Opel Mokka X 2016
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Opel Mokka X zadebiutuje w trakcie najbliższego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (3–13 marca 2016 r.), a na rynku pojawi się jesienią.
REKLAMA
Oprócz delikatnego, aczkolwiek zauważalnego liftingu nadwozia, według informacji producenta - przeprowadzono znaczną modernizację wnętrza. Zastosowano nową deskę rozdzielczą, której projekt jest inspirowany nową Astrą. W zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7- lub 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Konsola zyskała w ten sposób bardziej elegancką i oszczędną stylistykę — zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz.
Zobacz też: Opel GT Concept 2016
Opel Mokka X 2016 - nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna i adaptacyjny napęd na wszystkie koła
Po wprowadzeniu silników Diesla 1.6 o mocy 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM ofertę jednostek napędowych przeznaczonych do Mokki X rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Silnik 1.4 Direct Injection Turbo nowej generacji, o mocy 112 kW/152 KM, który zadebiutował niedawno w nowej Astrze. W modelu Mokka X będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią automatyczną, systemem Start/Stop i adaptacyjnym napędem na wszystkie koła (według wstępnych danych emisja CO2 i zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyniosą odpowiednio: 154 g/km i 6,6 l/100 km). Jak on działa? Prosto. Na suchej nawierzchni moment obrotowy trafia tylko na koła przednie (wyjątkiem jest ruszanie w trybie AWD), co pozwala utrzymać niskie zużycie paliwa. W zależności od warunków na drodze rozdział napędu zmienia się płynnie i automatycznie od 100 proc. na koła przednie na suchej jezdni do maksymalnie po 50 proc. na przednią i tylną oś, na przykład na nawierzchni pokrytej warstwą wody.
Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Opel Mokka X 2016 - reflektory adaptacyjne LED i przednia kamera Opel Eye nowej generacji
REKLAMA
Nowy Opel będzie mógł zostać wyposażony w nowy system reflektorów AFL LED, który automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie bez oślepiania innych kierowców. Oferuje on aż 9 różnych funkcji i trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie, tryb turystyczny, doświetlanie zakrętów, oświetlenie wspomagające cofanie i manewrowanie oraz tryb oszczędny po zatrzymaniu pojazdu. System reflektorów diodowych zastąpi stosowane poprzednio adaptacyjne oświetlenie biksenonowe. Reflektory LED emitują światło pozwalające zobaczyć prawdziwe kolory oświetlanych obiektów, co sprzyja komfortowi widzenia. Ponadto brak elementów mechanicznych w konstrukcji reflektora sprawia, że szybciej i precyzyjniej kieruje on światło w odpowiednim kierunku.
Konstruktorzy zaoferowali też do nowej Mokki nową przednią kamerę Opel Eye. Ma wyższą rozdzielczość i jest wyposażona w bardziej wydajny moduł przetwarzania obrazu pozytywnie wpływa na działanie wszystkich korzystających z niej funkcji, takich jak asystent świateł drogowych czy reflektory AFL LED. Dzięki ulepszeniu kamery z opcjonalnym systemem nawigacji system rozpoznawania znaków drogowych w modelu Mokka X charakteryzuje się większym zakresem rozpoznawalności. System monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu wykorzystuje przednią kamerę do wykrywania ruchu przed pojazdem, a alarm przedkolizyjny został rozbudowany o diodowy wyświetlacz refleksyjny. Kiedy odległość między samochodem a pojazdem poprzedzającym zmniejsza się zbyt szybko, światło czerwonych diod odbija się w przedniej szybie. O konieczności hamowania kierowcę ostrzega także sygnał dźwiękowy. Asystent pasa ruchu aktywuje się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h. Kontrolka w zestawie wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.
Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami
Opel Mokka X 2016 - fotele z atestem AGR
REKLAMA
Podobnie jak nowy Opel Astra, również Mokka X od samego początku będzie dostępna z pełnym pakietem usług OnStar. Ponadto w nowym modelu zadebiutują dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji z funkcją umożliwiającą podłączenie smartfonów do systemu pokładowego przez interfejsy Apple CarPlay lub Android Auto.
Podobnie jak w większości modeli Opla, także w Mocce, zastosowano fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców zrzeszającej niezależnych ekspertów w tej dziedzinie), które zapewniają wygodę zarówno w trakcie dalekich podróży, jak i wypraw w trudniejszy teren. Mokka X została wyposażona w jeszcze jedno podnoszące komfort użytkowania rozwiązanie: system Open&Start. Kierowca nie musi nawet sięgać po kluczyk, aby odblokować lub zablokować zamki w drzwiach pojazdu. Wystarczy, że ma ten kluczyk w kieszeni lub w torebce i naciśnie mały przycisk na klamce drzwi lub bagażnika. Kluczyk nie jest także potrzebny do uruchomienia silnika pojazdu.
Źródło: Materiały Opla
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.