REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysokoprężny silnik zaburtowy od Opla

Subskrybuj nas na Youtube
Wysokoprężny, dwulitrowy silnik, który jest stosowany m.in. w Oplu Insigni może teraz napędzać również łodzie. Szwedzka firma Cimco Marine AB zaadoptowała konstrukcję do wykorzystania w użytkowaniu zaburtowym. W ten sposób powstał zaburtowy, wysokoprężny silnik OXE rozwijający moc maksymalną 200 KM.
Wysokoprężny, dwulitrowy silnik, który jest stosowany m.in. w Oplu Insigni może teraz napędzać również łodzie. Szwedzka firma Cimco Marine AB zaadoptowała konstrukcję do wykorzystania w użytkowaniu zaburtowym. W ten sposób powstał zaburtowy, wysokoprężny silnik OXE rozwijający moc maksymalną 200 KM.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Wysokoprężny, dwulitrowy silnik, który jest stosowany m.in. w Oplu Insigni może teraz napędzać również łodzie. Szwedzka firma Cimco Marine AB zaadoptowała konstrukcję do wykorzystania w użytkowaniu zaburtowym. W ten sposób powstał zaburtowy, wysokoprężny silnik OXE rozwijający moc maksymalną 200 KM.

Wysokoprężny silnik zaburtowy od Opla

REKLAMA

Silnik Diesla opracowany przez firmę Opel i zaadaptowany przez Cimco Marine AB nazywa się OXE, co po szwedzku oznacza „wół”. Silna niczym wół jednostka jest w stanie wprawić w ruch łodzie wymagające napędu o dużej mocy. Podstawą silnika zaburtowego jest 2-litrowy silnik Diesla produkowany w fabryce Opla w Kaiserslautern w Niemczech, montowany standardowo w modelach Cascada, Insignia i Zafira. Morska wersja czterocylindrowego silnika rozwija moc 147 kW/200 KM przy 4100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2500 obr./min.

REKLAMA

„Poprzez sprzedaż podzespołów docieramy do małych, aczkolwiek ważnych segmentów rynku, gdzie nasze produkty cieszą się dużą popularnością. Silnik OXE jest tego doskonałym przykładem. Zaopatrując Cimco Marine AB w tę jednostkę, możemy lepiej wykorzystać możliwości produkcyjne zakładu w Kaiserslautern” — powiedział Alex Thielemans, dyrektor ds. sprzedaży podzespołów w firmie Opel.

Wysokoprężny silnik zaburtowy OXE

Wysokoprężny silnik zaburtowy OXE

Opel

Opel

Wysokoprężny silnik OXE

REKLAMA

Produkowany w Niemczech silnik wysokoprężny OXE jest wyjątkowo trwały i łatwy w utrzymaniu. W morskich warunkach eksploatacji należy go serwisować co 200 godzin, a gruntownego przeglądu dokonuje się po każdych 2 000 godzin pracy. Silniki zaburtowe pracują pod ogromnym obciążeniem — przez większość czasu na pełnych obrotach. Turbodoładowany silnik OXE zużywa 43 litry oleju napędowego na godzinę, czyli aż o 42% mniej niż porównywalny nowoczesny dwusuwowy silnik zaburtowy (73 litry). Zastosowanie silnika Diesla znacznie zwiększa zatem zasięg szybkich łodzi wykorzystywanych w połowach dalekomorskich, akcjach ratowniczych czy też hodowli ryb w wodach przybrzeżnych. Jeden z pierwszych sprzedanych silników OXE jest obecnie używany na szkockiej farmie łososi. Cichy diesel istotnie przyczynia się także do ograniczenia emisji hałasu. Kolejną zaletą silnika wysokoprężnego jest niska palność zasilającego go paliwa. Niektóre porty nie wpuszczają łodzi z benzynowymi silnikami zaburtowymi ze względu na ryzyko pożaru. Silnika OXE zakaz ten nie dotyczy.

„O wyborze silnika Opla zdecydowały wysoka precyzja wykonania i niezawodność potwierdzona milionami przejechanych kilometrów. Przejście z benzyny na olej napędowy było podyktowane nie tylko koniecznością zminimalizowania ryzyka pożaru, ale również czynnikami istotnymi w intensywnej eksploatacji komercyjnej, takimi jak większa niezawodność i dłuższe okresy międzyprzeglądowe oraz większy zasięg na pełnych obrotach w ciągu godziny, a także coraz powszechniejszą dostępnością oleju napędowego w różnych regionach” — wyjaśnił Magnus Folin, dyrektor generalny firmy Cimco Marine.

Adaptacja silnika z samochodu osobowego do wykorzystania w łodziach

W celu doboru odpowiedniej jednostki napędowej firma Cimco Marine AB przetestowała kilka silników wysokoprężnych montowanych w samochodach osobowych. O przewadze czterocylindrowego silnika Opla zdecydowała jego solidność. Intensywne testy silników prowadzono przez trzy lata, do końca 2015 roku. „Kilkuletnie próby, którym poddawaliśmy silnik, pokazały, że jest to wyjątkowo solidna i trwała konstrukcja” — zaznaczył Christer Flodman, dyrektor techniczny w firmie Cimco. W rezultacie postanowiono zaufać niemieckiemu silnikowi i słynącej z niezawodności marce Opel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Massimo Giraud, asystent głównego inżyniera w centrum rozwoju silników wysokoprężnych firmy Opel w Turynie, wyjaśnia: „Dostosowanie naszego silnika do całkiem odmiennego środowiska stanowiło nie lada wyzwanie. Musieliśmy zmienić jego charakterystykę i całkowicie go przekalibrować. W wersji morskiej zrezygnowaliśmy z wysokiego momentu obrotowego przy niskich obrotach, z którego słynie nasz silnik, i skupiliśmy się na uzyskaniu wysokiej mocy niezbędnej do utrzymania stałej prędkości. Misja zakończyła się sukcesem!”.

Więcej informacji na temat marki Opel znajdziesz tutaj

Firma Cimco przystosowała rzędowy czterocylindrowy silnik do eksploatacji na wzburzonych wodach. Układ smarowania z suchą miską olejową gwarantuje dopływ oleju bez względu na warunki eksploatacji. Opatentowany moduł z pasem napędowym przenosi moc z silnika przez zespół napędowy do śruby napędowej, która jest w stanie przyjąć wysoki moment obrotowy turbodiesla. W przeciwieństwie do wolnoobrotowych dwusuwowych silników zaburtowych, ten wyrafinowany układ przeniesienia napędu pozwala sternikowi uzyskać pełną kontrolę nad łodzią przy niskich prędkościach. Ma to zasadnicze znaczenie w przypadku akcji poszukiwawczych i ratunkowych. Ostatnią, lecz równie ważną zaletą silnika OXE jest zamknięty układ chłodzenia, który doskonale sprawdza się nawet w mroźnych warunkach oraz na wodach obfitujących w roślinność.

Źródło: Materiały prasowe Opla

Wysokoprężny silnik zaburtowy OXE
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA