Zunifikowany sekwencyjny wtrysk gazu Stella BELLA
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy zunifikowany sekwencyjny wtrysk gazu Stella BELLA
Sterownik Stella BELLA, należący do serii EXTRAline, umożliwia konwersję na zasilanie gazem LPG (propan-butan) i CNG (sprężony metan) w silnikach 2-8-cylindrowych, zarówno z wtryskiem bezpośrednim benzyny (do komory silnika), jak i wielopunktowym wtryskiem pośrednim benzyny do kolektora ssącego. Wykorzystuje nowy algorytm, który kontroluje mieszankę paliwowo-powietrzną w różnych warunkach pracy silnika. Dodatkowo, podłączenie pod OBD pozwala na odczyt parametrów pracy silnika oraz automatyczną korekcję składu mieszanki paliwowo-powietrznej.
REKLAMA
Zobacz też: LPG - z czego się składa i jakie ma właściwości?
Jak działa sekwencyjny wtrysk gazu Stella BELLA
REKLAMA
Czujnik ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP pozwala na odczyt parametrów istotnych dla poprawnej pracy na gazie. Przez podłączenie dyszy (Vacuum) do kolektora dolotowego pojazdu, sterownik Stella BELLA otrzymuje informację o obciążeniach silnika w danym momencie. Jest w stanie określić dawkę gazu zapewniającą odpowiedni skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Przez podłączenie dyszy (Pressure) do listwy wtryskiwacza gazu sterownik otrzymuje informację o ciśnieniu gazu za reduktorem. Gdy wartość ciśnienia gazu spadnie poniżej dopuszczalnej wartości, system automatycznie powróci na zasilanie benzyną.
Montaż wiązki głównej przebiega niezwykle szybko. Wszystkie połączenia wykonywane są za pomocą wtyczek. Oprogramowanie jest przyjazne użytkownikowi, pozwala na szybką komunikację ze sterownikiem i na bieżąco diagnozuje wszystkie komponenty systemu. System współpracuje z przełącznikiem wyposażonym w kilka przydatnych funkcji. Wśród nich wybór rodzaju paliwa (benzyna/olej napędowy lub gaz) sygnalizowany diodami LED. Pokazuje także poziom gazu w zbiorniku, informuje o kończącym się gazie oraz o ewentualnym błędzie w diagnostyce za pomocą diod oraz sygnału akustycznego. W razie potrzeby umożliwia rozruch silnika bezpośrednio na gazie.
Zobacz też: Jaki zbiornik LPG wybrać do samochodu?
Homologacje
Stella BELLA, podobnie jak wszystkie oferowane przez Elpigaz instalacje, spełnia rygorystyczne wymogi jakościowe na poziomie międzynarodowym. Posiada wszelkie dopuszczenia i homologacje wymagane dla stosowania w pojazdach: EKG 67R01 (LPG) i EKG 110 (CNG).
W komplecie
Montaż kompletnych instalacji Elpigazu przekłada się na ich wieloletnie poprawne działanie i właściwą obsługę układu gazowego podczas przeglądów okresowych (zgodnie z książką serwisową, którą otrzymuje użytkownik pojazdu po zamontowaniu instalacji). Sterowniki Stella BELLA proponowane są w kompletacji z wtryskiwaczami GREY. Bardzo dobrze współpracują z silnikami wyposażonymi w bezpośredni wtrysk benzyny. Odznaczają się najwyższą wydajnością na rynku wtryskiwaczy gazowych – do 48 kW (65 KM) na jeden cylinder, krótkimi czasami wtrysku – 2,6 ms, talerzykową budową pozwalającą zachować duże przebiegi międzynaprawcze oraz uniwersalnością osiąganą dzięki możliwości montażu pojedynczych wtryskiwaczy (sekcji) z zastosowaniem oddzielnego przyłącza.
Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?
Postawiliśmy sobie cel, by budować przewagę konkurencyjną rozwiązaniami, które stopniem zaawansowania nie tyle dorównują motoryzacji, co stoją przynajmniej krok dalej. Służy to także temu, by autogaz zyskał kolejnych zwolenników, świadomych nie tylko jego walorów ekonomicznych i ekologicznych, ale i technologicznych. Stella BELLA aspiruje do miana światowej nowinki, gdyż dzięki opatentowanym rozwiązaniom gwarantuje prawidłową pracę w silnikach zarówno z bezpośrednim wtryskiem benzyny jak i pośrednim, z turbo lub bez, z systemem Valvetronic i wyposażonych w system start-stop – mówi Grzegorz Jarzyński, Prezes Zarządu Elpigaz.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.