Nowa Astra Sports Tourer 2015 - kolejny debiut Opla
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nowego Opla Astrę Sports Tourer. Samochód będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku. Kolejnym debiutantem jest nowy flagowy silnik wysokoprężny, oferowany obecnie tylko w modelu Astra. Silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm, dostępny od 1500 obr./min. Nowa Astra Sports Tourer z takim silnikiem oraz sześciobiegową przekładnią i systemem Start/Stop zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (CO2: 110–107 g/km).
REKLAMA
„Nowa Astra Sports Tourer to jakościowy skok Opla w klasie kompaktowej i potencjalny flotowy przebój. Zarówno w odmianie 5‑drzwiowej, jak i w wersji kombi Sports Tourer zastosowano liczne rozwiązania znane z wyższych segmentów, oferowane jako wyposażenie standardowe lub dodatkowe. Dealerzy przyjmują już zamówienia na obie wersje nadwoziowe. Każda z nich jest dostępna w atrakcyjnej cenie.” — powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Zobacz też: Test Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 140 KM LPGTEC
Nowa Astra Sports Tourer - cena bazowa
Nową Astra Sports Tourer w wersji Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 74 kW/100 KM można zamawiać w atrakcyjnej cenie od 63 800 zł. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują bogate wyposażenie standardowe – manualną klimatyzację, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.
REKLAMA
Nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a dzięki innowacyjnym rozwiązaniom ustanawia ona nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych. Obie wersje — 5‑drzwiowy hatchback i kombi Sports Tourer — są do 200 kilogramów lżejsze od modelu poprzedniej generacji i oferują więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu.
Na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa osób podróżujących Astrą mają wpływ liczne technologie i systemy wspomagające kierowcę, znane z wyższych segmentów. Wśród nich należy wymienić osobistego opiekuna kierowcy – system Opel OnStar, ultranowoczesne systemy multimedialne IntelliLink kompatybilne z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto (informacja o dostępności zostanie podana w późniejszym terminie) oraz oczywiście przełomowe adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które umożliwiają jazdę przy stale włączonych światłach drogowych bez oślepiania innych kierowców. Przednia kamera Opel Eye najnowszej generacji jest elementem ważnych systemów bezpieczeństwa, takich jak zoptymalizowane rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu aktywnie korygujący tor jazdy oraz system ostrzegania przed najechaniem na tył pojazdu poprzedzającego z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych (działający w przedziale od 8 do 60 km/h). Ponadto nowe ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR (Akcji na rzecz zdrowych pleców) zapewniają dodatkowy komfort dzięki unikatowemu połączeniu takich funkcji jak regulacja podparcia bocznego, masaż, wentylacja i zapamiętywanie ustawień. Dostępne są również fotele podgrzewane.
Zobacz też: Produkowany w Polsce Opel Astra V trafi do sprzedaży w listopadzie
Najciekawsze rozwiązania w Astrze Sports Tourer: elektrycznie sterowana klapa bagażnika i zupełnie nowy silnik wysokoprężny BiTurbo
Kompaktowe kombi Opla, na które już można składać zamówienia, oferuje te same udogodnienia, co jego 5‑drzwiowy krewniak. Mimo bardziej przestronnego wnętrza wymiary zewnętrzne Astry Sports Tourer nie zwiększyły się w porównaniu z poprzednią generacją modelu. Kierowca i pasażerowie mogą podróżować w większym komforcie i mają do dyspozycji bagażnik o pojemności do 1 630 litrów. Wnętrze jest również bardzo funkcjonalne, między innymi dzięki możliwości złożenia tylnego siedzenia w proporcjach 40/20/40. W utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają akcesoria z serii FlexOrganizer, takie jak boczne uchwyty, przegrody z siatki i różne elementy mocujące.
Praktyczną nowością w nowej Astrze Sports Tourer, oferowaną wraz z systemem bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, jest funkcja otwierania tylnej klapy odpowiednim ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Tylną klapę można również otworzyć lub zamknąć w sposób tradycyjny, czyli przełącznikiem w kabinie po stronie kierowcy, przyciskiem w bagażniku lub pilotem zdalnego sterowania.
Paleta silników w wersji Sports Tourer jest taka sama jak w wersji 5‑drzwiowej, z jedną mocną nowością: silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1 500 obr./min. Pod względem mocy i osiągów silnik dorównuje jednostkom dwulitrowym. W Astrze Sports Tourer umożliwia on zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu w 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 218 km/h. Imponujące osiągi czterocylindrowej jednostki z układem common rail to zasługa sekwencyjnego dwustopniowego turbodoładowania oraz dwóch chłodnic międzystopniowych. W całości aluminiowy silnik wysokoprężny 1.6, w połączeniu z sześciobiegową przekładnią i systemem Start/Stop, zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (CO2: 110–107g/km). Oznacza to, że Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI jest jednym z najbardziej oszczędnych pojazdów w klasie kompaktowej.
Zobacz też: Opel rusza z produckja Astry V w Polsce
Nowa Astra Sports Tourer 2015 - gama silnikowa
Moc zupełnie nowych silników benzynowych i wysokoprężnych przeznaczonych do nowej Astry Sports Tourer waha się od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy 1.4 o mocy 74 kW/100 KM będzie montowany w wersji podstawowej Astry Sports Tourer. Kolejnym wariantem jest trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM. Zupełnie nowa jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo występuje natomiast w wersjach o mocy 92 kW/125 KM lub 110 kW/150 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm. W zależności od mocy zużycie paliwa udało się ograniczyć do 5,3 l/100 km (emisja CO2: 122–119 g/km).
Silnik benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo to najmocniejsza jednostka w Astrze Sports Tourer. Turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 147 kW/200 KM i imponujące 300 Nm momentu obrotowego (z funkcją overboost), co pozwala przyspieszać od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna Astry kombi z tym silnikiem wynosi 235 km/h. Zużycie paliwa oraz emisja CO2 utrzymują się na relatywnie niskim poziomie i wynoszą odpowiednio 6,1 l/100 km oraz 142–139 g/km.
Oprócz silnika 1.6 BiTurbo CDTI oferta diesli w nowej Astrze obejmuje także silnik 1.6 CDTI z jednostopniową turbiną, dostępny w trzech wariantach różniących się mocą (od 70 kW/95 KM do 100 kW/136 KM) i rozwijający 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obecnie mistrzynią efektywności wśród wersji nowej Astry Sports Tourer jest samochód z silnikiem o mocy 81 kW/110 KM, zużywający zaledwie 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 99 do 96 g/km.
Źródło: Materiały prasowe Opla
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.