej i jej ergonomiczne rozplanowanie.

We wnętrzu Fabii cieszy masa funkcjonalnych schowków i uchwytów. Już w najuboższej odmianie wyposażeniowej znajdziemy uchwyt na kwity parkingowe, schowki pod przednimi fotelami, uchwyty na butelki – półtoralitrową w drzwiach przednich i półlitrową w drzwiach tylnych, czy schowek na kamizelkę odblaskową.

Bagażnik Skody Fabii Combi ma objętość 530 l, a jego efektywne wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa oraz regularny kształt. Dodatkowo producent wyposażył przedział bagażowy Skody w praktyczne uchwyty na siatki z zakupami, gniazdo 12 V, czy schowek nad lewym kołem.

Gdyby ktoś wciąż odczuwał niedosyt w kwestii funkcjonalności może za 300 zł doposażyć podstawową wersję Fabii w zestaw siatek i elastyczną listwę mocującą w bagażniku, specjalny uchwyt na smartphone, czy pojemnik na odpadki.

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Combi napędzany przez benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 4400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny w zakresie od 1400 do 3500 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

Według danych producenta ważąca 1058 kg Fabia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i może pojechać z maksymalną prędkością 185 km/h.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Napęd Fabii dobrze sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Co prawda silnik niechętnie napędza auto, gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza wartości 2 tys. obr./min. ale powyżej tej granicy Skoda robi się wyraźnie żwawsza..

Cieszą precyzja działania i stosunkowo krótki skok dźwigni manualnej przekładni. Co więcej, choć skrzynia biegów ma tylko pięć przełożeń, to Fabii Combi nie straszne są autostrady. Poruszając się z prędkością ok. 140 km/h na piątym biegu w aucie wciąż można swobodnie rozmawiać, a odgłos pracy silnika oraz szum opływającego nadwozie powietrza nie są zbyt dokuczliwe.

Dalsza część testu Skody Fabii Combi 1.2 TSI 90 KM na następnej stronie


Konstruktorzy dość miękko zestroili zawieszenie. Tym samym auto skutecznie i cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Dodatkowo w codziennym, miejskim użytkowaniu docenimy sporą zwrotność pojazdu i umiarkowane zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik „spalania” na poziomie 7,8 l na 100 km. Przy czym jazda odbywała się przy dużym natężeniu ruchu.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Wspomnieliśmy już, że 90 konna jednostka napędowa wykazuje sporą ospałość poniżej 2 tys. obr./min. Wyraźny spadek dynamiki jest odczuwalny także podczas jazdy dość mocno zapakowanym samochodem w trasie. W takim przypadku wyprzedzanie ciężarówki potrwa trochę dłużej niż zwykle.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – podsumowanie

REKLAMA

Oferta w zakresie kombi segmentu B jest na polskim rynku skromna. W sprzedaży dostępne są Fabia Combi i Renault Clio Grandtour. Choć Fabia jest o 1 cm krótsza od Clio Grandtour, ma od niego większy o 87 l bagażnik i porównując wersje bazowe jest o około 3 tys. zł tańsza.

Fabia przekonuje do siebie poręcznością w codziennym użytkowaniu, przestronnym wnętrzem i stosunkowo wysokim komfortem jazdy. Niedostatki dynamiki są najbardziej odczuwalne podczas jazdy w trasie mocno obciążonym samochodem.

Co ciekawe, wydaje się, że największym konkurentem dla Fabii Combi jest również model produkowany przez Skodę – Rapid. Rapid Hatchback napędzany przez ten sam silnik co opisywana odmiana Fabii, ma większy o 20 l bagażnik. Jest od niej o ok. 23 cm dłuższy i ma przestronniejsze wnętrze. Jednak dynamika 90 konnego Rapida jest słabsza niż 90 konnej Fabii.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. - dane techniczne

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/4400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1400-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/173,2/148,8 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max** 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 11 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Cena od 47 380 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA