REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Fabia w wersji Combi dzięki przestronnej kabinie i stosunkowo ogromnemu bagażnikowi stanowi łakomy kąsek dla wielu polskich rodzin. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzana przez 90 konną jednostkę napędową z serii TSI.

Zakładając, że potencjalni nabywcy samochodów kierują się podczas zakupów tylko zdrowym rozsądkiem, kombi segmentu B powinny sprzedawać się jak przysłowiowe świeże bułeczki. A zwłaszcza Fabia, która w swojej klasie oferuje ponadprzeciętnie przestronne wnętrze i bagażnik, a także wysoki komfort jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zgoda, Fabia Combi nie porywa finezyjnym nadwoziem, choć trzeba przyznać, że aktualny model jest ładniejszy i bardziej proporcjonalny niż Fabia poprzedniej generacji.

Nadające Skodzie nowoczesnego wyglądu, widoczne na zdjęciach reflektory projektorowe ze światłami LED do jazdy dziennej to wyposażenie standardowe tylko najbogatszej wersji Style. W uboższych odmianach można je dokupić za 900 zł.

Ciekawostką jest, że za 550 zł można Fabię wyposażyć w spryskiwacze reflektorów, co jest opcją wartą rozważenia w naszym klimacie.

REKLAMA

Niestety opcjonalnym wyposażeniem (dla otwierających cennik wersji Active i Ambition) są także relingi dachowe. Trzeba za nie dopłacić 750 zł.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Standardowo, najuboższa odmiana Fabii Combi z podstawową jednostką napędową jest osadzona na stalowych felgach o średnicy 14 cali. Piętnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich występują w standardzie dopiero od wersji Joy.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Zobacz też: Test Skoda Octavia Combi RS 230 KM DSG

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man.

Przedział pasażerski Skody Fabii jest bardzo przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest po dostatkiem. Fotele przednie są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie pleców. Widoczny na zdjęciach przedni podłokietnik ze schowkiem w wersjach Active i Ambiotion wymaga dopłaty 500 zł. Warto skorzystać z tej opcji, bo podparcie dla łokcia znacznie podnosi komfort podróżowania.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Tablica przyrządów i boczki drzwi zostały wykonane z twardego w dotyku tworzywa. Ale kolor i struktura materiału sprawiają, że całość nie razi taniością. Na pozytywne wrażenie ma z pewnością wpływ, przejrzysta stylizacja deski rozdzielczej i jej ergonomiczne rozplanowanie.

We wnętrzu Fabii cieszy masa funkcjonalnych schowków i uchwytów. Już w najuboższej odmianie wyposażeniowej znajdziemy uchwyt na kwity parkingowe, schowki pod przednimi fotelami, uchwyty na butelki – półtoralitrową w drzwiach przednich i półlitrową w drzwiach tylnych, czy schowek na kamizelkę odblaskową.

Bagażnik Skody Fabii Combi ma objętość 530 l, a jego efektywne wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa oraz regularny kształt. Dodatkowo producent wyposażył przedział bagażowy Skody w praktyczne uchwyty na siatki z zakupami, gniazdo 12 V, czy schowek nad lewym kołem.

Gdyby ktoś wciąż odczuwał niedosyt w kwestii funkcjonalności może za 300 zł doposażyć podstawową wersję Fabii w zestaw siatek i elastyczną listwę mocującą w bagażniku, specjalny uchwyt na smartphone, czy pojemnik na odpadki.

Zobacz też: Test Skoda Superb Combi 2.0TSI/280 KM DSG 4x4

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Fabii Combi napędzany przez benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,2 l, który rozwija moc maksymalną 90 KM przy 4400 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm dostępny w zakresie od 1400 do 3500 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

Według danych producenta ważąca 1058 kg Fabia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s i może pojechać z maksymalną prędkością 185 km/h.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Napęd Fabii dobrze sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Co prawda silnik niechętnie napędza auto, gdy wskazówka obrotomierza nie przekracza wartości 2 tys. obr./min. ale powyżej tej granicy Skoda robi się wyraźnie żwawsza..

Cieszą precyzja działania i stosunkowo krótki skok dźwigni manualnej przekładni. Co więcej, choć skrzynia biegów ma tylko pięć przełożeń, to Fabii Combi nie straszne są autostrady. Poruszając się z prędkością ok. 140 km/h na piątym biegu w aucie wciąż można swobodnie rozmawiać, a odgłos pracy silnika oraz szum opływającego nadwozie powietrza nie są zbyt dokuczliwe.

Dalsza część testu Skody Fabii Combi 1.2 TSI 90 KM na następnej stronie


Konstruktorzy dość miękko zestroili zawieszenie. Tym samym auto skutecznie i cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni. Dodatkowo w codziennym, miejskim użytkowaniu docenimy sporą zwrotność pojazdu i umiarkowane zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim osiągnęliśmy wynik „spalania” na poziomie 7,8 l na 100 km. Przy czym jazda odbywała się przy dużym natężeniu ruchu.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Wspomnieliśmy już, że 90 konna jednostka napędowa wykazuje sporą ospałość poniżej 2 tys. obr./min. Wyraźny spadek dynamiki jest odczuwalny także podczas jazdy dość mocno zapakowanym samochodem w trasie. W takim przypadku wyprzedzanie ciężarówki potrwa trochę dłużej niż zwykle.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI 110 KM Monte Carlo

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. – podsumowanie

Oferta w zakresie kombi segmentu B jest na polskim rynku skromna. W sprzedaży dostępne są Fabia Combi i Renault Clio Grandtour. Choć Fabia jest o 1 cm krótsza od Clio Grandtour, ma od niego większy o 87 l bagażnik i porównując wersje bazowe jest o około 3 tys. zł tańsza.

Fabia przekonuje do siebie poręcznością w codziennym użytkowaniu, przestronnym wnętrzem i stosunkowo wysokim komfortem jazdy. Niedostatki dynamiki są najbardziej odczuwalne podczas jazdy w trasie mocno obciążonym samochodem.

Co ciekawe, wydaje się, że największym konkurentem dla Fabii Combi jest również model produkowany przez Skodę – Rapid. Rapid Hatchback napędzany przez ten sam silnik co opisywana odmiana Fabii, ma większy o 20 l bagażnik. Jest od niej o ok. 23 cm dłuższy i ma przestronniejsze wnętrze. Jednak dynamika 90 konnego Rapida jest słabsza niż 90 konnej Fabii.

Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM

Skoda

Skoda

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man. - dane techniczne

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM man
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 90 KM/4400 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm/1400-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 530 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/173,2/148,8 cm
Rozstaw osi 247 cm
V-max** 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h** 11 s
Zużycie paliwa* 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Cena od 47 380 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Test Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 90 KM
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Światowy Dzień Bez Samochodu. Eksperci: Środek transportu wpływa na klimat

22 września obchodzimy Światowy Dzień bez Samochodu. Z okazji tego dnia eksperci z Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowym Instytucie Badawczym (IOŚ-PIB) wskazują, że rozwój transportu publicznego może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu celów klimatycznych Polski i Unii Europejskiej.

Od 19 września 2025 r. droższe badanie techniczne auta. Stawki wzrosły z 51 do 149 zł

Od piątku obowiązują wyższe opłaty za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów. W przypadku samochodów osobowych stawka wzrosła o 51 zł, do 149 zł.

Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

REKLAMA

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA