REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Instalacja gazowa dla silników Diesla!

VELA Diesel  - Instalacja gazowa dla silników Diesla!
VELA Diesel - Instalacja gazowa dla silników Diesla!
ELPIGAZ

REKLAMA

REKLAMA

Instalacja LPG dla silników Diesla? Rzecz jeszcze niedawno nie do pomyślenia. Tymczasem polski producent instalacji gazowych ELPIGAZ wprowadza do sprzedaży instalację gazową przeznaczoną dla samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Instalacja gazowa dla silników Diesla - jak to działa?

VELA Diesel należy do grupy produktów DUAL FUELline. To określenie oznacza zasilanie dwupaliwowe. Silniki otrzymują jednocześnie olej napędowy oraz gaz LPG, CNG, LNG lub Biogaz. Cała technologia nie ingeruje w konstrukcję silnika, ani w rodzimy układ zasilania, ani w część mechaniczną (wysokociśnieniową) czy też  w sterowanie elektroniczne. Do komór spalania silnika wtryskiwana jest zmniejszona dawka oleju napędowego, którą uzupełnia dodatkowa porcja gazu wtryskiwana do układu dolotowego powietrza. Podczas jazdy system ogranicza ilość oleju napędowego, podając jednocześnie do silnika odpowiednią  dawkę gazu. Gaz nie jest podawany na biegu jałowym, przy hamowaniu silnikiem oraz na maksymalnych obrotach.

REKLAMA

REKLAMA

VELA Diesel wyróżnia się intuicyjną kalibracją, możliwością jednoczesnego emulowania 3 sygnałów oraz pełną diagnostyką pracy na gazie. Do tego dochodzi szeroki wybór rozmiarów i pojemności zbiorników (4,5 – 250 dm3), a także ich mniejsza waga i szybki montaż w pojeździe.

Zobacz też: Autokalibracja w systemach gazodieslowych?

Do jakich silników Diesla można złożyć instalację gazową?

Może być montowana w jednostkach od 2 do 8 cylindrów, o mocy od 20 do 800 KM, wolnossących lub doładowanych, z układami zasilania wykorzystującymi common rail, pompowtryskiwacze i pompy mechaniczne bądź elektroniczne. Pożytek ekonomiczny, czyli oszczędności z instalacji odczują firmy transportowe, komunikacyjne, a także właściciele traktorów, kombajnów i innych maszyn wykorzystywanych w  rolnictwie, a zasilanych olejem napędowym. VELA Diesel to system  typu „Full Group” – czyli jednomiejscowe podanie gazu,  stanowiący optymalne rozwiązanie głównie do silników, w których w niedużym zakresie lub stosunkowo rzadko występują zmiany obciążenia.

REKLAMA

Precyzyjne zmniejszenie dawki oleju napędowego i zastąpienie go tańszym paliwem gazowym niesie ze sobą korzyści ekonomiczne.. Równomierne dawkowanie paliwa gazowego za pomocą czytelnego wykresu obciążenia, polepszenie dynamiki jazdy (wzrost momentu obrotowego), możliwość zwiększenia mocy, mniejsze ciśnienie w elementach układu zasilania paliwem (common rail) oraz dywersyfikacja nośników energii wpisują się w poczet walorów eksploatacyjnych tego systemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Sukces polskiej firmy

VELA Diesel została opracowana przez ELPIGAZ, polską firmę zaliczającą się do światowej czołówki w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza. Wysoka jakość wykonania wszystkich komponentów ma służyć długiej i bezawaryjnej eksploatacji. Zastosowane przez ELPIGAZ kompletacje instalacji dają pewność nie tylko prawidłowego montażu i wieloletniego użytkowania, ale również właściwej obsługi układu gazowego podczas przeglądów okresowych (zgodnie z książką serwisową, którą otrzymuje użytkownik pojazdu po zamontowaniu instalacji). VELA Diesel uzyskała wszelkie niezbędne homologacje jako elektronika do instalacji LPG (propan-butan)  i CNG (gaz ziemny)  oraz na montaż  do wszystkich kategorii pojazdów: od osobowych – M1, przez dostawcze – N1, ciężarowe – N2 i N3, N3 z ADR dla LPG, do autobusów – M2 i M3. 

Zobacz też: VELA Freestyle - najnowszy wtrysk gazu

Z VELĄ Diesel wiążemy wielkie plany. Technologia Dual Fuel oparta na wtrysku gazu to od lat nasza specjalność. Jesteśmy jej pionierami w Polsce, zaczynaliśmy w 2002 r. Postawiliśmy sobie cel, że nie tylko nadążymy za rozwojem motoryzacji, ale będziemy o krok dalej. Chcemy nieustanne rozwijać naszą ofertę a czasami nawet zaskakiwać światowy rynek autogazu i ugruntować tym samym wizerunek innowacyjnej firmy. - powiedział Grzegorz Jarzyński, Prezes Zarządu ELPIGAZ

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA