REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Opel Mokka X 2016
Opel Mokka X 2016
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Mokka to swoisty przebój Opla w klasie crossoverów. Od początku jego sprzedaży tj. od 2012 roku sprzedano aż 600 tys. egzemplarzy tego modelu! W tym roku przyszedł czas na jego modernizację. Co się zmieniło? Jakie nowe rozwiązania oferowane są w nowym Oplu Mokka X?

Opel Mokka X - nowe wcielenie

Pobieżny rzut oka na nadwozie nowej Mokki X nie pozostawia złudzeń, że mamy do czynienia z innym niż dotychczas modelem. Choć zmiany stylizacyjne są raczej delikatne, to projektantom udało się nie popsuć dotychczasowej linii auta i zachować w bryle Mokki wiele dynamiki. Największe zmiany poczyniono w obrębie oświetlenia auta. Zarówno przednie jak i tylne reflektory zostały wyposażone w charakterystyczne, podwójne skrzydła, których kształt pozytywnie wpływa na wygląd pojazdu. Mokka prezentuje się dynamicznie, a dzięki dość niewielkim szybom i wyraźnym przetłoczeniem w części bocznej i tylnej pojazdu, dość masywnie.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Mokka X 2016

Opel

Zobacz też: Polacy najchętniej kupują Ople!

To co najważniejsze z punktu widzenia technicznego to fakt, że przednie reflektory to zupełnie nowa, w pełni diodowa konstrukcja o znacznie większych niż w poprzedniku możliwościach. Potrafią się one adaptować do określonych warunków drogowych, zapewniając możliwie najlepszą widoczność kierowcy. Dużo jaśniejszy strumień światła w połączeniu z 9-ma, automatycznymi trybami pracy (tryb miejski, pozamiejski czy turystyczny) ma zapewnić kierowcy jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo w trakcie nocnej jazdy. Ich możliwości nie miałem okazji jeszcze sprawdzić, ale uczynię to w trakcie dłuższego, redakcyjnego testu.

Opel Mokka X - wnętrze

Duży przełom nastąpił w kabinie Mokki. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, nawiązująca kształtem do tej z Astry V, jest przejrzysta i czytelna. Mimo że osobiście bardziej podobała mi się konsola z poprzedniej generacji tego modelu, to jednak nowa jest zdecydowanie łatwiejsza w obsłudze.

REKLAMA

Opel Mokka X 2016

Opel

nieznane

Wrażenie robią m.in. 7-calowy ekran systemu nawigacji (bardzo czytelny nawet w jasnym słońcu), wygodna kierownica z funkcją podgrzewania czy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, charakteryzujący się naprawdę wysoką rozdzielczością. Za pomocą przycisku umieszczonego na lusterku wewnętrznym można połączyć się z doradcą systemu OnStar, który automatycznie wgra nam do nawigacji trasę dojazdu w wybrane miejsce czy pomoże odnaleźć auto, gdyby to zostałoby skradzione. Mokka X, w ramach systemu multimedialnego IntelliLink, została także wyposażona w system łączności ze smartfonami. Niestety w trakcie pierwszych jazd testowych nie udało mi się z sukcesem skorzystać z tej funkcji, gdyż auto nie dogadywało się z moim telefonem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Mokka X 2016

Opel

Zobacz też: Opel Mokka X 2016

Wśród niedociągnięć warto wymienić także dość irytujący momentami sposób sterowania nawigacją GPS oraz nieco za mocno okrojony widok jej mapy. Nie do końca też udało się wygłuszyć pracę silnika w średnim i wysokim zakresie jego prędkości obrotowej. Do szewskiej pasji doprowadzić może specyficzny kształt dźwigni hamulca ręcznego, przez który jest ona trudna do obsłużenia, jeśli w cupholderach obok niej znajdują się butelki z napojami.

Fantastyczna jest za to pozycja za kierownicą w nowej Mokce X. To zasługa nie tylko kolumny kierowniczej o niezwykle szerokiej regulacji, ale i fantastycznego fotela z certyfikatem AGR dostępnego za dopłatą. Choć wymusza on raczej wyprostowaną pozycję, to siedzisko idealnie podpiera nogi na odcinku ud nawet u wysokich osób. Jeśli dodać do tego świetne, regulowane podparcie lędźwi oraz wygodny zagłówek to nawet długa trasa nie powinna być męcząca dla prowadzącego.

Nieco gorzej sytuacja wygląda w kwestii przestrzeni dla pasażerów drugiego rzędu i tej w bagażniku. Mokka X to raczej auto stricte do jazdy w mieście, bo dłuższe trasy z rodziną będą wiązały się z mniejszym lub większym, ale jednak kompromisem.

Opel Mokka X - silniki

Gama silnikowa nowego Opla Mokka X została stworzona w oparciu o 4 silniki benzynowe (1.6 ECOTEC 115 KM, 1.4 Turbo ECOTEC 140 KM, 1.4 Turbo ECOTEC 140 KM z LPG, 1.4 Turbo ECOTEC 152 KM) i 2 motory wysokoprężne (1.6 CDTi 110 KM i 136 KM).Najmocniejszy silnik o mocy 152 KM dostępny jest wyłącznie z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów. Nie ma jednak problemu, aby zamówić odmianę 1.4 T 140 KM z napędem 4x4 i ręczną skrzynią biegów. Brakuje tylko diesla z automatem i napędem wszystkich kół.

Opel Mokka X 2016

Opel

Zobacz też: Opel Astra Sports Tourer – ekskluzywne kombi!

W trakcie jazd testowych miałem do dyspozycji Mokkę z jednostką 1.4 Turbo o mocy 140 KM, napędem 4x4 i manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Wersja ta wydaje się być tą, która powinna cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród klientów (choć raczej tylko z przednim napędem). Moje osobiste odczucia co do tego motoru są jednak dość mieszane. Silnik ten, choć turbodoładowany, nie prezentuje wysokiej dynamiki w niskim zakresie obrotów. Pracuje jak silnik wolnossący, zabierając się do wytężonej pracy powyżej 3500 obr./min, generując przy tym mało przyjemny metaliczny dźwięk. Przyjemnie za to pracuje przekładnia manualna, która z łatwością wybiera poszczególne biegi, choć przełożenie główne wydaje się być za bardzo nastawione na ekonomię. W rezultacie cierpi na tym dynamika jednostki napędowej.

Opel Mokka X 2016

Opel

nieznane

Napęd 4x4 dołącza tylną oś tylko w razie uślizgu któregoś z przednim kół, kierując na nią do 50% momentu obrotowego. Pracę napędu czuć wyraźnie na nawierzchniach sypkich, mokrych lub przy bardzo gwałtownym ruszaniu z miejsca. W warunkach miejskich nie wydaje się być on elementem do jakiego koniecznie należałoby dopłacać. Lepiej zainwestować w dobrej klasy system audio, nowe reflektory LED-owe czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym udoskonaloną kamerę OpelEye. Jej nowa konstrukcja jeszcze lepiej odczytuje znaki umieszczone przy drodze, a przy tym wykorzystywana jest przez auto do wykrywania ruchu przed pojazdem i ostrzegania przed potencjalnym zagrożeniem. 

Opel Mokka X - zawieszenie

Przy okazji modernizacji Mokki, jej inżynierowie zmodyfikowali także nastawy pracy jej zawieszenia. Aby poprawić zachowania auta w zakrętach zostało ono usztywnione. W rezultacie komfort jazdy na zniszczonych nawierzchniach uległ pogorszeniu. Mimo tego auto nadal nie może poszczycić się jakimś wyjątkowo pewnym zachowaniem w szybko następujących po sobie łukach. Duża masa i wysoka położony środek ciężkości przypominają o sobie na każdym ciasnym zakręcie drogi, pokonywanym z dużą prędkością. Te same cechy tej konstrukcji sprawią jednak, że auto zachwyca ogromną stabilnością w trakcie jazdy z bardzo dużymi prędkościami na autostradzie. Auto niczym niewzruszone wyjeżdża zza szpaleru drzew czy ekranów akustycznych, z łatwością radząc sobie nawet z silnymi, bocznymi podmuchami powietrza. 

Pierwsze wrażenie

Nowy Opel Mokka X to zmodernizowane z głową auto. Cieszy fakt, że Opel pozostawił dotychczasowy wygląd pojazdu ubogacając go jedynie w nowe oświetlenie, które poprawić ma komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dodanie nowoczesnego wyposażenia oraz nowej deski rozdzielczej to także udany krok. Szkoda tylko, ze producent niepotrzebnie ograniczył komfort resorowania na gorszych jakościowo drogach. Powinien także zastanowić się nad zmianą przełożenia głównego w skrzyni biegów, które nadal ogranicza potencjał nowoczesnym silników z turbo. 

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA