Opel Ampera-e - debiut w 2017 r.
REKLAMA
REKLAMA
Opel Ampera-e - debiut w 2017 r.
W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy, rewolucyjny samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli. Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód będzie nazywał się „Ampera‑e”. Jego atutem ma być nie tylko większy zasięg na pełnym ładowaniu w porównaniu z większością samochodów elektrycznych, ale także przystępna cena. Firma zamierza wykorzystać doświadczenia zdobyte dzięki oryginalnej Amperze, która w 2011 roku wyznaczyła wzorzec dla nowoczesnych samochodów elektrycznych. W nowej Amperze‑e innowacyjne rozwiązania w zakresie elektrycznej mobilności połączono z najnowocześniejszymi systemami łączności z Internetem oraz gwarantującą emocje dynamiką jazdy.
REKLAMA
Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami
Na Sympozjum CAR w Bochum (Niemcy) prezes i dyrektor generalna, Mary Barra, tak zapowiadała wprowadzenie Ampery‑e: „GM i Opel zawsze były przekonane, że samochody elektryczne będą miały ważny udział w kształtowaniu się przyszłej mobilności. Przełomowa technologia zastosowana w modelu Ampera‑e jest ważnym krokiem w kierunku realizacji tej wizji. Nowy samochód elektryczny z napędem akumulatorowym jest kolejnym przykładem tego, jak firma Opel stara się zapewnić powszechną dostępność innowacyjnych rozwiązań technicznych”.
Zobacz też: Opel GT Concept 2016
REKLAMA
Obecne trendy, takie jak urbanizacja czy dbałość o stan środowiska naturalnego, dyktują potrzebę opracowywania nowych sposobów zapewnienia mobilności i alternatywnych systemów napędu. „Samochody elektryczne mogą istotnie przyczynić się do ochrony klimatu i ograniczenia emisji zanieczyszczeń” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nowy Opel Ampera‑e otworzy drogę do elektrycznej mobilności, znosząc bariery wysokiej ceny i krótkiego zasięgu”.
Kompaktowe proporcje nadwozia Ampery‑e wynikają z płaskiej konstrukcji akumulatora zamontowanego pod podłogą pojazdu. Efektywny sposób ulokowania akumulatora przekłada się też na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują samochody w segmencie kompaktowym.
Ampera‑e będzie także wyposażona w cieszącego się uznaniem osobistego asystenta kierowcy (Opel OnStar) oraz w łączność z Internetem i system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem.
Źródło: Opel
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.