REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Ampera-e - debiut w 2017 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Ampera-e - debiut w 2017r.?
Opel Ampera-e - debiut w 2017r.?
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Według zapowiedzi Opel Ampera-e zostanie wprowadzona do oferty w 2017 r. Według zapowiedzi producenta elektryczny pojazd ma być dostępny za przystępną cenę.

Opel Ampera-e - debiut w 2017 r.

W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy, rewolucyjny samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli. Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód będzie nazywał się „Ampera‑e”. Jego atutem ma być nie tylko większy zasięg na pełnym ładowaniu w porównaniu z większością samochodów elektrycznych, ale także przystępna cena. Firma zamierza wykorzystać doświadczenia zdobyte dzięki oryginalnej Amperze, która w 2011 roku wyznaczyła wzorzec dla nowoczesnych samochodów elektrycznych. W nowej Amperze‑e innowacyjne rozwiązania w zakresie elektrycznej mobilności połączono z najnowocześniejszymi systemami łączności z Internetem oraz gwarantującą emocje dynamiką jazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Na Sympozjum CAR w Bochum (Niemcy) prezes i dyrektor generalna, Mary Barra, tak zapowiadała wprowadzenie Ampery‑e: „GM i Opel zawsze były przekonane, że samochody elektryczne będą miały ważny udział w kształtowaniu się przyszłej mobilności. Przełomowa technologia zastosowana w modelu Ampera‑e jest ważnym krokiem w kierunku realizacji tej wizji. Nowy samochód elektryczny z napędem akumulatorowym jest kolejnym przykładem tego, jak firma Opel stara się zapewnić powszechną dostępność innowacyjnych rozwiązań technicznych”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel GT Concept 2016

REKLAMA

Obecne trendy, takie jak urbanizacja czy dbałość o stan środowiska naturalnego, dyktują potrzebę opracowywania nowych sposobów zapewnienia mobilności i alternatywnych systemów napędu. „Samochody elektryczne mogą istotnie przyczynić się do ochrony klimatu i ograniczenia emisji zanieczyszczeń” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nowy Opel Ampera‑e otworzy drogę do elektrycznej mobilności, znosząc bariery wysokiej ceny i krótkiego zasięgu”.

Kompaktowe proporcje nadwozia Ampery‑e wynikają z płaskiej konstrukcji akumulatora zamontowanego pod podłogą pojazdu. Efektywny sposób ulokowania akumulatora przekłada się też na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują samochody w segmencie kompaktowym.

Ampera‑e będzie także wyposażona w cieszącego się uznaniem osobistego asystenta kierowcy (Opel OnStar) oraz w łączność z Internetem i system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem.

Źródło: Opel

Opel Ampera-e - debiut w 2017r.?
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA