REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel Mokka X 2016
Opel Mokka X 2016
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Mokka to swoisty przebój Opla w klasie crossoverów. Od początku jego sprzedaży tj. od 2012 roku sprzedano aż 600 tys. egzemplarzy tego modelu! W tym roku przyszedł czas na jego modernizację. Co się zmieniło? Jakie nowe rozwiązania oferowane są w nowym Oplu Mokka X?

Opel Mokka X - nowe wcielenie

Pobieżny rzut oka na nadwozie nowej Mokki X nie pozostawia złudzeń, że mamy do czynienia z innym niż dotychczas modelem. Choć zmiany stylizacyjne są raczej delikatne, to projektantom udało się nie popsuć dotychczasowej linii auta i zachować w bryle Mokki wiele dynamiki. Największe zmiany poczyniono w obrębie oświetlenia auta. Zarówno przednie jak i tylne reflektory zostały wyposażone w charakterystyczne, podwójne skrzydła, których kształt pozytywnie wpływa na wygląd pojazdu. Mokka prezentuje się dynamicznie, a dzięki dość niewielkim szybom i wyraźnym przetłoczeniem w części bocznej i tylnej pojazdu, dość masywnie.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Mokka X 2016

Opel

Zobacz też: Polacy najchętniej kupują Ople!

To co najważniejsze z punktu widzenia technicznego to fakt, że przednie reflektory to zupełnie nowa, w pełni diodowa konstrukcja o znacznie większych niż w poprzedniku możliwościach. Potrafią się one adaptować do określonych warunków drogowych, zapewniając możliwie najlepszą widoczność kierowcy. Dużo jaśniejszy strumień światła w połączeniu z 9-ma, automatycznymi trybami pracy (tryb miejski, pozamiejski czy turystyczny) ma zapewnić kierowcy jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo w trakcie nocnej jazdy. Ich możliwości nie miałem okazji jeszcze sprawdzić, ale uczynię to w trakcie dłuższego, redakcyjnego testu.

Opel Mokka X - wnętrze

Duży przełom nastąpił w kabinie Mokki. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, nawiązująca kształtem do tej z Astry V, jest przejrzysta i czytelna. Mimo że osobiście bardziej podobała mi się konsola z poprzedniej generacji tego modelu, to jednak nowa jest zdecydowanie łatwiejsza w obsłudze.

REKLAMA

Opel Mokka X 2016

Opel

nieznane

Wrażenie robią m.in. 7-calowy ekran systemu nawigacji (bardzo czytelny nawet w jasnym słońcu), wygodna kierownica z funkcją podgrzewania czy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, charakteryzujący się naprawdę wysoką rozdzielczością. Za pomocą przycisku umieszczonego na lusterku wewnętrznym można połączyć się z doradcą systemu OnStar, który automatycznie wgra nam do nawigacji trasę dojazdu w wybrane miejsce czy pomoże odnaleźć auto, gdyby to zostałoby skradzione. Mokka X, w ramach systemu multimedialnego IntelliLink, została także wyposażona w system łączności ze smartfonami. Niestety w trakcie pierwszych jazd testowych nie udało mi się z sukcesem skorzystać z tej funkcji, gdyż auto nie dogadywało się z moim telefonem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Mokka X 2016

Opel

Zobacz też: Opel Mokka X 2016

Wśród niedociągnięć warto wymienić także dość irytujący momentami sposób sterowania nawigacją GPS oraz nieco za mocno okrojony widok jej mapy. Nie do końca też udało się wygłuszyć pracę silnika w średnim i wysokim zakresie jego prędkości obrotowej. Do szewskiej pasji doprowadzić może specyficzny kształt dźwigni hamulca ręcznego, przez który jest ona trudna do obsłużenia, jeśli w cupholderach obok niej znajdują się butelki z napojami.

Fantastyczna jest za to pozycja za kierownicą w nowej Mokce X. To zasługa nie tylko kolumny kierowniczej o niezwykle szerokiej regulacji, ale i fantastycznego fotela z certyfikatem AGR dostępnego za dopłatą. Choć wymusza on raczej wyprostowaną pozycję, to siedzisko idealnie podpiera nogi na odcinku ud nawet u wysokich osób. Jeśli dodać do tego świetne, regulowane podparcie lędźwi oraz wygodny zagłówek to nawet długa trasa nie powinna być męcząca dla prowadzącego.

Nieco gorzej sytuacja wygląda w kwestii przestrzeni dla pasażerów drugiego rzędu i tej w bagażniku. Mokka X to raczej auto stricte do jazdy w mieście, bo dłuższe trasy z rodziną będą wiązały się z mniejszym lub większym, ale jednak kompromisem.

Opel Mokka X - silniki

Gama silnikowa nowego Opla Mokka X została stworzona w oparciu o 4 silniki benzynowe (1.6 ECOTEC 115 KM, 1.4 Turbo ECOTEC 140 KM, 1.4 Turbo ECOTEC 140 KM z LPG, 1.4 Turbo ECOTEC 152 KM) i 2 motory wysokoprężne (1.6 CDTi 110 KM i 136 KM).Najmocniejszy silnik o mocy 152 KM dostępny jest wyłącznie z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów. Nie ma jednak problemu, aby zamówić odmianę 1.4 T 140 KM z napędem 4x4 i ręczną skrzynią biegów. Brakuje tylko diesla z automatem i napędem wszystkich kół.

Opel Mokka X 2016

Opel

Zobacz też: Opel Astra Sports Tourer – ekskluzywne kombi!

W trakcie jazd testowych miałem do dyspozycji Mokkę z jednostką 1.4 Turbo o mocy 140 KM, napędem 4x4 i manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Wersja ta wydaje się być tą, która powinna cieszyć się dużym zainteresowaniem wśród klientów (choć raczej tylko z przednim napędem). Moje osobiste odczucia co do tego motoru są jednak dość mieszane. Silnik ten, choć turbodoładowany, nie prezentuje wysokiej dynamiki w niskim zakresie obrotów. Pracuje jak silnik wolnossący, zabierając się do wytężonej pracy powyżej 3500 obr./min, generując przy tym mało przyjemny metaliczny dźwięk. Przyjemnie za to pracuje przekładnia manualna, która z łatwością wybiera poszczególne biegi, choć przełożenie główne wydaje się być za bardzo nastawione na ekonomię. W rezultacie cierpi na tym dynamika jednostki napędowej.

Opel Mokka X 2016

Opel

nieznane

Napęd 4x4 dołącza tylną oś tylko w razie uślizgu któregoś z przednim kół, kierując na nią do 50% momentu obrotowego. Pracę napędu czuć wyraźnie na nawierzchniach sypkich, mokrych lub przy bardzo gwałtownym ruszaniu z miejsca. W warunkach miejskich nie wydaje się być on elementem do jakiego koniecznie należałoby dopłacać. Lepiej zainwestować w dobrej klasy system audio, nowe reflektory LED-owe czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym udoskonaloną kamerę OpelEye. Jej nowa konstrukcja jeszcze lepiej odczytuje znaki umieszczone przy drodze, a przy tym wykorzystywana jest przez auto do wykrywania ruchu przed pojazdem i ostrzegania przed potencjalnym zagrożeniem. 

Opel Mokka X - zawieszenie

Przy okazji modernizacji Mokki, jej inżynierowie zmodyfikowali także nastawy pracy jej zawieszenia. Aby poprawić zachowania auta w zakrętach zostało ono usztywnione. W rezultacie komfort jazdy na zniszczonych nawierzchniach uległ pogorszeniu. Mimo tego auto nadal nie może poszczycić się jakimś wyjątkowo pewnym zachowaniem w szybko następujących po sobie łukach. Duża masa i wysoka położony środek ciężkości przypominają o sobie na każdym ciasnym zakręcie drogi, pokonywanym z dużą prędkością. Te same cechy tej konstrukcji sprawią jednak, że auto zachwyca ogromną stabilnością w trakcie jazdy z bardzo dużymi prędkościami na autostradzie. Auto niczym niewzruszone wyjeżdża zza szpaleru drzew czy ekranów akustycznych, z łatwością radząc sobie nawet z silnymi, bocznymi podmuchami powietrza. 

Pierwsze wrażenie

Nowy Opel Mokka X to zmodernizowane z głową auto. Cieszy fakt, że Opel pozostawił dotychczasowy wygląd pojazdu ubogacając go jedynie w nowe oświetlenie, które poprawić ma komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dodanie nowoczesnego wyposażenia oraz nowej deski rozdzielczej to także udany krok. Szkoda tylko, ze producent niepotrzebnie ograniczył komfort resorowania na gorszych jakościowo drogach. Powinien także zastanowić się nad zmianą przełożenia głównego w skrzyni biegów, które nadal ogranicza potencjał nowoczesnym silników z turbo. 

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Opel Mokka X 2016
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA