REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel GT Concept 2016

Opel GT Concept 2016
Opel GT Concept 2016
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel zaprezentował koncepcyjny model GT. Konstrukcja pokazuje, jak będą wyglądały sportowe samochody w przyszłości.

Opel GT Concept 2016 - premiera w Genewie

REKLAMA

Opel GT Concept będzie miał swoją światową premierę na 86. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (3–13 marca 2016 r.). Pełnokrwisty sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła jest bezpośrednim następcą modeli Opel GT i Monza Concept oraz nową interpretacją koncepcji stylistycznej firmy Opel. W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani wycieraczek przedniej szyby.

REKLAMA

„Projektując Opla GT Concept, zrobiliśmy kolejny krok ku jeszcze większym emocjom i większej przyjemności z jazdy. Ten samochód odzwierciedla nasze obecne podejście i pozycję. Jesteśmy pewni naszych możliwości, ambitni, innowacyjni i każdym kolejnym modelem chcemy zdobywać coraz więcej klientów” — powiedział dyrektor generalny Opel Group, dr Karl-Thomas Neumann, który nie może się już doczekać światowej premiery pojazdu w Genewie.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

GT Concept kontynuuje filozofię zaproponowaną w modelu Opel Experimental GT

REKLAMA

W 1965 r., podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, zaledwie rok po otwarciu pierwszego studia projektowego prowadzonego przez europejskiego producenta samochodów, firma Opel zaprezentowała smukłe i wyraziste coupé, w którym zastosowano niezawodne rozwiązania techniczne z Kadetta B. Innowacyjność modelu nie wynikała jednak tylko z faktu, że był to pierwszy samochód koncepcyjny europejskiego producenta. GT mógł poszczycić się wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, takimi jak chowane reflektory czy smukła i pozbawiona zbędnych ozdób sylwetka o doskonałych proporcjach. Bezkompromisowa koncepcja autorstwa Erharda Schnella miała służyć jednemu celowi: zaprezentowaniu możliwości stylistycznych firmy. Reakcje publiczności były jednak tak entuzjastyczne, że seryjny Opel GT trafił do salonów sprzedaży już trzy lata później. Reszta jest historią — historią sukcesu i motoryzacyjnej legendy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W modelu GT Concept firma Opel ponownie prezentuje swoje pionierskie zacięcie. Wyraziste czerwone przednie opony — zamontowane na obręczach z odważnym motywem wrotek — nawiązują także do motocykla Opel Motoclub 500, który w swoim czasie (1928 r.) również był awangardowym pojazdem, wyposażonym w czerwone ogumienie. Poza tym Opla GT Concept niewiele łączy z przeszłością. Długa pokrywa silnika, brak klapy bagażnika, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką oraz oczywiście nazwa odwołująca się do oryginalnego GT — oprócz tych cech samochód nie ma żadnych detali retro.

„Zaprojektowaliśmy GT Concept, aby zawrzeć w nim odważnego i wywołującego emocje ducha marki Opel. Ten dynamiczny i pełen innowacyjnych rozwiązań samochód o muskularnej sylwetce nawiązuje do naszych wspaniałych tradycji, które zamierzamy kontynuować. W 1965 r. w firmie Opel powstał Experimental GT — pojazd nowoczesny pod każdym względem, o równie bezkompromisowych kształtach. Oczywiście trudno jest na nowo wymyślić kultowy model, ale tak jak Experimental GT był awangardowy w swoim czasie, tak dziś jego odpowiednikiem jest GT Concept — absolutnie czysty i minimalistyczny, a jednocześnie śmiały i bezkompromisowy. To coupé w imponujący sposób ilustruje ciągły rozwój naszej stylistycznej koncepcji — „rzeźbiarskiego artyzmu połączonego z niemiecką precyzją” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w Europie.

Najważniejszą innowacją w Oplu GT Concept są duże drzwi ze zintegrowanymi bocznymi oknami i płynnym przejściem między taflą szkła a powierzchnią lakierowaną. Zarówno kierowca, jak i pasażer mogą dostać się do wnętrza po naciśnięciu panelu dotykowego sterującego elektrycznie otwieranymi drzwiami, zintegrowanego z czerwoną linią dachu. W środku jest dość miejsca nawet dla wysokiego kierowcy. Po otwarciu drzwi mocno zachodzą na przednie nadkola. Ten oszczędzający miejsce i opatentowany sposób mocowania drzwi umożliwia ich otwarcie pod dużym kątem, co jest szczególnie przydatne na zatłoczonych parkingach. Kompaktowy sportowy koncepcyjny pojazd został więc zaprojektowany z myślą o eksploatacji w mieście. Dwie kamery zamontowane za nadkolami zapewniają dobrą widoczność w czasie jazdy ulicami miasta. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch monitorach z lewej i prawej strony kokpitu. W ten sposób wyeliminowano jednocześnie boczne lusterka i martwe pola. Szyba czołowa przechodzi w szklany panoramiczny dach, przez który można podziwiać widoki — podobnie jak w czasie jazdy samochodem z nadwoziem targa ze zdejmowanym dachem.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel GT Concept - dane techniczne

Pod rozłożystą maską kryje się zespół napędowy GT Concept: podobnie jak w pierwszym Oplu GT oraz kultowym amerykańskim sportowym modelu Corvette produkowanym przez firmę GM silnik jest umieszczony centralnie za przednią osią. Dzięki temu środek ciężkości pojazdu znajduje się nisko i blisko środka geometrycznego, co jest idealną konfiguracją zapewniającą sportowe właściwości jezdne i doskonałą dynamikę na zakrętach. Opel GT Concept jest wyposażony w mocny, trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1 litra, oparty na ultranowoczesnej, zbudowanej w całości z aluminium jednostce stosowanej w modelach ADAM, Corsa i Astra. W sportowym samochodzie ten wyjątkowo oszczędny i zaawansowany technicznie silnik benzynowy rozwija moc 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm (wartości zużycia paliwa dla Opla GT Concept nie są jeszcze dostępne). Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Opel GT Concept ma więc tradycyjny tylny napęd, tak ceniony przez ortodoksyjnych pasjonatów samochodów sportowych. Osiągi dwumiejscowego pojazdu o masie nieprzekraczającej 1000 kilogramów również ich nie zawiodą. GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.

Zobacz też: Nowy Opel Corsa OPC - cena

Kolejnym interesującym detalem Opla GT Concept są reflektory ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Dzięki supernowoczesnej technologii projekcyjnej uzyskano w nich efekt trójwymiarowego świecenia. Z rozwiązaniem tym doskonale harmonizują adaptacyjne w pełni diodowe reflektory nowej generacji. Matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników drogi, debiutowały już w nowej Astrze w 2015 r. i zostały uhonorowane nagrodą SAFETYBEST. W Oplu GT Concept zastosowano udoskonaloną wersję tego inteligentnego systemu oświetlenia. Trójwymiarowy efekt w tylnych światłach nowego GT nadaje pojazdowi niepowtarzalny wygląd w nocy.

Źródło: Materiały prasowe Opla

Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT
Opel
Opel GT
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA