REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, duże możliwości przewozowe i wysokiej jakości układ jezdny. Tym razem sprawdziliśmy, jak jeździ japoński maluch wyposażony w automatyczną przekładnię CVT.

Honda Jazz to jeden z najciekawiej zaprojektowanych modeli segmentu B dostępnych na polskim rynku. Projektantom udało się przeobrazić karoserię, której kształt przypomina żelazko w formę, która „wpada w oko” młodszemu pokoleniu kierowców. Niewątpliwie oprócz dziarskich przetłoczeń i wymyślnych kształtów świateł dużą zasługę w odmładzaniu wizerunku Jazza ma też wyrazista paleta kolorów.

REKLAMA

REKLAMA

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na tematy Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 CVT - wnętrze

Ciekawie zaprojektowano także przedział pasażerski. Deska rozdzielcza, zwłaszcza w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Elegance z panelem klimatyzacji automatycznej, który jest obsługiwany dotykowo oraz umieszczonym nad nim ekranem systemu pokładowego i nawigacji (opcja) prezentuje się bardzo nowocześnie. Niestety gorzej z wygodą obsługi. Zwłaszcza podczas jazdy trudno sprawnie wcelować palcem w odpowiedni „przycisk” służący do regulacji temperatury lub wybrać pożądaną funkcję systemu pokładowego. Niemniej gdy już się to uda, zarówno ekran centralny, jak i dotykowe przyciski sprawnie reagują na dotyk.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Tym, co robi największe wrażenie we wnętrzu Hondy Jazz jest przestronność. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. I nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.

REKLAMA

Przednie fotele są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Większość kierowców nie będzie miało problemów z odnalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą.  Prowadzący Hondę Jazz ma również zapewnioną świetną widoczność we wszystkich kierunkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwiązaniem charakterystycznym dla Hondy, którego nie zabrakło także w modelu Jazz jest system składania tylnej kanapy – Magic Seats (standard dla wszystkich wersji). Dzięki temu, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia np. sporych rozmiarów krzewów doniczkowych, czy nawet telewizora wystarczy unieść siedzisko tylnej kanapy do pozycji pionowej, tak by móc wykorzystać całą przestrzeń kabiny od podłogi aż do dachu.

Ale nawet bez wykorzystywania możliwości składania drugiego rzędu siedzeń można Hondą przewieźć dużo. Bagażnik Jazza ma pojemność aż 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnie dobrym.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 CVT - napęd układ jezdny

W gamie napędowej modelu Jazz znalazła się tylko jedna jednostka napędowa. To benzynowy, czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

Nabywcy mogą wybierać spośród wersji wyposażenia i skrzyń biegów. Standardowo mała Honda jest wyposażona w sześciobiegową manualną przekładnię. O naszych wrażeniach z jazdy tak skonfigurowanym Jazzem można przeczytać tutaj: Zobacz: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tym razem do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w bezstopniową automatyczną przekładnię CVT o siedmiu przełożeniach (dopłata 4000 zł).

Trzeba przyznać, że Jazz z “automatem” ma dużą zaletę – np. bardziej komfortowe prowadzenie w gęstym ruchu miejskim (nie trzeba co chwilę wciskać sprzęgła i zmieniać biegów). Ale mimo tego nie zostaliśmy zwolennikami wersji z CVT.

Dlaczego?

Dalsza część testu Hondy Jazz CVT na następnej stronie


Pół biedy jeżeli poruszamy się w środowisku miejskim po ulicach po których nie można rozpędzić się do prędkości wyższej niż 50 km/h. Mniej więcej do tej granicy skrzynia CVT stosunkowo sprawnie napędza niewielką Hondę. “Zabawa” zaczyna się w momencie zjechania na obwodnicę.

Wtedy każda próba dynamicznego przyspieszania kończy się irytacją kierowcy. Działa to mniej więcej tak - kierowca wciska pedał gazu, następnie wzrastają obroty silnika i znacznie wzrasta poziom jednostajnego hałasu emitowanego przez jednostkę napędową. Po chwili samochód zaczyna nieśmiało nabierać prędkości. Problem w tym, że tej nieśmiałości nie pozbywa się nawet po ustawieniu trybu sport. Wtedy Jazz robi się tylko trochę żwawszy ale wciąż dynamika rozpędzania zwłaszcza podczas wyprzedzania pozostawia wiele do życzenia.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Nagrodą za niedostatki w dynamice jest niskie zużycie paliwa. Poruszając się Hondą z wykorzystaniem niskich obrotów w ruchu miejskim można uzyskać średni wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km.

Wielu kierowcom przypadną też do gustu zawieszenie i jakość pracy układu kierowniczego. Honda świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich niedoskonałości nawierzchni zachowując przy tym odpowiednią sprężystość podczas jazdy po zakrętach. Z kolei układ kierowniczy zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad torem jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Test Honda Jazz 1.3 CVT - podsumowanie

Największymi atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy (także podczas podróży po autostradzie), przyjemnie zestrojone układ kierowniczy i zawieszenie, a także oszczędny silnik. Na pewno niewielu kierowcom przypadnie do gustu sposób pracy automatycznej skrzyni CVT, która choć wyręcza kierowcę od zmiany biegów i wciskania sprzęgła to jednak znacznie ogranicza dynamikę pojazdu. Jej działanie jest na tyle irytujące, że trudno czerpać przyjemność z jej posiadania.

Czy Honda Jazz jest warta polecenia? Tak, ale nam przypadła do gustu wersja z manualną przekładnią.

  

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Honda Jazz 1.3 CVT – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. Bezstopniowa
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,5/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 65 100 zł (63 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA