REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel GT Concept 2016

Subskrybuj nas na Youtube
Opel GT Concept 2016
Opel GT Concept 2016
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel zaprezentował koncepcyjny model GT. Konstrukcja pokazuje, jak będą wyglądały sportowe samochody w przyszłości.

Opel GT Concept 2016 - premiera w Genewie

Opel GT Concept będzie miał swoją światową premierę na 86. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (3–13 marca 2016 r.). Pełnokrwisty sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła jest bezpośrednim następcą modeli Opel GT i Monza Concept oraz nową interpretacją koncepcji stylistycznej firmy Opel. W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani wycieraczek przedniej szyby.

REKLAMA

REKLAMA

„Projektując Opla GT Concept, zrobiliśmy kolejny krok ku jeszcze większym emocjom i większej przyjemności z jazdy. Ten samochód odzwierciedla nasze obecne podejście i pozycję. Jesteśmy pewni naszych możliwości, ambitni, innowacyjni i każdym kolejnym modelem chcemy zdobywać coraz więcej klientów” — powiedział dyrektor generalny Opel Group, dr Karl-Thomas Neumann, który nie może się już doczekać światowej premiery pojazdu w Genewie.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

REKLAMA

GT Concept kontynuuje filozofię zaproponowaną w modelu Opel Experimental GT

W 1965 r., podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, zaledwie rok po otwarciu pierwszego studia projektowego prowadzonego przez europejskiego producenta samochodów, firma Opel zaprezentowała smukłe i wyraziste coupé, w którym zastosowano niezawodne rozwiązania techniczne z Kadetta B. Innowacyjność modelu nie wynikała jednak tylko z faktu, że był to pierwszy samochód koncepcyjny europejskiego producenta. GT mógł poszczycić się wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, takimi jak chowane reflektory czy smukła i pozbawiona zbędnych ozdób sylwetka o doskonałych proporcjach. Bezkompromisowa koncepcja autorstwa Erharda Schnella miała służyć jednemu celowi: zaprezentowaniu możliwości stylistycznych firmy. Reakcje publiczności były jednak tak entuzjastyczne, że seryjny Opel GT trafił do salonów sprzedaży już trzy lata później. Reszta jest historią — historią sukcesu i motoryzacyjnej legendy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W modelu GT Concept firma Opel ponownie prezentuje swoje pionierskie zacięcie. Wyraziste czerwone przednie opony — zamontowane na obręczach z odważnym motywem wrotek — nawiązują także do motocykla Opel Motoclub 500, który w swoim czasie (1928 r.) również był awangardowym pojazdem, wyposażonym w czerwone ogumienie. Poza tym Opla GT Concept niewiele łączy z przeszłością. Długa pokrywa silnika, brak klapy bagażnika, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką oraz oczywiście nazwa odwołująca się do oryginalnego GT — oprócz tych cech samochód nie ma żadnych detali retro.

„Zaprojektowaliśmy GT Concept, aby zawrzeć w nim odważnego i wywołującego emocje ducha marki Opel. Ten dynamiczny i pełen innowacyjnych rozwiązań samochód o muskularnej sylwetce nawiązuje do naszych wspaniałych tradycji, które zamierzamy kontynuować. W 1965 r. w firmie Opel powstał Experimental GT — pojazd nowoczesny pod każdym względem, o równie bezkompromisowych kształtach. Oczywiście trudno jest na nowo wymyślić kultowy model, ale tak jak Experimental GT był awangardowy w swoim czasie, tak dziś jego odpowiednikiem jest GT Concept — absolutnie czysty i minimalistyczny, a jednocześnie śmiały i bezkompromisowy. To coupé w imponujący sposób ilustruje ciągły rozwój naszej stylistycznej koncepcji — „rzeźbiarskiego artyzmu połączonego z niemiecką precyzją” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w Europie.

Najważniejszą innowacją w Oplu GT Concept są duże drzwi ze zintegrowanymi bocznymi oknami i płynnym przejściem między taflą szkła a powierzchnią lakierowaną. Zarówno kierowca, jak i pasażer mogą dostać się do wnętrza po naciśnięciu panelu dotykowego sterującego elektrycznie otwieranymi drzwiami, zintegrowanego z czerwoną linią dachu. W środku jest dość miejsca nawet dla wysokiego kierowcy. Po otwarciu drzwi mocno zachodzą na przednie nadkola. Ten oszczędzający miejsce i opatentowany sposób mocowania drzwi umożliwia ich otwarcie pod dużym kątem, co jest szczególnie przydatne na zatłoczonych parkingach. Kompaktowy sportowy koncepcyjny pojazd został więc zaprojektowany z myślą o eksploatacji w mieście. Dwie kamery zamontowane za nadkolami zapewniają dobrą widoczność w czasie jazdy ulicami miasta. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch monitorach z lewej i prawej strony kokpitu. W ten sposób wyeliminowano jednocześnie boczne lusterka i martwe pola. Szyba czołowa przechodzi w szklany panoramiczny dach, przez który można podziwiać widoki — podobnie jak w czasie jazdy samochodem z nadwoziem targa ze zdejmowanym dachem.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel GT Concept - dane techniczne

Pod rozłożystą maską kryje się zespół napędowy GT Concept: podobnie jak w pierwszym Oplu GT oraz kultowym amerykańskim sportowym modelu Corvette produkowanym przez firmę GM silnik jest umieszczony centralnie za przednią osią. Dzięki temu środek ciężkości pojazdu znajduje się nisko i blisko środka geometrycznego, co jest idealną konfiguracją zapewniającą sportowe właściwości jezdne i doskonałą dynamikę na zakrętach. Opel GT Concept jest wyposażony w mocny, trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1 litra, oparty na ultranowoczesnej, zbudowanej w całości z aluminium jednostce stosowanej w modelach ADAM, Corsa i Astra. W sportowym samochodzie ten wyjątkowo oszczędny i zaawansowany technicznie silnik benzynowy rozwija moc 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm (wartości zużycia paliwa dla Opla GT Concept nie są jeszcze dostępne). Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Opel GT Concept ma więc tradycyjny tylny napęd, tak ceniony przez ortodoksyjnych pasjonatów samochodów sportowych. Osiągi dwumiejscowego pojazdu o masie nieprzekraczającej 1000 kilogramów również ich nie zawiodą. GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.

Zobacz też: Nowy Opel Corsa OPC - cena

Kolejnym interesującym detalem Opla GT Concept są reflektory ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Dzięki supernowoczesnej technologii projekcyjnej uzyskano w nich efekt trójwymiarowego świecenia. Z rozwiązaniem tym doskonale harmonizują adaptacyjne w pełni diodowe reflektory nowej generacji. Matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników drogi, debiutowały już w nowej Astrze w 2015 r. i zostały uhonorowane nagrodą SAFETYBEST. W Oplu GT Concept zastosowano udoskonaloną wersję tego inteligentnego systemu oświetlenia. Trójwymiarowy efekt w tylnych światłach nowego GT nadaje pojazdowi niepowtarzalny wygląd w nocy.

Źródło: Materiały prasowe Opla

Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT
Opel
Opel GT
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA