REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra z silnikiem Diesla 1.6 160 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Gama silnikowa Opla Astry V generacji została rozszerzona o silnik Diesla 1.6 CDTi o mocy 160 KM. Wyposażony w dwie turbosprężarki ma łączyć wysoką dynamikę z niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Opel Astra 1.6 BiTurbo Diesel

Jeżeli jesteś smakoszem tostów z ostrym sosem chili i poszukujesz rozsądnego pięciodrzwiowego hatchbacka, któremu jednak nie brakuje ognistego temperamentu, powinieneś zainteresować się Oplem Astrą z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BiTurbo (zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym według NEDC:4,1–4,0 l/100 km CO2: 109–106 g/km). Pięciodrzwiowa Astra 1.6 BiTurbo CDTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h zajmuje jej 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 220 km/h. Mimo znakomitych osiągów Astra z dwustopniową turbosprężarką należy do najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Astra z silnikiem Diesla 1.6 160 KM

REKLAMA

Oprócz niewielkiego apetytu na paliwo atutami flagowego silnika o mocy 118 kW/160 KM są elastyczność i wysoki moment obrotowy. 350 niutonometrów jest dostępne już od 1500 obrotów na minutę. W połączeniu z niską masą samochodu — nowa Astra jest lżejsza od poprzedniczki nawet o 200 kg — oraz dynamiczną reakcją na otwarcie przepustnicy zapewnia to błyskawiczne rozpędzanie się już od niskich obrotów. Czterocylindrowy silnik z dwustopniowym, sekwencyjnym turbodoładowaniem, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną płynnie zwiększa prędkość obrotową aż do osiągnięcia maksymalnej mocy przy 4000 obrotów na minutę. Silnik charakteryzuje się też bardzo wysoką kulturą pracy i nie zakłóca spokoju osób podróżujących w obszernym i komfortowym przedziale pasażerskim Astry.

„Kiedy w ubiegłym roku wprowadzaliśmy Astrę na rynek, zaoferowane przez nas połączenie przestronności, wyposażenia, komfortu i opcji łączności wstrząsnęło konkurencją” — mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny firmy Opel. „Nowa Astra jest jednym z najlżejszych samochodów w swoim segmencie, a w przypadku wersji z nowym silnikiem 1.6 BiTurbo niewiele modeli na rynku może dorównać jej pod względem mocy, osiągów, kultury pracy jednostki napędowej oraz niskiego zużycia paliwa”.

Zobacz też: Opel Ampera-e - debiut w 2017 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno pięciodrzwiowy hatchback, jak i Astra Sports Tourer są oparte na zupełnie nowej, lekkiej architekturze. Funkcja integracji ze smartfonem oraz system Opel OnStar, czyli przełomowy osobisty opiekun kierowcy, zapewniają dostęp do najnowocześniejszych opcji łączności. Nowa Astra kontynuuje także tradycję Opla w zakresie wprowadzania do segmentu kompaktowego rozwiązań oferowanych wcześniej tylko w samochodach wyższej klasy. Przykładem takiego wyposażenia są matrycowe reflektory LED IntelliLux®.

Dzięki tym walorom Astra zdążyła zdobyć już wiele nagród. Oprócz tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2016 nowa Astra ma na swoim koncie takie międzynarodowe trofea, jak SAFETYBEST 2015 i Złota Kierownica za 2015 rok. Samochód otrzymał też maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA