REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, duże możliwości przewozowe i wysokiej jakości układ jezdny. Tym razem sprawdziliśmy, jak jeździ japoński maluch wyposażony w automatyczną przekładnię CVT.

Honda Jazz to jeden z najciekawiej zaprojektowanych modeli segmentu B dostępnych na polskim rynku. Projektantom udało się przeobrazić karoserię, której kształt przypomina żelazko w formę, która „wpada w oko” młodszemu pokoleniu kierowców. Niewątpliwie oprócz dziarskich przetłoczeń i wymyślnych kształtów świateł dużą zasługę w odmładzaniu wizerunku Jazza ma też wyrazista paleta kolorów.

REKLAMA

REKLAMA

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Więcej informacji na tematy Hondy znajdziesz tutaj

Test Honda Jazz 1.3 CVT - wnętrze

Ciekawie zaprojektowano także przedział pasażerski. Deska rozdzielcza, zwłaszcza w najbogatszej odmianie wyposażeniowej Elegance z panelem klimatyzacji automatycznej, który jest obsługiwany dotykowo oraz umieszczonym nad nim ekranem systemu pokładowego i nawigacji (opcja) prezentuje się bardzo nowocześnie. Niestety gorzej z wygodą obsługi. Zwłaszcza podczas jazdy trudno sprawnie wcelować palcem w odpowiedni „przycisk” służący do regulacji temperatury lub wybrać pożądaną funkcję systemu pokładowego. Niemniej gdy już się to uda, zarówno ekran centralny, jak i dotykowe przyciski sprawnie reagują na dotyk.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Tym, co robi największe wrażenie we wnętrzu Hondy Jazz jest przestronność. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. I nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na ciasnotę.

REKLAMA

Przednie fotele są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Większość kierowców nie będzie miało problemów z odnalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą.  Prowadzący Hondę Jazz ma również zapewnioną świetną widoczność we wszystkich kierunkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwiązaniem charakterystycznym dla Hondy, którego nie zabrakło także w modelu Jazz jest system składania tylnej kanapy – Magic Seats (standard dla wszystkich wersji). Dzięki temu, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia np. sporych rozmiarów krzewów doniczkowych, czy nawet telewizora wystarczy unieść siedzisko tylnej kanapy do pozycji pionowej, tak by móc wykorzystać całą przestrzeń kabiny od podłogi aż do dachu.

Ale nawet bez wykorzystywania możliwości składania drugiego rzędu siedzeń można Hondą przewieźć dużo. Bagażnik Jazza ma pojemność aż 354 l, co jest wynikiem ponadprzeciętnie dobrym.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Test Honda Jazz 1.3 CVT - napęd układ jezdny

W gamie napędowej modelu Jazz znalazła się tylko jedna jednostka napędowa. To benzynowy, czterocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1,3 l, który rozwija moc maksymalną 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

Nabywcy mogą wybierać spośród wersji wyposażenia i skrzyń biegów. Standardowo mała Honda jest wyposażona w sześciobiegową manualną przekładnię. O naszych wrażeniach z jazdy tak skonfigurowanym Jazzem można przeczytać tutaj: Zobacz: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tym razem do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz wyposażony w bezstopniową automatyczną przekładnię CVT o siedmiu przełożeniach (dopłata 4000 zł).

Trzeba przyznać, że Jazz z “automatem” ma dużą zaletę – np. bardziej komfortowe prowadzenie w gęstym ruchu miejskim (nie trzeba co chwilę wciskać sprzęgła i zmieniać biegów). Ale mimo tego nie zostaliśmy zwolennikami wersji z CVT.

Dlaczego?

Dalsza część testu Hondy Jazz CVT na następnej stronie


Pół biedy jeżeli poruszamy się w środowisku miejskim po ulicach po których nie można rozpędzić się do prędkości wyższej niż 50 km/h. Mniej więcej do tej granicy skrzynia CVT stosunkowo sprawnie napędza niewielką Hondę. “Zabawa” zaczyna się w momencie zjechania na obwodnicę.

Wtedy każda próba dynamicznego przyspieszania kończy się irytacją kierowcy. Działa to mniej więcej tak - kierowca wciska pedał gazu, następnie wzrastają obroty silnika i znacznie wzrasta poziom jednostajnego hałasu emitowanego przez jednostkę napędową. Po chwili samochód zaczyna nieśmiało nabierać prędkości. Problem w tym, że tej nieśmiałości nie pozbywa się nawet po ustawieniu trybu sport. Wtedy Jazz robi się tylko trochę żwawszy ale wciąż dynamika rozpędzania zwłaszcza podczas wyprzedzania pozostawia wiele do życzenia.

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Nagrodą za niedostatki w dynamice jest niskie zużycie paliwa. Poruszając się Hondą z wykorzystaniem niskich obrotów w ruchu miejskim można uzyskać średni wynik zużycia paliwa na poziomie 6,7 l na 100 km.

Wielu kierowcom przypadną też do gustu zawieszenie i jakość pracy układu kierowniczego. Honda świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich niedoskonałości nawierzchni zachowując przy tym odpowiednią sprężystość podczas jazdy po zakrętach. Z kolei układ kierowniczy zapewnia kierowcy poczucie pełnej kontroli nad torem jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Test Honda Jazz 1.3 CVT - podsumowanie

Największymi atutami Hondy Jazz są ponadprzeciętnie praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy (także podczas podróży po autostradzie), przyjemnie zestrojone układ kierowniczy i zawieszenie, a także oszczędny silnik. Na pewno niewielu kierowcom przypadnie do gustu sposób pracy automatycznej skrzyni CVT, która choć wyręcza kierowcę od zmiany biegów i wciskania sprzęgła to jednak znacznie ogranicza dynamikę pojazdu. Jej działanie jest na tyle irytujące, że trudno czerpać przyjemność z jej posiadania.

Czy Honda Jazz jest warta polecenia? Tak, ale nam przypadła do gustu wersja z manualną przekładnią.

  

Test Honda Jazz 1.3 CVT

Tomasz Korniejew

Honda Jazz 1.3 CVT – dane techniczne

Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1318 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 102 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm/5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. Bezstopniowa
Pojemność bagażnika 354 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 399,5/169,4/155 cm
Rozstaw osi 253 cm
V-max 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 5,5/4,5/4,9 l/100 km
Cena od 65 100 zł (63 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Test Honda Jazz 1.3 CVT
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA