REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszt instalacji LPG, a zwrot inwestycji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 ELPIGAZ
ELPIGAZ jest czołowym producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza.
Koszt instalacji LPG, a zwrot inwestycji.
Koszt instalacji LPG, a zwrot inwestycji.

REKLAMA

REKLAMA

Czy tańsze instalacje LPG przynoszą tak samo efektywny zwrot inwestycji, jak droższe? Nie. Dlaczego?

Koszt instalacji – podstawowe kryterium dla wielu osób zainteresowanych montażem. Stąd pokusa, by dobierać poszczególne elementy troszkę przypadkowo, ale z naciskiem na jak najniższą cenę. Czy to się jednak opłaca? Czy coś przypadkowego może zapewnić spokój na lata i przekonać do swoich atutów? 

REKLAMA

Zobacz też: Diesel zasilany LPG - test długodystansowy

Co wpływa na zwrot inwestycji w instalację LPG?

Decyzję o montażu instalacji LPG w pojeździe najczęściej podejmują użytkownicy, którzy często podróżują, a w związku z tym ich samochody wykonują duże przebiegi roczne. W tej sytuacji, kupując samochód, zwracają uwagę na wygodę jazdy, wyposażenie wpływające na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wybierają modele o uznanej trwałości i niezawodności. Bezawaryjność odgrywa kluczową rolę także w przypadku pojazdów flotowych, gdy bardzo istotny staje się czynnik ekonomiczny, czyli koszty eksploatacji. Każda ewentualna, niespodziewana awaria oznacza wyłączenie pojazdu z ruchu, niezrealizowanie celów i zadań jego użytkownika, konieczność zastosowania pojazdu zastępczego. A to oznacza stracony czas i koszty, jakie trzeba ponieść, by samochód przywrócić do sprawności. Na tym tle widać, że kierowanie się wyłącznie najniższą ceną instalacji gazowej montowanej w samochodzie, a nie jakością i trwałością wchodzących w jej skład elementów, jest zaprzeczeniem tezy o tym, że chcemy oszczędzać.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Jakość instalacji LPG jest oparta na jakości podzespołów

Zamontowanie tanich wtryskiwaczy gazowych zajmuje tyle samo czasu, co zamontowanie wtryskiwaczy nieco droższych, czyli koszt usługi jest w pełni porównywalny. Zyskać za to można znacznie więcej. Jakość materiałów i staranność wykonania wtryskiwaczy z „wyższej półki” przekładają się na kilkakrotnie dłuższą eksploatację. Podobnie rzecz wygląda z reduktorem-parownikiem. Wybór modelu charakteryzującego się niskimi parametrami użytkowymi, słabą wydajnością i trwałością, ale za to niską ceną, będzie nas cieszył znacznie krócej niż wybór dobrego i trwałego urządzenia. W efekcie nasze oszczędności uzyskane w trakcie montażu okażą się pozorne, gdyż będą wiązać się z wyższymi wydatkami podczas eksploatacji. Dobrze dobrana, skompletowana przez producenta instalacja gazowa będzie cieszyć użytkownika nie tylko oszczędnościami poczynionymi przy dystrybutorze, ale także oszczędzi wielu niespodziewanych i przykrych napraw. Montaż kompletnych markowych instalacji daje pełną gwarancję satysfakcji oraz poprawności działania w pojazdach, do których są przeznaczone. Zastosowane przez producentów kompletacje instalacji dają pewność nie tylko prawidłowego montażu i wieloletniej eksploatacji, ale również właściwej obsługi układu gazowego podczas przeglądów okresowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA