REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel GT Concept 2016

Subskrybuj nas na Youtube
Opel GT Concept 2016
Opel GT Concept 2016
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel zaprezentował koncepcyjny model GT. Konstrukcja pokazuje, jak będą wyglądały sportowe samochody w przyszłości.

Opel GT Concept 2016 - premiera w Genewie

REKLAMA

Opel GT Concept będzie miał swoją światową premierę na 86. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (3–13 marca 2016 r.). Pełnokrwisty sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła jest bezpośrednim następcą modeli Opel GT i Monza Concept oraz nową interpretacją koncepcji stylistycznej firmy Opel. W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani wycieraczek przedniej szyby.

REKLAMA

„Projektując Opla GT Concept, zrobiliśmy kolejny krok ku jeszcze większym emocjom i większej przyjemności z jazdy. Ten samochód odzwierciedla nasze obecne podejście i pozycję. Jesteśmy pewni naszych możliwości, ambitni, innowacyjni i każdym kolejnym modelem chcemy zdobywać coraz więcej klientów” — powiedział dyrektor generalny Opel Group, dr Karl-Thomas Neumann, który nie może się już doczekać światowej premiery pojazdu w Genewie.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

GT Concept kontynuuje filozofię zaproponowaną w modelu Opel Experimental GT

REKLAMA

W 1965 r., podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie, zaledwie rok po otwarciu pierwszego studia projektowego prowadzonego przez europejskiego producenta samochodów, firma Opel zaprezentowała smukłe i wyraziste coupé, w którym zastosowano niezawodne rozwiązania techniczne z Kadetta B. Innowacyjność modelu nie wynikała jednak tylko z faktu, że był to pierwszy samochód koncepcyjny europejskiego producenta. GT mógł poszczycić się wieloma nowatorskimi rozwiązaniami, takimi jak chowane reflektory czy smukła i pozbawiona zbędnych ozdób sylwetka o doskonałych proporcjach. Bezkompromisowa koncepcja autorstwa Erharda Schnella miała służyć jednemu celowi: zaprezentowaniu możliwości stylistycznych firmy. Reakcje publiczności były jednak tak entuzjastyczne, że seryjny Opel GT trafił do salonów sprzedaży już trzy lata później. Reszta jest historią — historią sukcesu i motoryzacyjnej legendy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W modelu GT Concept firma Opel ponownie prezentuje swoje pionierskie zacięcie. Wyraziste czerwone przednie opony — zamontowane na obręczach z odważnym motywem wrotek — nawiązują także do motocykla Opel Motoclub 500, który w swoim czasie (1928 r.) również był awangardowym pojazdem, wyposażonym w czerwone ogumienie. Poza tym Opla GT Concept niewiele łączy z przeszłością. Długa pokrywa silnika, brak klapy bagażnika, podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką oraz oczywiście nazwa odwołująca się do oryginalnego GT — oprócz tych cech samochód nie ma żadnych detali retro.

„Zaprojektowaliśmy GT Concept, aby zawrzeć w nim odważnego i wywołującego emocje ducha marki Opel. Ten dynamiczny i pełen innowacyjnych rozwiązań samochód o muskularnej sylwetce nawiązuje do naszych wspaniałych tradycji, które zamierzamy kontynuować. W 1965 r. w firmie Opel powstał Experimental GT — pojazd nowoczesny pod każdym względem, o równie bezkompromisowych kształtach. Oczywiście trudno jest na nowo wymyślić kultowy model, ale tak jak Experimental GT był awangardowy w swoim czasie, tak dziś jego odpowiednikiem jest GT Concept — absolutnie czysty i minimalistyczny, a jednocześnie śmiały i bezkompromisowy. To coupé w imponujący sposób ilustruje ciągły rozwój naszej stylistycznej koncepcji — „rzeźbiarskiego artyzmu połączonego z niemiecką precyzją” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w Europie.

Najważniejszą innowacją w Oplu GT Concept są duże drzwi ze zintegrowanymi bocznymi oknami i płynnym przejściem między taflą szkła a powierzchnią lakierowaną. Zarówno kierowca, jak i pasażer mogą dostać się do wnętrza po naciśnięciu panelu dotykowego sterującego elektrycznie otwieranymi drzwiami, zintegrowanego z czerwoną linią dachu. W środku jest dość miejsca nawet dla wysokiego kierowcy. Po otwarciu drzwi mocno zachodzą na przednie nadkola. Ten oszczędzający miejsce i opatentowany sposób mocowania drzwi umożliwia ich otwarcie pod dużym kątem, co jest szczególnie przydatne na zatłoczonych parkingach. Kompaktowy sportowy koncepcyjny pojazd został więc zaprojektowany z myślą o eksploatacji w mieście. Dwie kamery zamontowane za nadkolami zapewniają dobrą widoczność w czasie jazdy ulicami miasta. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch monitorach z lewej i prawej strony kokpitu. W ten sposób wyeliminowano jednocześnie boczne lusterka i martwe pola. Szyba czołowa przechodzi w szklany panoramiczny dach, przez który można podziwiać widoki — podobnie jak w czasie jazdy samochodem z nadwoziem targa ze zdejmowanym dachem.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Opel GT Concept - dane techniczne

Pod rozłożystą maską kryje się zespół napędowy GT Concept: podobnie jak w pierwszym Oplu GT oraz kultowym amerykańskim sportowym modelu Corvette produkowanym przez firmę GM silnik jest umieszczony centralnie za przednią osią. Dzięki temu środek ciężkości pojazdu znajduje się nisko i blisko środka geometrycznego, co jest idealną konfiguracją zapewniającą sportowe właściwości jezdne i doskonałą dynamikę na zakrętach. Opel GT Concept jest wyposażony w mocny, trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1 litra, oparty na ultranowoczesnej, zbudowanej w całości z aluminium jednostce stosowanej w modelach ADAM, Corsa i Astra. W sportowym samochodzie ten wyjątkowo oszczędny i zaawansowany technicznie silnik benzynowy rozwija moc 107 kW/145 KM i maksymalny moment obrotowy 205 Nm (wartości zużycia paliwa dla Opla GT Concept nie są jeszcze dostępne). Moc wsparta turbodoładowaniem jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Opel GT Concept ma więc tradycyjny tylny napęd, tak ceniony przez ortodoksyjnych pasjonatów samochodów sportowych. Osiągi dwumiejscowego pojazdu o masie nieprzekraczającej 1000 kilogramów również ich nie zawiodą. GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.

Zobacz też: Nowy Opel Corsa OPC - cena

Kolejnym interesującym detalem Opla GT Concept są reflektory ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Dzięki supernowoczesnej technologii projekcyjnej uzyskano w nich efekt trójwymiarowego świecenia. Z rozwiązaniem tym doskonale harmonizują adaptacyjne w pełni diodowe reflektory nowej generacji. Matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które umożliwiają korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników drogi, debiutowały już w nowej Astrze w 2015 r. i zostały uhonorowane nagrodą SAFETYBEST. W Oplu GT Concept zastosowano udoskonaloną wersję tego inteligentnego systemu oświetlenia. Trójwymiarowy efekt w tylnych światłach nowego GT nadaje pojazdowi niepowtarzalny wygląd w nocy.

Źródło: Materiały prasowe Opla

Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT Concept 2016
Opel
Opel GT
Opel
Opel GT
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA