REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Astra z silnikiem Diesla 1.6 160 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Gama silnikowa Opla Astry V generacji została rozszerzona o silnik Diesla 1.6 CDTi o mocy 160 KM. Wyposażony w dwie turbosprężarki ma łączyć wysoką dynamikę z niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Opel Astra 1.6 BiTurbo Diesel

Jeżeli jesteś smakoszem tostów z ostrym sosem chili i poszukujesz rozsądnego pięciodrzwiowego hatchbacka, któremu jednak nie brakuje ognistego temperamentu, powinieneś zainteresować się Oplem Astrą z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6 BiTurbo (zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym według NEDC:4,1–4,0 l/100 km CO2: 109–106 g/km). Pięciodrzwiowa Astra 1.6 BiTurbo CDTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h zajmuje jej 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 220 km/h. Mimo znakomitych osiągów Astra z dwustopniową turbosprężarką należy do najoszczędniejszych samochodów w swojej klasie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Astra z silnikiem Diesla 1.6 160 KM

Oprócz niewielkiego apetytu na paliwo atutami flagowego silnika o mocy 118 kW/160 KM są elastyczność i wysoki moment obrotowy. 350 niutonometrów jest dostępne już od 1500 obrotów na minutę. W połączeniu z niską masą samochodu — nowa Astra jest lżejsza od poprzedniczki nawet o 200 kg — oraz dynamiczną reakcją na otwarcie przepustnicy zapewnia to błyskawiczne rozpędzanie się już od niskich obrotów. Czterocylindrowy silnik z dwustopniowym, sekwencyjnym turbodoładowaniem, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną płynnie zwiększa prędkość obrotową aż do osiągnięcia maksymalnej mocy przy 4000 obrotów na minutę. Silnik charakteryzuje się też bardzo wysoką kulturą pracy i nie zakłóca spokoju osób podróżujących w obszernym i komfortowym przedziale pasażerskim Astry.

„Kiedy w ubiegłym roku wprowadzaliśmy Astrę na rynek, zaoferowane przez nas połączenie przestronności, wyposażenia, komfortu i opcji łączności wstrząsnęło konkurencją” — mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny firmy Opel. „Nowa Astra jest jednym z najlżejszych samochodów w swoim segmencie, a w przypadku wersji z nowym silnikiem 1.6 BiTurbo niewiele modeli na rynku może dorównać jej pod względem mocy, osiągów, kultury pracy jednostki napędowej oraz niskiego zużycia paliwa”.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Ampera-e - debiut w 2017 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno pięciodrzwiowy hatchback, jak i Astra Sports Tourer są oparte na zupełnie nowej, lekkiej architekturze. Funkcja integracji ze smartfonem oraz system Opel OnStar, czyli przełomowy osobisty opiekun kierowcy, zapewniają dostęp do najnowocześniejszych opcji łączności. Nowa Astra kontynuuje także tradycję Opla w zakresie wprowadzania do segmentu kompaktowego rozwiązań oferowanych wcześniej tylko w samochodach wyższej klasy. Przykładem takiego wyposażenia są matrycowe reflektory LED IntelliLux®.

Dzięki tym walorom Astra zdążyła zdobyć już wiele nagród. Oprócz tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2016 nowa Astra ma na swoim koncie takie międzynarodowe trofea, jak SAFETYBEST 2015 i Złota Kierownica za 2015 rok. Samochód otrzymał też maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTi
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA