REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Instalacja gazowa dla silników Diesla!

VELA Diesel  - Instalacja gazowa dla silników Diesla!
VELA Diesel - Instalacja gazowa dla silników Diesla!
ELPIGAZ

REKLAMA

REKLAMA

Instalacja LPG dla silników Diesla? Rzecz jeszcze niedawno nie do pomyślenia. Tymczasem polski producent instalacji gazowych ELPIGAZ wprowadza do sprzedaży instalację gazową przeznaczoną dla samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Instalacja gazowa dla silników Diesla - jak to działa?

REKLAMA

VELA Diesel należy do grupy produktów DUAL FUELline. To określenie oznacza zasilanie dwupaliwowe. Silniki otrzymują jednocześnie olej napędowy oraz gaz LPG, CNG, LNG lub Biogaz. Cała technologia nie ingeruje w konstrukcję silnika, ani w rodzimy układ zasilania, ani w część mechaniczną (wysokociśnieniową) czy też  w sterowanie elektroniczne. Do komór spalania silnika wtryskiwana jest zmniejszona dawka oleju napędowego, którą uzupełnia dodatkowa porcja gazu wtryskiwana do układu dolotowego powietrza. Podczas jazdy system ogranicza ilość oleju napędowego, podając jednocześnie do silnika odpowiednią  dawkę gazu. Gaz nie jest podawany na biegu jałowym, przy hamowaniu silnikiem oraz na maksymalnych obrotach.

REKLAMA

VELA Diesel wyróżnia się intuicyjną kalibracją, możliwością jednoczesnego emulowania 3 sygnałów oraz pełną diagnostyką pracy na gazie. Do tego dochodzi szeroki wybór rozmiarów i pojemności zbiorników (4,5 – 250 dm3), a także ich mniejsza waga i szybki montaż w pojeździe.

Zobacz też: Autokalibracja w systemach gazodieslowych?

Do jakich silników Diesla można złożyć instalację gazową?

REKLAMA

Może być montowana w jednostkach od 2 do 8 cylindrów, o mocy od 20 do 800 KM, wolnossących lub doładowanych, z układami zasilania wykorzystującymi common rail, pompowtryskiwacze i pompy mechaniczne bądź elektroniczne. Pożytek ekonomiczny, czyli oszczędności z instalacji odczują firmy transportowe, komunikacyjne, a także właściciele traktorów, kombajnów i innych maszyn wykorzystywanych w  rolnictwie, a zasilanych olejem napędowym. VELA Diesel to system  typu „Full Group” – czyli jednomiejscowe podanie gazu,  stanowiący optymalne rozwiązanie głównie do silników, w których w niedużym zakresie lub stosunkowo rzadko występują zmiany obciążenia.

Precyzyjne zmniejszenie dawki oleju napędowego i zastąpienie go tańszym paliwem gazowym niesie ze sobą korzyści ekonomiczne.. Równomierne dawkowanie paliwa gazowego za pomocą czytelnego wykresu obciążenia, polepszenie dynamiki jazdy (wzrost momentu obrotowego), możliwość zwiększenia mocy, mniejsze ciśnienie w elementach układu zasilania paliwem (common rail) oraz dywersyfikacja nośników energii wpisują się w poczet walorów eksploatacyjnych tego systemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

Sukces polskiej firmy

VELA Diesel została opracowana przez ELPIGAZ, polską firmę zaliczającą się do światowej czołówki w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza. Wysoka jakość wykonania wszystkich komponentów ma służyć długiej i bezawaryjnej eksploatacji. Zastosowane przez ELPIGAZ kompletacje instalacji dają pewność nie tylko prawidłowego montażu i wieloletniego użytkowania, ale również właściwej obsługi układu gazowego podczas przeglądów okresowych (zgodnie z książką serwisową, którą otrzymuje użytkownik pojazdu po zamontowaniu instalacji). VELA Diesel uzyskała wszelkie niezbędne homologacje jako elektronika do instalacji LPG (propan-butan)  i CNG (gaz ziemny)  oraz na montaż  do wszystkich kategorii pojazdów: od osobowych – M1, przez dostawcze – N1, ciężarowe – N2 i N3, N3 z ADR dla LPG, do autobusów – M2 i M3. 

Zobacz też: VELA Freestyle - najnowszy wtrysk gazu

Z VELĄ Diesel wiążemy wielkie plany. Technologia Dual Fuel oparta na wtrysku gazu to od lat nasza specjalność. Jesteśmy jej pionierami w Polsce, zaczynaliśmy w 2002 r. Postawiliśmy sobie cel, że nie tylko nadążymy za rozwojem motoryzacji, ale będziemy o krok dalej. Chcemy nieustanne rozwijać naszą ofertę a czasami nawet zaskakiwać światowy rynek autogazu i ugruntować tym samym wizerunek innowacyjnej firmy. - powiedział Grzegorz Jarzyński, Prezes Zarządu ELPIGAZ

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • tomek
    2021-07-25 19:30:45
    Taaaa, długo się nie będziecie rozwijać, bo ZWiązek Socjalistycznych Republik Europejskich swoje zrobi ;)
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

REKLAMA

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

REKLAMA

W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

REKLAMA